O szkoleniu
Program szkolenia zawiera opcjonalny moduł - „espresso online” – jeżeli grupa szkoleniowa wyrazi życzenie to trener przedstawi zestaw narzędzi pomocnych w zarządzaniu zdalnym zespołem.
Celem szkolenia jest podniesienie efektywności zarządzania zespołem. Efektywność rozumiemy jako:
- możliwość celowego regulowania jakości i ilości wykonywanej pracy
- optymalny podział czasu na zarządzanie zespołem i inne obowiązki (wobec Klientów, Firmy itp.)
- uzyskiwanie efektywności przy jak najmniejszych kosztach osobistych osoby zarządzającej (zarządzanie czasem)
- dobieranie narzędzi menedżerskich do sytuacji, w której jest pracownik (poziom zaangażowania, motywacji, kompetencji, emocjonalność)
Proponujemy, aby ta efektywność bazowała na następujących obszarach:
- Planowanie pracy własnej i podwładnych – podstawą planowania jest nadawanie priorytetów. Samo nadawanie priorytetów to obszar zarządzania czasem (np. matryca Eisenhowera). Na szkoleniu skoncentrujemy się na tym, w jaki sposób komunikować priorytety tak, aby praca zespołu koncentrowała się na najważniejszych zadaniach.
- Delegowanie, monitorowanie, egzekwowanie – rozumiane jako podział zadań na te, którymi kierownik powinien zająć się sam oraz przyporządkowanie do pozostałych zadań odpowiedniej osoby oraz metody delegowania czynności. Sięgamy tu do metodologii Kena Blancharda oraz zarządzania czasem przez zadania i cele.
- Motywowanie i zaangażowanie pracowników – uczestnicy szkolenia zarządzanie zespołem dowiedzą się jakie znaczenie w motywowaniu odgrywają potrzeby psychologiczne, nauczą się dopasowywać wzmacnianie pracownika do jego dojrzałości i poziomu zaangażowania, stosować prezentowane na szkoleniu techniki w pracy, podczas prowadzenia rozmów.
- Prowadzenie rozmów pracowniczych – podsumowujących, udzielających informacji zwrotnej, mobilizujących przy wykorzystaniu nowoczesnych metodologii – model Pinka motywacji 3.0, FUO, metody Z, uwzględniając specyfikę pokoleniową (X,Y,Z)
Wszystkie powyższe moduły szkolenia z zarządzania bazują na jednym wspólnym mianowniku – zadaniowego, efektywnego podejścia do wykonywania obowiązków – zarówno na poziomie osobistym jak również zespołowym. W taki sposób możemy również zdefiniować cel szkolenia. Klucz do sukcesu to zarządzanie zespołem, czyli sztuka motywowania i delegowania pracowników.
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
- spójny, efektywny system motywacyjny
- zarządzanie przez cele i zadania na każdym poziomie struktury organizacji – wymierne rezultaty
- wzrost efektywności jednostki i zespołu w przełożeniu na wskaźniki biznesowe
- przywiązanie pracowników do organizacji – korzystniejsza fluktuacja (oszczędności)
- wzmocnienie dobrego wizerunku firmy na rynku (jako partnera biznesowego oraz pracodawcy)
- kształtowanie kultury organizacyjnej
KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:
- świadomość swoich mocnych stron jako motywującego menedżera oraz obszarów do rozwoju
- zwiększone szanse na awans, jako efekt skutecznego, długofalowego motywowania pracowników
- wyższa wydajność przy mniejszym koszcie energetycznym:
- komfort pracy,
- efektywność osobista (poczucie sprawczości)
- budowanie i utrzymywanie własnego autorytetu jako menedżera
KORZYŚCI WSPÓLNE:
- wzrost umiejętności komunikowania priorytetów – dot. współpracy, pracy zespołu, kaskadowanych z poziomu Zarządu
- świadomość silnych stron pracowników na poziomie menedżerskim oraz organizacyjnym
- łatwiejsze szacowanie zasobów przed realizacją nowych zadań na poziomie operacyjnym jak i strategicznym
- umiejętność dopasowania sposobu delegowania do dojrzałości pracownika
- korzystniejsza atmosfera pracy (lepsze relacje z otoczeniem zawodowym)
- rozpoznawanie dojrzałości pracownika na skalach motywacji i kompetencji
- optymalizacja czasu pracy własnego i podwładnych – maksimum efektów przy minimalnym czasie i zaangażowaniu
- kadry menedżerskiej
- osób zarządzających zespołami
- dyrektorów
- właścicieli firm
Program szkolenia
PRE WORK: Przed sesją Uczestnicy otrzymają do rozwiązania test autodiagnostyczny. Kwestionariusz dotyczy preferowanego stylu zarządzania. Wypełnienie testu będzie punktem wyjścia szkolenia.
Dzień I (4h)
1. Preferowany styl zarządzania
- Omówienie wypełnionego kwestnionariusza i diagnoza preferowanego stylu kierowania
- Mocne strony preferowanego stylu
- Potencjalne słabe strony i zagrożenia stylu
- Przywództwo sytuacyjne K. Blancharda:
- etapy „gotowości” pracownika do realizacji powierzonych zadań
- dobór metod zarządzania do pracowników i zarządzanego zespołu
- zarządzanie rozwojem pracowników: w jaki sposób kierować pracownikami o różnym/zmiennym poziomie kompetencji i motywacji.
2. Delegowanie zadań
- Czym jest proces delegowania i jakie warunki należy spełnić, aby efektywnie delegować.
- Przegląd modeli/technik delegowania
- przez instruktaż
- przez cele
- poprzez wizję
- Usamodzielnianie pracowników podczas delegowania: co zrobić z brakiem samodzielności bądź symulowaniem braku samodzielności?
3. Monitorowanie zadań
- Przegląd modeli monitoringu
- Kontrola najlepszą formą zaufania? Fakty i mity.
4. Podsumowanie 1. Dnia sesji i zadanie wdrożeniowe do II. Części spotkania.
Dzień II (4h)
1. Rozpoczęscie sesji od omówienia i podsumowania zadania wdrożeniowego z pierwszego dnia.
2. Motywowanie pracowników:
- Model motywacji 1.0
- Motywacja 2.0
- Motywacja 3.0: co się zmieniło na przestrzeni ostatnich 10 lat i na czym dziś bazują nowoczesne metodologie?
- Motywowanie rożnych generacji pracowników. Czy te same motywatory i demotywatory zadziałają na BB, X, Y, Z?
3. Egzekwowanie zadań
- Dobre praktyki w zakresie egzekwowania
- Rola i funkcje procesu egzekwowania
- Modele egzekwowania:
- model „Z”
- model FUKO|
- model SBI
- model NVC
- Praktyka w zakresie egzekwowania.
4. Trudne sytuacje menedżerskie
- Trudne sytuacje w procesie egzekwowania
- Trudne rozmowy z pracownikami
- Korygowanie powielających się błędów / postaw / zachowań
- Radzenie sobie z tzw. Trudnym pracownikiem
- Radzenie sobie z oporem pracownika przed przyjęciem informacji zwrotnych
5. Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków.
Opcjonalny moduł
Espresso Online – rutyny menedżerskie w zespole zdalnym
- Komunikacja sieciowa
- Narzędzie z metodyk zwinnych (sprint, retrospekcja ,eksperyment)
- Pulsometr zespołu
Czas trwania
Prelegenci
Anna Kazakow
Trener, konsultant, coach. 10 lat doświadczenia trenerskiego. Przez ponad 15 lat wspierała klientów biznesowych w procesach rekrutacyjnych. Od dziewięciu lat prowadzi szkolenia i warsztaty, a cztery lata temu dołączyła do grona coachów i dzieli swoją pasję pomiędzy pracę z grupami a indywidualne spotkania. Specjalizuje się w szkoleniach, w których jest miejsce na proces grupowy oraz wspólne dochodzenie do rozwiązań – w obszarze menedżerskim i efektywności osobistej. Jako przeciwwagę dla działań w sferze biznesu chętnie tworzy warsztaty rozwojowe. Jest absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu, Szkoły Coachów oraz Szkoły Mediacji Grupy TROP. Ukończyła kurs facylitacji w Berlinie prowadzony przez szwajcarską firmę Towers Perrin. Ekspert z zakresu podnoszenia efektywności zarządzania zespołem. Współpracowała m.in. z takimi firmami jak Strabag, OTIS, BGŻ BNP Paribas, Grupa Pracuj, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, czy Samsung Electronics Polska. Mówca motywacyjny i inspiracyjny.
KONRAD KUŚPIT
Wieloletni menedżer zespołów backoffice’owych oraz sprzedaży. Jako interim menedżer wprowadzał gruntowne, zakończone sukcesem zmiany w zespołach sprzedaży i marketingu. Pracę doradczą i konsultancką połączył z kompetencjami trenerskimi i dzięki temu trafił do Gammy. Dzięki bogatemu doświadczeniu biznesowemu prowadzi szkolenia zarówno z obszaru zarządzania, jak i sprzedaży. Elastyczność i umiejętność dopasowania do kultury organizacyjnej firmy sprawiają, że sprawdza się w różnej wielkości firmach – od rodzinnych po korporacje. Zrealizował ponad 600 dni szkoleniowych, doradzał dziesiątkom firm, przeprowadził ponad 300 coachingów. Ekspert z zakresu podnoszenia efektywności zarządzania zespołem. Współpracował m.in. z takimi firmami jak ATOS, Orlen Oil, Velvet Care, Veolia, Totalizator Sportowy, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Samsung Electronics Polska, czy Cardiff. Na sali szkoleniowej charakteryzuje się dużym poziomem energii, która angażuje uczestników i buduje wewnętrzną motywację do wdrażania nowych rozwiązań w praktykę.
WITOLD SALSKI
Trener z prawie 10-letnim doświadczeniem. Specjalizuje się w kompetencjach menedżerskich i sprzedażowych. Tworzy programy rozwojowe i szkoleniowe i odpowiada przed klientami za ich merytoryczną realizację. Prowadzi szkolenia w języku polskim i angielskim. Na przestrzeni wielu lat pełnił funkcje zarządcze w organizacjach o zróżnicowanych profilach: zarządzał zespołem sprzedażowym, zespołem rozproszonym, odpowiadał za wdrożenie i przestrzeganie standardów obsługi klienta i kultury zarządzania, koordynował regionalnymi trenerami, odpowiadał za wsparcie sprzedaży detalicznej na podległym regionie. Ukończył szkołę trenerów zgodną z wymogami Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Psycholog ze specjalizacją doradztwo zawodowe i organizacja na Uniwersytecie Łódzkim. Certyfikowany coach. Ekspert z zakresu podnoszenia efektywności zarządzania zespołem. Współpracował m.in. z takimi firmami jak MAN Bus, Panasonic, czy Imperial Tobacco Polska.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Masz pytania? Napisz do nas
