O szkoleniu
Zajęcia skupiać się będą na tematyce istotnej dla osób zaangażowanych w procesy przygotowania do fakturowania w systemie KSeF.
Szkolenie oparte będzie na licznych przykładach ułatwiających zrozumienie prezentowanych treści. Podczas zajęć prowadzący odpowiadać będzie na bieżąco na przedstawiane pytania.
Szkolenie dedykowane jest dla:
• pracowników działów finansowo-księgowych,
• właścicieli firm,
• kadry zarządzającej
• wszystkich osób odpowiedzialnych za proces fakturowania,
• pracowników wystawiających i odbierających faktury,
• pracowników działów sprzedaży i zakupów.
Program szkolenia
Krajowy System e-Faktur – wprowadzenie:
proces wdrażania elektronicznego fakturowania w Polsce i UE;
harmonogram wdrażania KSeF w Polsce.Kogo dotyczy obowiązek wystawiania e-faktur z uwzględnieniem ostatnich zmian:
powszechność stosowania KSeF;
podstawowe wyłączenia z obowiązku wystawiania e-faktur;
dodatkowe wyłączenia wprowadzone w przepisach wykonawczych,
etapy wdrożenia KSeF.Korzystanie z KSeF:
podmioty uprawnione do korzystania z KSeF;
rodzaje uprawnień;
nadawanie uprawnień;
narzędzia uwierzytelniające (m.in. certyfikaty i token).Wystawianie i otrzymywanie e-faktur:
ustrukturyzowany format e-faktury;
dane wskazywane na e-fakturze – pola obligatoryjne, opcjonalne i fakultatywne;
data wystawienia i otrzymania e-faktury;
sposoby udostępniania e-faktur;
oznaczanie e-faktur kodem QR – kiedy jeden a kiedy dwa kody?
kurs waluty;
numer KSeF;
faktury korygujące w KSeF.Dostosowanie przepisów związane ze stosowaniem KSeF:
zasady ujmowania korekt;
zmiany dotyczące MPP;
przechowywanie e-faktur;
zwrot VAT w terminie 40 dni;
usunięcie not korygujących;
tryb offline24 – zasady stosowania, terminy przesyłania faktur offline do KSeF.Kontekst techniczny wdrożenia KSeF
aplikacja MF do obsługi KSeF;
proces integracji systemów finansowo-księgowych z KSeF;
konfiguracja uprawnień i autoryzacji;
przekazanie uprawnienia dla biura rachunkowego w KSeF;
weryfikacja poprawności faktur pod kątem struktury KSeF;
import faktur zakupu z KSeF;
eksport dokumentów do KSeF;
pobieranie UPO;
identyfikator zbiorczy KSeF;
zastosowanie identyfikatorów wewnętrznych.Rozwiązania przewidziane w sytuacji:
awarii KSeF;
niedostępności KSeF;
braku możliwości wystawienia e-faktury z przyczyn leżących po stronie podatnika.Sankcje związane z niedopełnieniem obowiązków w zakresie KSeF.
Ostatnie zmiany w przepisach o KSeF:
odroczenie części obowiązków;
możliwość wystawiania faktur w trybie offline;
dobrowolne wystawianie e-faktur dla konsumentów;
możliwość przesyłania załączników do e-faktur;
wprowadzenie certyfikatów wystawcy.Jak przygotować się do obsługi KSeF:
działania dotyczące wdrożenia KSeF w przedsiębiorstwie;
automatyzacja procesów związanych z KSeF.Zasady wystawiania faktur a wdrożenie KSeF:
czynności podlegające podatkowi od towarów i usług;
podatnik VAT czynny a zwolniony;
transakcje podlegające dokumentowaniu fakturą;
obowiązek wystawienia faktury;
sytuacje w których nie ma obowiązku wystawiania faktur;
terminy wystawiania faktur;
NIP na paragonie – zasady zamieszczania, znaczenie;
reguły obliczania kwoty podatku VAT na fakturze;
wystawianie faktur w walucie;
moment podatkowy a moment wystawienia faktury;
zastosowanie właściwych stawek na fakturze;
klasyfikacja towarów i usług a Nomenklatura Scalona.Informacje na fakturze a wdrożenie KSeF:
katalog obowiązkowych danych na fakturze;
najczęściej popełniane błędy na fakturach;
weryfikacja podatników (biała lista, VIES);
przypadki, kiedy faktura może zawierać węższy zakres informacji;
faktura uproszczona;
przypadki, kiedy faktura musi zawierać dodatkowe dane;
faktura ustrukturyzowana a prawo do odliczenia podatku naliczonego.Terminy wystawiania faktur a wdrożenie KSeF:
czy wprowadzenie obowiązkowego KSeF spowoduje zmianę terminów wystawiania faktur?
