Księgowe zamknięcie roku 2025 w podmiotach leczniczych

O szkoleniu

Podczas szkolenia zapoznamy Państwa z aktualnymi wymogami w zakresie sporządzania sprawozdania finansowego za 2025 r. w podmiocie leczniczym. Przybliżymy metody wyceny pozycji bilansowych i prezentacji danych w sprawozdaniu, a także optymalizacji pozycji istotnych dla wyniku finansowego. Omówimy także zastosowanie standardów rachunkowości i wytycznych resortu finansów.

Dlaczego warto wziąć udział?

• Poznanie schematów i terminów księgowań, harmonogramów zadań i innych narzędzi niezbędnych w procesie prawidłowego przygotowania sprawozdania.
• Omówienie bieżących uwarunkowań prawnych i systemowych w zakresie księgowego zamknięcia roku w podmiocie leczniczym.
• Analiza case study i przekazanie praktycznych informacji dla pracowników merytorycznych i księgowych.
• Uzyskanie odpowiedzi na pytania, możliwość konsultacji kwestii problemowych.

Kto powinien wziąć udział?

Dyrektorzy finansowi, główni księgowi i pracownicy działów finansowo-księgowych w podmiotach leczniczych oraz inne osoby zainteresowane tematyką szkolenia.

Program szkolenia

1. Formalne aspekty zamknięcia ksiąg rachunkowych oraz sporządzenia rocznego sprawozdania finansowego:
• regulacje prawa bilansowego dla różnych form prowadzenia działalności leczniczej (spółki/SPZOZ),
• sprawozdanie z punktu widzenia jednostki: uproszczenia w ewidencji i sprawozdaniu, większa szczegółowość danych, specyfika prowadzonej działalności,
• krajowe i międzynarodowe standardy rachunkowości oraz sprawozdawczości finansowej – jak i kiedy je stosować?
• rola organów nadzorczych i tworzących,
• e-sprawozdanie w podmiocie leczniczym - uwarunkowania informatyczne i organizacyjne.
2. Polityka rachunkowości, czyli jak przygotować użyteczne sprawozdanie finansowe z uwzględnieniem specyfiki jednostki:
• zasady istotności, memoriału, kasowa, ciągłości – w optyce jednostki sporządzającej sprawozdanie,
• wyłączenia, uproszczenia i uszczegółowienia w ewidencji księgowej i sprawozdaniu finansowym – kiedy, jak i w jakim celu można je stosować?
• plan kont a automatyczne generowanie sprawozdania.
3. Harmonogram prac związanych z księgowym zamknięciem roku 2025.
4. Inwentaryzacja aktywów i pasywów:
• organizacja i dokumentacja procesu inwentaryzacji w jednostce,
• terminarz czynności,
• szczególne kategorie majątkowe w podmiocie leczniczym i zasady ich inwentaryzacji: zapasy materiałów medycznych, obce środki trwałe i zapasy (komisy), środki trwałe w budowie,
• e-inwentaryzacja,
• rozliczenie inwentaryzacji jako warunek jej skutecznego przeprowadzenia.
5. Kategorie o istotnym wpływie na wynik finansowy podmiotu leczniczego, ich wycena i prezentacja w sprawozdaniu:
• przychody za świadczenia niewykonane i nadwykonane,
• korekty przychodów okresu bieżącego i lat ubiegłych,
• dotacje na programy zdrowotne, kształcenie kadr medycznych, remonty i dofinansowanie wynagrodzenia,
• darowizny pieniężne i rzeczowe,
• amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych a wartość istotna środka trwałego,
• kredyty, pożyczki i inne zobowiązania finansowe oraz obsługa zadłużenia,
• rezerwy,
• rozliczenia międzyokresowe przychodów i kosztów.
6. Prezentacja majątku trwałego i obrotowego podmiotu leczniczego:
• wartości niematerialne i prawne,
• środki trwałe,
• zapasy,
• środki pieniężne.
7. Kapitały i fundusze w sprawozdaniu finansowym:
• operacje na kapitale/funduszu podstawowym,
• rozliczenie wyniku finansowego z kapitałem/funduszem zapasowym,
• skutki błędów z lat ubiegłych rozliczane z kapitałem/funduszem własnym.
8. Dodatkowe informacje i wyjaśnienia – zakres wymagany ustawą o rachunkowości a szczegółowość wynikająca z potrzeb jednostki.
9. Badanie i zatwierdzenie sprawozdania finansowego:
• wybór podmiotu uprawnionego do badania sprawozdania finansowego, cel badania i obowiązki podmiotu badanego,
• procedura opiniowania i zatwierdzenie sprawozdania podmiotu leczniczego,
• obowiązki podmiotu leczniczego po zatwierdzeniu sprawozdania.
10. Postępowanie z wynikiem finansowym.
11. Konsultacje w zakresie tematycznym szkolenia.

Czas trwania

10:00 - 15:00

Prelegenci

Doświadczony pracownik administracji samorządowej i państwowej, główny księgowy i menedżer w publicznych podmiotach leczniczych, posiada certyfikat księgowy Ministra Finansów, aktywny członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, doktorantka Szkoły Głównej Handlowej, wykładowca i autorka publikacji w zakresie finansów publicznych i zarządzania w ochronie zdrowia.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie będzie się odbywało na platformie ZOOM. Najlepiej korzystać z przeglądarki Chrome.

Rejestracja

Cena standardowa
450
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Krajowy Fundusz Szkoleniowy

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
  • Ulica i nr: Jelinka 6
  • Kod pocztowy: 01-646
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5220001895

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
01-646 Warszawa, Polska Jelinka 6

Organizator

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
01-646 Warszawa, Polska
Jelinka 6
woj. mazowieckie
18 września 1989 roku inicjatorzy prac nad ustawą o samorządzie terytorialnym: Jerzy Regulski, Andrzej Celiński, Jerzy Stępień, Aleksander Paszyński i Walerian Pańko powołali do życia Fundację, która miała czuwać nad odradzającą się samorządnością te...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!