O szkoleniu
Na specjalnym kursie, dowiesz się o:
Nowych rodzajach ogłoszeń i obowiązków informacyjnych,
Zagrożeniach przy korzystaniu z dokumentów wadialnych,
Nowych podstawach odrzucenia oferty,
Wariantach i przebiegu postępowania w każdym z trzech wariantów (bez negocjacji, z możliwymi negocjacjami i obligatoryjnymi negocjacjami);
Zmianach w umowach o zamówienia publiczne
i wiele więcej!
Przyjdź i skorzystaj z profesjonalnej wiedzy trenera, która z pewnością ułatwi Ci codzienną pracę!
Szkolenie dedykowane jest wykonawcom z branży medycznej.
Program szkolenia
I. PRZYDATNE DLA WYKONAWCÓW MEDYCZNYCH ELEMENTY ZWIĄZANE Z POSTĘPOWANIEM O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA NA PODSTAWIE NOWEJ USTAWY PZP
1. Zasada jawności w praktyce:
- dokumentacja postępowania – czym jest protokół, a czym załączniki i jakie to ma znaczenie dla obowiązku ich udostępnienia?
- zasada udostępniania dokumentów z postępowania – forma, termin i sposób;
- ograniczenia jawności w tym informacje stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa;
- rejestr umów – nowe obowiązki wchodzące od lipca 2022 r.
2. Nowe rodzaje ogłoszeń i obowiązki informacyjne:
- ogłoszenie o wyniku postępowania;
- ogłoszenie o wykonaniu umowy – źródło informacji zastępujące dokument potwierdzający należyte wykonanie zamówienia, jak się nim posłużyć przy postępowaniach realizowanych w placówkach służby zdrowia?
- raport z zrealizowanej umowy – czy jest dostępny wykonawcom i czy pozwala uzyskać informacje o szczegółach realizacji umowy przez konkurentów z postępowania (np. o rzeczywistej ilości przeprowadzonych przeglądów aparatury medycznej, zastosowanych materiałach eksploatacyjnych, czy zakresie dostarczonego asortymentu).
3. Zawartość Specyfikacji Warunków Zamówienia, w tym:
Termin związania ofertą:
- możliwości wyznaczania dłuższych terminów;
- zakaz określania terminu związana ofertą w dniach;
- brak możliwości przedłużania terminu związania ofertą samodzielnie przez wykonawcę;
- wybór oferty po upływie terminie związania ofertą – zasady regulujące taką możliwość.
Wadium:
- wysokość zależna od procedury;
- zagrożenia przy korzystaniu z dokumentów wadialnych;
- czy na pewno dokument wadialny musi mieć datę ważności wykraczającą poza termin związania ofertą?
- sposób zwrotu wadium złożonego w formie dokumentu wadialnego;
- zwrot wadium na wniosek wykonawcy i konsekwencje tego typu sytuacji.
Zmiany przy podawaniu terminu wykonania zamówienia – czy zamawiający będzie mógł wskazać termin dostarczenia i zamontowania aparatury w szpitalu datą kalendarzową?
II. PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
Środki dowodowe:
- przedmiotowe środki dowodowe składane wyłącznie wraz z ofertą – m.in. karty katalogowe oferowanej aparatury, zaświadczenia o wpisie do Rejestru wyrobów medycznych czy też deklaracje zgodności wyrobu medycznego i certyfikatu wydanego przez jednostkę notyfikowaną – kto musi przedmiotowe dokumenty podpisać, dopuszczalność składania ich w postaci cyfrowego odwzorowania oraz możliwość ich uzupełnienia w ograniczonym zakresie i pod dodatkowymi warunkami;
- podmiotowe środki dowodowe: rodzaje, moment składania, zasady złożenia, uzupełniania i poprawianie.
Ocena podmiotowa Wykonawcy:
- zmiany przy korzystaniu z zasobu podmiotu trzeciego;
- warunki w odniesieniu do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i obowiązek złożenia oświadczenia, z którego wynika podział prac pomiędzy wykonawców;
- post kwalifikacja jako standardowy sposób weryfikacji zdolności wykonawcy do wykonania zamówienia – wariant minimalny, pośredni i unijny;
- dlaczego zamawiający nie może samodzielnie dokonać oceny wykonawcy w oparciu o złożone wraz z ofertą (bądź pozostające w jego dyspozycji z innego postępowania) czy też ściągnięte ze stron internetowych podmiotowe środki dowodowe?
- weryfikacja podwykonawców;
Badanie ofert:
- nowe podstawy odrzucenia oferty (m.in. dotyczące niespełnienia warunków udziału w postępowaniu, sporządzenia lub przesłania oferty w sposób niezgodny z wymaganiami technicznymi lub organizacyjnymi określonymi przez zamawiającego, niezgodności z warunkami zamówienia);
- zmiany w procedurze wyjaśnień rażąco niskiej ceny;
- poprawienie omyłek w ofercie wykonawcy – dopuszczalny zakres korekty i zmiana reguł dotyczących odpowiedzi zwrotnej udzielanej przez wykonawców.
Procedura odwrócona – zasady postępowania według jej reguł oraz przypadki zwalniające ze złożenia wraz z ofertą oświadczenia na formularzu JEDZ.
