Social media: szkolenia, kursy i warsztaty w całej Polsce!

  • Zapoznaj się ze szkoleniami i kursami z social media online i stacjonarnie
  • Znajdź interesującą Cię ofertę, sprawdź program zajęć oraz koszt uczestnictwa
  • Zgłoś swój udział wypełniając nasz darmowy formularz zgłoszenia online
szkolenia z social media

Szkolenia social media: 36

  • Online, 27-28 styczeń 2022
  • już od 609.75 PLN
już od 609.75 PLN
  • Online, 17 luty 2022
  • już od 531 PLN
już od 531 PLN
Artykuł

Social media w działalności biznesowej - szkolenia i kursy social media

Jeszcze kilka lat temu niczym mantrę powtarzało się „jeśli nie ma Cię w Google, nie istniejesz”. Te słowa, choć brzmią jak wytarty slogan, nadal są prawdziwe w świecie biznesu. Dziś jednak można rozszerzyć tę zasadę o obecność w mediach społecznościowych. Po co firmie potrzebne są social media i w jaki sposób je wykorzystać? Jak poprzesz kurs social media bądź szkolenie social media przygotować firmę do obecności w mediach społecznościowych? Oto najważniejsze informacje na ten temat.

Social media

Osławione social media to nic innego jak media społecznościowe, a więc portale internetowe, które służą do komunikacji z szerszym audytorium. Czym różnią się od mediów tradycyjnych? Przede wszystkim interaktywnym charakterem – co oznacza, że komunikacja nie przebiega tutaj jednokierunkowo (od jednego dużego nadawcy do wielu odbiorców), ale wielokierunkowo.

To zwiększa „demokratyczność” przekazu i sprawia, że przekazywanie informacji rządzi się zupełnie innymi prawami. To, do ilu odbiorców dotrze się z komunikatem, zależy od tego, jak bardzo będzie od się podobał użytkownikom wybranego portalu. Dlatego właśnie skuteczność komunikacji mierzy się tu inaczej niż zlecając publikację standardowej reklamy w prasie, radio czy telewizji. Kluczowe, poza zasięgami, są tutaj:

  • liczba interakcji z opublikowanym postem – a więc np. kliknięć w linkowaną treść czy komentarzy,
  • liczba polubień oraz udostępnień wpisu.
Jakie są najważniejsze social media?

Świat social mediów rozwija się dynamicznie, ale najważniejsi gracze na rynku pozostają ci sami. Największy to oczywiście Facebook – korzysta z niego ponad 2,8 miliarda (!) użytkowników na całym świecie, z czego w Europie ponad 300 milionów. Ponadto warto wymienić:

  • LinkedIn – portal społecznościowy dla profesjonalistów, służący głównie komunikacji na poziomie B2B,
  • Instagram – koncentrujący się na komunikacji obrazem,
  • Twitter – do przekazywania krótkich, bieżących wiadomości oraz komentowania rzeczywistości.

Marki mogą sięgnąć również do komunikacji za pomocą takich social mediów jak Snapchat czy zdobywający ogromną popularność w ostatnich latach Tik Tok.

Warto jednak pamiętać, że dobór kanałów komunikacji z obszaru social mediów powinien być dopasowany do profilu działalności firmy. Przykładowo marki konsumenckie, których grupą docelową są nastolatkowie i młodzi dorośli, powinny rozważyć komunikację za pośrednictwem Tik Toka czy Instagrama, ale już te działające w obszarze B2B mogą pozostać przy Facebooku i LinkedInie. Kluczowa jest przemyślana strategia komunikacji.

Co dają social media firmie?

Obecność firm w mediach społecznościowych najczęściej nie ma bezpośredniego przełożenia na wyniki sprzedażowe – choć coraz częściej wykorzystywane są narzędzia nakierowane właśnie na popchnięcie klienta w dół lejka sprzedażowego. Jednak generalnie rzecz ujmując, na komunikację za pośrednictwem social mediów należy patrzeć w szerszej perspektywie.

