Szkolenie

Budowanie autorytetu i przywództwo w zespole

O szkoleniu

Autorytet menedżera to jeden z kluczowych elementów wspierających efektywne zarządzanie zespołem. Ma istotny wpływ na wizerunek menedżera w oczach podwładnych, motywację i zaangażowanie podległego zespołu. Szkolenie pozwala menedżerowi zrozumieć istotę tego zagadnienia, rozpoznać własny styl przywództwa oraz zastosować odpowiednie zmiany bądź wyznaczyć cele, które zbudują lub wzmocnią jego autorytet. Dzięki udziałowi w szkoleniu menedżer jest pewniejszy siebie oraz wie jak korzystać ze swoich mocnych stron by skuteczniej zarządzać zespołem. Udział w szkoleniu rekomendujemy menedżerom chcącym osiągnąć wyższy poziom przywództwa.
Dlaczego warto wziąć udział?

CEL PROJEKTU SZKOLENIOWEGO

  • Wyposażyć w wiedzę oraz umiejętności pozwalające na świadome budowanie swojego autorytetu wśród pracowników
  • Pokazać kluczowe różnice między prawdziwym liderem, a menedżerem-administratorem
  • Zdiagnozować własny styl przywództwa
  • Pokazać w jaki sposób wykorzystać model przywództwa sytuacyjnego do świadomego zarządzania zespołem

Po zajęciach uczestnik:

  • Potrafi świadomie budować swoje umiejętności liderskie oraz wizerunek w oczach pracowników
  • Potrafi unikać typowych błędów popełnianych przez menedżerów w zakresie przewodzenia pracownikom
  • Jest świadomy swojego stylu przywództwa i potrafi dostosować go do dynamicznie zmieniających się okoliczności biznesowych
  • Zna te elementy swojej osobowości, które mogą być fundamentem budowania wizerunku autentycznego i charyzmatycznego lidera
  • Jest świadom wpływu swoich nawyków i schematów działania na motywację i zaangażowanie współpracowników
  • Potrafi dopasować swój styl komunikacji do podwładnych w sposób pozwalający na autentyczne porozumienie

Zastosowane metody pracy oddziałują na postawy uczestników. Realna ocena zmiany postaw jest możliwa w miejscu pracy uczestników.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie kierowane jest do menedżerów zespołów, kierowników działów, liderów.

Program szkolenia

  1. Menedżerowie i liderzy
    • Różnice pomiędzy zadaniami i zakresem działań menedżera, a zadaniami i zakresem działań przywódcy/lidera
    • Dlaczego jedni menedżerowie postrzegani są jako liderzy i cieszą się szacunkiem, a inni nie?
  2. Budowanie autorytetu lidera
    • Czynniki budujące autorytet lidera
    • Czynniki podważające autorytet lidera
    • Budowanie wiarygodnego wizerunku i pozycji lidera w grupie
    • Czym charakteryzują się wybitni liderzy (podejście Buckingahama i Coffmana)?
    • Błędy popełniane przez menedżerów podczas rozpoczynania pracy z nowym zespołem
  3. Mój styl jako lidera zespołu
    • Diagnoza stylu przywództwa uczestników
    • Wskazanie silnych stron w zakresie budowania leadershipu w obszarze zarządzania zespołem
    • Identyfikowanie cech swojej osobowości w oparciu o Kwestionariusz Osobowości
    • Tworzenie mapy talentów w swoim zespole – w jaki sposób elementy mojej osobowości mogą inspirować innych, pozytywnie motywować i zachęcać do działania?
  4. Przywództwo w zmieniającym się otoczeniu
    • Model przywództwa sytuacyjnego (podejście „jednominutowego menedżera” wg K. Blancharda)
    • Styl przywództwa, a poziom gotowości pracowników do realizacji celów
    • Przywództwo w sytuacjach zmiany oraz zawirowań rynkowych
    • Zastosowanie modelu przywództwa sytuacyjnego w pracy z zespołem
  5. Odpowiedzialność menedżera
    • Komunikaty motywujące i demotywujące – budowanie postawy odpowiedzialności u pracowników
    • Zakres odpowiedzialności i zadań, jakie wyznacza menedżerowi jego zespół
    • Oczekiwania i potrzeby zespołu w relacji z menedżerem
    • Wykorzystanie informacji zwrotnej (feedback) jako narzędzia pozwalającego na etyczne wywieranie wpływu na pracowników, budowanie zaangażowania i motywowanie zespołu
  6. Autorytet lidera i wywieranie wpływu
    • Kręgi wpływu lidera i skuteczne zarządzanie wpływami
    • Expose szefa – narzędzie budowania autorytetu i modelowania zachowań pracowników
    • Konstruktywna informacja zwrotna do zespołu – budowanie pożądanych postaw i zachowań w kontekście grupy społecznej jaką jest zespół
    • Cechy osobowości, a expose szefa – wykorzystanie swoich atutów w budowaniu wizerunku odpowiedzialnego menedżera
  7. Podsumowanie warsztatu
    • Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy
    • Opracowanie indywidualnych „szczepionek” i „rytuałów” wspierających wprowadzenie zmian

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Cytat

Trener Altkom Akademia

Gdzie i kiedy

Online 18 - 19 stycznia 2022

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
1300 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Altkom Akademia S.A.
00-867 Warszawa
ul. Chłodna 51
woj. mazowieckie
Altkom Akademia jest częścią Grupy Altkom, przedsiębiorstwa założonego w 1988 roku i z sukcesem działającego nieprzerwanie przez ponad 30 lat. Od 1992 roku realizujemy szkolenia, kursy i rozmaite projekty edukacyjne skierowane zarówno do informatyków...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Altkom Akademia S.A.
00-867 Warszawa ul. Chłodna 51
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!