Letnia Szkoła Podatków 2024 - kompendium zmian oraz bieżące problemy. Podatki dla księgowych, biur rachunkowych i działów finansowych.

O szkoleniu

Konferencja będzie się odbywać w kompleksie hotelowo-wypoczynkowym położonym w niewielkiej odległości od morza i piaszczystej plaży (ok.50 m). Wysoki standard i znakomita lokalizacja hotelu z przepięknym widokiem na morze oraz ścieżkami do rekreacji, stwarzają doskonałe warunki do pracy, wypoczynku i rekreacji.
Na terenie kompleksu znajdują się: urokliwa jadalnia, restauracja z kawiarnią, lobby bar, klub nocny, ogród z urzekającą roślinnością, Centrum Spa & Wellness, centrum zdrowia, bilard, fitness, nowoczesny kompleks basenowy obejmujący baseny wewnętrzne i zewnętrzne z jacuzzi, światem sauny i salą fitness.
Basen z podgrzewaną wodą zapewniający śródziemnomorską atmosferę!
Nastrój miejsca oraz nadmorski klimat pozytywnie wpłynie na Państwa samopoczucie i zdrowie.

Dojazd do hotelu autobusem miejskim nr 4 lub 8 z centrum Kołobrzegu lub taksówką. Hotel znajduje się około 4 km od dworca PKP.

BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:

  • relaks w kompleksie basenów wewnętrzny kryty i zewnętrzny z podgrzewaną wodą,
  • jacuzzi, kompleks saun, siłownia,
  • sala fitness.
  • możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
  • istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
  • dla zainteresowanych - możliwość wykupienia dodatkowo pakietu kosmetycznego SPA z 15% rabatem dla uczestników (np. w kwocie 150 zł).

Uwaga:

  • możliwy udział w konferencji z zakwaterowaniem lub bez i w pojedynczych dniach
  • koszt pobytu wraz z wyżywieniem w pokoju 2-osobowym wynosi 970 zł netto od osoby
  • istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
  • pokój jednoosobowy za dopłatą
  • prosimy o kontakt poprzez formularz kontaktowy w celu uzyskania szczegółowych informacji
Kto powinien wziąć udział?
  • główni księgowi
  • samodzielni księgowi
  • pracownicy działów księgowości i biur rachunkowych
  • doradcy podatkowi
  • pracownicy działów finansowych

Program szkolenia

dzień 1:

Podatki dochodowe CIT i PIT - zmiany na 2024 rok, bieżące problemy w rozliczeniach podatkowych

  Program:  

  1. Podatki dochodowe CIT i PIT w 2024 roku
    • nowe limity podatkowe w 2024r dotyczące małego podatnika, możliwości opłacania CIT wg stawki obniżonej w wysokości 9%,
    • minimalny podatek przychodowy od 2024r. (kogo ma dotyczyć, podstawa i wysokość opodatkowania),
    • preferencyjna amortyzacja budynków i budowli na wybranych obszarach Polski od 2024r.,
    • dotacje, subwencje, dofinansowania oraz ich wpływ na podatki dochodowe z uwzględnieniem zmian począwszy od 2024r.
    • zmiany w zakresie amortyzacji nieruchomości mieszkalnych od 2023r.,
    • zmiany terminów w temacie cen transferowych,
    • księgi i ewidencje – nowa forma obowiązków podatkowych od 2024?
    • zmiany w zakresie ulgi na złe długi od 2023r. a rozliczanych w 2024r.,
    • nowe limity transakcji gotówkowych z przedsiębiorcami oraz nowość w zakresie limitów transakcji gotówkowych z konsumentami od 2024r?
    • zmiany dotyczące podatku u źródła (WHT) (dotyczące min. wydłużenia terminów na składanie oświadczeń, terminów złożenia oświadczeń następczych w 2024r.,
    • świadczenia w związku z wojną w Ukrainie a podatki dochodowe w 2024r.,
    • podatek od przerzucanych dochodów oraz zmiany w podatku od przerzucanych dochodów od 2023r.,
    • zmiany zasad zaliczania do kosztów podatkowych od 2023r. składek na ubeczenia społeczne pracowników,
    • regulacje podatkowe związane z fundacją rodzinną (fundator, beneficjenci, przychody i stawki podatkowe)
    • zmiany w zakresie kosztów finansowania dłużnego (zmieniony limit wydatków tzw. kosztów finansowania dłużnego możliwy do zaliczenia w kup) z uwzględnieniem zmian od 2023r
    • zmiany regulacji podatkowych odnoszących się do estońskiego CIT od 2023r. oraz inne zagadnienia dotyczące tej formy opodatkowania,
    • ryczałt samochodowy dla pracowników – zmiana zasad ustalania nieodpłatnego świadczenia,
    • praca zdalna (ekwiwalenty i ryczałty z tego tytułu) a podatek dochodowy od osób fizycznych,
    • świadczenia otrzymywane przez beneficjentów fundacji rodzinnej a podatek dochodowy od osób fizycznych (zwolnienie, opodatkowanie różnymi stawkami PIT),
    • zapłata przez pracodawcę zaległych składek ZUS,
    • wyjazdy i imprezy integracyjne inne nieodpłatne świadczenia,
    • umowy zlecenia z cudzoziemcami,
    • świadczenia z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, zmiany w limitach zwolnień podatkowych od 2024 r.
       