Jest ona przede wszystkim działaniem z obszaru public relations i marketingu internetowego. A więc jej zadania to:

  • budowanie świadomości i zarządzanie marką w grupie docelowej klientów i szeroko pojętym otoczeniu rynkowym,
  • wzmacnianie pozytywnego wizerunku brandu – tak, aby budził odpowiednie, pożądane skojarzenia,
  • robienie „szumu” wokół marki,
  • podtrzymywanie kontaktu z odbiorcami – obecnymi i byłymi klientami, a także tymi przyszłymi,
  • wspieranie działań z obszaru e-marketingu i reklamy – za pośrednictwem social mediów można również prowadzić działalność stricte nakierowaną na promocję.

Warto pamiętać, że dziś Facebook dla dużej grupy osób jest podstawowym źródłem informacji o tym, co dzieje się w otaczającym je świecie. Dlatego skuteczne uwidocznienie się na tym portalu to dobry sposób, aby zwrócić na siebie uwagę i poszerzyć krąg odbiorców.

Nie można również zapomnieć, że komunikacja w tej formie daje w pełni mierzalne efekty – portale społecznościowe udostępniają bardzo precyzyjne dane statystyczne, które pozwalają na bieżąco weryfikować i modyfikować strategię promocji.

Jak prowadzić działania w social mediach?

Działania w social mediach można prowadzić na dwa sposoby:

  • bezpłatnie – np. założenie i prowadzenie profilu na Facebooku, Instagramie czy w LinkedIn nic nie kosztuje. Regularne publikowanie informacji i ciekawy sposób komunikowania się z widzami może pozwolić na uzyskanie szerokiego zasięgu organicznego,
  • płatnie – narzędzia reklamowe na portalach społecznościowych są niezwykle rozbudowane. Np. na Facebooku użytkownik ma możliwość promowania postów tak, aby dotarły do szerszej grupy osób, publikowania reklam sponsorowanych (zarówno w głównym news feedzie, jak i na bocznych paskach), karuzeli z ofertami produktowymi, linków sponsorowanych i wielu innych materiałów.

Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie obu tych kierunków działania w ramach dobrze zaplanowanej kampanii. Można ją opracować i wdrożyć samodzielnie albo… zdać się na wsparcie specjalistów z zakresu social media. Współpraca z dobrą agencją interaktywną często bywa rozwiązaniem nie tylko efektywniejszym, ale i bardziej opłacalnym z ekonomicznego punktu widzenia.

Szkolenia i kursy social media

Listę zbliżających się terminów szkoleń i kursów social media można znaleźć na górze strony. Przedstawione oferty kursów social media zawierają informacje o programie zajęć, sylwetkach osób prowadzących, a także ceny szkolenia czy kursu. Rejestracji na wybrane szkolenie lub kurs social media dokonać można z użyciem formularza rejestracji online, który trafia bezpośrednio do organizatora szkolenia.

Przykłady popularnych kursów social media:

  • Marketing na Facebooku dla firm i marek osobistych,
  • Marketing na Instagramie,
  • prowadzenie działań reklamowych na Facebooku i Instagramie,
  • przygotowanie strategii social media i planowanie działań w mediach społecznościowych,
  • marketing i promocja na LinkedIn,
  • copywriting i websriting w działaniach content marketing,
  • jak wykorzystać TikTok w działalności biznesowej,
  • reklama na YouTube i marketing video na platformie YouTube.
Szkolenia i kursy social media - kto powinien je rozważyć?

Kursy, warsztaty i szkolenia z social media powinny rozważyć zwłaszcza:

  • osoby początkujące, chcące związać swoją przyszłość z mediami społecznościowymi i poznać podstawy social mediów powinny rozważyć przede wszystkim kursy social media online - pozwalają one zdobyć podstawy w dziedzinie mediów społecznościowych i wykorzystać tą wiedzę zarówno w biznesie, jak i do budowania marki osobistej przez Internet,
  • osoby podnoszące swoje kompetencje, zwłaszcza specjaliści ds. marketingu internetowego i social mediów powinny stale rozwijać swoje umiejętności dotyczące rozmaitych platform społecznościowych i możliwości jakie dają w docieraniu do użytkowników i klientów; świat social media zmienia się bardzo szybko, więc stały rozwój oraz usystematyzowanie swojej wiedzy powinno sstać się częścią codziennej pracy,
  • przedsiębiorcy, chcący sprzedawać przez Internet i social media bądź wykorzystać je do budowania i promocji marki, a także chcący dobrze kontrolować pracę agencji ds. social media, którym zlecają prace,
  • specjaliści i freelancerzy, którzy są zainteresowani stałym podnoszeniem kwalifikacji i wiedzy z zakresu social media,
  • agencje reklamowe chcące rozszerzyć usługi o nowe obszary działalności w mediach społecznościowych, które wciąż się rozwijają, a ich liczba i rodzeje niezmiennie rosną.
Ile kosztuje szkolenie lub kurs social media?

