Szkolenie

Zarządzanie sprzedażą i strategie sprzedaży w segmencie B2B

O szkoleniu

Szkolenie "Zarządzanie sprzedażą i strategie sprzedaży w segmencie B2B" jest warsztatem, prowadzonym przez trenera praktyka biznesu, Pana Marka Pieńkowskiego, eksperta w zarządzaniu sprzedażą w branży B2B. Szkolenie dostarczy wiedzy i wykształci umiejętności potrzebne do profesjonalnego zarządzania sprzedażą w segmencie B2B.

W trakcie szkolenia są omawiane kluczowe elementy zarządzania sprzedażą B2B takie jak: opracowanie i przygotowanie strategii sprzedaży B2B, proces projektowania i tworzenia działu sprzedaży w segmencie B2B, projektowanie i tworzenie struktury sprzedaży, organizacja procesów sprzedaży B2B, operacyjne zarządzanie sprzedażą i zespołem handlowym w B2B, metody reaktywacji sprzedaży w branży B2B.

Podczas tego szkolenia chcemy pokazać, w jaki sposób należy tworzyć (lub weryfikować i zmieniać) strategię, jak ją wdrażać, jak dokonywać zmian w istniejących zespołach i jak organizować nowe.

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami programu szkolenia.
Dlaczego warto wziąć udział?

Biorąc udział w szkoleniu "Zarządzanie sprzedażą i strategie sprzedaży w segmencie B2B" zdobędziesz wiedzę i rozwiniesz swoje kompetencje i umiejętności, które są potrzebne do profesjonalnego przygotowania strategii sprzedaży w sektorze B2B oraz operacyjnego zarządzania sprzedażą B2B.

PODCZAS SZKOLENIA ZE STRATEGII I ZARZĄDZANIA SPRZEDAŻĄ B2B:

  • Nauczysz się zasad przygotowania profesjonalnej strategii sprzedaży produktów bądź usług w segmencie B2B.
  • Zdobędziesz wiedzę o zasadach i rozwiniesz umiejętność projektowania działu handlowego zajmującego się sprzedażą B2B.
  • Dowiesz się jak należy projektować i organizować proces sprzedaży w branży B2B.
  • Poznasz metody i zasady operacyjnego zarządzania działem sprzedaży B2B.
  • Nauczysz się praktycznych metod reaktywacji sprzedaży B2B.
Kto powinien wziąć udział?
  • Dyrektorów handlowch / sprzedaży firm działających w branżach B2B. Szkolenie będzie bardzo przydatne niezależnie od tego, czy ich handlowcy sprzedają produkty, usługi, proste bądź złożone.
  • Kierowników sprzedaży B2B zaangażowanych w proces projektowania i realizacji strategii sprzedaży oraz operacyjne zarządzanie sprzedażą w branżach B2B.
  • Managerów marketingu przedsiębiorstw B2B, którym w obszarze kompetencyjnym i strukturze organizacyjnej podlegają działy sprzedaży.
  • Przedsiębiorców zakładających firmy (start-up-y) w sektorze B2B chcących profesjonalnie zorganizować działy i procesy sprzedażowe.

Program szkolenia

1. STRATEGIA SPRZEDAŻY W BRANŻY B2B

  • Czym dysponujemy (produkty, usługi, wyrafinowane technicznie, proste, ...), albo jaką widzimy potrzebę na rynku (startujemy od zera)
  • O co nam chodzi: zysk, wzrost, status quo?
  • Do kogo chcemy dotrzeć?
  • Kto / co będzie problemem? (konkurencja, regulacje, opinia, …)
  • Jakimi kanałami chcemy dotrzeć do rynku? (bezpośrednio, hurtownie, specjaliści, projektanci, EPC, ...)
  • Jak rozkładamy cele w czasie? (dynamika vs. obrona)

2. PROCES PROJEKTOWANIA DZIAŁU SPRZEDAŻY B2B

  • Na co nas stać? (inwestycja w dział sprzedaży: wielkość działu, kanały sprzedaży a koszty, wyposażenie)
  • Jaki sprzedawca do czego - orły, sokoły, bażanty…
  • Świat w 3D - struktura terytorialna / kanałowa / produktowa
  • Kto za co odpowiada i kto jakie ma cele - wojna domowa albo drużyna
  • Wsparcie sprzedaży - organizacja działu

