Strategiczne zarządzanie zakupami w procesie budowy wartości firmy
O seminarium
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik będzie potrafił m.in.:
Ocenić wpływ funkcji zakupowej na wyniki finansowe i wartość firmy,
Wdrożyć narzędzia zarządzania obszarem zakupów
Podjąć konkretnie działania w kierunku redukcji wydatków i optymalizacji kosztów w przedsiębiorstwie,
Obliczyć potencjał oszczędności w firmie oraz ustali priorytety dzięki poznanym metodom i technikom.
Opracować strategię zakupów.
Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie strategicznego zarządzania zakupami.
Dlaczego warto wybrać nasze seminarium
- Autorski program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowaniu i wdrożeniach strategii przedsiębiorstw, w tym strategii zakupowych.
- Program realizowany przez wysokiej klasy doświadczonego konsultanta-praktyka specjalizującego się w optymalizacji procesów zakupowych.
- Prezentacja koncepcji i narzędzi wykorzystywanych w strategicznym zarządzaniu procesem zakupowym, nastawionym na optymalizację kosztów zakupów przy zachowaniu satysfakcjonującej jakości dostaw.
- Praktyczny charakter zajęć, prezentacja narzędzi na podstawie „case study” – ćwiczenia, formatki, narzędzia do szybkiego wykorzystania we własnej organizacji.
Właściciele firm, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów: finansów i controllingu, strategii, rozwoju, produkcji, logistyki, zakupów i zaopatrzenia, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk.
Program seminarium
Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)
Przygotowanie do wdrożenia strategii zakupów
- Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
- Rola zakupów w organizacji. – Ćwiczenie
- Czy zakupy powinny pełnić strategiczną rolę w przedsiębiorstwie?
- Przykłady poprawy wskaźników finansowych dzięki lepszemu zarządzaniu zakupami.
- Obszary kosztowe firmy, w których zakupy mają najważniejszą rolę do spełnienia.
- Miejsce zakupów w organizacji. – Ćwiczenie
- W którym miejscu struktury organizacyjnej powinny znajdować się zakupy, aby efektywnie wspierać wszystkie kluczowe procesy biznesowe?
- Rozwój funkcji zakupów. – Ćwiczenie
- Ewolucja funkcji zakupów w nowoczesnym przedsiębiorstwie.
- Jak wielką zmianę musi przejść cała organizacja, aby funkcja zakupów mogła działać na strategicznym poziomie?
- Potencjał oszczędności. – Ćwiczenie
- Obszary kosztowe, które są nośnikami największych oszczędności.
- Jak określić potencjał oszczędności? Techniki i narzędzia.
- Strategiczne zarządzanie obszarami zakupów. – Ćwiczenie
- Jak dokonać analizy grup asortymentowych w wielu wymiarach?
- Jak dzielić całkowitą kwotę zakupów na fragmenty i wybrać strategię ich zarządzania?
- Podsumowanie dnia.
Drugi dzień (9.00 - 17.00)
Formułowanie strategii zakupów
- Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
- Definiowanie celów zakupowych. – Ćwiczenie
- Formułowanie celów zakupowych, określenie ich w czasie i w wymiarze finansowym.
- Analiza stanu funkcji zakupowej w firmie. – Ćwiczenie
- Analiza przykładowej firmy w perspektywie tworzonej strategii zakupów celem doskonalenia tej funkcji i spodziewanych z tego tytułu oszczędności finansowych.
- Opracowanie strategii zakupowej. – Ćwiczenie
- Opracowanie strategii zakupów dla firmy, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów: zespół, miejsce, organizacja, procedury, strategie wobec dostawców, mierniki efektywności.
- Narzędzia do przygotowania strategii zakupów dla firmy Uczestnika lub dokonanie przeglądu istniejącej strategii pod względem jej przydatności do aktualnych warunków rynkowych i poziomu rozwoju firmy.
- Tworzenie polityki zakupowej w firmie.
- Dlaczego polityka zakupowa jest ważna?
- Jak kontrolować, ale nie przeformalizować procesu zakupowego?
- Najczęstsze błędy przy formułowaniu regulaminu zakupowego.
- Założenia dobrych praktyk przy tworzeniu regulaminu zakupowego.
- Kroki przy tworzeniu polityki zakupowej.
- 6. Podsumowanie zajęć.
Czas trwania
Prelegenci


Sławomir Skupin
Ekspert i trener we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizujący się w zagadnieniach związanych z zarządzaniem zakupami i logistyką.
Wszechstronne doświadczenie w kierowaniu pracą działów zakupów i logistyki oraz całego łańcucha dostaw w dużych firmach produkcyjnych zarówno w międzynarodowych korporacjach, jak i firmach krajowych. Znajomość procesów i standardów logistyki oraz zakupów w ujęciu międzynarodowym. Sukcesy w koordynowaniu i wdrażaniu nowych projektów w tym także tworzenia od podstaw spółki w ramach grupy kapitałowej. Doświadczenie w obszarze tworzenia od podstaw nowoczesnego działu zakupów obejmującego zarówno sourcing, jak i zakres operacyjny. Praktyka w koordynowaniu współpracy wielu działów firmy, zarządzaniu strategicznym i dużą grupą osób. Długoletnie doświadczenie we współpracy z dostawcami z Chin oraz innych krajów Dalekiego Wschodu (znajomość obyczajów, mentalności prowadzenia biznesu). Prowadzi wykłady na Studiach Podyplomowych Logistyki na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (2 lata)
Obecnie Dyrektor ds. logistyki w W.EG. Polska Sp. z o. o. (Member of the Würth Group). Zajmował stanowiska dyrektorskie i menedżerskie w firmach jak Elektrobudowa, Seco/Warwick S.A., SuzoHapp Polska Sp. z o. o. Ruukki Polska Sp. z o. o., Powerbike S.A., Elektromontaż Poznań S.A. Pełnił funkcje Wiceprezesa i członka Zarządu Elektromontaż Import Sp. z o. o. Pracował także w Philips Lighting Poland S.A.
Absolwent Uniwersytetu Szczecińskiego i Studiów podyplomowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Współautor poradnika zakupowego „Klucz do zakupów w firmie”.
Weź udział
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
