Szkolenie

Zarządzanie szkoleniami w praktyce oraz efektywna identyfikacja potrzeb szkoleniowych. Inspirujący trening w formie symulacji, gier i ćwiczeń.

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu otwartym: "Zarządzanie szkoleniami w praktyce oraz efektywna identyfikacja potrzeb szkoleniowych. Inspirujący trening w formie symulacji, gier i ćwiczeń". Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnej w kameralnej grupie pozwalającej na indywidualne podejście wykładowcy do Uczestników zajęć.
Dlaczego warto wziąć udział?

Cel szkolenia

-Zapoznanie Uczestników z nowoczesnymi instrumentami analizy potrzeb szkoleniowych, ich identyfikacji i rozpoznania.
-Praktyczny trening z zasad stosowania analizy potrzeb szkoleniowych.
-Poznanie procesu zarządzania procesem szkoleń i rozwoju pracowników.

 

Korzyści dla uczestników

W trakcie szkolenia uczestnicy zapoznają się z procesem zarządzania szkoleniami i identyfikowania potrzeb szkoleniowych. Nauczą się przeprowadzania oceny efektów poszkoleniowych oraz określa swoje mocne strony i zidentyfikują obszary rozwojowe. Zajęcia w małej, kameralnej grupie wpłyną pozytywnie na praktyczne przyswajanie wiedzy poprzez symulacje, gry i ćwiczenia, angażujące uczestników w cały proces kierowania szkoleniami i identyfikacji potrzeb szkoleniowych.

Kto powinien wziąć udział?

Grupa docelowa

Zdarzają się sytuacje kiedy menedżerowie, kierownicy liniowi, pracownicy działów HR jak i sami pracownicy zwracają uwagę na to, że szkolenie, które się odbyło nie spełniło ich oczekiwań, czyli nie przyniosło spodziewanych korzyści. Dlaczego tak się dzieje? Przyczyn może być kilka- złe zdiagnozowanie potrzeb szkoleniowych, nieadekwatne do potrzeb narzędzia badawcze i szkoleniowe, czy też nieznajomość procesu i narzędzi identyfikowania potrzeb szkoleniowych. Podczas warsztatu uczestnicy w praktyczny sposób zapoznają się z istniejącymi metodami identyfikowania potrzeb szkoleniowych oraz całym procesem skutecznego kierowania projektem szkoleniowym.
Do udziału w szkoleniu serdecznie zachęcamy:
-pracowników działów HR,
-pracowników działów szkoleń,
-pracowników działów kadr,
-kadrę kierowniczą wszystkich szczebli zarządzania,
-trenerów wewnętrznych,
-oraz wszystke osoby mające wpływ na politykę personalną i rozwojową w organizacji.

 

Metody pracy podczas szkolenia stacjonarnego:

Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.

W zależności od terminu i lokalizacji, szkolenie jest realizowane przez jednego ze wskazanych trenerów.

 

Metody pracy podczas szkolenia on-line:

  • wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
  • szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
  • bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
  • pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
  • podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
  • otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
  • masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
  • otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Program szkolenia

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.