  2. Inne wybrane zagadnienia w podatkach dochodowych min.:
    •  opodatkowanie spółek komandytowych i jawnych i ich wspólników,
    • koszty podatkowe (zasady podziału kosztów, warunek zaliczenia do kosztów podatkowych, wyłączenia z kosztów, płatności w niewłaściwej formie a koszty podatkowe),
    • koszty bezpośrednie oraz koszty pośrednie – moment poniesienia kosztu oraz korekta kosztów,
    • koszty podatkowe związane ze środkami trwałymi i wartościami niematerialnymi i prawne – amortyzacja (remont i modernizacja oraz inne).
    • płatności gotówkowe oraz płatności na rachunki niezgłoszone w rejestrze VAT + płatności bez split payment’u – jako wydatki wyłączone z kosztów podatkowych,
    • wybrane zagadnienia dotyczące kosztów uzyskania przychodów m.in.:
      • kary umowne i odszkodowania,
      • wydatki marketingowe, promocyjne, reklamowe, reprezentacyjne, sponsoring,
      • podatek u źródła jako koszt podatkowy,
      • świadczenia na rzecz pracowników a koszty podatkowe,
      • hipotetyczne koszty związane z kapitałami własnymi,
      • przepisy Covidowe a koszty podatkowe.
    • samochody osobowe a koszty podatkowe,
    • wyłączenie z kosztów podatkowych m.in. – amortyzacja budynków i lokali mieszkalnych, wydatki reprezentacyjne, składki na ubezpieczenia społeczne, wydatki związane z radą nadzorczą, sponsoring niewłaściwy, ubezpieczenie OC członków zarządu, składki członkowskie.
       
  3. Odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusja.

 

dzień 2 i 3:

Podatek VAT - KSeF, e-faktury, slim VAT oraz pozostałe zmiany na 2024 r. 

  Program:  

