O szkoleniu
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników szkolenia z najnowszymi zmianami na 2014 rok i praktycznymi aspektami udzielania zamówień publicznych oraz skutecznym ubieganiem się o zamówienia.
Szczególna uwaga zostanie zwrócona na najczęściej popełniane błędy oraz problemy związane z zamówieniami publicznymi, zarówno ze strony Zamawiającego jak i Wykonawcy.
Szkolenie dostarczy Uczestnikom kompleksowej wiedzy o procedurze przeprowadzania zamówień publicznych oraz zapozna z metodami właściwego reagowania na niespodziewane sytuacje, w jakich znajdują się Zamawiający i Wykonawcy w postępowaniach przetargowych.
Szczególna uwaga zostanie zwrócona na najczęściej popełniane błędy oraz problemy związane z zamówieniami publicznymi, zarówno ze strony Zamawiającego jak i Wykonawcy.
Szkolenie dostarczy Uczestnikom kompleksowej wiedzy o procedurze przeprowadzania zamówień publicznych oraz zapozna z metodami właściwego reagowania na niespodziewane sytuacje, w jakich znajdują się Zamawiający i Wykonawcy w postępowaniach przetargowych.
Kto powinien wziąć udział?
prawników,
radców prawnych,
członków komisji przetargowych,
osób zajmujących się przygotowywaniem i prowadzeniem postępowań o udzielenie zamówienia, jak również osób ubiegających się o nie,
wszystkich zainteresowanych podniesieniem swojej wiedzy i kompetencji w zakresie Zamówień Publicznych.
radców prawnych,
członków komisji przetargowych,
osób zajmujących się przygotowywaniem i prowadzeniem postępowań o udzielenie zamówienia, jak również osób ubiegających się o nie,
wszystkich zainteresowanych podniesieniem swojej wiedzy i kompetencji w zakresie Zamówień Publicznych.
Program szkolenia
1. Wprowadzenie do zamówień publicznych i sygnalizacja „momentów niebezpiecznych" w zamówieniach:
rozwój zamówień publicznych i stan obecny - 2014r.,
najnowsze zmiany w procedurach zamówień publicznych,
ważne zasady udzielania zamówień publicznych i tajemnica przedsiębiorstwa,
elementy i momenty niebezpieczne, skutkujące odpowiedzialnością.
2. Rola wykonawcy i zamawiającego w procesie udzielania zamówienia publicznego.
3. Praktyczna charakterystyka trybów udzielania zamówienia publicznego ze wskazówkami i lokalizacją najczęściej spotykanych błędów:
przetarg nieograniczony i ograniczony,
negocjacje z ogłoszeniem i bez ogłoszenia,
zapytanie o cenę,
„wolna ręka",
aukcja i licytacja elektroniczna,
4. Ćwiczenia praktyczne - niespodziewane sytuacje w jakich znajdują się Zamawiający i wykonawcy w postępowaniach - rozwiązywane metodą krok po kroku wraz z wnioskami jak ich uniknąć w przyszłości.
5. Oferta w przetargu nieograniczonym - charakterystyka „oferty" w postępowaniu przetargowym - przykładowe formularze ofertowe ze wskazówkami jak uniknąć błędów na etapie składania ofert (Wykonawcy) i na etapie badania ofert (Zamawiający), cena w ofercie wraz ze stawką podatku VAT, podpis czy parafa, inne błędy w ofertach.
6. Załączniki do oferty i błędy w załącznikach - wymagane w przykładowym postępowaniu:
odpis z Krajowego Rejestru Sądowego,
zaświadczenia z Urzędu Skarbowego i z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
zaświadczenia o niekaralności - zwykłe i dla podmiotów zbiorowych,
koncesje, zezwolenia lub licencje - praktyka w przetargach,
Uprawnienia osób wykonujących zamówienie - dokumenty i problematyka z nimi związana,
7. Ćwiczenia praktyczne - jak unikać błędów :
sposób składania odwołań i „informacji" i liczenia terminów,
kwestia braku żądania dokumentu, zakresu żądania, formy wadium, interesu prawnego,
forma pisemna a elektroniczna,
prawo podejmowania określonych czynności w postępowaniu,
wykaz robót - nieoznaczenie wymaganej wysokości roboty, usługi lub dostawy, dwuznaczność referencji.
