O szkoleniu
Na szkoleniu dowiedzą się Państwo, w jaki sposób przedsiębiorcy powinni wdrożyć przepisy Dyrektywy Omnibus oraz Dyrektywy Cyfrowej i Dyrektywy Towarowej, w tym m.in:
- co oznaczają kluczowe pojęcia,
- jak należy dostosować wzorce umowne i formularze dla konsumentów,
- jakie zmiany nastąpiły w zasadach rozpatrywania reklamacji,
- jakie są nowe zasady prezentowania cen promocyjnych,
- jakie są nowe obowiązki informacyjne przedsiębiorców wobec konsumentów,
- co zmienia się w prawie odstąpienia od umowy,
- jak należy udostępniać i informować o opiniach konsumentów
- jakie nowe obowiązki dotyczą platform internetowych.
Cel szkolenia:
Kompleksowe i praktyczne omówienie zmian, jakie weszły w życie z początkiem roku 2023, w ustawie o prawach konsumenta, ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz kodeksie cywilnym, w związku z zaimplementowaniem do polskiego prawa dyrektywy omnibus, dyrektywy towarowej i dyrektywy cyfrowej.
- Zdobycie praktycznej wiedzy dotyczącej zmieniających się regulacji prawnych,
- Zwiększenie bezpieczeństwa firmy, jej kadry zarządzającej i pracowników,
- Umożliwienie dostosowania się firmy do nowych wymagań prawnych, w strategicznych oraz codziennych działaniach biznesowych z udziałem konsumentów.
Przedstawiciele sektora sprzedaży, w tym e-commerce, kadra zarządzająca, kierownicy, prawnicy wewnętrzni.
Program szkolenia
- Kluczowe akty prawne i sankcje za ich nieprzestrzeganie.
- Najważniejsze pojęcia prawne:
- treść cyfrowa a usługa cyfrowa,
- towar, towar z elementami cyfrowymi,
- środowisko cyfrowe, kompatybilność, funkcjonalność, interoperacyjność,
- sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość.
- Ustawa o prawach konsumenta a ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym – relacje i praktyczne różnice.
- Ustawa o prawach konsumenta a kodeks cywilny – relacje i praktyczne różnice po zmianach.
- Rozszerzone obowiązki informacyjne przedsiębiorcy.
- Zasady prezentowania obniżonych cen towarów i usług sprzedawanych online oraz stacjonarnie.
- Nowe zasady udostępniania i informowania o opiniach konsumentów.
- Platformy internetowe – nowe obowiązki, w tym zasady dotyczące plasowania ofert.
- Nowe zasady umów i reklamacji konsumenckich: towary oraz treści/usługi cyfrowe.
- Obowiązek zapewnienia zgodności towaru, treści cyfrowych i usług cyfrowych z umową.
- Zmieniona hierarchia żądań reklamacyjnych konsumenta.
- Terminy i koszty dot. reklamacji.
- Rękojmia a gwarancja po zmianach.
- Zasady dotyczące przedsiębiorców-konsumentów.
- Prawo odstąpienia od umowy i możliwe wyłączenia.
- Niedozwolone klauzule umowne.
- Sesja pytań i odpowiedzi
Czas trwania
Prelegenci
Ekspert w dziedzinie prawa ochrony konkurencji, nieuczciwej konkurencji, compliance a także gospodarczych sporów sądowych, w tym spraw karno-gospodarczych.
Wieloletnie doświadczenie zdobył we współpracy z wiodącymi zagranicznymi i polskimi kancelariami prawnymi. Doradza podmiotom polskim i międzynarodowym z różnych sektorów, m.in. FMCG, farmaceutycznego, IT oraz mediów.
Tworzy dla klientów skuteczne programy compliance oraz regularnie prowadzi szkolenia w tym zakresie. Reprezentuje klientów w postępowaniach administracyjnych (wyjaśniających i antymonopolowych) przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przed Komisją Europejską oraz w postępowaniach sądowych przed sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym oraz Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
Ukończył Wydział Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Członek OIRP w Warszawie, członek Stowarzyszenia Prawa Konkurencji. Bierze udział w pracach legislacyjnych w zakresie polskiego prawa ochrony konkurencji.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
Masz pytania? Napisz do nas
