Pośrednictwo w obrocie produktami leczniczymi. Warunki prowadzenia działalności, inspekcje i sankcje za naruszenia

O szkoleniu

Na szkoleniu omówimy zagadnienia takie, jak: definicja pośrednictwa w obrocie produktami leczniczymi, zakres pośrednictwa w obrocie produktami leczniczymi, zakaz pośrednictwa w obrocie niektórymi produktami leczniczymi, jak uzyskać wpis do Krajowego Rejestru w Obrocie Produktami Leczniczymi, obowiązki pośrednika w obrocie produktami leczniczymi, inspekcja pośrednika w obrocie produktami leczniczymi.

Problematyka pośrednictwa w obrocie produktami leczniczymi na gruncie ustawy – Prawo farmaceutyczne (rozdz. 5a ustawy) uregulowana jest od wielu lat (od 8 lutego 2015 r.). Działalność ta nadal jednak wywołuje wiele wątpliwości na rynku farmaceutycznym. Na szkoleniu rozwiejemy większość z nich i odpowiemy na najbardziej nurtujące uczestników pytania.
Dlaczego warto wziąć udział?

Cele szkolenia:

  • zapoznanie uczestników z istotą pośrednictwa w obrocie produktami leczniczymi,
  • zapewnienie wiedzy niezbędnej do prowadzenia działalności w zakresie pośrednictwa w obrocie produktami leczniczymi w oparciu o pełną zgodność (compliance) z obowiązującymi przepisami prawa,
  • uszeregowanie i przedstawienie praktycznego znaczenia ustawowych obowiązków i konsekwencji ich naruszenia.  

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  • uzyskanie niezbędnej wiedzy do wykorzystania w codziennej praktyce,
  • prowadzenie działalności bez wątpliwości o zgodność z przepisami prawa,
  • uniknięcie sankcji związanych z nieprzestrzeganiem przepisów.
Kto powinien wziąć udział?

Adresaci szkolenia:

  • przedsiębiorcy posiadający status pośrednika w obrocie produktami leczniczymi,
  • przedsiębiorcy chcący uzyskać status pośrednika w obrocie produktami leczniczymi,
  • pracownicy powyższych podmiotów,
  • prawnicy zainteresowani nabyciem specjalistycznej wiedzy z tego zakresu.

Program szkolenia

Definicja legalna i istota pośrednictwa w obrocie produktami leczniczymi.

Zakaz dokonywania pośrednictwa określonymi produktami.

Krajowy Rejestr Pośredników w Obrocie Produktami Leczniczymi

  1. organ prowadzący rejestr,
  2. zakres przetwarzanych danych,
  3. znaczenie prawne wpisu do rejestru.

Procedura uzyskiwania wpisu do Krajowego Rejestru w Obrocie Produktami Leczniczymi

  1. dane wymagane we wniosku,
  2. opłata za wpis,
  3. termin dokonywania wpisu,
  4. zaświadczenie o wpisie,
  5. katalog przesłanek odmowy dokonania wpisu.

Zmiana danych objętych wpisem do Rejestru.

Obowiązki pośrednika w obrocie produktami leczniczymi. 

Decyzja o zakazie wykonywania działalności przez pośrednika w obrocie produktami leczniczymi

  1. powody wydania,
  2. procedura odwoławcza,
  3. wykreślenie z rejestru a możliwość ponownego wpisu.

Inspekcje pośredników

  1. rodzaje,
  2. częstotliwość,
  3. procedura i dokumentacja inspekcji.

Pytania od uczestników, dyskusja, wyjaśnianie wątpliwości.

Czas trwania

10.00-16.00

Prelegenci

Doktor nauk prawnych, radca prawny, absolwentka aplikacji legislacyjnej, praktyk z około 18-letnim doświadczeniem w zakresie postępowań administracyjnych i sądowoadministracyjnych; od 2003 r. zawodowo związana z organami Inspekcji Transportu Drogowego, od 2007 r. Dyrektor Biura Prawnego, w latach: 2017 r. – 2019 r. – Dyrektor Generalny w urzędzie administracji publicznej, od 2019 r. Zastępca Dyrektora a następnie Dyrektor Departamentu Prawnego i radca prawny w urzędzie administracji publicznej.

Wykładowca postępowania administracyjnego i postępowania egzekucyjnego w administracji na uczelniach wyższych oraz trener wewnętrzny (łącznie ponad 1500 godzin przeprowadzonych szkoleń i wykładów), Ekspert w ramach projektów bliźniaczych w Turcji, Chorwacji i na Ukrainie mających na celu dostosowanie systemów prawnych ww. państw do prawa Unii Europejskiej.

Autorka publikacji książkowych i artykułów z zakresu postępowania administracyjnego oraz prawa transportu drogowego, a także komentarzy do ustaw: Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, o transporcie drogowym, o drogach publicznych, transporcie kolejowym oraz rozporządzeń prawa Unii Europejskiej.

Przewodniczący Zespołu wdrożeniowego RODO w jednostce administracji publicznej i Pełnomocnik Systemu Zarządzania Jakością.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
690
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się

Organizator

J.G.Training
02-548 Warszawa
Olesińska 21
woj. mazowieckie
Misja Misją J.G.Training jest pomoc pracownikom firm i instytucji w zdobywaniu wiedzy, informacji i umiejętności, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania podmiotów gospodarczych. Obszary, z których szkolimy Tematyka naszych szkoleń dot...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

J.G.Training
02-548 Warszawa Olesińska 21
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!