8. Próbki w postępowaniach przetargowych - składanie i uzupełnianie,
9. Kryteria inne niż najniższa cena - ocena jakości w praktyce,
10. Dokumenty do oferty najczęściej żądane - cz. I
wykaz osób i podmiotów które będą wykonywać zamówienie - jak uniknąć błędów,
wykaz dostaw/usług/ wykonanych w ciągu trzech lat i referencje,
wykaz robót budowlanych wykonanych w ciągu pięciu lat - zagadnienia praktyczne,
11. Studium przypadku i ćwiczenia praktyczne :
wykluczenie przygotowującego projekt,
poświadczanie z zgodność z oryginałem,
uzupełnianie dokumentów,
interes prawny wykonawcy ze zbyt wysoką ofertą.
12. Jak uchronić się przed błędami - zajęcia praktyczne w postaci postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
„zlokalizowanie" zamówienia - wszystkie możliwe źródła,
analiza ogłoszenia o zamówieniu - czy narusza ono zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców - co musi być a czego nie może być w ogłoszeniu?
analiza Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami pod kątem zgodności z obowiązującymi przepisami,
czynności zamawiającego od momentu ogłoszenia do momentu składania ofert i ich prawidłowość pod kątem zgodności z prawem i zasadami udzielania zamówień,
otwarcie ofert i czynności po otwarciu ofert w kontekście zasady jawności,
13. Postępowanie odwoławcze:
jak prawidłowo sporządzić odwołanie - elementy konieczne, podpisanie, termin składania,
skarga do Sądu Okręgowego - co muszą zawierać, forma i wysokości wpisów, kto może wnosić i kiedy.
14. Załączniki do oferty/wniosku - dokumenty potwierdzające wiarygodność finansową wykonawcy:
informacja z banku o zdolności kredytowej i wysokości posiadanych środków,
sprawozdanie finansowe i polisa OC,
15. Właściwe analizowanie oferty - przed składaniem (dla wykonawców) - na etapie sprawdzania (dla Zamawiających).
16. Studium przypadku i zajęcia praktyczne:
wniosek o informację publiczną,
wadium - gwarancja bankowa - sposób liczenia terminu,
sprawozdanie finansowe - ocena,
konsorcjum - podpisywanie oferty i dokumentów,
brak podpisu na dokumencie,
pełnomocnictwo bez opłaty skarbowej.
17. Poprawiać czy nie poprawiać - odpowiedź na przykładach praktycznych odnośnie omyłek i błędów w postępowaniach.
18. Nowelizacja ustawy o dyscyplinie finansów publicznych - odpowiedzialność urzędników za czynności w postępowaniach.
19. Dyskusja i zakończenie szkolenia.
rozwój zamówień publicznych i stan obecny - 2014r.,
najnowsze zmiany w procedurach zamówień publicznych,
ważne zasady udzielania zamówień publicznych i tajemnica przedsiębiorstwa,
elementy i momenty niebezpieczne, skutkujące odpowiedzialnością.
2. Rola wykonawcy i zamawiającego w procesie udzielania zamówienia publicznego.
3. Praktyczna charakterystyka trybów udzielania zamówienia publicznego ze wskazówkami i lokalizacją najczęściej spotykanych błędów:
przetarg nieograniczony i ograniczony,
negocjacje z ogłoszeniem i bez ogłoszenia,
zapytanie o cenę,
„wolna ręka",
aukcja i licytacja elektroniczna,
4. Ćwiczenia praktyczne - niespodziewane sytuacje w jakich znajdują się Zamawiający i wykonawcy w postępowaniach - rozwiązywane metodą krok po kroku wraz z wnioskami jak ich uniknąć w przyszłości.
5. Oferta w przetargu nieograniczonym - charakterystyka „oferty" w postępowaniu przetargowym - przykładowe formularze ofertowe ze wskazówkami jak uniknąć błędów na etapie składania ofert (Wykonawcy) i na etapie badania ofert (Zamawiający), cena w ofercie wraz ze stawką podatku VAT, podpis czy parafa, inne błędy w ofertach.
6. Załączniki do oferty i błędy w załącznikach - wymagane w przykładowym postępowaniu:
odpis z Krajowego Rejestru Sądowego,
zaświadczenia z Urzędu Skarbowego i z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
zaświadczenia o niekaralności - zwykłe i dla podmiotów zbiorowych,
koncesje, zezwolenia lub licencje - praktyka w przetargach,
Uprawnienia osób wykonujących zamówienie - dokumenty i problematyka z nimi związana,
7. Ćwiczenia praktyczne - jak unikać błędów :
sposób składania odwołań i „informacji" i liczenia terminów,
kwestia braku żądania dokumentu, zakresu żądania, formy wadium, interesu prawnego,
forma pisemna a elektroniczna,
prawo podejmowania określonych czynności w postępowaniu,
wykaz robót - nieoznaczenie wymaganej wysokości roboty, usługi lub dostawy, dwuznaczność referencji.
