Szkolenie

WINDYKACJA NALEŻNOŚCI W ASPEKCIE PRAWNO-NEGOCJACYJNYM

O szkoleniu

CELE SZKOLENIA:
- Poznanie psychologii dłużnika;
- Poznanie procedury prewencyjnej przy współpracy z kontrahentem;
- Poznanie pełnej procedury windykacyjnej od postępowania przesądowego, przez postępowania sądowe, a skończywszy na postępowaniu egzekucyjnym i upadłościowym,
- Przekazanie wiedzy z zakresu poprawnego zawierania umów, a także zabezpieczania należności,
- Przygotowanie osób odpowiedzialnych za windykację należności do wykonywania swoich obowiązków w sposób w pełni profesjonalny i skuteczny,
- Zapoznanie z metodami prowadzenia kontaktu z dłużnikiem.
Zadaniem szkolenia jest przekazanie informacji z zakresu windykacji.
Duży nacisk zostanie położony na odzyskiwanie należności na drodze telefonicznej, co jak wykazuje praktyka jest pierwszym ogniwem windykacji w obrocie gospodarczym.
Kto powinien wziąć udział?
.

Program szkolenia

WSTĘP
PSYCHOLOGIA DŁUŻNIKA
1. Dłużnik jako człowiek
2. Piramida płatności (uwarunkowania psychologiczne niespłacania zobowiązań)
3. Typy dłużników
1) Biedacy
2) Fraudzi
3) Gracze
4. Gry dłużników – metody przeciwdziałania.
ZABEZPIECZANIE KONTRAKTÓW
1. Zapisy umowne zabezpieczające
2. Jak właściwie czytać zapisy umów
3. Weksle
4. Poddanie się egzekucji
5. Odpowiedzialność współmałżonka
6. Jak przygotować się do rozmowy z dłużnikiem?
NAGRYWANIE ROZMÓW- ASPEKTY PRAWNE.
PROCES WINDYKACJI
1. Podstawy prawne windykacji należności
2. Kiedy zacząć windykować
3. Windykacja własna,
4. Windykacja przez podmioty trzecie: kancelarie, firmy windykacyjne
5. Procedury
6. Wybór drogi kontaktu
7. Jak rozmawiać?
8. Negocjacje
9. Antymanipulacja.
10. Wezwania do zapłaty
11. Zagrożenie sankcjami
12. Konsekwencja
13. Wprowadzanie sankcji (plan, piramida, odcięcie mediów)
14. Uznanie długu
15. Ugoda + 777 KPC
16. Przerwanie biegu przedawnienia
17. Prawidłowe przetwarzanie informacji.
18. Kompensata
19. Cesja wierzytelności,
20. Postępowanie egzekucyjne – podstawowe wiadomości.
21. Podstawowe błędy popełniane przy pisaniu wniosków egzekucyjnych,
22. Obowiązek zwrotu kosztów postępowania windykacyjnego.
23. Błędy podczas windykacji – humorystycznie o „wpadkach” windykatorów i dłużników.
TRUDNY DŁUŻNIK
Sposoby radzenia sobie z sytuacjami trudnymi, jakie mogą zdarzyć się w pracy windykatora.
Kontr natarcie (groźby, wyzwiska, krytyka) – to na szczęście niewielki procent dłużników. Próbują zastraszyć, lub wręcz zastraszają kontrahentów. Bardzo częstą formą jest tutaj krytyka wszystkiego, straszenie mediami lub powoływanie się na „wpływowe znajomości”. Zostaną przedstawione sposoby radzenia sobie z takimi dłużnikami.
UJAWNIENIE ZADŁUŻENIA
1. Jak zgodnie z prawem ujawnić na zewnątrz zadłużenie dłużnika bez narażania się na ustawę
o ochronie danych osobowych.
PRZESTĘPSTWA GOSPODARCZE
1. Pojęcie, definicje i problematyka (w tym psychologiczna) przestępstw gospodarczych.
2. Oszustwa gospodarcze
3. Fałszerstwa
4. Przestępstwa przeciwko wierzycielom w polskim prawie karnym
5. Metodyka oszustw mających na celu wprowadzenie w błąd kontrahenta
6. Korupcja – podstawowe informacje
7. Przeciwdziałanie korupcji
8. Przeciwdziałanie przestępstwom gospodarczym

Czas trwania

3 dni; ok. 18 godz. dyd.

Prelegenci

Cytat
Trener z dużym doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z powyższej tematyki, wysoko oceniany przez słuchaczy.

Gdzie i kiedy

Zakopane 24 - 26 lutego 2014
hotel 3*

34-500 Zakopane

.

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Zakopane 20 - 22 maja 2013
hotel o wysokim standardzie

34-500 Zakopane

centrum

woj. małopolskie

Zapisz się

Cena 1
pln
1840 PLN
Cena zawiera:
  • – zakwaterowanie w pokoju 2 osobowym o wysokim standardzie – pełne wyżywienie – od kolacji w dniu poprzedzającym szkolenie do obiadu ostatniego dnia szkolenia – udział w zajęciach – zestaw materiałów szkoleniowych – przerwy kawowe – udział w imprezach regionalnych – imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia Rezerwacja pokoju 1osobowego za dodatkową opłatą 130 zł/doba+VAT Pobyt osoby towarzyszącej jest możliwy po wcześniejszym uzgodnieniu z Organizatorem. Istnieje możliwość udziału w szkoleniu w opcji bez zakwaterowania i wyżywienia. W celu uzyskania bliższych informacji prosimy o kontakt z biurem.
Zapisz się

Organizator

EDU-SKILLS SZKOLENIA
20-053 Lublin
Legionowa 2/42
woj. lubelskie
Misją EDU-SKILLS SZKOLENIA I DORADZTWO jest świadczenie usług szkoleniowych i doradczych na najwyższym poziomie oraz przekazywanie aktualnej wiedzy i praktycznych umiejętności niezbędnych w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem. Doświadczenie ...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

przesłanie podpisanej karty zgłoszenia

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

EDU-SKILLS SZKOLENIA
20-053 Lublin Legionowa 2/42
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!