3. ORGANIZOWANIE PROCESU SPRZEDAŻY W SEKTORZE B2B

  • Dopasowanie procesu do ludzi, czy odwrotnie?
  • Jak wypełnić matrycę 3D?
  • Jak utrzymać tych, na których nam zależy (dialog/słuchanie/motywacja/reaktywność), jak się pozbyć tych, których nie chcemy (bardzo ważna rzecz w warstwie komunikacyjnej do zespołu)
  • Jak i skąd brać nowych handlowców B2B (źródła pozyskiwania, promocja wewnętrzna, wewnętrzny system poleceń)

4. ZARZĄDZANIE DZIAŁEM SPRZEDAŻY B2B

  • Po co szkolimy (umiejętności, docenienie, motywacja, rozwój)
  • Analiza efektywności - wnioski, obszary do poprawy, programy naprawcze
  • Segmentacja A, B, C - narzędzia, procedury działania
  • Rejestracja i rozdział zamówień
  • Cele i plany indywidualne, monitoring działań, narzędzia projektowe
  • Konstrukcja systemu motywacyjnego - cele vs strategia
  • Oceny okresowe: cele twarde i miękkie

5. WYBRANE PRAKTYCZNE METODY REAKTYWACJI SPRZEDAŻY W SEGMENCIE B2B

  • Cross selling, up selling, pakiety (oceny EPC vs EU)
  • Programy lojalnościowe (usługi, audyty, gwarancje)
  • Systemy motywacyjne dla partnerów

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Cytat

Marek Pieńkowski

Trener praktyk biznesu. Ekspert z ponad 26-letnim doświadczeniem w zarządzaniu sprzedażą, marketingiem i firmami na rynku B2B.

Karierę zawodową rozpoczynał w latach ’90-tych w BIPROHUT i Unilever Poland. Od 1995 roku związany ze Schneider Electric Polska, początkowo jako Dyrektor Działu Handlowego AEG - Schneider Automation spółki działającej w obszarze automatyki przemysłowej, następnie Szef Rynku Przemysłu i Infrastruktury w Schneider Electric Polska odpowiadał za tworzenie i wdrażanie polityki handlowej dla zarządzanego rynku.

W latach 2000-2001 na stanowisku Business Development Managera realizował projekt przejęcia przez Schneider Electric firmy Legrand w Polsce. W 2002 roku awansuje na stanowisko Dyrektora Sprzedaży - Członka Zarządu odpowiedzialnego z tworzenie i realizację budżetu sprzedaży spółki oraz zarządzanie siecią sprzedaży (9 biur na terenie Polski). W latach 2002 - 2004 Dyrektor Marketingu - Członek Zarządu odpowiedzialny za tworzenie i realizację polityki handlowej Schneider Electric we wszystkich kanałach sprzedaży i grupach produktowych. Opracowuje plany operacyjne i budżety działań marketingowych.

W latach 2004 - 2006 Członek Zarządu Honeywell Polska Sp. z o.o. tworzył i odpowiadał z realizację strategii handlowej. Osiągnął najlepszy w historii wynik sprzedażowy spółki, zwiększając ponad dwukrotnie poziom zamówień.

Od 2006 do 2016 roku Dyrektor Generalny (Polska a od 2009 również kraje bałtyckie) Emerson Process Management Sp. z o.o. Odpowiedzialny za całość funkcjonowania firmy w Polsce i krajach bałtyckich. Podwoił sprzedaż firmy podnosząc ją do najwyższego poziomu w historii. Zreorganizował działalność kanałów sprzedaży.

Od 2018 roku Dyrektor Pionu w Siemens sp. z o.o. Odpowiedzialny za działalność Siemensa w Polsce w zakresie aparatury i systemów średniego napięcia.

Absolwent Politechniki Warszawskiej i studiów podyplomowych na Akademii Górniczo - Hutniczej w Krakowie. Trener współpracujący B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa. Swoje szkolenia prowadzi również w języku angielskim.

Gdzie i kiedy

Warszawa 9 - 10 grudnia 2021
Centrum Konferencyjne B&O Navigator

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 14 - 15 października 2021
Centrum Konferencyjne B&O Navigator

Warszawa

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
1740 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Dostępne zniżki:
  • 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Zapisz się
Cena promocyjna
za osobę w ramach projektu "Profesjonalny Indywidualista 2021".
1000 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.
03-257 Warszawa
Echa Leśne 27C
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.
03-257 Warszawa Echa Leśne 27C
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!