8. Próbki w postępowaniach przetargowych - składanie i uzupełnianie,
9. Kryteria inne niż najniższa cena - ocena jakości w praktyce,
10. Dokumenty do oferty najczęściej żądane - cz. I
wykaz osób i podmiotów które będą wykonywać zamówienie - jak uniknąć błędów,
wykaz dostaw/usług/ wykonanych w ciągu trzech lat i referencje,
wykaz robót budowlanych wykonanych w ciągu pięciu lat - zagadnienia praktyczne,
11. Studium przypadku i ćwiczenia praktyczne :
wykluczenie przygotowującego projekt,
poświadczanie z zgodność z oryginałem,
uzupełnianie dokumentów,
interes prawny wykonawcy ze zbyt wysoką ofertą.
12. Jak uchronić się przed błędami - zajęcia praktyczne w postaci postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
„zlokalizowanie" zamówienia - wszystkie możliwe źródła,
analiza ogłoszenia o zamówieniu - czy narusza ono zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców - co musi być a czego nie może być w ogłoszeniu?
analiza Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami pod kątem zgodności z obowiązującymi przepisami,
czynności zamawiającego od momentu ogłoszenia do momentu składania ofert i ich prawidłowość pod kątem zgodności z prawem i zasadami udzielania zamówień,
otwarcie ofert i czynności po otwarciu ofert w kontekście zasady jawności,
13. Postępowanie odwoławcze:
jak prawidłowo sporządzić odwołanie - elementy konieczne, podpisanie, termin składania,
skarga do Sądu Okręgowego - co muszą zawierać, forma i wysokości wpisów, kto może wnosić i kiedy.
14. Załączniki do oferty/wniosku - dokumenty potwierdzające wiarygodność finansową wykonawcy:
informacja z banku o zdolności kredytowej i wysokości posiadanych środków,
sprawozdanie finansowe i polisa OC,
15. Właściwe analizowanie oferty - przed składaniem (dla wykonawców) - na etapie sprawdzania (dla Zamawiających).
16. Studium przypadku i zajęcia praktyczne:
wniosek o informację publiczną,
wadium - gwarancja bankowa - sposób liczenia terminu,
sprawozdanie finansowe - ocena,
konsorcjum - podpisywanie oferty i dokumentów,
brak podpisu na dokumencie,
pełnomocnictwo bez opłaty skarbowej.
17. Poprawiać czy nie poprawiać - odpowiedź na przykładach praktycznych odnośnie omyłek i błędów w postępowaniach.
18. Nowelizacja ustawy o dyscyplinie finansów publicznych - odpowiedzialność urzędników za czynności w postępowaniach.
19. Dyskusja i zakończenie szkolenia.
Czas trwania
Liczba godzin zajęć: 16
Prelegenci

Mec. Grzegorz Mazurek - Wiceprezes Krajowej Izby Odwoławczej przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych 2007-2009, adwokat - praktyk w organizacji i występowaniu w przetargach, od grudnia 2009 ekspert ds. zamówień publicznych Bussiness Centre Club, arbiter i obserwator z listy prowadzonej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 - 2007. Praktykę zamówień publicznych zdobywał również jako sekretarz i przewodniczący komisji przetargowej. Obecnie adwokat zajmujący się głównie zamówieniami publicznymi, dochodzeniem należytego wykonania umowy, dyscypliną finansów publicznych. Prowadził wykłady i szkolenia m.in. dla SGH, Akademii im. L.Koźmińskiego (studia MBA), Krajowej Szkoły Sądów i Prokuratury oraz dla wielu Zamawiających i Wykonawców. Posiada praktyczne doświadczenia na wszelkich rodzajach postępowań - zarówno z zakresu informatyki jak i robót budowlanych.
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
-
1 200
zł
Cena zawiera:
- szkolenie, materiały szkoleniowe, certyfikat, lunch i przerwy kawowe
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
woj. lubelskie
Jesteśmy firmą szkoleniową, która od 1998r. zajmuje się edukacją dorosłych. Firma jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych nr 2.06/00145/2005.
Naszym klientom sprzedajemy wiedzę, umiejętności, praktyczne doświadczenia naszych trenerów i k...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Zgłoszenia prosimy przesyłać faxem/pocztą z podpisem i pieczątką osoby decyzyjnej.
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
Potwierdzenie i fakturę VAT wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90