Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/zarzadzanie-sprzedaza-i-strategie-sprzedazy-w-segmencie-b2b-74654-id145

Informacje o szkoleniu

  • Zarządzanie sprzedażą i strategie sprzedaży w segmencie B2B


    ID szkolenia: 74654
    Typ: Szkolenia
    Kategoria:
  • Termin szkolenia:

    Adres szkolenia:

    brak danych

    Warszawa
    Godziny zajęć (czas trwania):
    2 dni - 16 godzin
  • Organizator szkolenia:

    B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.
    Echa Leśne 27C
    03-257 Warszawa
    woj. mazowieckie
    O firmie Inne oferty firmy
B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Szkolenie "Zarządzanie sprzedażą i strategie sprzedaży w segmencie B2B" jest warsztatem, prowadzonym przez trenera praktyka biznesu, Pana Marka Pieńkowskiego, eksperta w zarządzaniu sprzedażą w branży B2B. Szkolenie dostarczy wiedzy i wykształci umiejętności potrzebne do profesjonalnego zarządzania sprzedażą w segmencie B2B. W trakcie szkolenia są omawiane kluczowe elementy zarządzania sprzedażą B2B takie jak: opracowanie i przygotowanie strategii sprzedaży B2B, proces projektowania i tworzenia działu sprzedaży w segmencie B2B, projektowanie i tworzenie struktury sprzedaży, organizacja procesów sprzedaży B2B, operacyjne zarządzanie sprzedażą i zespołem handlowym w B2B, metody reaktywacji sprzedaży w branży B2B. Podczas tego szkolenia chcemy pokazać, w jaki sposób należy tworzyć (lub weryfikować i zmieniać) strategię, jak ją wdrażać, jak dokonywać zmian w istniejących zespołach i jak organizować nowe. Biorąc udział w szkoleniu "Zarządzanie sprzedażą i strategie sprzedaży w segmencie B2B" zdobędziesz wiedzę i rozwiniesz swoje kompetencje i umiejętności, które są potrzebne do profesjonalnego przygotowania strategii sprzedaży w sektorze B2B oraz operacyjnego zarządzania sprzedażą B2B.

Szkolenie skierowane jest do:

  • Dyrektorów handlowch / sprzedaży firm działających w branżach B2B. Szkolenie będzie bardzo przydatne niezależnie od tego, czy ich handlowcy sprzedają produkty, usługi, proste bądź złożone.
  • Kierowników sprzedaży B2B zaangażowanych w proces projektowania i realizacji strategii sprzedaży oraz operacyjne zarządzanie sprzedażą w branżach B2B.
  • Managerów marketingu przedsiębiorstw B2B, którym w obszarze kompetencyjnym i strukturze organizacyjnej podlegają działy sprzedaży.
  • Przedsiębiorców zakładających firmy (start-up-y) w sektorze B2B chcących profesjonalnie zorganizować działy i procesy sprzedażowe.

Program szkolenia:

1. STRATEGIA SPRZEDAŻY W BRANŻY B2B

  • Czym dysponujemy (produkty, usługi, wyrafinowane technicznie, proste, ...), albo jaką widzimy potrzebę na rynku (startujemy od zera)
  • O co nam chodzi: zysk, wzrost, status quo?
  • Do kogo chcemy dotrzeć?
  • Kto / co będzie problemem? (konkurencja, regulacje, opinia, …)
  • Jakimi kanałami chcemy dotrzeć do rynku? (bezpośrednio, hurtownie, specjaliści, projektanci, EPC, ...)
  • Jak rozkładamy cele w czasie? (dynamika vs. obrona)

2. PROCES PROJEKTOWANIA DZIAŁU SPRZEDAŻY B2B

  • Na co nas stać? (inwestycja w dział sprzedaży: wielkość działu, kanały sprzedaży a koszty, wyposażenie)
  • Jaki sprzedawca do czego - orły, sokoły, bażanty…
  • Świat w 3D - struktura terytorialna / kanałowa / produktowa
  • Kto za co odpowiada i kto jakie ma cele - wojna domowa albo drużyna
  • Wsparcie sprzedaży - organizacja działu

3. ORGANIZOWANIE PROCESU SPRZEDAŻY W SEKTORZE B2B

  • Dopasowanie procesu do ludzi, czy odwrotnie?
  • Jak wypełnić matrycę 3D?
  • Jak utrzymać tych, na których nam zależy (dialog/słuchanie/motywacja/reaktywność), jak się pozbyć tych, których nie chcemy (bardzo ważna rzecz w warstwie komunikacyjnej do zespołu)
  • Jak i skąd brać nowych handlowców B2B (źródła pozyskiwania, promocja wewnętrzna, wewnętrzny system poleceń)

