Seminarium

Strategiczne zarządzanie zakupami w procesie budowy wartości firmy

O seminarium

Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do optymalnego zarządzania procesami zakupowymi.
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik będzie potrafił m.in.:

Ocenić wpływ funkcji zakupowej na wyniki finansowe i wartość firmy,
Wdrożyć narzędzia zarządzania obszarem zakupów
Podjąć konkretnie działania w kierunku redukcji wydatków i optymalizacji kosztów w przedsiębiorstwie,
Obliczyć potencjał oszczędności w firmie oraz ustali priorytety dzięki poznanym metodom i technikom.
Opracować strategię zakupów.
Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie strategicznego zarządzania zakupami.
Dlaczego warto wziąć udział?

Dlaczego warto wybrać nasze seminarium

  • Autorski program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowaniu i wdrożeniach strategii przedsiębiorstw, w tym strategii zakupowych.
  • Program realizowany przez wysokiej klasy doświadczonego konsultanta-praktyka specjalizującego się w optymalizacji procesów zakupowych.
  • Prezentacja koncepcji i narzędzi wykorzystywanych w strategicznym zarządzaniu procesem zakupowym, nastawionym na optymalizację kosztów zakupów przy zachowaniu satysfakcjonującej jakości dostaw.
  • Praktyczny charakter zajęć, prezentacja narzędzi na podstawie „case study” – ćwiczenia, formatki, narzędzia do szybkiego wykorzystania we własnej organizacji.
Kto powinien wziąć udział?

Właściciele firm, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów: finansów i controllingu, strategii, rozwoju, produkcji, logistyki, zakupów i zaopatrzenia, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk.

Program seminarium

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

Przygotowanie do wdrożenia strategii zakupów

  1. Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
  2. Rola zakupów w organizacji. – Ćwiczenie
    1. Czy zakupy powinny pełnić strategiczną rolę w przedsiębiorstwie?
    2. Przykłady poprawy wskaźników finansowych dzięki lepszemu zarządzaniu zakupami.
    3. Obszary kosztowe firmy, w których zakupy mają najważniejszą rolę do spełnienia.
  3. Miejsce zakupów w organizacji. – Ćwiczenie
    1. W którym miejscu struktury organizacyjnej powinny znajdować się zakupy, aby efektywnie wspierać wszystkie kluczowe procesy biznesowe?
  4. Rozwój funkcji zakupów. – Ćwiczenie
    1. Ewolucja funkcji zakupów w nowoczesnym przedsiębiorstwie.
    2. Jak wielką zmianę musi przejść cała organizacja, aby funkcja zakupów mogła działać na strategicznym poziomie?
  5. Potencjał oszczędności. – Ćwiczenie
    1. Obszary kosztowe, które są nośnikami największych oszczędności.
    2. Jak określić potencjał oszczędności? Techniki i narzędzia.
  6. Strategiczne zarządzanie obszarami zakupów. – Ćwiczenie
    1.  Jak dokonać analizy grup asortymentowych w wielu wymiarach?
    2. Jak dzielić całkowitą kwotę zakupów na fragmenty i wybrać strategię ich zarządzania?
  7. Podsumowanie dnia.

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

Formułowanie strategii zakupów

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Definiowanie celów zakupowych. – Ćwiczenie
    1. Formułowanie celów zakupowych, określenie ich w czasie i w wymiarze finansowym.
  3. Analiza stanu funkcji zakupowej w firmie. – Ćwiczenie
    1. Analiza przykładowej firmy w perspektywie tworzonej strategii zakupów celem doskonalenia tej funkcji i spodziewanych z tego tytułu oszczędności finansowych.
  4. Opracowanie strategii zakupowej. – Ćwiczenie
    1. Opracowanie strategii zakupów dla firmy, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów: zespół, miejsce, organizacja, procedury, strategie wobec dostawców, mierniki efektywności.
    2. Narzędzia do przygotowania strategii zakupów dla firmy Uczestnika lub dokonanie przeglądu istniejącej strategii pod względem jej przydatności do aktualnych warunków rynkowych i poziomu rozwoju firmy.
  5. Tworzenie polityki zakupowej w firmie.
    1. Dlaczego polityka zakupowa jest ważna?
    2. Jak kontrolować, ale nie przeformalizować procesu zakupowego?
    3. Najczęstsze błędy przy formułowaniu regulaminu zakupowego.
    4. Założenia dobrych praktyk przy tworzeniu regulaminu zakupowego.
    5. Kroki przy tworzeniu polityki zakupowej.
  6. 6. Podsumowanie zajęć.

Czas trwania

2 dni w godz. 9.00 - 17.00

Prelegenci

Cytat

Sławomir Skupin

Ekspert i trener we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizujący się w zagadnieniach związanych z zarządzaniem zakupami i logistyką.

Wszechstronne doświadczenie w kierowaniu pracą działów zakupów i logistyki oraz całego łańcucha dostaw w dużych firmach produkcyjnych zarówno w międzynarodowych korporacjach, jak i firmach krajowych. Znajomość procesów i standardów logistyki oraz zakupów w ujęciu międzynarodowym. Sukcesy w koordynowaniu i wdrażaniu nowych projektów w tym także tworzenia od podstaw spółki w ramach grupy kapitałowej. Doświadczenie w obszarze tworzenia od podstaw nowoczesnego działu zakupów obejmującego zarówno sourcing, jak i zakres operacyjny. Praktyka w koordynowaniu współpracy wielu działów firmy, zarządzaniu strategicznym i dużą grupą osób. Długoletnie doświadczenie we współpracy z dostawcami z Chin oraz innych krajów Dalekiego Wschodu (znajomość obyczajów, mentalności prowadzenia biznesu). Prowadzi wykłady na Studiach Podyplomowych Logistyki na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (2 lata)

Obecnie Dyrektor ds. logistyki w W.EG. Polska Sp. z o. o. (Member of the Würth Group). Zajmował stanowiska dyrektorskie i menedżerskie w firmach jak Elektrobudowa, Seco/Warwick S.A., SuzoHapp Polska Sp. z o. o. Ruukki Polska Sp. z o. o., Powerbike S.A., Elektromontaż Poznań S.A. Pełnił funkcje Wiceprezesa i członka Zarządu Elektromontaż Import Sp. z o. o. Pracował także w Philips Lighting Poland S.A.

Absolwent Uniwersytetu Szczecińskiego i Studiów podyplomowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Współautor poradnika zakupowego „Klucz do zakupów w firmie”.

Gdzie i kiedy

Online 17 - 18 lutego 2021

Weź udział

Cena
za osobę
3250 PLN
+23% vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Weź udział

Organizator

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa
ul. Filtrowa 75/5
woj. mazowieckie
Francuski Instytut Gospodarki Polska jest firmą ekspercką, której misją jest: „Wspierać najwyższą kadrę zarządzającą w osiąganiu przełomowych wyników poprzez edukację, doradztwo oraz nadzór nad realizacją projektów biznesowych w oparciu o &b...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.

Komputer lub urządzenie mobilne ze stabilnym podłączeniem do Internetu

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa ul. Filtrowa 75/5
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!