O szkoleniu
Konferencja będzie się odbywać w kompleksie hotelowo-wypoczynkowym położonym w niewielkiej odległości od morza i piaszczystej plaży (ok.50 m). Wysoki standard i znakomita lokalizacja hotelu z przepięknym widokiem na morze oraz ścieżkami do rekreacji, stwarzają doskonałe warunki do pracy, wypoczynku i rekreacji.
Na terenie kompleksu znajdują się: urokliwa jadalnia, restauracja z kawiarnią, lobby bar, klub nocny, ogród z urzekającą roślinnością, Centrum Spa & Wellness, centrum zdrowia, bilard, fitness, nowoczesny kompleks basenowy obejmujący baseny wewnętrzne i zewnętrzne z jacuzzi, światem sauny i salą fitness.
Basen z podgrzewaną wodą zapewniający śródziemnomorską atmosferę!
Nastrój miejsca oraz nadmorski klimat pozytywnie wpłynie na Państwa samopoczucie i zdrowie.
Dojazd do hotelu autobusem miejskim nr 4 lub 8 z centrum Kołobrzegu lub taksówką. Hotel znajduje się około 4 km od dworca PKP.
BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:
- relaks w kompleksie basenów wewnętrzny kryty i zewnętrzny z podgrzewaną wodą,
- jacuzzi, kompleks saun, siłownia,
- sala fitness.
- możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania
- istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
- dla zainteresowanych - możliwość wykupienia dodatkowo pakietu kosmetycznego SPA z 15% rabatem dla uczestników (np. w kwocie 150 zł).
Uwaga:
- możliwy udział w konferencji z zakwaterowaniem lub bez i w pojedynczych dniach
- koszt pobytu wraz z wyżywieniem w pokoju 2-osobowym wynosi 970 zł netto od osoby
- istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
- pokój jednoosobowy za dopłatą
- prosimy o kontakt poprzez formularz kontaktowy w celu uzyskania szczegółowych informacji
- główni księgowi
- samodzielni księgowi
- pracownicy działów księgowości i biur rachunkowych
- doradcy podatkowi
- pracownicy działów finansowych
Program szkolenia
dzień 1:
Podatki dochodowe CIT i PIT - zmiany na 2024 rok, bieżące problemy w rozliczeniach podatkowych
Program:
- Podatki dochodowe CIT i PIT w 2024 roku
- nowe limity podatkowe w 2024r dotyczące małego podatnika, możliwości opłacania CIT wg stawki obniżonej w wysokości 9%,
- minimalny podatek przychodowy od 2024r. (kogo ma dotyczyć, podstawa i wysokość opodatkowania),
- preferencyjna amortyzacja budynków i budowli na wybranych obszarach Polski od 2024r.,
- dotacje, subwencje, dofinansowania oraz ich wpływ na podatki dochodowe z uwzględnieniem zmian począwszy od 2024r.
- zmiany w zakresie amortyzacji nieruchomości mieszkalnych od 2023r.,
- zmiany terminów w temacie cen transferowych,
- księgi i ewidencje – nowa forma obowiązków podatkowych od 2024?
- zmiany w zakresie ulgi na złe długi od 2023r. a rozliczanych w 2024r.,
- nowe limity transakcji gotówkowych z przedsiębiorcami oraz nowość w zakresie limitów transakcji gotówkowych z konsumentami od 2024r?
- zmiany dotyczące podatku u źródła (WHT) (dotyczące min. wydłużenia terminów na składanie oświadczeń, terminów złożenia oświadczeń następczych w 2024r.,
- świadczenia w związku z wojną w Ukrainie a podatki dochodowe w 2024r.,
- podatek od przerzucanych dochodów oraz zmiany w podatku od przerzucanych dochodów od 2023r.,
- zmiany zasad zaliczania do kosztów podatkowych od 2023r. składek na ubeczenia społeczne pracowników,
- regulacje podatkowe związane z fundacją rodzinną (fundator, beneficjenci, przychody i stawki podatkowe)
- zmiany w zakresie kosztów finansowania dłużnego (zmieniony limit wydatków tzw. kosztów finansowania dłużnego możliwy do zaliczenia w kup) z uwzględnieniem zmian od 2023r
- zmiany regulacji podatkowych odnoszących się do estońskiego CIT od 2023r. oraz inne zagadnienia dotyczące tej formy opodatkowania,
- ryczałt samochodowy dla pracowników – zmiana zasad ustalania nieodpłatnego świadczenia,
- praca zdalna (ekwiwalenty i ryczałty z tego tytułu) a podatek dochodowy od osób fizycznych,
- świadczenia otrzymywane przez beneficjentów fundacji rodzinnej a podatek dochodowy od osób fizycznych (zwolnienie, opodatkowanie różnymi stawkami PIT),
- zapłata przez pracodawcę zaległych składek ZUS,
- wyjazdy i imprezy integracyjne inne nieodpłatne świadczenia,
- umowy zlecenia z cudzoziemcami,
- świadczenia z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, zmiany w limitach zwolnień podatkowych od 2024 r.
