O szkoleniu
Składane przez klientów reklamacje to jeden z najlepszych i najskuteczniejszych sposobów aby uzyskać informację dotyczące jakości świadczonych usług oraz jakości produktów. Jest to jasny komunikat dla organizacji, że pewien obszar ich działań wymaga poprawy i należy go udoskonalić. Skupienie się na procesie reklamacji w swojej firmie pozwoli znaleźć odpowiedzi na to jak poprawiać jakość produktów i usług co pomoże w utrzymaniu aktualnych klientów oraz zdobycie nowych. Reklamację można użyć jako strategię rozwoju swojego przedsiębiorstwa na rynku konkurencyjnym.
Poznanie wymagań formalnych oraz dobrych praktyk w zakresie zarządzania reklamacjami.
Poznanie metod rozwiązywania problemów.
Poznanie typów reklamacji, wraz dokładnym omówieniem przykładów z życia (reklamacje od BMW Group, VOLVO).
Uzyskanie wiedzy, na temat profesjonalnego kontaktu z klientem oraz jak utrzymać dobre długofalowe relacje z klientem.
Poznanie zasad tworzenia kart LLC.
Zdobycie wiedzy, dotyczącej rzetelnego zbierania wszystkich informacji, związanych z incydentami.
Poznanie zasad zarządzania czasem w trakcie reklamacji.
Umiejętność swobodnego wypełniania raportów 8D oraz opracowywania prezentacji reklamacyjnych do klientów.
Zdobycie wiedzy, na temat roli reklamacji w nowych uruchomieniach projektów.
Zdobycie wiedzy, jak prawidłowo uaktualniać FMEA oraz Control Plan po reklamacjach.
Pracownicy firm produkcyjnych różnych branż oraz gałęzi przemysłu, specjalizacji.
Program szkolenia
Idea i rozwój systemów zarządzania jakością, specyfika różnych branż produkcyjnych
Kluczowe zasady: podejście procesowe, ciągłe doskonalenie i PDCA
Planowanie ukierunkowane na Klienta – procesy zorientowane na Klienta (COP – Customer Orientated Processes)
Zalecenia normy PN-ISO 10002:2006 „Zarządzanie jakością. Zadowolenie Klienta. Wytyczne dotyczące postępowania z reklamacjami w organizacjach”
Aspekty reklamacji
Typy reklamacji (jakość, logistyka, PPM, zatrzymanie linii, klient ostateczny – użytkownik, itp.)
Reakcja na reklamacje Klienta – dobre praktyki:
– rejestracja i dokumentowanie reklamacji, stosowane formularze,
– komunikacja z Klientem,
– specyfika branż – wymagania narzucone przez Klientów: zasady, procedury, podręczniki,
– raportowanie dla Klienta,
– działania korekcyjne i korygujące,
– metodologia 8D,
– analiza danych, poszukiwanie przyczyn niezgodności, 5Why, 5W2H, diagram Ishikawy, burza mózgów, metoda ABCD Suzuki,
– postępowanie z wyrobami niezgodnymi u klienta (sortowanie, naprawa),
– sprzężenie zwrotne do procesu produkcjiReklamacja od klienta a reklamacja do dostawcy
Analiza historyczna reklamacji i wyrobów niezgodnych
Rola audytów w postępowaniu reklamacyjnym
Czas trwania
16 godzin – 2 dni po 8 godzin
9:00-16.00
Prelegenci
Project Manager, Konsultant, posiada 10-letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami wdrożeniowymi i transformacyjnymi w takich obszarach jak usługi: logistyka, e-commerce, finanse, systemy IT (klasy ERP, CRM, BI), projekty innowacyjne oraz optymalizacyjne. Jest certyfikowanym Kierownikiem Projektów: PRINCE2, AgilePM, IPMA D. Lubi bezpośredni kontakt z zespołami, z którymi buduje relację opartą na zaufaniu oraz otwartości.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Lynsky Solutions Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Czerwone Maki 59/16
- Kod pocztowy: 30-392
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 6762477287
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
