Finanse dla Biura Zarządu

O szkoleniu

PRAWO, ZARZĄDZANIE

Jaka jest rola Biura Zarządu w kształtowaniu wyników firmy? Co pozostaje w gestii obsługi organów spółek?
Podczas szkolenia rozwiniesz swoją wiedzę finansową i staniesz się profesjonalnym wsparciem Zarządu, Rady Nadzorczej i Kierownictwa.
Zdobędziesz praktyczne umiejętności w zakresie budżetowania kosztów i analiz finansowych.
Nauczysz się optymalizować procesy i analizować dokumentację finansową dla celów zarządczych.

Postaw na szeroką wiedzę w zakresie finansów i znajdź wspólny język z departamentami finansowymi w firmie.

Dlaczego warto wziąć udział?
  • Kto i jakie sprawozdania finansowe powinien sporządzać?
  • Jaka jest zawartość informacyjna sprawozdania finansowego i na co zwracać uwagę, by budować korzystny wizerunek firmy?
  • Jakie dane finansowe zawarte w sprawozdaniu finansowym są istotne z punktu widzenia Biura Zarządu?
  • Jak planować i budżetować nakłady oraz jakimi metodami się posługiwać dla prawidłowego budżetowania?
  • Jak przygotowywać projekcję umów ze względu na ich skutki finansowe?
  • Jaka jest rola Biura Zarządu w obsłudze zasobów – nieruchomości, ruchomości, kredyty, leasingi, kapitały własne.
  • Jakie wskaźniki stosuje się do oceny efektywności pracy Biura Zarządu? – KPI w Biurze Zarządu.
Kto powinien wziąć udział?
  • Kierownicy Biura Zarządu,
  • Specjaliści ds. obsługi Zarządu i Rady Nadzorczej,
  • Asystenci Zarządu i Rady Nadzorczej

Program szkolenia

Zostań profesjonalnym wsparciem Zarządu i RN w zakresie dokumentacji finansowej.

8.45       Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
9.00       Rozpoczęcie szkolenia

SPRAWOZDANIE FINANSOWE, CZYLI NAJWAŻNIEJSZE DOKUMENTY FINANSOWE W BIURZE ZARZĄDU

  • Kto sporządza sprawozdanie finansowe i w jakim kształcie?
  • Sprawozdanie pełne i uproszczone; uproszczenia w sprawozdaniu – czego uproszczenia dotyczą i jaka dokumentacja jest niezbędna?
  • Struktura sprawozdania pełnego i uproszczonego
  • Co w strukturze sprawozdania można wprowadzić lub zmienić uchwałą Zarządu?
  • Które dokumenty nas reprezentują i w jaki sposób?

SPECYFIKA INFORMACJI FINANSOWEJ, CZYLI CO MÓWIĄ LICZBY. DECYZJE OPARTE O DANE FINANSOWE ISTOTNE W PRACY BIURA ZARZĄDU

  • Informacje sprawozdawcze a cele strategiczne i taktyczne firmy, czyli o co chodzi w biznesie?
  • Zyski a pieniądze – tożsamość czy odrębność?
  • Jakie dane zawiera sprawozdanie?
  • Sprawozdanie jako źródło informacji o efektywności i wydajności pracy – jak czytać wyniki finansowe?
  • Jak wykorzystywać dane ze sprawozdania do dalszych prac?
  • Analiza wskaźnikowa, czyli które wskaźniki są podstawą oceny sytuacji finansowej podmiotu? Czym są KPI?
  • Które obszary pracy Biura Zarządu można objąć KPI? Jak tworzyć KPI w Biurze Zarządu?

POLITYKA KOSZTÓW W FIRMIE, CZYLI CO BIURO ZARZĄDU MUSI WIEDZIEĆ W ZAKRESIE OBIEGU DOKUMENTÓW

  • Kiedy w firmie powstają koszty? Czy fakt posiadania faktury oznacza zaistnienie kosztu?
  • Czy sama faktura wystarcza?
  • Różnica między kosztem a wydatkiem
  • Rola Biura Zarządu w obiegu dokumentów w firmie
  • Koszty w analityce, czyli co chcemy wiedzieć, a na co pozwalają reguły ustawowe
  • Klasyfikacja kosztów zespołu „4” i „5” – czy ustawowa klasyfikacja kosztów ułatwia pracę?
  • Czym są MPK?
  • Dekretacja, czyli kto przyporządkowuje dokumenty do kont kosztowych?
  • Rola Kierownika Biura Zarządu w klasyfikacji kosztów

PLANOWANIE I BUDŻETOWANIE KOSZTÓW I WYDATKÓW BIURA ZARZĄDU

  • Inwentaryzacja umów, czyli co nam ułatwi życie
  • Obszary, które mogą być objęte budżetowaniem w Biurze Zarządu
  • Zasady budżetowania przy podstawie zerowej
  • Planowanie wskaźnikowe
  • Budżety zadaniowe
  • Inwestycje w wyposażenie i sprzęt – czyli o czym decyduje Szef Biura Zarządu?

ZARZĄDZANIE ZASOBAMI OCZAMI BIURA ZARZĄDU

  • Jakimi zasobami dysponuje firma? Co musimy wiedzieć o majątku i źródłach jego finansowania?
  • Czym się różni kapitał własny w spółce z o.o. od kapitału własnego w spółce akcyjnej – zasady pozyskiwania kapitału
  • Kredyt a leasing – podobieństwa i różnice oraz wpływ na wyniki firmy i zasady planowania kosztów – z kim warto budować relacje i jak je wykorzystać?
  • Samochód w firmie – zamieszanie z Vatem…
  • Zarządzanie nieruchomościami – skutki finansowe w polityce kosztów
  • Polityka windykacji w firmie – wiekowanie należności i zobowiązań – wyposażenie w firmie
  • Kawa, cukierki i ciastka… – koszty i planowanie zakupów

DODATKOWA DOKUMENTACJA FINANSOWA W FIRMIE – NIBY NAS NIE DOTYCZY, ALE DOKUMENTACJĘ MIEĆ TRZEBA

  • Polityka rachunkowości w firmie
  • Czym jest dokumentacja cen transferowych i kogo dotyczy?
  • Czym są schematy podatkowe? Czemu służy dokumentacja MDR?

15.00      Zakończenie szkolenia

Czas trwania

9:00-15:00

Prelegenci

Aleksandra Tarasek

Ekspert w zakresie procesów finansowych w firmie, optymalizacji i analityki kosztowej, controllingu i zarządzania finansami

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie odbędzie się na platformie szkoleniowej clickmeeting.
Szkolenie odbędzie się na platformie szkoleniowej clickmeeting.
Szkolenie odbędzie się na platformie szkoleniowej clickmeeting.

Rejestracja

Cena 1
1 966
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 070 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Ogólne warunki uczestnictwa w projektach edukacyjnych realizowanych przez Langas Group

https://langas.pl/wp-content/uploads/2020/11/Ogo%CC%81lne_warunki_uczestnictwa_w_projektach_edukacyjnych_realizowanych_przez_Langas_Group.pdf

B.U.R.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Langas Regtech sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Marszałkowska 58 lok. 15
  • Kod pocztowy: 00-545
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7010991220

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa, Polska ul. Marszałkowska 58 lok. 15

Organizator

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa, Polska
ul. Marszałkowska 58 lok. 15
woj. mazowieckie
W czasach dynamicznych zmian, postaw na firmę, która wie, co to znaczy SKUTECZNOŚĆ! Co nas wyróżnia? 1. Eksperci - nasi eksperci przechodzą najtrudniejszy etap selekcji doboru kadry trenerskiej szkoleń. Wśród nich jesteśmy uważani za najbardzie...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!