Baza szkoleń i kursów z technologii firmy Google!

  • Znajdź kursy Google organizowane w całej Polsce oraz online
  • Sprawdź program szkoleń, informacje o prelegentach i warunkach uczestnictwa
  • Zgłoś swój udział wypełniając formularz rejestracji online
kursy i szkolenia Google
Przewiń stronę

Kursy i szkolenia Google: 10

  • Online, 8 - 9 listopada 2021
  • już od 1125 PLN
już od 1125 PLN
  • Online, 22 - 23 listopada 2021
  • już od 981 PLN
już od 981 PLN

Google ADS

  • Online, 9 grudnia 2021
  • już od 1895 PLN
już od 1895 PLN

Google Ads

  • Online, 26 - 27 maja 2021
  • już od 1550 PLN
już od 1550 PLN
  • Online, 26 marca 2021
  • już od 590 PLN
już od 590 PLN
  • Online, 19 - 20 października 2020
  • już od 990 PLN
już od 990 PLN
Artykuł

Wszystko co warto wiedzieć o szkoleniach i kursach Google

Google to prawdziwy gigant na rynku internetowym. Firma, która zaczęła od prostego pomysłu na wyszukiwarkę stron www, dziś zapewnia dostęp do ogromu przydatnych narzędzi, które w dużej mierze są bezpłatne. Zainteresowanie budzą również szkolenia Google – dostępne bezpłatnie, a zarazem bardzo przydatne. Dowiedz się więcej na ich temat.

Dla kogo są szkolenia Google?

Szkolenia Google są otwarte dla każdego. Wystarczy mieć konto na tej platformie, aby móc skorzystać z możliwości, jakie dają. Jednak uczestnictwo w takich kursach to inwestycja czasu. Pytanie więc, kto powinien pomyśleć o skorzystaniu z nich.

Są one przeznaczone przede wszystkim dla osób, które:

  • chcą dokładniej zapoznać się z portfelem usług Google i wykorzystywać również ich bardziej zaawansowane funkcje,
  • zrozumieć podstawy marketingu internetowego – nauczyć się wykorzystania programu reklamowego Google Ads do promocji swojej firmy lub przyszłej karierze zawodowej,
  • poznać narzędzia do analityki internetowej, w tym funkcjonowanie Google Analytics,
  • zdobyć umiejętności korzystania z programów biurowych alternatywnych względem pakietu Microsoft Office, takich jak na przykład Arkusze Google,
  • dowiedzieć się jaki potencjał kryje się w rozwiązaniach chmurowych, w tym jak funkcjonuje Chmura Krajowa,
  • nauczyć się programowania,
  • zwiększyć swoje bezpieczeństwo w Sieci.

Wybór bezpłatnych kursów i szkoleń Google jest dość szeroki, dzięki czemu łatwo znaleźć coś interesującego dla siebie.

Najciekawsze bezpłatne szkolenia Google

Jaki zakres obejmują szkolenia Google? Ich lista stale się poszerza, jednak warto się przyjrzeć bliżej tym, które cieszą się największym zainteresowaniem. Są to m.in. kursy o tematyce takiej jak:

  • podstawy marketingu internetowego – to idealne wprowadzenie do świata promocji w internecie, pozycjonowania stron internetowych czy pozyskiwania klientów z wykorzystaniem narzędzi, jakie daje Google. Ukończywszy to szkolenie Google, można uzyskać bezpłatny certyfikat,
  • podstawy kodowania – zapotrzebowanie na pracowników znających choćby podstawy programowania rośnie z roku na rok, więc warto się tego nauczyć,
  • obsługa reklam online – kurs uczy tego, w jaki sposób planować i realizować kampanie w ramach systemu Google Ads, który jest dziś najpopularniejszym ze wszystkich programów reklamowych (warto też sprawdzić zasady działania programu Facebook Ads),
  • równowaga cyfrowa – eksperci giganta z Mountain View podpowiadają, jak zachować balans między życiem online i offline,
  • wystąpienia publiczne – podczas szkolenia Google możesz się nauczyć, jak skuteczniej przekazywać informacje, również korzystając z narzędzi, które udostępnia gigant.

Pamiętaj, że jeśli interesują Cię bardziej zaawansowane tematy szkoleń powiązanych z usługami Google, możesz także skorzystać z płatnych warsztatów. Osobną kategorią szkoleń, którymi warto się zainteresować są szkolenia z social media, content marketingu czy też inne szkolenia marketingowe.

