Szkolenie

Turkus - sposób pracy dla zespołów zdalnych, rozproszonych i hybrydowych

O szkoleniu

Niezwykłe rzeczy zaczynają się dziać, kiedy ośmielamy się wnieść wszystko to, kim jesteśmy do pracy.

Turkus wyzwala pełnię talentów i potencjału pracowników, obszary niczyje zastępuje postawą współodpowiedzialności, wprowadza zarządzanie zaufaniem, łączy cele strategiczne z pracowniczymi nadając pracy sens. Zapraszamy na szkolenie turkusowe przywództwo. Turkus nie musi oznaczać rewolucji w firmie tylko ewolucję w Twoim dziale.

A było tak spokojnie. Jak tylko się przyzwyczaimy do jakiegoś sposobu funkcjonowania w organizacji i stylu zarządzania, zaraz dzieje się rewolucja i pojawiają się nowe trendy. Dopóki pozostają w kategorii trendów jeszcze jesteśmy spokojni. Może się nie przyjmą, to nie trzeba będzie się niczego nowego uczyć - myślimy. Gorzej, jeśli trend trafi na podatny grunt i zmusi nas, liderów, do dostosowania się i wpisania w wymagania rynku. Tak właśnie stało się z turkusowym przywództwem. Kiedy Frederic Laloux wydał książkę „Pracować inaczej”, w której spisał wszystkie zasady turkusu wielu uważało, że to utopia i nie ma organizacji, która podołałaby wyśrubowanym standardom typu „buduj współodpowiedzialność oddając odpowiedzialność”, albo „ustal z pracownikiem, czy proponowane zadanie jest dla niego interesujące i chce je wykonać”. Uff.

Jeszcze 100 lat temu w firmach nie mówiono prawie nic o kwestii motywacji pracowników, a rola lidera sprowadzała się głównie do organizowania i nadzorowania pracy ludzi. To wówczas Henry Ford zwykł mówić „Jak to jest, że gdy potrzebuję pary rąk do pracy, to zjawia się cały człowiek?”. 50 lat temu w firmach nie było działów HR, nie znano pojęcia zarządzania przez cele, ani nie stosowano formuły SMART. 30 lat temu nie funkcjonowała praktyka zarządzania projektami, 20 lat temu większość menedżerów nie słyszała o coachingu, a 10 lat temu idea work life balance wydawała się dla wielu fanaberią.

We współczesnych firmach coraz częściej widzi się potrzebę skupienia się na takich aspektach pracy jak spełnienie, emocje, energia, autentyczność, pasja czy dobrostan. Wynika to z zauważalnej epidemii zniechęcenia, depresji lub cynizmu (wystarczy poznać szczerą prawdę o stosunku pracowników do misji, wizji i wartości firmy). Emocjonalna i duchowa pustka, która jest ukryta pod wzniosłymi deklaracjami – to zbyt częste doświadczenie zbyt wielu pracowników. Dotychczasowy model pracy i przywództwa wyczerpał swoje możliwości w kreowaniu środowiska, które odpowiada na potrzebę większej efektywności oraz większego zaangażowania pracowników. Lukę idealnie wypełnia turkus, będący odpowiedzią na zapotrzebowanie pracowników i – jak się okazuje – liderów.

Styl pracy turkusowych przywódców wspiera to do czego tęsknią zarówno menedżerowie, jak i pracownicy: do miejsca, w którym panuje duch prawdziwej współpracy, gdzie honorowane są indywidualne aspiracje i pielęgnowane są osobiste talenty, wykonywana praca ma głęboki sens, a firma nie jest bezduszną maszyną, lecz organizmem posiadającym duszę. Turkus tworzy środowisko, gdzie ludzie mogą w bezpieczny sposób wyrazić siebie wnosząc do swojej pracy niespotykany dotąd wzrost poziomu energii, pasji i kreatywności.

