O szkoleniu
Uwaga:
- możliwy udział w konferencji z zakwaterowaniem lub bez i w pojedynczych dniach
- koszt pobytu wraz z wyżywieniem w pokoju 2-osobowym
- w Wiśle - 1330 zł
- we Wrocławiu - 930 zł
- w Zakopanem - 1150 zł
- istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
- pokój jednoosobowy za dopłatą (prosimy o kontakt telefoniczny w tej sprawie)
- prosimy o kontakt poprzez formularz kontaktowy w celu uzyskania szczegółowych informacji
- wybitni trenerzy z praktycznym doświadczeniem
- bieżąca tematyka wraz z aktualnościami
- wygodne i atrakcyjne miejsca
- główni księgowi
- samodzielni księgowi
- pracownicy działów księgowości i biur rachunkowych
- doradcy podatkowi
- pracownicy działów finansowych
- wszystkie osoby zainteresowane ww. tematyką
Program szkolenia
Podatek VAT - zmiany w 2024 roku oraz zmiany na 2025 r., prawidłowe rozliczenia roczne w podatku VAT 2024 roku
(skrót programu - pełna wersja na stronie esalszkolenia)
- Faktura ustrukturyzowana - fakultet
- Zasady i terminy wystawiania faktur
- Data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego
- Prawo do odliczenia VAT:
- Ulga na złe długi, sprzedaż nieruchomości
- Transakcje wewnątrzwspólnotowe
- Eksport i import towarów oraz zaliczka w eksporcie
- Świadczenia nieodpłatne.
- Najnowsze orzecznictwo.
- Odpowiedzi na pytania uczestników, konsultacje.
Podatki dochodowe CIT i PIT - zamknięcie roku 2024 oraz zmiany na 2025 rok, JPK_CIT, podatek minimalny
(skrót programu - pełna wersja na stronie esalszkolenia)
- Podatki dochodowe CIT i PIT w 2024 roku
- nowe limity podatkowe w 2024 r. dotyczące małego podatnika, możliwości opłacania CIT wg stawki obniżonej w wysokości 9%,
- podatek minimalny przychodowy od 2024 r.,
- preferencyjna amortyzacja budynków i budowli na wybranych obszarach Polski od 2024 r.,
- dotacje, subwencje, dofinansowania oraz ich wpływ na podatki dochodowe
- zmiany w zakresie amortyzacji nieruchomości mieszkalnych od 2023 r.,
- zmiany terminów w temacie cen transferowych,
- księgi i ewidencje: JPK_CIT - nowa forma obowiązków podatkowych od 2025?
- zmiany w zakresie ulgi na złe długi od 2023 r. a rozliczanych w 2024 r.,
- nowe limity transakcji gotówkowych z przedsiębiorcami oraz nowość w zakresie limitów transakcji gotówkowych z konsumentami od 2024r?
- zmiany dotyczące podatku u źródła (WHT)
- świadczenia w związku z wojną w Ukrainie
- podatek od przerzucanych dochodów oraz zmiany w podatku od przerzucanych dochodów od 2023 r.,
- zmiany zasad zaliczania do kosztów podatkowych od 2023 r. składek na ub. społ.pracowników,
- regulacje podatkowe związane z fundacją rodzinną
- zmiany w zakresie kosztów finansowania dłużnego
- zmiany regulacji podatkowych odnoszących się do estońskiego CIT
- ryczałt samochodowy dla pracowników
- praca zdalna (ekwiwalenty i ryczałty z tego tytułu) a podatek dochodowy od osób fizycznych,
- świadczenia otrzymywane przez beneficjentów fundacji rodzinnej a podatek dochodowy
- zapłata przez pracodawcę zaległych składek ZUS,
- wyjazdy i imprezy integracyjne inne nieodpłatne świadczenia,
- umowy zlecenia z cudzoziemcami,
- świadczenia z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych
- Inne wybrane zagadnienia w podatkach dochodowych min.:
- koszty podatkowe
- koszty bezpośrednie oraz koszty pośrednie
- koszty podatkowe związane ze środkami trwałymi i wartościami niematerialnymi i prawne – amortyzacja
- płatności gotówkowe oraz płatności na rachunki niezgłoszone w rejestrze VAT + płatności bez split payment’u – jako wydatki wyłączone z kosztów podatkowych,
- wybrane zagadnienia dotyczące kosztów uzyskania przychodów m.in.:
- kary umowne i odszkodowania,
- wydatki marketingowe, promocyjne, reklamowe, reprezentacyjne, sponsoring,
- podatek u źródła jako koszt podatkowy,
- świadczenia na rzecz pracowników a koszty podatkowe,
- hipotetyczne koszty związane z kapitałami własnymi,
- samochody osobowe a koszty podatkowe,
- wyłączenie z kosztów podatkowych
- Odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusja.