terminy wystawiania faktur zwykłych w KSeF;
terminy wystawiania faktur zaliczkowych w KSeF;
terminy wystawiania faktur korygujących w KSeF;
szczególne terminy wystawiania faktur a KSeF.- Panel dyskusyjny – pytania, odpowiedzi, dyskusja, konsultacje.
Czas trwania
Szkolenie odbywa się w czasie rzeczywistym na platformie online MS Teams
• 09:50 – 10:00 Logowanie do platformy
• 10:00 – 11:30 zajęcia część I
• 11:30 – 11:45 przerwa
• 11:45 – 13:15 zajęcia część II
• 13.15 – 13.40 przerwa
• 13.40 – 15.00 zajęcia część III
Forma zajęć
Prelegenci
Piotr Paszek: Doradca podatkowy, prawnik, Dyrektor Departamentu Podatków Pośrednich, Partner w Subteno Tax Komorniczak i Wspólnicy sp. k. specjalizuje się w zakresie podatku akcyzowego i podatku VAT, posiada bogate doświadczenie w zakresie doradztwa podatkowego dla przedsiębiorstw z różnorodnych branż, autor publikacji dotyczących między innymi podatku VAT jak również podatku akcyzowego, odniósł wiele sukcesów reprezentując przedsiębiorców w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi, doświadczony wykładowca tematyki podatkowej ze szczególnym uwzględnieniem podatku akcyzowego oraz podatku VAT, rekomendowany doradca w zakresie podatku akcyzowego – w oparciu o rankingi Rzeczpospolitej z 2020 r. i z 2022 r.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 10% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 770 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Dokonanie wpłaty zaliczki w wysokości 100% ceny szkolenia do 7 dni przed szkoleniem, przesłanie potwierdzenia dokonania wpłaty. Zwrotu zaliczki dokonujemy na podstawie pisemnej rezygnacji złożonej nie później niż 7 dni przed szkoleniem. Po upływie tego terminu zgłaszający zobowiązuje się do zapłaty 100% podanej kwoty.
- Inne warunki płatności mogą zostać uzgodnione bezpośrednio.
- W przypadku nie uczestniczenia w szkoleniu i braku pisemnej rezygnacji obciążamy Państwa 100% kosztami szkolenia.
- Możliwe jest uczestnictwo innej osoby niż zgłoszonej.
- ATL zastrzega sobie prawo odwołania szkolenia otwartego ze względu na zgromadzenie niedostatecznej liczby uczestników, o czym Zamawiający/Zleceniodawca i Uczestnik zostaną poinformowani ze stosownym wyprzedzeniem.
SZKOLENIE ON-LINE: ATL nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości korzystania z części lub całości szkolenia, jeśli niemożność ta spowodowana jest brakami technicznymi, w szczególności z powodu niewłaściwej konfiguracji przeglądarki internetowej/oprogramowania, niedostatecznej wydajności sprzętu oraz przerw i awarii technicznych dostawcy Internetu, leżących po stronie Uczestnika/ Zleceniodawcy/ Zamawiającego. Szkolenie realizowane jest zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030
- Nazwa firmy: ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Augustyna Locciego 26
- Kod pocztowy: 02-928
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5213358018
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator