Kurs

Akredytowany kurs kancelaryjno archiwalny 2 stopnia (54 h)

O kursie

1 termin: 14-17.09, 24-26.09.2021
2 termin: 21-24.04, 28-30.04.2022
Dlaczego warto wziąć udział?

Głównym celem kursu jest dobycie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji w zakresie tworzenia, obiegu i archiwizacji dokumentów w instytucji, firmie, projekcie.

Cele szczegółowe - korzyści nabyte po Kursie pod kątem:

Wiedzy: Uzyskanie wiedzy nt. zasad prawidłowej archiwizacji akt oraz procedurami brakowania.

Umiejętności: Nabycie umiejętności praktycznego wykorzystania normatywów kancelaryjnych. Nabycie umiejętności właściwego kwalifikowania i klasyfikowania dokumentów.

Postaw społecznych: Nabyta wiedza oraz umiejętności przygotują uczestników do samodzielnego postępowania w zakresie tworzenia własnych dokumentów oraz archiwizowania całości dokumentacji instytucji, firmy, projektu.

Kto powinien wziąć udział?

Kurs skierowany jest do:

  • Dyrektorów i kierowników jednostek i firm,
  • Kierowników działów administracyjnych,
  • Archiwistów zakładowych,
  • Pracowników samorządowych,
  • Urzędników administracji państwowej wszystkich szczebli,
  • Osób odpowiedzialnych za prowadzenie i archiwizację dokumentacji,
  • Osób realizujących projekty finansowane z Funduszy Europejskich.

Program kursu

7 dniowy program (54 godzinny)

1. Przegląd wybranych przepisów branżowych (np. sądownictwo, ochrona zdrowia, pomoc społeczna) określających sposób postępowania z dokumentacją w konkretnej jednostce, firmie, urzędzie – studium wybranych przypadków;
2. Postępowanie z dokumentacją w przypadku nakładania się na siebie różnych systemów oraz zasad w zakresie archiwizacji;
3. Przegląd oraz praktyczne stosowanie prawodawstwa polskiego oraz unijnego w zakresie sposobu postępowania z dokumentacją realizowanych projektów unijnych;
4. Obieg i archiwizacja dokumentów – tworzenie własnych regulacji wewnętrznych w oparciu o zasady i przepisy ogólne;
5. Konstruowanie własnej instrukcji kancelaryjnej oraz archiwalnej (opcjonalnie – zbioru procedur);
6. Tryb oraz zakres wprowadzania zmian w już istniejących regulacjach własnych;
7. Jednolity rzeczowy wykaz akt – system klasyfikowania oraz oznaczania wytwarzanej w jednostce dokumentacji;
8. Tworzenie jednolitego rzeczowego wykazu akt w oparciu o przepisy ogólne,  branżowe oraz zarządzenia własne;
9. Tryb oraz zakres wprowadzania zmian i aktualizacji w obowiązującym w jednostce rzeczowym wykazie akt;
10. Podstawy prawne oraz rodzaje i zakres ograniczeń w dostępie do informacji tajnej i poufnej;
11. Podstawy prawne oraz zakres ochrony danych osobowych;
12. Tworzenie oraz wdrażanie własnych regulacji, procedur i rozwiązań organizacyjnych w zakresie ochrony dostępu do informacji;
13. Systemy oraz pomoce ewidencyjne na poziomie obiegu dokumentacji w jednostce (kancelaria, sekretariat, komórka merytoryczna);
14. Systemy oraz pomoce ewidencyjne w archiwum zakładowym (składnicy akt);
15. Obowiązki aktotwórców w zakresie tworzenia dokumentacji archiwalnej wynikające z realizacji zapisów ustawy o narodowym zasobie archiwalnym;
16. Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 16 września 2002 r. w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych;
17. Przekazywanie dokumentacji archiwalnej do archiwum państwowego – aspekty formalno-prawne i organizacyjne;
18. Podstawy prawne postępowania z dokumentacją jednostek likwidowanych lub reorganizowanych;
19. Obowiązki aktotwórcy w zakresie zabezpieczenia dokumentacji niearchiwalnej ze szczególnym uwzględnieniem dokumentacji płacowo-osobowej pracowników jednostki likwidowanej;
20. Obowiązki aktotwórcy w zakresie zabezpieczenia oraz przekazania do archiwum państwowego powstałej w jednostce dokumentacji archiwalnej;
21. Aspekty formalno-prawne oraz organizacyjne funkcjonowania archiwów depozytowych;
22. Zasady postępowania z dokumentem papierowym i elektronicznym – najważniejsze podobieństwa i różnice. Przegląd aspektów formalno-prawnych, organizacyjnych oraz finansowych;
23. Zagadnienia związane z digitalizacją dokumentu papierowego;
24. Ramowe wymagania prawne i techniczne dotyczące tworzenia, obiegu i archiwizacji e-dokumentu. Przegląd ciekawszych realizacji.

Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora.

Czas trwania

54 godziny dydaktyczne

Prelegenci

Cytat

Dyplomowany archiwista, posiada kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej firmy archiwistycznej w ramach, której opracowano oraz wdrożono wiele instrukcji kancelaryjnych oraz innych normatywów regulujących obieg i archiwizację dokumentacji w instytucjach państwowych oraz firmach komercyjnych.

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie dydaktyczne jako wykładowca akademicki (UMCS 1991-2003) oraz realizator grantów naukowych (Komitetu Badań Naukowych w Warszawie 1999-2004). Opracowuje i wdraża instrukcje kancelaryjne oraz jednolity rzeczowy wykaz akt w jednostkach samorządowych zajmujących się pomocą społeczną (Domy Pomocy Społecznej, Ośrodki Pomocy Społecznej, Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie itp.); a także opracowuje i wdraża instrukcje kancelaryjną oraz jednolity rzeczowy wykaz akt w jednostkach aplikujących pomocowe środki unijne.

Gdzie i kiedy

Lublin 21 - 30 kwietnia 2022
Alter sp. z o. o.

20-824 Lublin

Aleja Warszawska 102

woj. lubelskie

Gdzie i kiedy

Lublin 14 - 26 września 2021
Alter sp. z o. o.

20-824 Lublin

Aleja Warszawska 102

woj. lubelskie

Zapisz się

1700
VAT ZW.
1700 PLN
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

Fundacja Promocji Edukacyjnej ORYLION
20-824 Lublin
Aleja Warszawska 102
woj. lubelskie
ORYLION to działająca grupa doradcza, w ramach tej grupy doskonaleniem biznesu zajmuje się Fundacja Promocji Edukacyjnej ORYLION. Instytucją szkoleniowa, działa od 2004 roku. Aktywnie zajmujemy się doskonaleniem zawodowym dla biznesu. ORYLION Ewo...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać e-mailem, faxem, pocztą. Potwierdzenie wysyłamy zgłoszonym uczestnikom e-mailem na 7 dni przed szkoleniem, po potwierdzeniu prosimy o dokonywanie wpłat za szkolenie na konto wskazane w potwierdzeniu. Faktury zostaną przekazane uczestnikom osobiście na szkoleniu lub wysłane pocztą. Istnieje możliwość płatności gotówką w dniu kursu po uzgodnieniu z organizatorem.

Zgłoszenie jest umową uczestnictwa w Kursie zawartą pomiędzy Organizatorem a firmą/uczestnikami zgłoszonymi. Warunkiem uczestnictwa w Kursie jest przesłanie do organizatora zgłoszenia. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej lub telefonicznej. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z Kursu. W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie do 8 dni przed Kursem, zwracamy całą wpłatę; w przypadku rezygnacji w terminie późniejszym niż 8 dni lub niestawienie się na szkoleniu - uczestnik zostanie obciążony kosztem 100% wartości zamówienia. W przypadku odwołania Kursu zwracamy wpłaconą opłatę. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany prowadzących/trenerów oraz miejsca szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora.

PLAN KURSU:

1 dzień:

  • godz. 10.00 - 11.30 /Rozpoczęcie, zajęcia 2 godz./
  • godz. 11.30 - 11.45 /przerwa na kawę/
  • godz. 11.45 - 13.15 /c.d. zajęć 2 godz./
  • godz. 13.15 - 14.00 /lunch/
  • godz. 14.00 - 15.30 /c.d. zajęć 2 godz./

2-6 dzień:

  • godz. 9.00 - 11.15 /Rozpoczęcie, zajęcia 3 godz./
  • godz. 11.15 - 11.30 /przerwa na kawę/
  • godz. 11.30 - 13.00 /c.d. zajęć 2 godz./
  • godz. 13.00 - 13.45 /lunch/
  • godz. 13.45 - 15.15 /c.d. zajęć 2 godz./

7 dzień:

  • godz. 9.00 - 10.30 /c.d zajęć 2 godz./
  • godz. 10.30 - 10.45 /przerwa na kawę/
  • godz. 10.45 - 12.15 /c.d. zajęć 2 godz./
  • godz. 12.15 - 13.15 /lunch/
  • godz. 13.15 - 14.45 /c.d. zajęć 2 godz./

KFS / dotacje unijne

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Fundacja Promocji Edukacyjnej ORYLION
20-824 Lublin Aleja Warszawska 102
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!