Ceny kursów social media są bardzo zróżnicowane. Z reguły najbardziej przystępne cenowo są kursy online. Szkolenia social media stacjonarne, organizowane głównie w dużych miastach, takich jak Warszawa, Poznań, Kraków, Gdańsk, Bydgoszcz, Poznań, Katowice czy Wrocław, z reguły kosztują więcej, ze względu na konieczność zapewnienia m.in. sali szkoleniowej czy wyżywienia dla uczestników. Ceny szkoleń i kursów online można sprawdzić na górze strony, gdzie znajduje się lista nadchodzących wydarzeń z social media, takich jak szkolenia, kursy, warsztaty, seminaria czy konferencje.

Kurs social media jako sposób na rozwój kariery zawodowej?

Coraz więcej osób rozpoczynających karierę zawodową zastanawia się czy praca w charakterze specjalisty ds. social media czy menedżera mediów społecznościowych (Social Media Manager) może być trafnym wyborem. Osoby takie stają też przed pytaniem jak rozwijać swoje umiejętności w zakresie mediów społecznościowych, aby zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie w charakterze eksperta ds. social media. Jedną z dróg rozwoju wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu mediów społecznościowych może być profesjonalny kurs social media. Tego typu kursy od A do Z omawiają najważniejsze kwestie związane z prowadzeniem działań w social media, w programie kursu znajdziemy między innymi:

  • czym są social media,
  • jakie są najpopularniejsze i najszybciej rozwijające się serwisy i platformy społecznościowe,
  • jakie możliwości prowadzenia działań promocyjnych, reklamowych  i marketingowych stwarzają media społeczościowe przedsiębiorcom, ale też markom osobistym,
  • jak stworzyć strategię obecności w mediach społecznościowych, wyznaczyć cele i monitorować ich realizację,
  • jakie rodzaje materiałów, contentu do mediów społecznościowych wykorzystywane są w poszczególnych obszarach,
  • jakie są narzędzia wspierające prowadzenie działalności w mediach społecznościowych,
  • rola i zadania na stanowiskach Social Media Manager, Specjalista ds. Social Media itp.

To oczywiście tylko najważniejsze zagadnienia omawiane w trakcie kursu social media. Istotny jest również fakt że kursy social media znajdziemy zarówno stacjonarnie (prym w kursach social media wiodą Warszawa, Wrocław, Łódź, Kraków, Poznań, Katowice i Gdańsk), ale też online, co sprawia że bez względu na miejsce zamieszkania zyskujemy dostęp do możliwości podnoszenia umiejętności w zakresie mediów społeczościowych. Kurs social media online często oznacza też niższą cenę, gdyż organizator kursu nie musi wynajmować sali szkoleniowej czy zapewniać wyżywienia uczestnikom. Na rynku dostępne są też darmowe i bezpłatne kursy, szkolenia i warsztaty z social media, ale zanim zdecydujemy się na wzięcie w nich udziału warto zapoznać się z opiniami, aby uniknąć kursów o niezadowalającym poziomie merytorycznym.

W zależności od ich zaawansowania, programu i organizatora kursy social media mogą uprawniać do uzyskania certyfikatu potwierdzającego udział w kursie, a niektóre kończące się egzaminem pozwalają na uzyskanie certyfikatu potwierdzającego posiadanie wiedzy i praktycznych umiejętności. Certyfikaty takie mogą zwiększać nasze szanse na otrzymanie zatrudnienia w zawodzie, chociaż bez wątpienia najważniejsze są umiejętności, wiedza i ich zaprezentowanie potencjalnemu pracodawcy w trakcie procesu rekrutacji!

Social media w działalności biznesowej - szkolenia i kursy social media
Szkolenia social media, kursy social media

Zostaw swój e-mail i odbieraj powiadomienia o nowych szkoleniach i kursach social media w bazie!