Bilans 2024 - sprawozdania finansowe za 2024 rok i zmiany na 2025, JPK_KR oraz leasing i środki trwałe
(skrót programu - pełna wersja na stronie esalszkolenia)
- Wprowadzenie
- Zamknięcie roku obrotowego – z uwzględnieniem zmian w ustawie o rachunkowości w latach 2021 - 2024.
- Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
- Składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
- Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
- Elektroniczna forma sprawozdania finansowego – XML oraz XBRL
- Badanie rocznego sprawozdania finansowego,
- Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
- Publikacja rocznego sprawozdania finansowego po zmianach w KRS
- Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
- Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
- Podpis elektroniczny pod sprawozdaniem finansowym po ostatnich zmianach
- Dodatkowe dane w księgach rachunkowych przekazywanych w ramach JPK_CIT i JPK_KR
- Sprawozdanie finansowe za 2024 rok - struktura oraz elementy sprawozdania finansowego
- Wprowadzenie
- Bilans
- Rachunek zysków i strat
- Rachunek przepływów pieniężnych
- Zestawienie zmian w kapitale własnym
- Dodatkowe informacje i objaśnienia
- Inwentaryzacja
- Podatek odroczony w sprawozdaniu finansowym
- Środki trwałe w ujęciu rachunkowym oraz podatkowym:
- Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
- Amortyzacja środków trwałych
- Leasing w Polsce na tle regulacji Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (Krajowy Standard Rachunkowości nr 5 na tle MSSF 16 Leasing)
- Podstawowe definicje
- Leasing finansowy oraz operacyjny – różnice
- Aspekty prawa podatkowego
- Kierunki zmian regulacji międzynarodowych na przykładzie polskich spółek giełdowych
- Podział raty leasingowej na część kapitałową oraz odsetkową
- Amortyzacja środków trwałych w leasingu
- Prezentacja i ujawnianie informacji w sprawozdaniu finansowym
- Case study – przykłady
- Dyskusja i zakończenie.
Czas trwania
- w Wiśle i Zakopanem od 9.00 do 15.00
- we Wrocławiu od 9.30 do 15.30
Forma zajęć
Prelegenci
Arkadiusz Lenarcik - Biegły Rewident
Biegły rewident, Dyrektor Departamentu Audytu. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF). Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy ESAL.
Zdzisław Modzelewski
Licencjonowany doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, doświadczony wykładowca i praktyk, od wielu lat specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, występował jako ekspert komisji sejmowej w dziedzinie podatku VAT. Autor licznych artykułów o tematyce podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych spółkach zajmujących się doradztwem podatkowym, obecnie jest partnerem w kancelarii GWW. Poprowadził ponad kilka tysiąc szkoleń dla służb księgowych, osób zarządzających oraz pracowników aparatu skarbowego i samorządów. Jest współautorem m.in. 3 komentarzy podatkowych: „Ustawa o VAT. Komentarz” - wydanych w 2001r., 2003r. i 2006r. oraz innych publikacji dotyczących podatku VAT. Stały współpracownik firmy ESAL.
Aleksander Gniłka
Licencjonowany Doradca podatkowy (nr wpisu 11512), absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego. Wykładowca na studiach podyplomowych i wieloletni wykładowca prawa podatkowego w Polsce. Stały współpracownik firmy ESAL.
Dariusz Polakowski
Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji.
