O szkoleniu
Celami szczegółowymi kursu są:
- poszerzenie wiedzy z zakresu cykl uczenia się dorosłych oraz czynników motywacyjnych wpływających na przyswajania wiedzy, co z kolei pozwoli na trafny dobór metody prowadzenia szkolenia w zależności od tematyki, jak i grupy uczestników,
- poznanie rezerw kompetencyjnych, które należy rozwijać,
- poznanir swoich mocnych i słabych stron jako trenera,
- trafniejsze identyfikowania celów szkoleń oraz sposobów ich osiągnięcia,
- doskonalenie umiejętności przygotowywania programów szkoleniowych, profesjonalnych prezentacji, materiałów dla uczestników
- poszerzenie wiedzy z zakresu skutecznego przekazu treści szkoleniowych i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i uczestnikami,
- poszerzenie wiedzy z zakresu sposobów poprowadzenia szkoleń w celu utrzymania poziomu zaangażowania i utrzymania dynamiki zajęć.
- poszerzenie wiedzy z zakresu cykl uczenia się dorosłych oraz czynników motywacyjnych wpływających na przyswajania wiedzy, co z kolei pozwoli na trafny dobór metody prowadzenia szkolenia w zależności od tematyki, jak i grupy uczestników,
- poznanie rezerw kompetencyjnych, które należy rozwijać,
- poznanir swoich mocnych i słabych stron jako trenera,
- trafniejsze identyfikowania celów szkoleń oraz sposobów ich osiągnięcia,
- doskonalenie umiejętności przygotowywania programów szkoleniowych, profesjonalnych prezentacji, materiałów dla uczestników
- poszerzenie wiedzy z zakresu skutecznego przekazu treści szkoleniowych i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i uczestnikami,
- poszerzenie wiedzy z zakresu sposobów poprowadzenia szkoleń w celu utrzymania poziomu zaangażowania i utrzymania dynamiki zajęć.
Dlaczego warto wziąć udział?
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą w stanie:
- prawidłowo dokonać identyfikacji strategii oraz zaplanować proces IAPS,
- precyzyjnie określić i uzgodnić potrzeby szkoleniowe na poziomie jednostki, zespołu, organizacji,
- przygotować raport IAPS,
- określić i przygotować metody oceny sesji szkoleniowych (treningowych) w kontekście realizacji celów uczenia się i oczekiwanych rezultatów,
- dokonać wyboru, zaplanować i wdrożyć adekwatne metody walidacji i ewaluacji dla dokonania oceny efektywności szkolenia (treningu),
- przygotować raport poszkoleniowy,
- znać metodologię czterech poziomów oceny efektywności szkoleń (model D. L. Kirkpatrick'a),
- zidentyfikować cele/rezultaty osiągania wyników pracy, treningu, uczenia się,
- dokonać prawidłowego wyboru odpowiedniej metody prowadzenia szkolenia, przy zachowaniu precyzyjnych kryteriów wyboru,
- prawidłowo zaprojektować strukturę sesji szkoleniowej (treningowej) i rozwoju,
- zaplanować i zarządzać efektywnym i bezpiecznym środowiskiem uczenia się,
- zidentyfikować i przezwyciężyć bariery pojawiających się w procesie nauczania,
- dokonać prawidłowego wyboru i zastosowania różnego typu materiałów pomocniczych, wspierających proces uczenia się,
- dokonać prawidłowego wyboru i zastosowania różnego typu metod szkoleniowych (treningowych) odpowiednich do przyjętych celów uczenia się oraz oczekiwanych rezultatów w zakresie treningu i rozwoju (przy uwzględnieniu zależności nakłady – korzyści),
- znać kluczowe zasady związane z uczeniem się dorosłych,
- znać style uczenia się (wg D. Kolba),
- znać cykl uczenia się empirycznego oraz możliwości jego stosowania,
- znać zasady formułowania celów szkoleniowych i rozwojowych.