Google Ads (Google AdWords) w biznesie

Wraz z globalizacją oraz rozwojem sieci Internet kwestie reklamy i promowania biznesu znacząco się zmieniły. Wiele z metod promowania prowadzonej działalności odeszło do lamusa, a w ich miejsce pojawiły się nowe metody marketingowe. Jedną z popularniejszych jest reklama w wyszukiwarkach internetowych, zwłaszcza w wyszukiwarce Google, która zdominowała polski, ale też wiele innych rynków. Wielu przedsiębiorców nie wyobraża sobie działalności bez Google Ads (dawniej AdWords). Jeszcze nie korzystasz z reklam w najpopularniejszej wyszukiwarce świata? Poznaj krótki przewodnik po tym narzędziu i sprawdź szkolenia i kursy Google Ads (AdWords).

Czym jest Google Ads?

Wyszukiwarki Google zapewne nie trzeba nikomu przedstawiać. Badania wskazują, że jest to silnik wykorzystywany przez odpowiednio 76% użytkowników komputerów i 86% użytkowników mobilnych na całym świecie. Na wielu rynkach serwis odnotowuje zaś niemal całkowitą dominację (np. w Brazylii czy w Indiach, gdzie jego wskaźniki przekraczają 95%). Również w Polsce udział wyszukiwarki w rynku szacowany jest na ponad 90%. Globalnie serwis przetwarza 2 biliony wyszukiwań rocznie. Google Ads (dawniej Google AdWords) jest narzędziem do reklam stworzonym przez tę markę, który umożliwia promowanie swojej działalności w wyszukiwarce na wiele sposobów (poprzez tekst, grafikę lub pliki video). Co ciekawe, globalne badania wskazują, że każdy dolar wydany na reklamę w Google Ads generuje 8 dolarów dochodu. To chyba wystarczający powód, by zainteresować się możliwościami wykorzystania programu. Jednak konkretnych powodów, dla których jest tak popularny, można wymienić znacznie więcej.

Dlaczego warto wykorzystywać Google Ads?

Obecny rynek w większości branż jest bardzo konkurencyjny. Nic więc dziwnego, że nowe firmy ze wszystkich sił starają się wyróżnić. Ich działania nie zawsze przekładają się jednak na wymierne korzyści. Warto więc skorzystać z reklamy, a w szczególności z promocji internetowej. Obecnie bowiem aż ponad 80% Polaków poszukuje w sieci informacji o produktach. Google odwiedza zaś co miesiąc ponad 20 mln użytkowników w naszym kraju. Co ważne, zwykle osoby korzystające z wyszukiwarki klikają tylko w linki umieszczone u góry strony z wynikami, rzadko zaglądając poniżej, a jeszcze rzadziej sprawdzając zawartość drugiej lub kolejnych stron. Ponadto strona z wynikami jest tak skonstruowana, by wzrok przyciągały te opłacone (będące wynikiem kampanii Google Ads) – oznacza to, że maleje rola organicznego pozycjonowania (SEO), które jednocześnie wymaga więcej wysiłku i czasu do zaobserwowania konkretnych wyników.

Podsumowując, kampania w Google Ads jest korzystna dla biznesu, ponieważ:

  • zwiększa widoczność marki i jej oferty wśród potencjalnych klientów,
  • generuje większe zyski,
  • pozwala na niemal natychmiastowe zaobserwowanie rezultatów, w przeciwieństwie do organicznego pozycjonowania według określonych fraz,
  • umożliwia promocję nowym biznesom na rynku i podtrzymanie zainteresowania starszymi, renomowanymi markami,
  • dociera do określonej grupy docelowej,
  • dociera do klienta zdecydowanego na dany zakup (w przeciwieństwie np. do tradycyjnej reklamy telewizyjnej, radiowej lub prasowej częściej wykorzystywanej w budowie świadomości marki - zobacz szkolenia z zarządzania marką).

Skuteczność Google Ads jest niepodważalna, a odpowiednio przeprowadzona inwestycja zwykle generuje duże zyski. Jak więc zacząć działać z reklamami w najpopularniejszej wyszukiwarce świata?

Jak prowadzić kampanie w Google Ads?

