Szkolenia social media, kursy social media
Wyszukiwanie wydarzeń
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Szkolenia social media, kursy social media

Wyświetlone wszystkie (14)
1
Perspecta

Perspecta


Szkolenia social media, kursy social media Szkolenia social media, kursy social media

Wyświetlone wszystkie (14)
1
Zobacz również

Social media w działalności biznesowej

Jeszcze kilka lat temu niczym mantrę powtarzało się „jeśli nie ma Cię w Google, nie istniejesz”. Te słowa, choć brzmią jak wytarty slogan, nadal są prawdziwe w świecie biznesu. Dziś jednak można rozszerzyć tę zasadę o obecność w mediach społecznościowych. Po co firmie potrzebne są social media i w jaki sposób je wykorzystać? Oto najważniejsze informacje na ten temat.

Social media, czyli co?

Osławione social media to nic innego jak media społecznościowe, a więc portale internetowe, które służą do komunikacji z szerszym audytorium. Czym różnią się od mediów tradycyjnych? Przede wszystkim interaktywnym charakterem – co oznacza, że komunikacja nie przebiega tutaj jednokierunkowo (od jednego dużego nadawcy do wielu odbiorców), ale wielokierunkowo.

To zwiększa „demokratyczność” przekazu i sprawia, że przekazywanie informacji rządzi się zupełnie innymi prawami. To, do ilu odbiorców dotrze się z komunikatem, zależy od tego, jak bardzo będzie od się podobał użytkownikom wybranego portalu. Dlatego właśnie skuteczność komunikacji mierzy się tu inaczej niż zlecając publikację standardowej reklamy w prasie, radio czy telewizji. Kluczowe, poza zasięgami, są tutaj:
  • liczba interakcji z opublikowanym postem – a więc np. kliknięć w linkowaną treść czy komentarzy,
  • liczba polubień oraz udostępnień wpisu.

Jakie są najważniejsze social media?

Świat social mediów rozwija się dynamicznie, ale najważniejsi gracze na rynku pozostają ci sami. Największy to oczywiście Facebook – korzysta z niego ponad 2,8 miliarda (!) użytkowników na całym świecie, z czego w Europie ponad 300 milionów. Ponadto warto wymienić:
  • LinkedIn – portal społecznościowy dla profesjonalistów, służący głównie komunikacji na poziomie B2B,
  • Instagram – koncentrujący się na komunikacji obrazem,
  • Twitter – do przekazywania krótkich, bieżących wiadomości oraz komentowania rzeczywistości.
Marki mogą sięgnąć również do komunikacji za pomocą takich social mediów jak Snapchat czy zdobywający ogromną popularność w ostatnich latach Tik Tok.

Warto jednak pamiętać, że dobór kanałów komunikacji z obszaru social mediów powinien być dopasowany do profilu działalności firmy. Przykładowo marki konsumenckie, których grupą docelową są nastolatkowie i młodzi dorośli, powinny rozważyć komunikację za pośrednictwem Tik Toka czy Instagrama, ale już te działające w obszarze B2B mogą pozostać przy Facebooku i LinkedInie. Kluczowa jest przemyślana strategia komunikacji.

Co dają social media firmie?

Obecność firm w mediach społecznościowych najczęściej nie ma bezpośredniego przełożenia na wyniki sprzedażowe – choć coraz częściej wykorzystywane są narzędzia nakierowane właśnie na popchnięcie klienta w dół lejka sprzedażowego. Jednak generalnie rzecz ujmując, na komunikację za pośrednictwem social mediów należy patrzeć w szerszej perspektywie.

Jest ona przede wszystkim działaniem z obszaru public relations i marketingu internetowego. A więc jej zadania to:
  • budowanie świadomości i zarządzanie marką w grupie docelowej klientów i szeroko pojętym otoczeniu rynkowym,
  • wzmacnianie pozytywnego wizerunku brandu – tak, aby budził odpowiednie, pożądane skojarzenia,
  • robienie „szumu” wokół marki,
  • podtrzymywanie kontaktu z odbiorcami – obecnymi i byłymi klientami, a także tymi przyszłymi,
  • wspieranie działań z obszaru e-marketingu i reklamy – za pośrednictwem social mediów można również prowadzić działalność stricte nakierowaną na promocję.
Warto pamiętać, że dziś Facebook dla dużej grupy osób jest podstawowym źródłem informacji o tym, co dzieje się w otaczającym je świecie. Dlatego skuteczne uwidocznienie się na tym portalu to dobry sposób, aby zwrócić na siebie uwagę i poszerzyć krąg odbiorców.

Nie można również zapomnieć, że komunikacja w tej formie daje w pełni mierzalne efekty – portale społecznościowe udostępniają bardzo precyzyjne dane statystyczne, które pozwalają na bieżąco weryfikować i modyfikować strategię promocji.

Jak prowadzić działania w social mediach?

Działania w social mediach można prowadzić na dwa sposoby:
  • bezpłatnie – np. założenie i prowadzenie profilu na Facebooku, Instagramie czy w LinkedIn nic nie kosztuje. Regularne publikowanie informacji i ciekawy sposób komunikowania się z widzami może pozwolić na uzyskanie szerokiego zasięgu organicznego,
  • płatnie – narzędzia reklamowe na portalach społecznościowych są niezwykle rozbudowane. Np. na Facebooku użytkownik ma możliwość promowania postów tak, aby dotarły do szerszej grupy osób, publikowania reklam sponsorowanych (zarówno w głównym news feedzie, jak i na bocznych paskach), karuzeli z ofertami produktowymi, linków sponsorowanych i wielu innych materiałów.
Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie obu tych kierunków działania w ramach dobrze zaplanowanej kampanii. Można ją opracować i wdrożyć samodzielnie albo… zdać się na wsparcie specjalistów z zakresu social media. Współpraca z dobrą agencją interaktywną często bywa rozwiązaniem nie tylko efektywniejszym, ale i bardziej opłacalnym z ekonomicznego punktu widzenia.