BILANS 2024 – podatkowe i bilansowe zamknięcie roku 2024 oraz zmiany na 2025 rok

O szkoleniu

Uwaga:

  • możliwy udział w konferencji z zakwaterowaniem lub bez i w pojedynczych dniach
  • koszt pobytu wraz z wyżywieniem w pokoju 2-osobowym
    • w Wiśle - 1330 zł
    • we Wrocławiu - 930 zł
    • w Zakopanem - 1150 zł
  • istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
  • pokój jednoosobowy za dopłatą (prosimy o kontakt telefoniczny w tej sprawie)
    • prosimy o kontakt poprzez formularz kontaktowy w celu uzyskania szczegółowych informacji
Dlaczego warto wziąć udział?
  • wybitni trenerzy z praktycznym doświadczeniem
  • bieżąca tematyka wraz z aktualnościami
  • wygodne i atrakcyjne miejsca
Kto powinien wziąć udział?
  • główni księgowi
  • samodzielni księgowi
  • pracownicy działów księgowości i biur rachunkowych
  • doradcy podatkowi
  • pracownicy działów finansowych
  • wszystkie osoby zainteresowane ww. tematyką

Program szkolenia

Podatek VAT - zmiany w 2024 roku oraz zmiany na 2025 r., prawidłowe rozliczenia roczne w podatku VAT 2024 roku
(skrót programu - pełna wersja na stronie esalszkolenia)

  1. Faktura ustrukturyzowana - fakultet
  2. Zasady i terminy wystawiania faktur
  3. Data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego
  4. Prawo do odliczenia VAT:
  5. Ulga na złe długi, sprzedaż nieruchomości
  6. Transakcje wewnątrzwspólnotowe
  7. Eksport i import towarów oraz zaliczka w eksporcie
  8. Świadczenia nieodpłatne.
  9. Najnowsze orzecznictwo.
  10. Odpowiedzi na pytania uczestników, konsultacje.


Podatki dochodowe CIT i PIT - zamknięcie roku 2024 oraz zmiany na 2025 rok, JPK_CIT, podatek minimalny
(skrót programu - pełna wersja na stronie esalszkolenia)

  1. Podatki dochodowe CIT i PIT w 2024 roku
    • nowe limity podatkowe w 2024 r. dotyczące małego podatnika, możliwości opłacania CIT wg stawki obniżonej w wysokości 9%,
    • podatek minimalny przychodowy od 2024 r.,
    • preferencyjna amortyzacja budynków i budowli na wybranych obszarach Polski od 2024 r.,
    • dotacje, subwencje, dofinansowania oraz ich wpływ na podatki dochodowe
    • zmiany w zakresie amortyzacji nieruchomości mieszkalnych od  2023 r.,
    • zmiany terminów w temacie cen transferowych,
    • księgi i ewidencje: JPK_CIT - nowa forma obowiązków podatkowych od 2025?
    • zmiany w zakresie ulgi na złe długi od 2023 r. a rozliczanych w 2024 r.,
    • nowe limity transakcji gotówkowych z przedsiębiorcami oraz nowość w zakresie limitów transakcji gotówkowych z konsumentami od 2024r?
    • zmiany dotyczące podatku u źródła (WHT)
    • świadczenia w związku z wojną w Ukrainie
    • podatek od przerzucanych dochodów oraz zmiany w podatku od przerzucanych dochodów od 2023 r.,
    • zmiany zasad zaliczania do kosztów  podatkowych od 2023 r. składek na ub. społ.pracowników,
    • regulacje podatkowe związane z fundacją rodzinną 
    • zmiany w zakresie kosztów finansowania dłużnego
    • zmiany regulacji podatkowych odnoszących się do estońskiego CIT
    • ryczałt samochodowy dla pracowników
    • praca zdalna (ekwiwalenty i ryczałty z tego tytułu) a podatek dochodowy  od osób fizycznych,
    • świadczenia otrzymywane przez beneficjentów fundacji rodzinnej a podatek dochodowy 
    • zapłata przez pracodawcę zaległych składek ZUS,
    • wyjazdy i imprezy integracyjne inne nieodpłatne świadczenia,
    • umowy zlecenia z cudzoziemcami,
    • świadczenia z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych
  2. Inne wybrane zagadnienia w podatkach dochodowych min.:
    • koszty podatkowe
    • koszty bezpośrednie oraz koszty pośrednie
    • koszty podatkowe związane ze środkami trwałymi i wartościami niematerialnymi i prawne – amortyzacja
    • płatności gotówkowe oraz płatności na rachunki niezgłoszone w rejestrze VAT + płatności bez split payment’u – jako wydatki wyłączone z kosztów podatkowych,
    • wybrane zagadnienia dotyczące kosztów uzyskania przychodów m.in.:
      • kary umowne i odszkodowania,
      • wydatki marketingowe, promocyjne, reklamowe, reprezentacyjne, sponsoring,
      • podatek u źródła jako koszt podatkowy,
      • świadczenia na rzecz pracowników a koszty podatkowe,
      • hipotetyczne koszty związane z kapitałami własnymi,
    • samochody osobowe a koszty podatkowe,
    • wyłączenie z kosztów podatkowych
  3. Odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusja.