Dzień I.
I. Metody identyfikacji potrzeb szkoleniowych
a. Różnica pomiędzy potrzebą, a zachcianka szkoleniową
b. Co to są potrzeby szkoleniowe?
c. Pięć sfer badania potrzeb szkoleniowych:
-Jak jest teraz, co powinno ulec zmianie?
-Jak powinno być po szkoleniu?
-Czego oczekują uczestnicy szkolenia?
-Co może wpłynąć na skuteczność szkoleń?
-Czy na pewno szkolenie jest najlepszym rozwiązaniem?
d. Cztery poziomy badania efektywności szkoleń metodą Kirkpatricka
-Poziom reakcji
-Poziom nauki
-Poziom zachowań
-Poziom rezultatów
e. Kluczowe problemy w stosowaniu metod badania efektywności szkoleń:
-Syndrom Przelukrowanej laurki 
-Syndrom Psychozabawy 
-Syndrom Niemierzalnych umiejętności 
-Syndrom Kauczingu 
-Syndrom Współzależności 
II. Zastosowanie metod identyfikacji potrzeb szkoleniowych w praktyce
a. Konstrukcja pytań ankietowych
b. Konstrukcja testu badawczego sprawdzającego wiedzę i umiejętności
c. Zadania do wykonania
d. Spotkania focusowe
e. Ankieta na zimno 
f. Analiza po ocenie okresowej
g. Informacje z otoczenia pracownika (np. koledzy, klienci, przełożeni)
h. Porównanie wyników ze wskaźnikami
III. Kiedy szkolenie jest efektywne
a. Uwarunkowania
b. Wyniki
c. Satysfakcja
d. Zgodność z misja i wizja firmy
e. Poprawa efektywności, skuteczności, wydajności,
IV. Etapy projektu szkoleniowego
1. Badanie potrzeb szkoleniowych
2. Badanie socjometryczne
3. Pytania testowe
4. Analiza sytuacji
Podsumowanie I dnia warsztatów

Dzień II
Przypomnienie i przegląd zagadnień omówionych w I dniu warsztatów
V. Techniki przekonywania przełożonych do realizacji projektu szkoleniowego
a. Techniki przekonywania
b. Konstrukcja kwestionariusza diagnostycznego
c. Pokonywanie oporu przed szkoleniem
d. Pomiar efektywności projektu szkoleniowego
VI. Kierowanie projektem szkoleniowym
a. Stworzenie zespołu roboczego
b. Analiza potrzeb i otoczenia
c. Wyznaczenie celów szkolenia
d. Koszty szkolenia
e. Zlecenie szkolenia wybór firmy i trenerów
f. Tworzenie programu szkoleniowego
g. Logistyka szkolenia
h. Przeprowadzenie szkolenia
i. Raport poszkoleniowy
j. Zbadanie efektywności szkolenia
k. Wdrożenie efektów szkolenia w praktyce
VII. Rozmowa coachingowa
1. Zbudowanie atmosfery rozmowy
2. Analiza coachingowa
3. Wypracowanie rozwiązań
4. Wdrożenie rozwiązań
5. Ocena coachingowa
6. Prowadzenie coachingu metodą GROW
VIII. Planowanie zasobów ludzkich, a potrzeby szkoleniowe
a. Jak planować zasoby ludzkie vs. potrzeby szkoleniowe
b. Wyniki ocen okresowych, a potrzeby szkoleniowe
c. Analiza porzeb indywidualnych podwładnych
d. Planowanie ścieżek kariery
e. Motywacja, zaspokajanie potrzeb szkoleniowych

Podsumowanie i wnioski końcowe.

 

W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Cytat

Trener SEMPER - Specjalista ds. zarządzania szkoleniami.

Gdzie i kiedy

Online 9 - 10 grudnia 2021

Gdzie i kiedy

Warszawa 9 - 10 grudnia 2021
-

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 17 - 18 stycznia 2022

Gdzie i kiedy

Warszawa 17 - 18 stycznia 2022
-

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 17 - 18 lutego 2022

Gdzie i kiedy

Poznań 17 - 18 lutego 2022
-

Poznań

woj. wielkopolskie

Gdzie i kiedy

Online 17 - 18 marca 2022

Gdzie i kiedy

Warszawa 17 - 18 marca 2022
-

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 25 - 26 kwietnia 2022

Gdzie i kiedy

Wrocław 25 - 26 kwietnia 2022
-

Wrocław

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Online 25 - 26 listopada 2021

Gdzie i kiedy

Kraków 25 - 26 listopada 2021
-

Kraków

woj. małopolskie

Zapisz się

Szkolenia stacjonarne
zł netto
1390 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
Szkolenia on-line
zł netto
1290 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. To instytucja głównie specjalizująca się w realizacji projektów...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER prosimy o wypełnienie formularza rejestracji dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać wszelkie niezbędne informacje organizacyjne, w tym dotyczące płatności.

Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań Libelta 1a/2
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!