- Inne wybrane zagadnienia w podatkach dochodowych min.:
- opodatkowanie spółek komandytowych i jawnych i ich wspólników,
- koszty podatkowe (zasady podziału kosztów, warunek zaliczenia do kosztów podatkowych, wyłączenia z kosztów, płatności w niewłaściwej formie a koszty podatkowe),
- koszty bezpośrednie oraz koszty pośrednie – moment poniesienia kosztu oraz korekta kosztów,
- koszty podatkowe związane ze środkami trwałymi i wartościami niematerialnymi i prawne – amortyzacja (remont i modernizacja oraz inne).
- płatności gotówkowe oraz płatności na rachunki niezgłoszone w rejestrze VAT + płatności bez split payment’u – jako wydatki wyłączone z kosztów podatkowych,
- wybrane zagadnienia dotyczące kosztów uzyskania przychodów m.in.:
- kary umowne i odszkodowania,
- wydatki marketingowe, promocyjne, reklamowe, reprezentacyjne, sponsoring,
- podatek u źródła jako koszt podatkowy,
- świadczenia na rzecz pracowników a koszty podatkowe,
- hipotetyczne koszty związane z kapitałami własnymi,
- przepisy Covidowe a koszty podatkowe.
- samochody osobowe a koszty podatkowe,
- wyłączenie z kosztów podatkowych m.in. – amortyzacja budynków i lokali mieszkalnych, wydatki reprezentacyjne, składki na ubezpieczenia społeczne, wydatki związane z radą nadzorczą, sponsoring niewłaściwy, ubezpieczenie OC członków zarządu, składki członkowskie.
- Odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusja.
dzień 2 i 3:
Podatek VAT - KSeF, e-faktury, slim VAT oraz pozostałe zmiany na 2024 r.
Program:
- VAT – Należyta staranność w praktyce fakturowania:
- zasady prawidłowego dokumentowania sprzedaż towarów i usług
- terminy wystawiania faktur VAT – praktyczne przykłady
- rodzaje faktur
- najczęściej popełniane błędy podczas wystawiania faktur – przykłady
- konsekwencje wystawienia faktury VAT za wcześnie
- faktury wystawione po terminie, wadliwe, nierzetelne - konsekwencje karne i karno-skarbowe
- zaliczki w fakturowaniu po nowelizacji przepisów w 2023 r.
- co to jest zaliczka i czy każda wpłata jest zaliczką?
- w jakich sytuacjach umieszczamy na fakturze określenia: MPP, ,,metoda kasowa" lub „samofakturowanie"?
- korygowanie faktury do „zera” lub anulowanie faktury,
- postępowanie w przypadku otrzymania zaliczki i wykonania świadczenia w tym samym miesiącu,
- jak postąpić, gdy po wpłacie zaliczki nabywca rezygnuje ze świadczenia a jego kontrahent nie dokona zwrotu zaliczki,
- podstawa opodatkowania przy refakturowaniu kosztów
- dokumentacja, terminy, stawki VAT przy refakturowaniu
- nota księgowa a nota korygująca - zasady wystawiania
- KSeF - faktura ustrukturyzowana
- KSeF obowiązkowy czy dobrowolny?
- KSeF – ewidencja faktur?
- Jakie uprawnienia i komu przekazać,
- Wysyłka wsadowa i interaktywna,
- Faktury pro forma
- Postępowanie w przypadku awarii KSeF,
- Kursy walut a KSeF,
- akceptacja odbiorcy faktury ustrukturyzowanej,
- wystawienie, otrzymanie i przesłanie faktury ustrukturyzowanej,
- jak doręczyć fakturę ustrukturyzowaną osobie prywatnej lub kontrahentowi zagranicznemu?