Trenerem z zakres podatku VAT jest od samego początku jego obowiązywania (ponad 25 lat) i w tym czasie przeprowadził ponad 3 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług. Stały współpracownik firmy ESAL.
Michał Kołosowski - Biegły Rewident
latach 2007-2023 współzałożyciel i Partner w dziale audytu Grupy UHY ECA.
Dysponuje bogatym doświadczeniem w badaniu sprawozdań finansowych, sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych, analiz finansowych typu duediligence, przekształcaniu sprawozdań finansowych na zgodne z MSR/MSSF oraz US GAAP.
W poprzednich latach pracował w firmach audytorskich Roedl&Partner oraz PricewaterhouseCoopers. Stały współpracownik firmy ESAL.
Tomasz Wojewoda
doradca podatkowy, ekspert z zakresu prawa podatkowego, wieloletni pracownik aparatu skarbowego - Ministerstwa Finansów i oraz Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie; konsultant podatkowy w renomowanych firmach; autor ponad 300 publikacji i artykułów z zakresu prawa podatkowego. W swojej dotychczasowej karierze przeprowadził ponad 3000 wykładów z zakresu podatku dochodowego oraz podatku od towarów i usług, delegacji, środków trwałych oraz reprezentacji i reklamy, w których uczestniczyło kilkadziesiąt tysięcy uczestników. Niekwestionowany autorytet w zakresie doradztwa podatkowego.
Współpracę m.in. z: INFOR, C.H. Beck, Hubertus, Darschlung und Vaschover, Wiedza i Praktyka, UNIA-PRESS.
Publikacje ksiązkowe z dorobku Tomasza Wojewody:
„Leasing w aspekcie podatków dochodowych oraz podatku od towarów i usług”,
„Koszty w podatkach dochodowych”,
„Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatkowym”,
„VAT naliczony i należny – wybrane zagadnienia”.
Stały współpracownik naszej firmy.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
34-500 Zakopane
ul. Grunwaldzka 10
woj. małopolskie
44-630 Wisła
Aleja Ks.Bp.Bursche 3
woj. śląskie
50-159 Wrocław
Plac Dominikański 1
woj. dolnośląskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
- 4.93% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 4.93% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 4.93% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 4.93% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Ceny zawiera koszt konferencji bez pobytu.
Koszt pobytu wraz z wyżywieniem w hotelu w pokoju 2-osobowym wynosi: Wisła - 1330 zł / Wrocław - 930 zł / Zakopane - 1150 zł netto od osoby, dopłata do pokoju 1-osobowego płatna dodatkowo.
- Płatność za szkolenie należy dokonać wg zgłoszenia, na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń wraz z zakwaterowaniem oraz na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń stacjonarnych bez zakwaterowania, online po potwierdzeniu szkolenia przez organizatora.
- Oświadczam, iż zapłatę za udział w szkoleniu, według wyżej określonych warunków płatności, dokonana zostanie na konto ESAL Business Promotion Office sp. z o.o. Wrocław, ul.Boczna 12: mBANK o/ Wrocław 95 1140 2004 0000 3502 7603 8486.
- Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem bez ponoszenia kosztów, jeśli na 10 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie (e-mail z potwierdzeniem dostarczenia) lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 3 dni przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
- Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu bez zakwaterowaniem nie ponosząc kosztów, jeśli na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie (e-mail z potwierdzeniem dostarczenia) lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 1 dzień przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
- ESAL Business Promotion Office zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn losowych niezależnych od organizatora lub nie osiągnięcia minimalnej grupy uczestników. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.
- Gdyby szkolenie nie odbyło się organizator – ESAL Business Promotion Office zobowiązuje się w terminie 10 dni roboczych zwrócić pełną kwotę wpłaconą przez zgłaszającego .
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w zakresie związanym z wykonaniem usługi (w szczególności możliwe jest ich przekazanie do hotelu w celu rezerwacji noclegów i innych usług hotelowych) i ewentualną dyspozycją handlową. Warunki przetwarzania zawarte są w Polityce prywatności dostępnej na naszej stronie.
- Nazwa firmy: ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Boczna 12
- Kod pocztowy: 50-502
- Miejscowość: Wrocław
- Numer NIP: 8992781386
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