Postępowanie o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne:
- brak możliwości stosowania trybów przetargu nieograniczonego i ograniczonego, negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, zapytania o cenę i licytacji elektronicznej;
- tryb podstawowy w tym:
- warianty i przebieg postępowania w każdym z trzech wariantów (bez negocjacji, z możliwymi negocjacjami i obligatoryjnymi negocjacjami);
- zakres dopuszczalnych negocjacji – co można zmienić w swojej ofercie (czy dopuszczalne jest zastąpienie oferowanego urządzenia medycznego lub produktu leczniczego innym?)
- postać negocjacji;
- czy Zamawiający może nie przeprowadzić negocjacji w wariancie II trybu podstawowego jeżeli po terminie złożenia ofert wykonawca na piśmie poinformuje, że jest w stanie ulepszyć swoją ofertę;
- weryfikacja rażąco niskiej ceny – czy następuje na etapie przed czy po negocjacjach?
- unieważnienie postępowania.
- zmiany w zakresie procedury wyjaśnień treści SWZ – kiedy i do kiedy zamawiający musi udzielić odpowiedzi na zadane pytanie, czy złożonym wnioskiem mogę domagać się zmiany parametrów opisanej PZ aparatury i czy odpowiedź „zgodnie z SWZ” jest w ogóle wyjaśnieniem Specyfikacji?
- problemy ze zmianą SWZ
- wizja lokalna
- informacje dotyczące przeprowadzenia przez wykonawcę wizji lokalnej, jeżeli zamawiający przewiduje możliwość albo wymaga złożenia oferty po odbyciu wizji lokalnej lub sprawdzeniu tych dokumentów.
- czy obowiązek przeprowadzenia wizji lokalnej może zastąpić poszczególne elementy opisu przedmiotu zamówienia i zmusić wykonawcę do oferowania aparatury od wyłącznie dotychczasowych producentów?
- jakie są konsekwencje nieodbycia wizji lokalnej w przypadku, gdy była ona wymagana?
Procedura otwarcia ofert:
- rezygnacja z jawnego otwarcia ofert;
- możliwość otwarcia ofert również następnego dnia po ich złożeniu;
- moment udostępnienia informacji o budżecie zamawiającego oraz zakres informacji dotyczących otwarcia ofert bez udziału wykonawców zamieszczanych na stronie internetowej – czy zamawiający zobligowany jest podać informacje jakie produkty lecznicze czy wyroby medyczne oferuje mój konkurent?
- czy zamawiający musi poinformować jaką kwotę zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w sytuacji kiedy nie została złożona żadna oferta?
III. ZMIANY W UMOWACH O ZAMÓWIENIE PUBLICZNE
Zrównoważenie stron w umowach w sprawie zamówienia publicznego:
- wprowadzenie klauzul abuzywnych;
- określenie obowiązkowych postanowień umownych, w tym zasady określania terminu wykonania zamówienia bez podawania konkretnej daty;
- wprowadzenie nowych zasad waloryzacji wynagrodzenia w przypadku wzrostu cen materiałów;
- wymagane postanowienia umowy w przypadku korzystania z prawa opcji;
- wprowadzenie obowiązku stosowania zaliczek lub częściowych płatności w umowach zawartych na okres dłuższy niż 12 miesięcy.
Zmiany przy zabezpieczeniu należytego wykonania umowy:
- termin wniesienia zabezpieczenia;
- wysokość,
- dopuszczalne formy;
- przypadki nakazujące jego zwrot;
- czy zwiększenie wynagrodzenia wykonawcy aneksem do umowy (np. poprzez zwiększenie ilości zamawianych szczepionek) uzasadnia domaganie się uzupełnienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez Zamawiającego?
IV. ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY
- ile kosztuje odwołanie i kiedy warto z niego skorzystać?
- na które czynności i zaniechania Zamawiającego przysługuje Wykonawcy odwołanie w postępowaniach o wartości poniżej progów unijnych?
- jakie zmiany czekają wykonawców w postępowaniach odwoławczych – m.in. przypadki poniesienia kosztów wpisu od odwołania pomimo uzyskania korzystnego orzeczenia z KIO;
- pozasądowe rozwiązywanie sporów wynikających z realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego (mediacja, koncyliacja);
- co w zamian odwołania – możliwości które daje ustawa PZP.
Czas trwania
Prelegenci

ŁUKASZ CZABAN
Trener zamówień publicznych od 2004 roku, na koncie: tysiące szkoleń i godzin wykładowych z zamówień publicznych.
Uczestnik prac sejmowej Komisji Gospodarki nad nowelizacją ustawy PZP. Reprezentant stron przed Krajową Izbą Odwoławczą, autor wielu opinii dotyczących stosowania przepisów ustawy PZP oraz stanowisk w postępowaniach kontrolnych.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą; 30 dni dostępu do nagrania szkolenia; aplikację mobilną z Kodeksem Pracy na system Android i iOS; dostęp do EduStrefy; paczka wzorów dokumentów z nowej ustawy Pzp;
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą; 30 dni dostępu do nagrania szkolenia; aplikację mobilną z Kodeksem Pracy na system Android i iOS; dostęp do EduStrefy; paczka wzorów dokumentów z nowej ustawy Pzp;
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
