O szkoleniu
PRAWO, ZARZĄDZANIE
Jaka jest rola Biura Zarządu w kształtowaniu wyników firmy? Co pozostaje w gestii obsługi organów spółek?
Podczas szkolenia rozwiniesz swoją wiedzę finansową i staniesz się profesjonalnym wsparciem Zarządu, Rady Nadzorczej i Kierownictwa.
Zdobędziesz praktyczne umiejętności w zakresie budżetowania kosztów i analiz finansowych.
Nauczysz się optymalizować procesy i analizować dokumentację finansową dla celów zarządczych.
Postaw na szeroką wiedzę w zakresie finansów i znajdź wspólny język z departamentami finansowymi w firmie.
- Kto i jakie sprawozdania finansowe powinien sporządzać?
- Jaka jest zawartość informacyjna sprawozdania finansowego i na co zwracać uwagę, by budować korzystny wizerunek firmy?
- Jakie dane finansowe zawarte w sprawozdaniu finansowym są istotne z punktu widzenia Biura Zarządu?
- Jak planować i budżetować nakłady oraz jakimi metodami się posługiwać dla prawidłowego budżetowania?
- Jak przygotowywać projekcję umów ze względu na ich skutki finansowe?
- Jaka jest rola Biura Zarządu w obsłudze zasobów – nieruchomości, ruchomości, kredyty, leasingi, kapitały własne.
- Jakie wskaźniki stosuje się do oceny efektywności pracy Biura Zarządu? – KPI w Biurze Zarządu.
- Kierownicy Biura Zarządu,
- Specjaliści ds. obsługi Zarządu i Rady Nadzorczej,
- Asystenci Zarządu i Rady Nadzorczej
Program szkolenia
Zostań profesjonalnym wsparciem Zarządu i RN w zakresie dokumentacji finansowej.
8.45 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
9.00 Rozpoczęcie szkolenia
SPRAWOZDANIE FINANSOWE, CZYLI NAJWAŻNIEJSZE DOKUMENTY FINANSOWE W BIURZE ZARZĄDU
- Kto sporządza sprawozdanie finansowe i w jakim kształcie?
- Sprawozdanie pełne i uproszczone; uproszczenia w sprawozdaniu – czego uproszczenia dotyczą i jaka dokumentacja jest niezbędna?
- Struktura sprawozdania pełnego i uproszczonego
- Co w strukturze sprawozdania można wprowadzić lub zmienić uchwałą Zarządu?
- Które dokumenty nas reprezentują i w jaki sposób?
SPECYFIKA INFORMACJI FINANSOWEJ, CZYLI CO MÓWIĄ LICZBY. DECYZJE OPARTE O DANE FINANSOWE ISTOTNE W PRACY BIURA ZARZĄDU
- Informacje sprawozdawcze a cele strategiczne i taktyczne firmy, czyli o co chodzi w biznesie?
- Zyski a pieniądze – tożsamość czy odrębność?
- Jakie dane zawiera sprawozdanie?
- Sprawozdanie jako źródło informacji o efektywności i wydajności pracy – jak czytać wyniki finansowe?
- Jak wykorzystywać dane ze sprawozdania do dalszych prac?
- Analiza wskaźnikowa, czyli które wskaźniki są podstawą oceny sytuacji finansowej podmiotu? Czym są KPI?
- Które obszary pracy Biura Zarządu można objąć KPI? Jak tworzyć KPI w Biurze Zarządu?
POLITYKA KOSZTÓW W FIRMIE, CZYLI CO BIURO ZARZĄDU MUSI WIEDZIEĆ W ZAKRESIE OBIEGU DOKUMENTÓW
- Kiedy w firmie powstają koszty? Czy fakt posiadania faktury oznacza zaistnienie kosztu?
- Czy sama faktura wystarcza?
- Różnica między kosztem a wydatkiem
- Rola Biura Zarządu w obiegu dokumentów w firmie
- Koszty w analityce, czyli co chcemy wiedzieć, a na co pozwalają reguły ustawowe
- Klasyfikacja kosztów zespołu „4” i „5” – czy ustawowa klasyfikacja kosztów ułatwia pracę?
- Czym są MPK?
- Dekretacja, czyli kto przyporządkowuje dokumenty do kont kosztowych?
- Rola Kierownika Biura Zarządu w klasyfikacji kosztów
PLANOWANIE I BUDŻETOWANIE KOSZTÓW I WYDATKÓW BIURA ZARZĄDU
- Inwentaryzacja umów, czyli co nam ułatwi życie
- Obszary, które mogą być objęte budżetowaniem w Biurze Zarządu
- Zasady budżetowania przy podstawie zerowej
- Planowanie wskaźnikowe
- Budżety zadaniowe
- Inwestycje w wyposażenie i sprzęt – czyli o czym decyduje Szef Biura Zarządu?
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI OCZAMI BIURA ZARZĄDU
- Jakimi zasobami dysponuje firma? Co musimy wiedzieć o majątku i źródłach jego finansowania?
- Czym się różni kapitał własny w spółce z o.o. od kapitału własnego w spółce akcyjnej – zasady pozyskiwania kapitału
- Kredyt a leasing – podobieństwa i różnice oraz wpływ na wyniki firmy i zasady planowania kosztów – z kim warto budować relacje i jak je wykorzystać?
- Samochód w firmie – zamieszanie z Vatem…
- Zarządzanie nieruchomościami – skutki finansowe w polityce kosztów
- Polityka windykacji w firmie – wiekowanie należności i zobowiązań – wyposażenie w firmie
- Kawa, cukierki i ciastka… – koszty i planowanie zakupów
DODATKOWA DOKUMENTACJA FINANSOWA W FIRMIE – NIBY NAS NIE DOTYCZY, ALE DOKUMENTACJĘ MIEĆ TRZEBA
- Polityka rachunkowości w firmie
- Czym jest dokumentacja cen transferowych i kogo dotyczy?
- Czym są schematy podatkowe? Czemu służy dokumentacja MDR?
15.00 Zakończenie szkolenia
Czas trwania
9:00-15:00
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 070 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Ogólne warunki uczestnictwa w projektach edukacyjnych realizowanych przez Langas Group
https://langas.pl/wp-content/uploads/2020/11/Ogo%CC%81lne_warunki_uczestnictwa_w_projektach_edukacyjnych_realizowanych_przez_Langas_Group.pdf
- Nazwa firmy: Langas Regtech sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Marszałkowska 58 lok. 15
- Kod pocztowy: 00-545
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7010991220