Bilans 2024 - sprawozdania finansowe za 2024 rok i zmiany na 2025, JPK_KR oraz leasing i środki trwałe
(skrót programu - pełna wersja na stronie esalszkolenia)

  1. Wprowadzenie
  2. Zamknięcie roku obrotowego – z uwzględnieniem zmian w ustawie o rachunkowości w latach 2021 - 2024.
    1. Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
    2. Składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
    3. Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
    4. Elektroniczna forma sprawozdania finansowego – XML oraz XBRL
    5. Badanie rocznego sprawozdania finansowego,
    6. Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
    7. Publikacja rocznego sprawozdania finansowego po zmianach w KRS
    8. Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    9. Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
    10. Podpis elektroniczny pod sprawozdaniem finansowym po ostatnich zmianach
    11. Dodatkowe dane w księgach rachunkowych przekazywanych w ramach JPK_CIT i JPK_KR
  3.  Sprawozdanie finansowe za 2024 rok - struktura oraz elementy sprawozdania finansowego
    1. Wprowadzenie
    2. Bilans
    3. Rachunek zysków i strat
    4. Rachunek przepływów pieniężnych
    5. Zestawienie zmian w kapitale własnym
    6. Dodatkowe informacje i objaśnienia
  4. Inwentaryzacja
  5. Podatek odroczony w sprawozdaniu finansowym
  6. Środki trwałe w ujęciu rachunkowym oraz podatkowym:
    1. Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
    2. Amortyzacja środków trwałych
  7. Leasing w Polsce na tle regulacji Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (Krajowy Standard Rachunkowości nr 5 na tle MSSF 16 Leasing)
    1. Podstawowe definicje
    2. Leasing finansowy oraz operacyjny – różnice
    3. Aspekty prawa podatkowego
    4. Kierunki zmian regulacji międzynarodowych na przykładzie polskich spółek giełdowych
    5. Podział raty leasingowej na część kapitałową oraz odsetkową
    6. Amortyzacja środków trwałych w leasingu
    7. Prezentacja i ujawnianie informacji w sprawozdaniu finansowym
    8. Case study – przykłady
  8. Dyskusja i zakończenie.

Czas trwania

  • w Wiśle i Zakopanem od 9.00 do 15.00
  • we Wrocławiu od 9.30 do 15.30

Forma zajęć

Prelegenci

Arkadiusz Lenarcik - Biegły Rewident
Biegły rewident, Dyrektor Departamentu Audytu. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF). Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy ESAL.

Zdzisław Modzelewski
Licencjonowany doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, doświadczony wykładowca i praktyk, od wielu lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, występował jako ekspert komisji sejmowej w dziedzinie podatku VAT. Autor licznych artykułów o tematyce podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym, obecnie jest partnerem w kancelarii GWW. Poprowadził ponad kilka tysiąc szkoleń dla służb księgowych, osób zarządzających oraz pracowników aparatu skarbowego i samorządów. Jest współautorem m.in. 3 komentarzy podatkowych: „Ustawa o VAT. Komentarz” - wydanych w 2001r., 2003r. i 2006r. oraz innych publikacji dotyczących podatku VAT. Stały współpracownik firmy ESAL.

Aleksander Gniłka
Licencjonowany Doradca podatkowy (nr wpisu 11512), absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego. Wykładowca na studiach podyplomowych i wieloletni wykładowca prawa podatkowego w Polsce. Stały współpracownik firmy ESAL.

Dariusz Polakowski
Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji.
Trenerem z zakres podatku VAT jest od samego początku jego obowiązywania (ponad 25 lat) i w tym czasie przeprowadził ponad 3 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług. Stały współpracownik  firmy ESAL.