Najważniejszymi celami warsztatu jest zainspirowanie uczestników do przejścia z obecnego poziomu umiejętności przywódczych do następnego poziomu przywództwa turkusowego. Wspiera budowanie zaufania w zespole nie zapominając o rozwijaniu umiejętności przywódczych. Aby stać się turkusowym przywódcą menedżerowie powinni umieć zmodyfikować swój obecny styl zarządzania w kierunku wspierania, a nie wyręczania zespołu. Lider facylitacyjny jest raczej coachem lub mentorem niż przełożonym. Jednocześnie atrybutem lidera nie jest władza nad ludźmi, lecz służebność wobec najważniejszych celów, któremu zarówno liderzy. jak i zespoły chcą służyć. Pozwala zespołowi decydować w wielu kwestiach, a jednocześnie w sytuacjach patowych jest gotowy wesprzeć zespół w jakiejś decyzji lub konflikcie. Pozostawia dużą autonomię pracownikom, lecz gdy tego zechcą zawsze mogą liczyć na jego wsparcie i podpowiedzi.
Dlaczego warto wziąć udział?

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Stworzenie zalążków kultury organizacyjnej opartej na współodpowiedzialności.
  • Wzrost identyfikacji pracowników z firmą.
  • Zmniejszenie rotacji personelu.
  • Przyciąganie młodych talentów poprzez unikatową kulturę i atmosferę pracy.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Uświadomienie sobie nowych perspektyw rozwoju swojego przywództwa.
  • Zdobycie umiejętności tworzenia bardziej samodzielnych zespołów.
  • Wzmocnienie swojego autorytetu jako rzeczywistego lidera.
  • Nauczenie się niekonwencjonalnych metod budowania zaangażowania pracowników.

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Wzrost efektywności wykonywanej pracy.
  • Wytworzenie poczucia współwłasności psychologicznej.
  • Lepsze zrozumienie w relacjach góra-dół.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do pracowników firm farmaceutycznych, w szczególności:

  • liderów
  • kierowników
  • dyrektorów
  • menedżerów

Program szkolenia

1. Ewolucja stylów przywódczych

  • Etapy ewolucji organizacji
  • Charakterystyka stylów przywódczych funkcjonujących w poszczególnych etapach rozwoju organizacji

2. Turkusowy model przywództwa

  • Jak turkusowy model zarządzania pokonuje problemy klasycznych form zarządzania?
  • Główne cechy turkusowej organizacji
  • Studia przypadków turkusowych firm na świecie i w Polsce

3. Samozarządzanie i autonomia – tworzenie turkusowych zespołów

  • Praktyki współpracy w turkusowych zespołach
    • Zespołowe podejmowanie decyzji
    • Peer coaching
    • Wzajemna ocena indywidualnego wkładu i feedback
    • Samodzielne rozwiązywanie problemów i konfliktów
    • Zespołowe planowanie i organizowanie pracy
  • Techniki i narzędzia wspomagające zespoły w samozarządzaniu
  • Rola, zadania i metody pracy przywódcy w turkusowym zespole
    • Techniki facylitowania pracy zespołu
    • Wykorzystanie feedforward jako narzędzia lidera we wspieraniu zespołu w rozwiązywaniu problemów.
    • Moderowanie procesów decyzyjnych zespołu.
    • Wykorzystanie technik coachingowych

4. Autentyczność i angażowanie pełnego potencjału pracowników

  • Budowanie fundamentu każdego zespołu: wzajemnego zaufania
  • Wykorzystywanie pasji i najlepszych stron pracowników
  • Tworzenie poczucia wspólnoty w zespole

5. Dekalog turkusowego lidera

  • Poznaj swój zespół
  • Pracuj na mocnych stronach
  • Oddawaj odpowiedzialność
  • Słuchaj i słysz
  • Komunikuj się wprost
  • Wspieraj pracowników we wdrażaniu ich pomysłów
  • Ogranicz kontrolę i nie wtrącaj się
  • Bądź członkiem zespołu
  • Dostrzegaj możliwości
  • Stwarzaj szanse

6. Podsumowanie

Czas trwania

10.00-14.00

Prelegenci

Cytat

ANETTA WRÓBLEWSKA

Swoje doświadczenie budowała w branży nieruchomości, telekomunikacyjnej i w mediach. Tworzyła struktury sprzedażowe, odpowiadała za rekrutację i rozwój pracowników. Posiada certyfikację Hogan Assessment System, Mindsonar, Harrison Assessments, ICC, jest certyfikowanym coachem zespołowym. Łączy wiedzę i doświadczenie psychologa, menedżera i osoby odpowiedzialnej za budowanie relacji z klientami (B2B, B2C). W wielu organizacjach zajmowała się doradztwem na poziomie tworzenia struktur i procesów. Wspiera kadrę menedżerską, oferując analizę, ocenę i konstruktywny feedback oraz programy wdrożeniowe i naprawcze. Ma doświadczenia szkoleniowe w pracy zarówno z zarządami, jak i niższą kadrą kierowniczą. Inspirator turkusowej rewolucji w polskich firmach. Współpracowała m.in. z takimi firmami jak Decathlon, Dachser, Atlas, Rhenus Data Office Polska, DUKA, czy Dentsu Aegis Network Polska.

 

KRZYSZTOF PILARCZYK

Autor szkoleń z zakresu budowania zaangażowania i motywacji pracowników, zarządzania różnorodnością w organizacji, zarządzania wiekiem, tworzenia kultury współodpowiedzialności, wprowadzania zmian oraz przywództwa opartego o koncept Positive Organisational Scholarship. Był interim menedżerem Inter-Dec College w Montrealu. Od 1994 roku związany z branżą szkoleń biznesowych. Zarządzał wysokobudżetowymi projektami szkoleniowym dla firm z branż energetycznej, przemysłowej, IT i sektora finansowego. Opracowany przez niego program szkolenia Top Manager został zakupiony w 2011 roku przez jedną z największych międzynarodowych firm szkoleniowych i jest obecnie realizowany w 90 krajach na świecie. Inspirator turkusowej rewolucji w polskich firmach. Współpracował m.in. z takimi firmami jak ATOS IT Services, Yusen Logistics, Media Saturn Holding, Veolia, czy Eurobox Polska.

 

EDYTA ADAMCZYK

Trener biznesu z doświadczeniem rozwoju kompetencyjnego pracowników i menedżerów. Ceniony praktyk procesu rekrutacji, oceny i rozwoju pracowników oraz w procesie współpracy z klientami. Posiada wieloletnią praktykę w biznesie pozwalającą właściwie dostosować działania szkoleniowe do celów organizacji. Zajmuje się koordynowaniem projektów wdrażania metodyki zarządzania projektami Prince2, PMI. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w branży finansowej, m.in. jako dyrektor banku zarządzała zespołami, realizowała cele finansowe i sprzedażowe swojej jednostki, rekrutowała pracowników i dbała o ich rozwój, negocjowała warunki współpracy z klientami. Powodzenie w pracy trenerskiej jest wynikiem łatwości, z jaką przenosi doświadczenia zawodowe na salę szkoleniową. Inspirator turkusowej rewolucji w polskich firmach. Współpracowała m.in. z takimi firmami jak Veolia, Smurfit Kappa Polska, Bank BPH, ELA Container Polska, Marflex - M.J. Maillis Poland, Murapol S.A., Asmet, czy DCT Gdańsk.

 

ANNA KAZAKOW

Przez ponad 15 lat wspierała klientów biznesowych w procesach rekrutacyjnych. Od dziewięciu lat prowadzi szkolenia i warsztaty, a cztery lata temu dołączyła do grona coachów i dzieli swoją pasję pomiędzy pracę z grupami a indywidualne spotkania. Specjalizuje się w szkoleniach, w których jest miejsce na proces grupowy oraz wspólne dochodzenie do rozwiązań – w obszarze menedżerskim i efektywności osobistej. Jako przeciwwagę dla działań w sferze biznesu chętnie tworzy warsztaty rozwojowe. Jest absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu, Szkoły Coachów oraz Szkoły Mediacji Grupy TROP. Ukończyła kurs facylitacji w Berlinie prowadzony przez szwajcarską firmę Towers Perrin. Ekspertka w dziedzinie zarządzania pokoleniami, konfliktów pokoleniowych oraz employer brandingu w kontekście generacyjnym. Mówca motywacyjny i inspiracyjny.

Gdzie i kiedy

Online 17 - 18 listopada 2021

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
1000 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa
Mysłowicka 15
woj. mazowieckie
W firmie szkoleniowej Gamma dbamy, aby wszystkie realizowane przez nas projekty szkoleniowe przyczyniały się do podnoszenia efektywności osobistej ich uczestników, a także zespołów i całych przedsiębiorstw. Staramy się wspierać naszych klientów w dos...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa Mysłowicka 15
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!