Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/reprezentacja-i-reklama-aspekty-podatkowe-75304-id65196

Informacje o szkoleniu

Russell Bedford Poland Akademia Sp. z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

W trakcie szkolenia omówione zostaną podatkowe aspekty różnego rodzaju świadczeń nieodpłatnych, w tym m.in. akcji reklamowych, promocyjnych, reprezentacji, świadczeń pracowniczych – z punktu widzenia podatków dochodowych (koszt uzyskania przychodu i przychód) oraz podatku VAT.

Szkolenie skierowane jest do:

księgowych, głównych księgowych, osób zajmujących się rozliczaniem kosztów reklamy i reprezentacji

Program szkolenia:

Nieodpłatne świadczenia o charakterze reklamowym i reprezentacyjnym na rzecz kontrahentów:

  • przekazanie gadżetów z logo firmy i bez logo,
  • przekazanie ulotek i katalogów reklamowych,
  • prezenty dla kontrahentów,
  • napoje i posiłki dla kontrahentów w trakcie spotkań w siedzibie firmy,
  • spotkania z kontrahentami poza firmą,
  • szkolenia i konferencje dla kontrahentów,
  • imprezy okolicznościowe,
  • finansowanie kosztów noclegu i podróży,
  • udostępnienie wyposażenia sklepów.

 Nieodpłatne świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników:

  • samochody, telefony, laptopy służbowe,
  • pakiety medyczne,
  • ubezpieczenia (w tym ubezpieczenie na życie oraz OC dla menedżerów),
  • mieszkania i hotele dla pracownika lub współpracownika,
  • koszty transportu do miejsca pracy i do domu,
  • przekazanie ubioru pracownikowi,
  • świadczenia o charakterze okolicznościowym (kwiaty, nagrody, wiązanki),
  • bony towarowe, prezenty świąteczne,
  • napoje i posiłki dla pracowników oraz członków organów statutowych,
  • szkolenia i kursy dla pracowników,
  • imprezy integracyjne i okolicznościowe,
  • finansowanie wydatków z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
  • zapomogi i pożyczki.

 Pozostałe świadczenia związane z bieżącą działalnością oraz promocją:

  • udział w targach i imprezach wystawienniczych,
  • wydatki na wyposażenie i dekorację biura,
  • sponsoring,
  • sprzedaż premiowa,
  • sprzedaż „za złotówkę”,
  • konkursy i loterie,
  • programy lojalnościowe i motywacyjne,
  • rabaty, premie pieniężne.

Obowiązki dokumentacyjne związane z nieodpłatnymi świadczeniami – zeznania, informacje, faktury, ewidencje.

Dokumentowanie nieodpłatnych świadczeń dla potrzeb wewnętrznych

  • zasady obiegu dokumentów, rodzaje wymaganych dokumentów dla poszczególnych rodzajów akcji promocyjnych,
  • zasady tworzenia regulaminów, umów barterowych oraz sponsoringowych – aspekty podatkowe,
  • inne dowody potwierdzające wykonanie świadczeń i ich związek z przychodem.

Wynajęcie podmiotu zewnętrznego celem organizacji wydarzeń integracyjnych oraz promocyjnych

  • faktury za organizację szkolenia lub konferencji – czy mogę bezpiecznie odliczyć z nich VAT, jakie ryzyko niesie ze sobą aktualne orzecznictwo sądów w sprawach dotyczących usług kompleksowych?
  • wynajęcie agencji do przekazania towarów – czy mogę odliczyć VAT od całej usługi, czy muszę wyłączyć wartość towaru?

Informacje o prelegentach:

Łukasz Chłond

Doświadczenie zdobywał w czołowych spółkach świadczących usługi doradztwa podatkowego (również z tzw. Wielkiej Czwórki), przechodząc całą ścieżkę kariery począwszy od konsultanta aż po partnera w spółce doradztwa podatkowego, a w ostatnim czasie zarządzał europejskim działem podatków pośrednich w dużej firmie z branży FMCG; doradzał średnim i dużym przedsiębiorstwom w rozwiązywaniu problemów z zakresu podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych, międzynarodowych aspektach opodatkowania (zarządzanie podatkami w łańcuchach dostaw, podatek u źródła); doświadczony trener, współpracuje z liderami polskiego rynku szkoleń podatkowych, prowadził szkolenia zamknięte dla największych międzynarodowych i polskich firm; autor licznych publikacji w prasie codziennej („Rzeczpospolita”) oraz stały współpracownik miesięcznika "Rachunkowość".

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 540 zł + 23% VAT za osobę

Cena zawiera:

materiały szkoleniowe, notatnik i długopis, przerwy kawowe, lunch, certyfikat

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Wydarzenie: Reprezentacja i reklama – aspekty podatkowe