4. ZARZĄDZANIE DZIAŁEM SPRZEDAŻY B2B

  • Po co szkolimy (umiejętności, docenienie, motywacja, rozwój)
  • Analiza efektywności - wnioski, obszary do poprawy, programy naprawcze
  • Segmentacja A, B, C - narzędzia, procedury działania
  • Rejestracja i rozdział zamówień
  • Cele i plany indywidualne, monitoring działań, narzędzia projektowe
  • Konstrukcja systemu motywacyjnego - cele vs strategia
  • Oceny okresowe: cele twarde i miękkie

5. WYBRANE PRAKTYCZNE METODY REAKTYWACJI SPRZEDAŻY W SEGMENCIE B2B

  • Cross selling, up selling, pakiety (oceny EPC vs EU)
  • Programy lojalnościowe (usługi, audyty, gwarancje)
  • Systemy motywacyjne dla partnerów

Informacje o prelegentach:

Marek Pieńkowski

Trener praktyk biznesu. Ekspert z ponad 26-letnim doświadczeniem w zarządzaniu sprzedażą, marketingiem i firmami na rynku B2B.

Karierę zawodową rozpoczynał w latach ’90-tych w BIPROHUT i Unilever Poland. Od 1995 roku związany ze Schneider Electric Polska, początkowo jako Dyrektor Działu Handlowego AEG - Schneider Automation spółki działającej w obszarze automatyki przemysłowej, następnie Szef Rynku Przemysłu i Infrastruktury w Schneider Electric Polska odpowiadał za tworzenie i wdrażanie polityki handlowej dla zarządzanego rynku.

W latach 2000 - 2001 na stanowisku Business Development Managera realizował projekt przejęcia przez Schneider Electric firmy Legrand w Polsce. W 2002 roku awansuje na stanowisko Dyrektora Sprzedaży - Członka Zarządu odpowiedzialnego z tworzenie i realizację budżetu sprzedaży spółki oraz zarządzanie siecią sprzedaży (9 biur na terenie Polski). W latach 2002 - 2004 Dyrektor Marketingu - Członek Zarządu odpowiedzialny za tworzenie i realizację polityki handlowej Schneider Electric we wszystkich kanałach sprzedaży i grupach produktowych. Opracowuje plany operacyjne i budżety działań marketingowych.

W latach 2004 - 2006 Członek Zarządu Honeywell Polska Sp. z o.o. tworzył i odpowiadał z realizację strategii handlowej. Osiągnął najlepszy w historii wynik sprzedażowy spółki, zwiększając ponad dwukrotnie poziom zamówień.

Od 2006 do 2016 roku Dyrektor Generalny (Polska a od 2009 również kraje bałtyckie) Emerson Process Management Sp. z o.o. Odpowiedzialny za całość funkcjonowania firmy w Polsce i krajach bałtyckich. Podwoił sprzedaż firmy podnosząc ją do najwyższego poziomu w historii. Zreorganizował działalność kanałów sprzedaży.

Od 2018 roku Dyrektor Pionu w Siemens sp. z o.o. Odpowiedzialny za działalność Siemensa w Polsce w zakresie aparatury i systemów średniego napięcia.

Absolwent Politechniki Warszawskiej i studiów podyplomowych na Akademii Górniczo - Hutniczej w Krakowie. Trener współpracujący B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa. Swoje szkolenia prowadzi również w języku angielskim.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1740 zł + 23% VAT za osobę

Cena zawiera:

uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe (ćwiczenia, handouts), podręcznik: "Zarządzanie sprzedażą i strategie sprzedaży w segmencie B2B", materiały piśmiennicze, obiad w trakcie szkolenia, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia.

Dostępne zniżki:

  • 10% dla nowych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 2 osób
  • 20% dla stałych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 1 osoby
  • 25% dla stałych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 2 i więcej osób
  • 100 zł netto rabatu przy zgłoszeniu na 40 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia
  • 100 zł netto rabatu przy płatności na 20 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.

Liczba uczestników ograniczona do 12 osób, dla każdego terminu. O przyjęciu na szkolenie decyduje kolejność nadesłanych zgłoszeń. Lista jest zamykana najpóźniej na 1 tydzień przed datą rozpoczęcia szkolenia.


Wydarzenie: Zarządzanie sprzedażą i strategie sprzedaży w segmencie B2B