Google Ads jest programem dość intuicyjnym, dzięki czemu niemal każdy może sobie poradzić ze skonstruowaniem reklamy. Narzędzie prosi w pierwszej kolejności o określenie celu reklamy, a następnie zasięgu terytorialnego, który pomaga w określeniu grupy docelowej. Oznacza to, że silnik jest bardzo skuteczny również dla firm lokalnych. Następnie należy określić słowa kluczowe, które sprawią, że reklama trafi do odpowiednich odbiorców. Kolejno tworzy się strategie kampanii i teksty, które będą pojawiały się w reklamach. Ponadto ustala się budżet i harmonogram wyświetlania treści reklamowych. Platforma jest rozbudowana i daje bardzo duże możliwości konfiguracji, dlatego – mimo że intuicyjna – często stwarza trudności początkującym adeptom reklamy. Jeżeli chcesz wyeliminować ryzyko związane ze skutecznością podejmowanych działań, możesz skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji. Doświadczeni marketingowcy internetowi pozwolą Ci w optymalny sposób wykorzystać budżet i trafić z przekazem reklamowym do odpowiednich odbiorców.

Kiedy warto zainwestować w Google Ads (dawniej AdWords)?

Pojawia się pytanie, kiedy warto zainwestować w kampanie Google Ads. Skrócona odpowiedź brzmi – prawie zawsze. Z możliwości systemu stale korzystają nawet największe światowe korporacje, by rozwijać i promować swoje marki. Szczególnym zainteresowaniem warto jednak obdarzyć kampanie Google gdy:

  • zakładasz nową działalność, markę, sklep internetowy,
  • zakładasz nową stronę firmową, internetową wizytówkę lub landing page,
  • testujesz określony model biznesowy (np. start-up),
  • masz do zrealizowania określone krótkoterminowe cele (np. liczba odwiedzających na stronie),
  • działasz w branży sezonowej,
  • prowadzisz wyprzedaż, specjalną okazję itp.,
  • chcesz chronić swoją markę i jej nazwę oraz określone słowa kluczowe przed działaniami konkurencji,
  • chcesz przetestować oddziaływanie konkretnych haseł reklamowych.
Szkolenia i kursy z Google Ads (Szkolenia Google AdWords) - online, stacjonarne, certyfikowane

Pamiętaj, że pomocne w zrozumieniu mechanizmów Google Ads oraz skutecznych technik reklamy mogą być szkolenia i kursy, dostępne w formie tradycyjnej oraz online. Szkoleia stacjonarne poświęcone Google Ads dostępne są we wszystkich dużych miastach w Polsce, prym w tym względzie wiodą Warszawa, Poznań, Kraków, Toruń, Katowice, Bydgodzcz, Gdańsk, Kraków, Wrocław i Lublin. Na szczędzie dzisiaj nie jesteśmy skazani jedynie na ofertę lokalnego rynku szkoleń ponieważ szkolenia i kursy z Google Ads w ogromnej większości realizowane są również przez internet, jako szkolenia online z zajęciami na żywo oraz kursy online - multimedialne, wideo i e-learningowe. Wybrane ze szkoleń i kursów z Google Ads pozwalają na uzyskanie certyfikatu potwierdzającego nie tylko odbycie kursu, ale również konkretne umiejętności. Każda osoba zainteresowana podjęciem pracy przy obsłudze programu Google Ads powinna rozważyć zrobienie certyfikatu Google Ads, który dostępny jest w kilku wersjach:

  • certyfikat Google Ads z reklamy w sieci wyszukiwania,
  • certyfikat Google Ads z reklamy w sieci reklamowej,
  • certyfikat Google Ads z reklamy wideo,
  • certyfikat z reklamy produktowej,
  • certyfikat Google Ads z reklamy aplikacji,
  • certyfikat Google Ads z pomiaru skuteczności reklam.

Certyfikaty uzyskamy na portalu Google Skillshop, a do procesu certyfikacji przygotować nas mogą zarówno szkolenia stacjonarne, jak i szkolenia i kursy online.

Pracując w branży reklamowej oraz w marketingu warto również zainteresować się szkoleniami z Facebook i wykorzystania tej platformy w działalności gospodarczej oraz innymi szkoleniami z marketingu internetowego.

Wszystko co warto wiedzieć o szkoleniach i kursach Google