Michał Kołosowski - Biegły Rewident
latach 2007-2023 współzałożyciel i Partner w dziale audytu Grupy UHY ECA.
Dysponuje bogatym doświadczeniem w badaniu sprawozdań finansowych, sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych, analiz finansowych typu duediligence, przekształcaniu sprawozdań finansowych na zgodne z MSR/MSSF oraz US GAAP.
W poprzednich latach pracował w firmach audytorskich Roedl&Partner oraz PricewaterhouseCoopers. Stały współpracownik firmy ESAL.

Tomasz Wojewoda
doradca podatkowy, ekspert z zakresu prawa podatkowego, wieloletni pracownik aparatu skarbowego - Ministerstwa Finansów i oraz Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie; konsultant podatkowy w renomowanych firmach; autor ponad 300 publikacji i artykułów z zakresu prawa podatkowego. W swojej dotychczasowej karierze przeprowadził ponad 3000 wykładów z zakresu podatku dochodowego oraz podatku od towarów i usług, delegacji, środków trwałych oraz reprezentacji i reklamy, w których uczestniczyło kilkadziesiąt tysięcy uczestników. Niekwestionowany autorytet w zakresie doradztwa podatkowego.
Współpracę m.in. z: INFOR, C.H. Beck, Hubertus, Darschlung und Vaschover, Wiedza i Praktyka, UNIA-PRESS.
Publikacje ksiązkowe z dorobku Tomasza Wojewody:
„Leasing w aspekcie podatków dochodowych oraz podatku od towarów i usług”,
„Koszty w podatkach dochodowych”,
„Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatkowym”,
„VAT naliczony i należny – wybrane zagadnienia”.
Stały współpracownik naszej firmy.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Logos***

34-500 Zakopane

ul. Grunwaldzka 10

woj. małopolskie

Hotel Gołębiewski**** SPA

44-630 Wisła

Aleja Ks.Bp.Bursche 3

woj. śląskie

Hotel Mercure****

50-159 Wrocław

Plac Dominikański 1

woj. dolnośląskie

Rejestracja

cena bez pobytu
za osobę bez kosztów pobytu w hotelu, noclegi z 3 posiłkami w pok.2-os. 1150 zł
2 030
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zniżki grupowe:
  • 4.93% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 4.93% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 4.93% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • 4.93% przy zgłoszeniu min. 5 osób
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  • Ceny zawiera koszt konferencji bez pobytu.
    Koszt pobytu wraz z wyżywieniem w hotelu w pokoju 2-osobowym wynosi: Wisła - 1330 zł / Wrocław - 930 zł / Zakopane - 1150 zł netto od osoby, dopłata do pokoju 1-osobowego płatna dodatkowo.
      
  • Płatność za szkolenie należy dokonać wg zgłoszenia, na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń wraz z zakwaterowaniem oraz na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń stacjonarnych bez zakwaterowania, online po potwierdzeniu szkolenia przez organizatora.
      
  • Oświadczam, iż zapłatę za udział w szkoleniu, według wyżej określonych warunków płatności, dokonana zostanie na konto ESAL Business Promotion Office sp. z o.o. Wrocław, ul.Boczna 12: mBANK o/ Wrocław 95 1140 2004 0000 3502 7603 8486.
     
  • Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem bez ponoszenia kosztów, jeśli na 10 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie (e-mail z potwierdzeniem dostarczenia) lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 3 dni przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
     
  • Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu bez zakwaterowaniem nie ponosząc kosztów, jeśli na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie (e-mail z potwierdzeniem dostarczenia) lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 1 dzień przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
     
  • ESAL Business Promotion Office zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn losowych niezależnych od organizatora lub nie osiągnięcia minimalnej grupy uczestników. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.
     
  • Gdyby szkolenie nie odbyło się organizator – ESAL Business Promotion Office zobowiązuje się w terminie 10 dni roboczych zwrócić pełną kwotę wpłaconą przez zgłaszającego .
     
  • Państwa dane osobowe będą przetwarzane w zakresie związanym z wykonaniem usługi (w szczególności możliwe jest ich przekazanie do hotelu w celu rezerwacji noclegów i innych usług hotelowych) i ewentualną dyspozycją handlową. Warunki przetwarzania zawarte są w Polityce prywatności dostępnej na naszej stronie.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Boczna 12
  • Kod pocztowy: 50-502
  • Miejscowość: Wrocław
  • Numer NIP: 8992781386

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
50-502 Wrocław, Polska Boczna 12

Organizator

ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
50-502 Wrocław, Polska
Boczna 12
woj. dolnośląskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!