- korygowanie (anulowanie) faktur ustrukturyzowanych,
- archiwizacja faktur ustrukturyzowanych,
- zalety KSeF,
- możliwości wystawienia faktury poza KSeF i ograniczenia w tym zakresie,
- podatnicy zwolnieni podmiotowo a KSeF,
- paragony do 450 zł z NIP nabywcy – przestają być fakturami (2024),
- faktury emitowane przez kasy fiskalne – zostają tylko do końca 2024 r.,SLIM VAT 3
- SLIM VAT 3
- podwyższenie limitu sprzedaży małego podatnika;
- określenie zasad stosowania kursu waluty w przypadku korekt dotyczących faktur wystawionych w walucie obcej;
- zmiany w zakresie wykazania WDT w przypadku otrzymania dokumentów potwierdzających wywóz towarów poza granicę;
- likwidacja obowiązku posiadania faktury zakupowej przy WNT;
- zmienione zasady dokonywania korekt rocznych, w tym przypadki, w których podatnik nie będzie miał obowiązku dokonania korekty rocznej;
- likwidacja obowiązku ustalania z naczelnikiem urzędu skarbowego współczynnika (pre-współczynnika) wstępnego;
- zmiana warunków 15-dniowego zwrotu VAT dla tzw. podatników bezgotówkowych;
- obniżanie sankcji VAT oraz wprowadzenie uznaniowości (naczelnik urzędu skarbowego będzie decydował o wysokości sankcji podatkowej);
- JPK w 2024 roku - wybrane zagadnienia
- ewidencjonowanie paragonów z NIP do kwoty 450 zł oraz biletów za przejazdy,
- korekta ewidencji lub deklaracji a „czynny żal”,
- korekta JPK na wezwanie urzędu,
- Kasy rejestrujące
- podmioty zobowiązane do rejestrowania sprzedaży przy pomocy kas,
- zasady ich wprowadzania,
- ulga z tytułu nabycia kasy fiskalnej,
- przeglądy techniczne oraz sankcje za ich brak,
- ewidencja korekt do sprzedaży kasowej.
- Prawo do odliczenia VAT:
- zasady i terminy rozliczania podatku naliczonego,
- przypadki w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,
- możliwość (przy spełnieniu określonych warunków) odliczenia podatku naliczonego od zakupionych usług noclegowych,
- gastronomia, catering a odliczenie VAT – zasada stałości (wyrok TSUE), usługi turystyki
- zasada neutralności (wyrok TSUE),
- należyta staranność, dobra wiara a rozliczenie podatku naliczonego.
- Sprzedaż mieszana i rozliczanie strukturą sprzedaży - srodków trwałych, nieruchomości, samochodów; korekta roczna
- Ulga na złe długi, sprzedaż nieruchomości:
- termin w jakim sprzedający uprawdopodabnia nieściągalność wierzytelności,
- warunki korzystania z ulgi na złe długi,
- obowiązki nabywcy,
- ulga na złe długi a termin płatności,
- wyroki TSUE w sprawie warunków umożliwiających zastosowanie ulgi,
- sprzedaż nieruchomości – opcja opodatkowania
- zmiany obowiązujące od 01.10.2021r.
- wyrok TSUE w zakresie pierwszego zasiedlenia,
- Wewnątrzwspólnotowa dostawa i nabycie towarów (WDT/WNT)
- warunki jakie należy spełnić aby przemieszczenie towarów mogło być uznane za WDT/WNT,
- dokumentacja potwierdzająca przemieszczenie towarów w ramach WDT,
- terminy i warunki stosowania stawki 0% przy WDT,
- termin rozliczenia korekt WDT/WNT,
- podstawa opodatkowania przy WDT/WNT,
- kursy jakie należy stosować do transakcji wyrażonych w walucie obcej,
- zasady i terminy rozliczenia podatku naliczonego z tytułu WNT,
- składy konsygnacyjne dla WDT/WNT
- rozliczenie transakcji objętej odwrotnym obciążeniem po upływie trzech miesięcy liczonych po miesiącu powstania obowiązku podatkowego,
- Eksport i import towarów
- definicja eksportu pośredniego i bezpośredniego,
- moment powstania obowiązku podatkowego,
- rozliczenie zaliczki w eksporcie towarów,
- warunki i terminy w jakich podatnik stosuje stawkę 0%,
- definicja importu towarów,
- rozliczenie importu towarów w ramach procedur uproszczonych,
- podstawa opodatkowania,
- Kontrakty wielostronne
- definicja kontraktu wielostronnego,
- ustalenie miejsca dostawy i zasad opodatkowania poszczególnych dostaw w ramach kontraktu wielostronnego
- uproszczenie w zakresie rozliczania wewnątrzwspólnotowych transakcji trójstronnych,
- sposób wykazania w deklaracji dla celów VAT oraz w informacji podsumowującej,
- Import usług oraz zakup towarów dla którego podatnikiem jest nabywca
- miejsce świadczenia usług i dostawy towarów,
- jakie podmioty są zobowiązane do rozliczenia podatku należnego z tego tytułu,
- usługi magazynowania, wynajem powierzchni na targach, wynajem pojazdów,
- refakturowanie usług,
- zasady odliczania podatku naliczonego,
- usługi elektroniczne realizowane na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej,
- data powstania obowiązku i podstawa opodatkowania,
- sposób dokumentowania i rozliczenia przedmiotowych transakcji.