  1. VAT – Należyta staranność w praktyce fakturowania:
    • zasady prawidłowego dokumentowania sprzedaż towarów i usług
    • terminy wystawiania faktur VAT – praktyczne przykłady
    • rodzaje faktur
    • najczęściej popełniane błędy podczas wystawiania faktur – przykłady
    • konsekwencje wystawienia faktury VAT za wcześnie
    • faktury wystawione po terminie, wadliwe, nierzetelne - konsekwencje karne i karno-skarbowe
    • zaliczki w fakturowaniu po nowelizacji przepisów w 2023 r.
    • co to jest zaliczka i czy każda wpłata jest zaliczką?
    • w jakich sytuacjach umieszczamy na fakturze określenia: MPP, ,,metoda kasowa" lub „samofakturowanie"?
    • korygowanie faktury do „zera” lub anulowanie faktury,
    • postępowanie w przypadku otrzymania zaliczki i wykonania świadczenia w tym samym miesiącu,
    • jak postąpić, gdy po wpłacie zaliczki nabywca rezygnuje ze świadczenia a jego kontrahent nie dokona zwrotu zaliczki,
    • podstawa opodatkowania przy refakturowaniu kosztów
    • dokumentacja, terminy, stawki VAT przy refakturowaniu
    • nota księgowa a nota korygująca - zasady wystawiania
  2. KSeF - faktura ustrukturyzowana
    • KSeF obowiązkowy czy dobrowolny?
    • KSeF – ewidencja faktur?
    • Jakie uprawnienia i komu przekazać,
    • Wysyłka wsadowa i interaktywna,
    • Faktury pro forma
    • Postępowanie w przypadku awarii KSeF,
    • Kursy walut a KSeF,
    • akceptacja odbiorcy faktury ustrukturyzowanej,
    • wystawienie, otrzymanie i przesłanie faktury ustrukturyzowanej,
    • jak doręczyć fakturę ustrukturyzowaną osobie prywatnej lub kontrahentowi zagranicznemu?
    • korygowanie (anulowanie) faktur ustrukturyzowanych,
    • archiwizacja faktur ustrukturyzowanych,
    • zalety KSeF,
    • możliwości wystawienia faktury poza KSeF i ograniczenia w tym zakresie,
    • podatnicy zwolnieni podmiotowo a KSeF,
    • paragony do 450 zł z NIP nabywcy – przestają być fakturami (2024),
    • faktury emitowane przez kasy fiskalne – zostają tylko do końca 2024 r.,SLIM VAT 3
  3. SLIM VAT 3
    • podwyższenie limitu sprzedaży małego podatnika;
    • określenie zasad stosowania kursu waluty w przypadku korekt dotyczących faktur wystawionych w walucie obcej;
    • zmiany w zakresie wykazania WDT w przypadku otrzymania dokumentów potwierdzających wywóz towarów poza granicę;
    • likwidacja obowiązku posiadania faktury zakupowej przy WNT;
    • zmienione zasady dokonywania korekt rocznych, w tym przypadki, w których podatnik nie będzie miał obowiązku dokonania korekty rocznej;
    • likwidacja obowiązku ustalania z naczelnikiem urzędu skarbowego współczynnika (pre-współczynnika) wstępnego;
    • zmiana warunków 15-dniowego zwrotu VAT dla tzw. podatników bezgotówkowych;
    • obniżanie sankcji VAT oraz wprowadzenie uznaniowości (naczelnik urzędu skarbowego będzie decydował o wysokości sankcji podatkowej);
  4. JPK w 2024 roku - wybrane zagadnienia
    • ewidencjonowanie paragonów z NIP do kwoty 450 zł oraz biletów za przejazdy,
    • korekta ewidencji lub deklaracji a „czynny żal”,
    • korekta JPK na wezwanie urzędu,
  5. Kasy rejestrujące
    • podmioty zobowiązane do rejestrowania sprzedaży przy pomocy kas,
    • zasady ich wprowadzania,
    • ulga z tytułu nabycia kasy fiskalnej,
    • przeglądy techniczne oraz sankcje za ich brak,
    • ewidencja korekt do sprzedaży kasowej.
  6. Prawo do odliczenia VAT:
    • zasady i terminy rozliczania podatku naliczonego,
    • przypadki w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,
    • możliwość (przy spełnieniu określonych warunków) odliczenia podatku naliczonego od zakupionych usług noclegowych,
    • gastronomia, catering a odliczenie VAT – zasada stałości (wyrok TSUE), usługi turystyki
    • zasada neutralności (wyrok TSUE),
    • należyta staranność, dobra wiara a rozliczenie podatku naliczonego.
  7. Sprzedaż mieszana i rozliczanie strukturą sprzedaży - srodków trwałych, nieruchomości, samochodów; korekta roczna
  8. Ulga na złe długi, sprzedaż nieruchomości:
    • termin w jakim sprzedający uprawdopodabnia nieściągalność wierzytelności,
    • warunki korzystania z ulgi na złe długi,
    • obowiązki nabywcy,
    • ulga na złe długi a termin płatności,
    • wyroki TSUE w sprawie warunków umożliwiających zastosowanie ulgi,
    • sprzedaż nieruchomości – opcja opodatkowania
    • zmiany obowiązujące od 01.10.2021r.
    • wyrok TSUE w zakresie pierwszego zasiedlenia,
  9. Wewnątrzwspólnotowa dostawa i nabycie towarów (WDT/WNT)
    • warunki jakie należy spełnić aby przemieszczenie towarów mogło być uznane za WDT/WNT,
    • dokumentacja potwierdzająca przemieszczenie towarów w ramach WDT,
    • terminy i warunki stosowania stawki 0% przy WDT,
    • termin rozliczenia korekt WDT/WNT,
    • podstawa opodatkowania przy WDT/WNT,
    • kursy jakie należy stosować do transakcji wyrażonych w walucie obcej,
    • zasady i terminy rozliczenia podatku naliczonego z tytułu WNT,
    • składy konsygnacyjne dla WDT/WNT
    • rozliczenie transakcji objętej odwrotnym obciążeniem po upływie trzech miesięcy liczonych po miesiącu powstania obowiązku podatkowego,
  10. Eksport i import towarów
    • definicja eksportu pośredniego i bezpośredniego,
    • moment powstania obowiązku podatkowego,
    • rozliczenie zaliczki w eksporcie towarów,
    • warunki i terminy w jakich podatnik stosuje stawkę 0%,
    • definicja importu towarów,
    • rozliczenie importu towarów w ramach procedur uproszczonych,
    • podstawa opodatkowania,
  11. Kontrakty wielostronne
    • definicja kontraktu wielostronnego,
    • ustalenie miejsca dostawy i zasad opodatkowania poszczególnych dostaw w ramach kontraktu wielostronnego
    • uproszczenie w zakresie rozliczania wewnątrzwspólnotowych transakcji trójstronnych,
    • sposób wykazania w deklaracji dla celów VAT oraz w informacji podsumowującej,
  12. Import usług oraz zakup towarów dla którego podatnikiem jest nabywca
    • miejsce świadczenia usług i dostawy towarów,
    • jakie podmioty są zobowiązane do rozliczenia podatku należnego z tego tytułu,
    • usługi magazynowania, wynajem powierzchni na targach, wynajem pojazdów,
    • refakturowanie usług,
    • zasady odliczania podatku naliczonego,
    • usługi elektroniczne realizowane na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej,
    • data powstania obowiązku i podstawa opodatkowania,
    • sposób dokumentowania i rozliczenia przedmiotowych transakcji.
  13. Nieodpłatne świadczenia:
    • darowizna towarów (próbki, towary niskiej wartości, alkohol),
    • nieodpłatne świadczenie usług,
    • dokumentacja,
  14. Pozostałe zmiany w podatku VAT na 2024 rok.
  15. Przegląd orzecznictwa i interpretacji w zakresie podatku VAT.
  16. Dyskusja – odpowiedzi na pytania słuchaczy.

