Kontrole PIP 2025 – poradnik dla pracodawców

O szkoleniu

Państwowa Inspekcja Pracy na 2025 r. zaplanowała przeprowadzenie 55 tys. kontroli pracodawców. Zapowiedziała też, jakie obszary będą najczęściej kontrolowane. Którzy pracodawcy mogą zostać wytypowani? Co będzie sprawdzane i w jaki sposób? Jakie dokumenty muszą zostać przedstawione? Podczas webinaru nasza ekspertka, inspektor prawa pracy z wieloletnim doświadczeniem, podpowie, na co i jak się przygotować, by zarówno przebieg, jak i efekt kontroli był dla pracodawcy pomyślny. 

Dlaczego warto wziąć udział?
  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy wyjątkowy PREZENT! Weź udział w webinarze i otrzymaj 30-dniowy dostęp do wydania cyfrowego Dziennika Gazety Prawnej!
  • Osoby uczestniczące w webinarze mają możliwość zadawania pytań Ekspertowi.
  • Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinaru.
  • Po webinarze jego uczestnicy otrzymają dostęp do retransmisji. Retransmisja dostępna będzie przez 365 dni.
  • Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat oraz materiały szkoleniowe przygotowane przez Eksperta.
  • Zapewniamy możliwość sprawdzenia ustawień komputera przed transmisją webinaru. 
Kto powinien wziąć udział?
  • pracownicy działu kadr
  • właściciele firm
  • osoby prowadzące działalność gospodarczą
  • osoby planujące rozpoczęcie prowadzenia działąlności gospodarczej

Program szkolenia

Plan kontroli PIP na 2025 – jakich zakresów kontroli mogą spodziewać się pracodawcy?

Wybór pracodawców do kontroli – kto zostanie wytypowany do kontroli i realizacji wyznaczonych tematów?

Kontrola legalności zatrudnienia obywateli polskich i cudzoziemców

  • wymagane i sprawdzane dokumenty
  • dokonywanie ustaleń w wyniku przesłuchań świadków 
  • kontrole ze wsparciem Straży Granicznej

Przestrzeganie przepisów dotyczących uprawnień rodzicielskich po zmianie Kodeksu pracy

  • kontrola terminowego udzielania odpowiedzi na wnioski pracowników
  • umożliwienie pracownikom wnioskowania w postaci elektronicznej
  • nowe sankcje związane nieterminowy udzielaniem odpowiedzi przez pracodawców

Wykonywanie pracy zdalnej i obowiązki po stronie pracodawców

  • kontrola regulaminów/porozumień określających zasady pracy zdalnej po zmianie przepisów 
  • zapoznanie pracowników z wymogami rozporządzenia w sprawie bhp przy monitorach ekranowych
  • szczegółowa kontrola akt osobowych i obowiązkowe potwierdzenia pracowników w aktach, zgromadzone przed dopuszczeniem do pracy

Kontrola przestrzegania ustawy o ochronie sygnalistów 

  • uprawnienia PIP w związku z obowiązywaniem nowych przepisów 
  • przestrzeganie zakazu stosowania działań odwetowych przez pracodawców 

Inne tematy i zagadnienia kontrolowane przez inspektora pracy

W drugiej części webinarium ekspertka odpowie na pytania uczestników spotkania zadane na czacie.

Czas trwania

12:00-13:00

Prelegenci

Mariola Niełacna

Ekspert w zakresie prawa pracy w wielu jego obszarach. Doświadczenie zawodowe zdobywała na stanowisku starszego inspektora pracy – specjalisty – oskarżyciela publicznego w Państwowej Inspekcji Pracy. Przez ponad 20 lat pracy w urzędzie zajmowała się profilaktyką i doradztwem oraz przede wszystkim przeprowadzaniem czynności kontrolnych. Mając specjalizację w sprawach o wykroczenia oraz postępowaniach o ustalenie istnienia stosunku pracy występowała jako oskarżyciel publiczny przed sądami. Wykładowca i szkoleniowiec w zakresie kluczowych aspektów prawa pracy: czasu pracy, stosunku pracy, ZFŚS, urlopów, ochrony sygnalistów, bhp. Na co dzień współpracuje z pracodawcami i pracownikami, doradzając i wspierając ich działania. Pomaga tworzyć dokumentację pracowniczą, w tym: regulaminy, zarządzenia i instrukcje organizacyjne – dostosowane do potrzeb konkretnej firmy.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Komputer z dostępem do Internetu.

Rejestracja

Szkolenie online
za osobę
169
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: InforAkademia
  • Ulica i nr: Okopowa 58/72
  • Kod pocztowy: 01-042
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5272570257

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

InforAkademia
01-042 Warszawa, Polska
Okopowa 58/72
woj. mazowieckie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!