- zidentyfikować swoje mocne i słabe strony związane z wykonywaniem zawodu/funkcji trenera,
- znać kluczowe zasady udzielania uczestnikom informacji zwrotnej,
- znać charakterystykę dynamiki grupowej i zespołowej oraz jej wpływu na proces uczenia się,
- znać metody prowadzenia szkolenia (ich zalety i wady),
Ponadto uczestnicy:
- nabędą praktyczne umiejętności w zakresie prowadzenia sesji szkoleniowych,
- uzyskają informację zwrotną od trenera prowadzącego na temat metodologii i sposobu prowadzenia sesji.
KORZYŚCI DLA PRZEDSIĘBIORSTWA
- Zbudowanie wśród pracowników bazy kompetencyjnej i potencjału do realizacji szkoleń, a tym samym ograniczenie kosztów związanych z realizowaniem szkoleń jedynie przez firmy zewnętrzne.
- Poprawa jakości i zwiększenie efektywności szkoleń wewnętrznych w firmie.
- Wspieranie przez trenerów wewnętrznych zmian wynikających ze szkolenia (np. motywowanie pracowników do korzystania z nowych procesów/rozwiązań).
- Wspieranie działu HR/kadry zarządzającej w podejmowanych działaniach szkoleniowych etc.
- Rozwinięcie kompetencji pracowników firmy, a tym samym ich dodatkowa motywacja?
Kto powinien wziąć udział?
ADRESACI
- Liderzy/pracownicy odpowiedzialni za prowadzenie szkoleń wewnętrznych w organizacji.
- Liderzy/pracownicy odpowiedzialni za wdrażanie nowych procesów/produktów/programów szkoleniowych.
- Specjaliści posiadający wiedzę merytoryczną w danej dziedzinie, którzy swoim podwładnym lub współpracownikom mają przekazać metody i techniki danej specjalizacji.
Program szkolenia
1. Uczenie się:
- Praktyczne podejście.
- Jak uczą się dorośli?
- Etapy uczenia się dorosłych.
- Style uczenia się.
2. Trener idealny:
- Kompetencje trenera.
- Moje mocne i słabe strony jako trenera.
- Cechy dobrego trenera.
3. Przygotowanie szkolenia:
- Badanie potrzeb szkoleniowych.
- Przygotowanie programu i konspektu szkolenia.
- Pomoce i materiały dla uczestników.
- Wybór miejsca szkolenia.
4. Trener i uczestnicy szkolenia:
- Umiejętności komunikacyjne.
- Zdolność identyfikacji potrzeb słuchacza/rozmówcy.
- Bariery językowe w przekazywaniu informacji.
- Komunikacja pozawerbalna w pracy trenera.
- Współpraca z grupą szkoleniową.
- Fazy procesu grupowego.
- Dopasowanie szkolenia do etapu procesu grupowego.
- Sytuacje trudne w pracy trenera.
- Trudne sytuacje szkoleniowe.
- Trudni uczestnicy i ich zachowania.
- Metody radzenia sobie z trudnymi uczestnikami.
5. Prezentacja:
- Przygotowanie slajdów i materiałów dla uczestników.
- Wykorzystanie sprzętu do prezentowania.
- Wystąpienia publiczne: trema, trudne sytuacje, złote zasady.
6. Prowadzenie:
- Otwarcie szkolenia.
- Prowadzenie dyskusji.
- Przeprowadzanie ćwiczeń.
- Jak zaangażować uczestników.
7. Trening szkoleniowy:
- Trening wystąpień (przygotowanie krótkiego szkolenia i ćwiczenia przed grupą z użyciem kamery video).
- Analiza nagrań oraz informacja zwrotna ze strony uczestników i prowadzących.
Czas trwania
2 dni po 7 godzin
Prelegenci

trener TQMsoft
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
TQMsoft
31-231 Kraków
Bociana 22a
woj. małopolskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Szkolenie stacjonarne
za osobę
2 200
zł
+23% VAT
Cena zawiera:
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

TQMsoft
31-231 Kraków
Bociana 22a
woj. małopolskie
Od 1996 roku wspieramy naszych Klientów w doskonaleniu jakości i produktywności.
Usprawniamy procesy Klientów dostarczając i wdrażając najwyższej klasy produkty i usługi. Pomagamy doskonalić kompetencje techniczne i osobiste pracowników różnych sz...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
TQMsoft
31-231 Kraków
Bociana 22a
Powiadomienia o nowych terminach