Prowadzenie działalności w segmencie B2B wiąże się z koniecznością wyposażenia pracowników w wiedzę na temat prowadzenia marketingu i sprzedaży B2B, negocjacji B2B czy też podpisywania umów handlowych, które będą dobrze zabezpieczały interesy firmy. Wszystkie firmy, których klientami są inne firmy mogą skorzystać z licznych kursów i szkoleń B2B, których zadaniem jest omówić specyfikę współpracy w segmencie business to business.
Co to jest B2B?
Skrót B2B pochodzi z języka angielskiego i jest rozwijany do pełnej formy business-to-business. Business-to-business oznacza "biznes do biznesu", a więc taką formę współpracy, gdzie dostawca produktów i usług oraz odbiorca prowadzą działalność gospodarczą w formie spółki. W praktyce oznacza to że podmioty tego typu we wzajemnej współpracy nie opierają się o przepisy prawa konsumenckiego, nie obowiązuje je również wiele przepisów prawa cywilnego, a podstawowe regulacje zawiera kodeks handlowy.
Szkolenia B2B - czego dotyczą?
Współpraca pomiędzy dwoma czy większą liczbą firm odbywa się trochę na innych zasadach niż gdy stronami relacji handlowych są konsument i spółka. W relacji B2B mamy do czynienia z dwoma podmiotami, które pod względem prawnym, stosją na równej pozycji względem siebie. Taka współpraca różni się znacząco od rynku B2C i wymaga innego podejścia do wielu obszarów. Wiedzę na temat tych obszarów można zdobyć w trakcie profesjonalnych szkoleń business 2 business oraz kursów B2B. Najpopularniejsze z nich to między innymi:
- szkolenia dotyczące marketingu B2B, a więc omawiające w jaki sposób promować produkty i usługi, kórych odbiorcą są inne firmy, a nie konsumenci,
- szkolenia sprzedaż B2B oraz negocjacje B2B,
- szkolenia z podpisywania umów handlowych i kontraktów B2B,
- kursy dotyczące sposobu prowadzenia obsługi klienta i reklamacji w segmencie B2B.