Czas trwania

  • od: 11 czerwca (kolacja)
  • rozpoczęcie zajęć 12 czerwca g.9.00
  • zakończenie zajęć 14 czerwca g.9.00
  • do: 14 czerwca (obiad)

Prelegenci

Aleksander Gniłka
Licencjonowany Doradca podatkowy

Licencjonowany Doradca podatkowy (nr wpisu 11512), absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych. Wcześniej pracownik międzynarodowej firmy doradczej oraz szef działu podatku dochodowego od osób prawnych w spółce doradztwa podatkowego. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego (Grupa wydawnicza Infor, Wydawnictwo Presscom, Rzeczpospolita) oraz autor i współautor kilku pozycji książkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych. „Doradca Podatkowy” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Wieloletni wykładowca prawa podatkowego w Polsce. Stały współpracownik naszej firmy.

Dariusz Polakowski
trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT

Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji.
Trenerem z zakres podatku VAT jest od samego początku jego obowiązywania (ponad 25 lat) i w tym czasie przeprowadził ponad 3 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych, doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego.
Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i nie kwestionowanej wiedzy. Stały współpracownik naszej firmy.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Ikar Plaza SPA & WELLNESS

Kołobrzeg

ul. Wschodnia 35

woj. zachodniopomorskie

Rejestracja

cena bez pobytu
za osobę bez kosztów pobytu w hotelu, noclegi z 3 posiłkami dodatkowo 970 zł
2 290
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Zniżki grupowe:
  • 4.37% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 4.37% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 4.37% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  • Ceny zawiera koszt konferencji bez pobytu.
    Koszt pobytu wraz z wyżywieniem w hotelu  w pokoju 2-osobowym wynosi 970 zł netto od osoby, dopłata do pokoju płatna dodatkowo.
      
  • Płatność za szkolenie należy dokonać wg zgłoszenia, na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń wraz z zakwaterowaniem oraz na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń stacjonarnych bez zakwaterowania, online po potwierdzeniu szkolenia przez organizatora.
      
  • Oświadczam, iż zapłatę za udział w szkoleniu, według wyżej określonych warunków płatności, dokonana zostanie na konto ESAL Business Promotion Office sp. z o.o. Wrocław, ul.Boczna 12: mBANK o/ Wrocław 95 1140 2004 0000 3502 7603 8486.
     
  • Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem bez ponoszenia kosztów, jeśli na 10 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie (e-mail z potwierdzeniem dostarczenia) lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 3 dni przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
     
  • Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu bez zakwaterowaniem nie ponosząc kosztów, jeśli na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie (e-mail z potwierdzeniem dostarczenia) lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 1 dzień przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
     
  • ESAL Business Promotion Office zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn losowych niezależnych od organizatora lub nie osiągnięcia minimalnej grupy uczestników. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.
     
  • Gdyby szkolenie nie odbyło się organizator – ESAL Business Promotion Office zobowiązuje się w terminie 10 dni roboczych zwrócić pełną kwotę wpłaconą przez zgłaszającego .
     
  • Państwa dane osobowe będą przetwarzane w zakresie związanym z wykonaniem usługi (w szczególności możliwe jest ich przekazanie do hotelu w celu rezerwacji noclegów i innych usług hotelowych) i ewentualną dyspozycją handlową. Warunki przetwarzania zawarte są w Polityce prywatności dostępnej na naszej stronie.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Boczna 12
  • Kod pocztowy: 50-502
  • Miejscowość: Wrocław
  • Numer NIP: 8992781386

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
50-502 Wrocław, Polska Boczna 12

Organizator

ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
50-502 Wrocław, Polska
Boczna 12
woj. dolnośląskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!