Intensywny kurs zamówień publicznych w praktyce - od ogłoszenia postępowania do raportu z realizacji zamówienia na podstawie ćwiczeń, case studies i orzecznictwa

O szkoleniu

Zapraszamy na trzydniowe szkolenie w Zakopanem podczas którego ekspert kompleksowo przedstawi i zweryfikuje obecną ustawę i da cenne wskazówki jak nie popełniać błędów.

Na szkoleniu poruszony zostanie m.in. temat planowania i przygotowania postępowania po nowemu. Dodatkowo ze szkolenia dowiesz się jakie dokumenty obowiązują zamawiających i wykonawców w 2022 r. Dodatkowo zostanie omówiony temat umów oraz raportów z realizacji zamówienia. Ostatnim punktem programu będą również środki ochrony prawnej.

Serdecznie zapraszamy!

Dlaczego warto wziąć udział?

 

Kto powinien wziąć udział?

Potrzebujesz praktyki? To szkolenie jest właśnie dla Ciebie!

Program szkolenia

Krok 1: Tytułem wstępu: poznaj podstawy i założenia ustawy Pzp.

Krok 2: Poznaj nowe i zmienione definicje oraz ich wpływ na przepisy i podejście aktualnej ustawy. Dowiedz się m.in. czym jest pisemność, kiedy zaczyna i kończy się postępowanie, kim jest wykonawca, co to są dokumenty i warunki zamówienia.

Krok 3: Poznaj nowe wyłączenia ze stosowania ustawy.

Krok 4: Poznaj nowe zasady i przesłanki ich wprowadzenia, żeby lepiej zrozumieć ustawę Pzp, m.in.: zasadę efektywności ekonomicznej oraz współpracy stron na etapie realizacji umowy.

PLANOWANIE POSTĘPOWANIA WEDŁUG USTAWY PZP

Krok 5: Poznaj nowe wymagania związane z planowaniem postępowań: uwzględnianiem polityki zakupowej państwa oraz strategią zarządzania poszczególnymi kategoriami zakupowymi zamawiającego.

Krok 6: Przygotuj plan zamówień po nowemu: obowiązki i zakres planu.

Krok 7: Dowiedz się wszystkiego co o obowiązkowej w postępowaniach powyżej progów UE analizie potrzeb zamawiający wiedzieć powinien.

PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA WEDŁUG USTAWY PZP

Krok 8: Dowiedz się jak wykorzystać wstępne konsultacje rynkowe, jak pozyskać informacje do przygotowania postępowania od wykonawców i jak wyeliminować ryzyko zarzutu przewagi konkurencyjnej wykonawców biorących udział w konsultacjach.

Krok 9: Szacuj i agreguj zamówienia po nowemu.

DOKUMENTY ZAMÓWIENIA

Krok 11: Poznaj nowe wymagania dotyczące zakresu Specyfikacji Warunków Zamówienia i Opisu Potrzeb i Wymagań.

WYMAGANIA DLA POSTĘPOWANIA

Krok 12: Opis przedmiotu zamówienia: poznaj zasady przygotowania zgodnego z przepisami OPZ.

Krok 13: Przedmiotowe środki dowodowe: czym są, kiedy, jak je wymagać, uzupełniać, czy nie? Czym są PŚD a czym jest treść oferty – po tym kroku przedmiotowe środki dowodowe i treść oferty nie będą już miały tajemnicy.

Krok 14: Podstawy wykluczenia: poznaj zmienione zasady ograniczenia i doprecyzowania przesłanek wykluczenia oraz podmiotowych środków dowodowych, selfcleaning wykonawcy.

Krok 15: Warunki udziału w postępowaniu oraz podmiotowe środki dowodowe na ich potwierdzenie.

Krok 16: Wykazywanie warunków i udział w postępowaniu konsorcjów.

Krok 17: Poleganie na zasobach podmiotów udostępniających zasoby (wszystko co o P3 musi wiedzieć Zamawiający).

Krok 18: Kształtowanie kryteriów oceny ofert i zasad oceny ofert.

Krok 19: Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę.

PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA

Krok 20: Wybór odpowiedniego trybu: tryby w postępowaniach powyżej progu unijnego: przesłanki z naciskiem na zmiany w NU.

WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA

Krok 21: Ogłoszenia: publikatory, zasady, terminy, zakres, zmiany ogłoszeń.

Krok 22: Zasady zamieszczania SWZ na stronie internetowej prowadzonego postępowania oraz zasady informowania wykonawców.

Krok 23: Pytania i wyjaśnienia SWZ po nowemu, dopuszczalne modyfikacje dokumentów i ogłoszeń.

Krok 24: Wizja lokalna, sprawdzenie dokumentów, zebranie wykonawców.

SKŁADANIE I OTWARCIE OFERT

Krok 25: Systemy, sposoby elektronicznego składania ofert, elektronizacja postępowań od 2021.

Krok 26: Podpisy elektroniczne– wszystko co Zamawiający o podpisie wiedzieć powinien wraz z praktycznymi warsztatami i omówieniem elektronicznych dokumentów, przykłady dokumentów składanych przez wykonawcę w postaci elektronicznej: praktyczne omówienie.

Krok 27: Niepubliczne otwarcie ofert po nowemu, możliwość zawieszenia postępowania.

OCENA OFERT:

Krok 28: Poznaj wadium: nowe zasady wnoszenia, wartości, zasady zwrotu wadium.

Krok 29: Ocena przedmiotowa ofert: badanie, wyjaśnianie, poprawianie omyłek.

Krok 30: Procedura odwrócona po nowemu: uporządkowanie, schemat działania.

Krok 31: Sprawdź, czy nie ma rażąco niskiej ceny.

Krok 32: Ocena podmiotowa wykonawców: Wezwania do złożenia dokumentów, procedura naprawcza.

Krok 33: Poznaj nowe przesłanki odrzucenia ofert.

Krok 34: Termin związania ofertą: nowe podejście.

Krok 35: Dokonaj wyboru najkorzystniejszej oferty.

Krok 36: Zwroty…

Krok 37: Uchylanie się od zawarcia umowy i co dalej?

Krok 38: Unieważnienie postępowania.

Krok 39: Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia.

CO NOWEGO W POSTĘPOWANIU PONIŻEJ PROGÓW:

Krok 40: Poznaj różnice między postępowaniem poniżej i powyżej progu UE.

Krok 41: Poznaj tryby i sposoby udzielenia zamówienia w postępowaniu poniżej progów UE.

Krok 42: Poznaj cały schemat małego postępowania i jego udzielenie krok po kroku i dowiedz się na czym mają polegać negocjacje celem ulepszenia oferty.

UMOWY

Krok 43: Przed zawarciem umowy: zweryfikuj zabezpieczenie: omówienie zmian w ustawie dotyczących zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Krok 44: dowiedz się jakich zapisów nie można wprowadzać do umowy (klauzule abuzywne).

Krok 45: Jakie postanowienia MUSZĄ zostać zawarte w umowie, zaliczki, płatności częściowe, wymagania dotyczące podwykonawców.

Krok 46: Klauzule waloryzacyjne i ich przykłady.

Krok 47: Poznaj praktyczne zapisy dotyczące prawa opcji spełniające nowe wymagania ustawowe.

Krok 48: Zmiany do umowy: omówienie i uporządkowanie.

PO UMOWIE

Krok 49: Przygotuj ogłoszenie o wykonaniu umowy.

Krok 50: Czym jest raport z realizacji zamówienia i kiedy Zamawiający ma obowiązek go sporządzić.

ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ:

1. Zmiany w katalogu podmiotów uprawnionych do wnoszenia środków ochrony prawnej

2. Możliwość złożenia odwołania do Prezesa Izby:

  • przez Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców,
  • na każdą czynność i zaniechanie w postępowaniach poniżej progów unijnych.

3. Usprawnienie postępowania skargowego na orzeczenia KIO przez:

  • wnoszenie skargi do Sądu Okręgowego w Warszawie – sądu zamówień publicznych,
  • obniżenie opłaty od skargi na orzeczenie KIO,
  • wydłużenie terminu na wniesienie skargi na orzeczenie KIO.

Czas trwania

3 dni

Prelegenci

IWONA HOLKA

Prawnik, trener i doradca w zakresie zamówień publicznych. Były członek KIO.

Od 17 lat z sukcesem wspiera klientów w procesach ubiegania się o zamówienia publiczne, a także przy realizacji zamówień. Ma za sobą dziesiątki rozpraw przed Krajową Izbą Odwoławczą i tysiące przeszkolonych uczestników.

Prowadzi również obsługę podmiotów zamawiających, co przekłada się na doświadczenie po obu stronach procedury przetargowej.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Aquarion****

Zakopane

woj. małopolskie

Rejestracja

Szkolenie stacjonarne
pokój jednoosobowy
2 549
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • zakwaterowanie, nocleg
  • EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą; 30 dni dostępu do nagrania szkolenia; aplikację mobilną z Kodeksem Pracy na system Android i iOS; dostęp do EduStrefy; paczka wzorów dokumentów z nowej ustawy Pzp;
  • Rozwiń
Zapisz się
Szkolenie stacjonarne
pokój dwuosobowy
2 149
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • zakwaterowanie, nocleg
  • EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą; 30 dni dostępu do nagrania szkolenia; aplikację mobilną z Kodeksem Pracy na system Android i iOS; dostęp do EduStrefy; paczka wzorów dokumentów z nowej ustawy Pzp;
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
02-437 Warszawa
ul. Atlasowa 41
woj. mazowieckie
Firma ApexNet powstała w 2001 roku. Głównym obszarem działalności ApexNet jest organizacja szkoleń z obszaru zamówień publicznych. Naszą misją w tym zakresie jest poprawa jakości wydatkowania pieniędzy publicznych w Polsce. Od początku swojej dz...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
02-437 Warszawa ul. Atlasowa 41
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!