O szkoleniu
Autorytet menedżera to jeden z kluczowych elementów wspierających efektywne zarządzanie zespołem. Ma istotny wpływ na wizerunek menedżera w oczach podwładnych, motywację i zaangażowanie podległego zespołu. Szkolenie pozwala menedżerowi zrozumieć istotę tego zagadnienia, rozpoznać własny styl przywództwa oraz zastosować odpowiednie zmiany bądź wyznaczyć cele, które zbudują lub wzmocnią jego autorytet. Dzięki udziałowi w szkoleniu menedżer jest pewniejszy siebie oraz wie jak korzystać ze swoich mocnych stron by skuteczniej zarządzać zespołem. Udział w szkoleniu rekomendujemy menedżerom chcącym osiągnąć wyższy poziom przywództwa.
Dlaczego warto wziąć udział?
CEL PROJEKTU SZKOLENIOWEGO
- Wyposażyć w wiedzę oraz umiejętności pozwalające na świadome budowanie swojego autorytetu wśród pracowników
- Pokazać kluczowe różnice między prawdziwym liderem, a menedżerem-administratorem
- Zdiagnozować własny styl przywództwa
- Pokazać w jaki sposób wykorzystać model przywództwa sytuacyjnego do świadomego zarządzania zespołem
Po zajęciach uczestnik:
- Potrafi świadomie budować swoje umiejętności liderskie oraz wizerunek w oczach pracowników
- Potrafi unikać typowych błędów popełnianych przez menedżerów w zakresie przewodzenia pracownikom
- Jest świadomy swojego stylu przywództwa i potrafi dostosować go do dynamicznie zmieniających się okoliczności biznesowych
- Zna te elementy swojej osobowości, które mogą być fundamentem budowania wizerunku autentycznego i charyzmatycznego lidera
- Jest świadom wpływu swoich nawyków i schematów działania na motywację i zaangażowanie współpracowników
- Potrafi dopasować swój styl komunikacji do podwładnych w sposób pozwalający na autentyczne porozumienie
Zastosowane metody pracy oddziałują na postawy uczestników. Realna ocena zmiany postaw jest możliwa w miejscu pracy uczestników.
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie kierowane jest do menedżerów zespołów, kierowników działów, liderów.
Program szkolenia
- Menedżerowie i liderzy
- Różnice pomiędzy zadaniami i zakresem działań menedżera, a zadaniami i zakresem działań przywódcy/lidera
- Dlaczego jedni menedżerowie postrzegani są jako liderzy i cieszą się szacunkiem, a inni nie?
- Budowanie autorytetu lidera
- Czynniki budujące autorytet lidera
- Czynniki podważające autorytet lidera
- Budowanie wiarygodnego wizerunku i pozycji lidera w grupie
- Czym charakteryzują się wybitni liderzy (podejście Buckingahama i Coffmana)?
- Błędy popełniane przez menedżerów podczas rozpoczynania pracy z nowym zespołem
- Mój styl jako lidera zespołu
- Diagnoza stylu przywództwa uczestników
- Wskazanie silnych stron w zakresie budowania leadershipu w obszarze zarządzania zespołem
- Identyfikowanie cech swojej osobowości w oparciu o Kwestionariusz Osobowości
- Tworzenie mapy talentów w swoim zespole – w jaki sposób elementy mojej osobowości mogą inspirować innych, pozytywnie motywować i zachęcać do działania?
- Przywództwo w zmieniającym się otoczeniu
- Model przywództwa sytuacyjnego (podejście „jednominutowego menedżera” wg K. Blancharda)
- Styl przywództwa, a poziom gotowości pracowników do realizacji celów
- Przywództwo w sytuacjach zmiany oraz zawirowań rynkowych
- Zastosowanie modelu przywództwa sytuacyjnego w pracy z zespołem
- Odpowiedzialność menedżera
- Komunikaty motywujące i demotywujące – budowanie postawy odpowiedzialności u pracowników
- Zakres odpowiedzialności i zadań, jakie wyznacza menedżerowi jego zespół
- Oczekiwania i potrzeby zespołu w relacji z menedżerem
- Wykorzystanie informacji zwrotnej (feedback) jako narzędzia pozwalającego na etyczne wywieranie wpływu na pracowników, budowanie zaangażowania i motywowanie zespołu
- Autorytet lidera i wywieranie wpływu
- Kręgi wpływu lidera i skuteczne zarządzanie wpływami
- Expose szefa – narzędzie budowania autorytetu i modelowania zachowań pracowników
- Konstruktywna informacja zwrotna do zespołu – budowanie pożądanych postaw i zachowań w kontekście grupy społecznej jaką jest zespół
- Cechy osobowości, a expose szefa – wykorzystanie swoich atutów w budowaniu wizerunku odpowiedzialnego menedżera
- Podsumowanie warsztatu
- Opracowanie planów wdrożenia nowej wiedzy i metod w miejscu pracy
- Opracowanie indywidualnych „szczepionek” i „rytuałów” wspierających wprowadzenie zmian
Czas trwania
2 dni
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Wymagany komputer z dostępem do internetu.
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena standardowa
za osobę
1 300
zł
+23% VAT
Cena zawiera:
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję
"Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."
Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby.
W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności.
Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
- Nazwa firmy: Altkom Akademia S.A.
- Ulica i nr: ul. Chłodna 51
- Kod pocztowy: 00-867
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 1880008391
Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest
wypełnienie formularza kontaktowego.
Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Altkom Akademia S.A.
00-867 Warszawa, Polska
ul. Chłodna 51
Organizator
Altkom Akademia S.A.
00-867 Warszawa, Polska
ul. Chłodna 51
woj. mazowieckie
Altkom Akademia jest częścią Grupy Altkom, przedsiębiorstwa założonego w 1988 roku i z sukcesem działającego nieprzerwanie przez ponad 30 lat. Od 1992 roku realizujemy szkolenia, kursy i rozmaite projekty edukacyjne skierowane zarówno do informatyków...
Powiadomienia o nowych terminach