- Nieodpłatne świadczenia:
- darowizna towarów (próbki, towary niskiej wartości, alkohol),
- nieodpłatne świadczenie usług,
- dokumentacja,
- Pozostałe zmiany w podatku VAT na 2024 rok.
- Przegląd orzecznictwa i interpretacji w zakresie podatku VAT.
- Dyskusja – odpowiedzi na pytania słuchaczy.
Czas trwania
- od: 11 czerwca (kolacja)
- rozpoczęcie zajęć 12 czerwca g.9.00
- zakończenie zajęć 14 czerwca g.9.00
- do: 14 czerwca (obiad)
Prelegenci
Licencjonowany Doradca podatkowy (nr wpisu 11512), absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych. Wcześniej pracownik międzynarodowej firmy doradczej oraz szef działu podatku dochodowego od osób prawnych w spółce doradztwa podatkowego. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego (Grupa wydawnicza Infor, Wydawnictwo Presscom, Rzeczpospolita) oraz autor i współautor kilku pozycji książkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych. „Doradca Podatkowy” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Wieloletni wykładowca prawa podatkowego w Polsce. Stały współpracownik naszej firmy.
Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji.
Trenerem z zakres podatku VAT jest od samego początku jego obowiązywania (ponad 25 lat) i w tym czasie przeprowadził ponad 3 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych, doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego.
Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i nie kwestionowanej wiedzy. Stały współpracownik naszej firmy.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Kołobrzeg
ul. Wschodnia 35
woj. zachodniopomorskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- 4.37% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 4.37% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 4.37% przy zgłoszeniu min. 4 osób Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Ceny zawiera koszt konferencji bez pobytu.
Koszt pobytu wraz z wyżywieniem w hotelu w pokoju 2-osobowym wynosi 970 zł netto od osoby, dopłata do pokoju płatna dodatkowo.
- Płatność za szkolenie należy dokonać wg zgłoszenia, na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń wraz z zakwaterowaniem oraz na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń stacjonarnych bez zakwaterowania, online po potwierdzeniu szkolenia przez organizatora.
- Oświadczam, iż zapłatę za udział w szkoleniu, według wyżej określonych warunków płatności, dokonana zostanie na konto ESAL Business Promotion Office sp. z o.o. Wrocław, ul.Boczna 12: mBANK o/ Wrocław 95 1140 2004 0000 3502 7603 8486.
- Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem bez ponoszenia kosztów, jeśli na 10 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie (e-mail z potwierdzeniem dostarczenia) lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 3 dni przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
- Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu bez zakwaterowaniem nie ponosząc kosztów, jeśli na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie (e-mail z potwierdzeniem dostarczenia) lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 1 dzień przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
- ESAL Business Promotion Office zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn losowych niezależnych od organizatora lub nie osiągnięcia minimalnej grupy uczestników. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.
- Gdyby szkolenie nie odbyło się organizator – ESAL Business Promotion Office zobowiązuje się w terminie 10 dni roboczych zwrócić pełną kwotę wpłaconą przez zgłaszającego .
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w zakresie związanym z wykonaniem usługi (w szczególności możliwe jest ich przekazanie do hotelu w celu rezerwacji noclegów i innych usług hotelowych) i ewentualną dyspozycją handlową. Warunki przetwarzania zawarte są w Polityce prywatności dostępnej na naszej stronie.
- Nazwa firmy: ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Boczna 12
- Kod pocztowy: 50-502
- Miejscowość: Wrocław
- Numer NIP: 8992781386