O szkoleniu
To największa zmiana w nowej ustawie Pzp!
Jak go używać?
Jakie są jego rodzaje i który wybrać?
Jak przejść bezstresowo pełną procedurę udzielania zamówień?
Jeśli szukasz odpowiedzi na te i inne pytania świetnie trafiłeś!
Podczas szkolenia dowiesz się nie tylko jak przygotować i przeprowadzić postępowanie w trybie podstawowym, ale także jak udzielić zamówienia, zamknąć umowę i przechowywać dokumentację.
To kompleksowe szkolenie do A do Z!
osób chcących poznać ustawę o Prawie zamówień publicznych
Program szkolenia
I. Przygotowanie postępowania
Rejestracja na platformie e-zamówienia
- Czy można przeprowadzić postępowanie bez rejestracji na Platformie?
- Funkcje platformy.
Zamieszczenie zamówienia w planie postępowań o udzielenie zamówienia – kto musi sporządzić plan i czy można wszcząć postępowanie na zamówienie nieuwzględnione w planie?
Ustalenie wartości zamówienia
- Co to są podobne dostawy?
- Zasady agregowania zamówienia na usługi i roboty budowlane;
- Zamówienia planowane i nieplanowane – różnice przy ustalaniu ich wartości;
- Prawo opcji, zamówienie podlegające wznowieniu, powtórzenie podobnych usług lub robót budowlanych i dodatkowe dostawy – różnice, warunki i zastosowanie w praktyce.
Wybór wariantu trybu podstawowego i przebieg procedury:
- Zamówienie bez negocjacji;
- Zamówienie z możliwymi negocjacjami;
- Zamówienie z obligatoryjnymi negocjacjami.
Sporządzenie dokumentów zamówienia:
Specyfikacja Warunków Zamówienia, jej zawartość i sposób podania m.in.:
- terminu wykonania zamówienia;
- terminu związania ofertą;
- informacji o możliwości / obowiązku przeprowadzenia wizji lokalnej;
- uzasadnienia braku podziału zamówienia na części;
- oczekiwań co do informowania Zamawiającego o części zamówienia planowanej do powierzenia podwykonawcy oraz nazw proponowanych podwykonawców.
Opis Potrzeb i Wymagań:
- zawartość dokumentu;
- przypadki kiedy należy sporządzić OPiW.
II. Przeprowadzenie postępowania
Wszczęcie postępowania;
Otwarcie ofert:
Zamieszczenie wymaganych informacji na stronie internetowej prowadzonego postępowania:
- kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
- zestawienie otwartych ofert wraz z informacją o cenie lub koszcie.
Informowanie Prezesa UZP;
Badanie ofert:
- Weryfikacja przedmiotowych środków dowodowych – etap ich złożenia, stosowanie wezwania do ich ponownego złożenia lub uzupełnienia
- Przesłanki odrzucenia oferty;
- Wyjaśnienia rażąco niskiej ceny;
- Poprawienie omyłek – jak poprawić omyłkę w elektronicznej ofercie, zakres korekty, informowanie wykonawców o tej czynności.
Ocena ofert;
Weryfikacja podmiotowa wykonawcy:
- Żądanie podmiotowych środków dowodowych;
- Przypadki niezłożenia, złożenia niekompletnego lub zawierającego błąd podmiotowego środka dowodowego przez wykonawcę;
- Warunki korzystania z podmiotowych środków dowodowych uzyskanych za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych;
- Podmiotowe środki dowodowe – sposób ich sporządzania, obowiązek ich podpisania, wyjątki.
III. Udzielenie zamówienia i realizacja umowy
- Obowiązki informacyjne Zamawiającego dotyczące wyboru oferty najkorzystniejszej i czynności odrzucenia ofert;
- Termin zawarcia umowy – czy okres stand still obowiązuje w przypadku kiedy złożono kilka ofert ale wszyscy wykonawcy za wyjątkiem wybranego złożyli wniosek o zwrot wadium na podstawie art. 98 ust. 2 pkt 3 nPZP?
- Ogłoszenie o wynikach postępowania;
- Dopuszczalność zmiany umowy – przypadki umożliwiające zawarcie aneksu do umowy i ogłoszenie o zmianie umowy;
- Ogłoszenie o wykonaniu umowy – kto zamieszcza ogłoszenie, w jakim terminie, cel dokonywania tej czynności.
IV. Dokumentowanie postępowania
- Protokół postępowania i załączniki do protokołu – zawartość i forma ich sporządzenia;
- Zasady udostępniania protokołu postępowania oraz załączników do protokołu – czy Zamawiający musi udostępniać oferty na stronie internetowej?
- Czy osoby przygotowujące postępowanie o udzielenie zamówienia muszą składać oświadczenia o niekaralności?
- Kto i jak musi podpisać protokół postępowania?
- Sposób przechowywania dokumentacji postępowania.
Czas trwania
Prelegenci
ŁUKASZ CZABAN
Trener zamówień publicznych od 2004 roku, na koncie: setki szkoleń, tysiące godzin wykładowych z zamówień publicznych.
W latach 2008-2009 uczestnik obrad Komisji Gospodarki nad nowelizacją ustawy – autor poprawki. Prowadził autorskie wykłady w na Podyplomowych Studiach Zamówień Publicznych w Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Studium Zamówień Publicznych.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- Aplikację mobilną z nową ustawą Pzp na system Android i iOS; Materiały wraz z nową ustawą Pzp; Dostęp do EduStrefy
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- Aplikację mobilną z nową ustawą Pzp na system Android i iOS; Materiały wraz z nową ustawą Pzp; Dostęp do EduStrefy
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Masz pytania? Napisz do nas
