O seminarium
Po ukończeniu szkolenia uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się i będzie:
- Potrafił konsekwentnie strukturyzować prezentowane informacje;
- Sprawnie wybierał i przedstawiał najistotniejsze dane finansowe;
- Potrafił dopasować prezentowane dane do rodzaju odbiorcy.
Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie przygotowania i przeprowadzania prezentacji danych finansowych.
- Autorski, unikatowy program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowywaniu i wdrożeniach strategii przedsiębiorstw oraz prezentowaniu wyników finansowych.
- Seminarium pierwszego wyboru dla menedżerów chcących budować wizerunek profesjonalisty poprzez rozwój kompetencji w zakresie komunikacji danych finansowych.
- W odróżnieniu od innych programów z zakresu wystąpień publicznych, nasze zajęcia przeznaczone są dla zarządzających, którzy najczęściej prezentują i omawiają dane finansowe.
- Warsztatowy i interaktywny charakter zajęć – 70% czasu poświęcamy na ćwiczenia i przykłady z praktyki.
- Seminarium prowadzi praktyk biznesu z ponad 12-letnim doświadczeniem na rynku kapitałowym, który łączy wiedzę finansową z elementami miękkimi, takimi jak np. storytelling.
- Kameralne grupy seminaryjne, gwarantujące forum wymiany doświadczeń i dzielenie się wiedzą w gronie najwyższej kadry zarządzającej.
Kluczowe korzyści
- Nabycie umiejętności konsekwentnego strukturyzowania prezentowanych informacji.
- Opanowanie umiejętności wybierania i przedstawiania najistotniejszych danych finansowych.
- Zdobycie umiejętności dopasowywania prezentowanych danych do rodzaju odbiorcy
Właściciele firm, inwestorzy, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów, dyrektorzy działów strategii, relacji inwestorskich, finansowych i controllingu oraz innych działów funkcjonalnych, których zadaniem jest przygotowywanie danych finansowych w sposób zrozumiały dla odbiorców. Menedżerowie niefinansiści, którzy prezentują informacje finansowe w formie sprawozdań finansowych, analiz budżetów itp., dla odbiorców zewnętrznych (np. inwestorów, rynków kapitałowych, banków, partnerów handlowych) lub wewnętrznych (akcjonariuszy, rad nadzorczych, zarządów, związków zawodowych).
Program seminarium
Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)
- Wprowadzenie: cele seminarium i poznanie się Uczestników.
- Definiowanie celów prezentacji finansowej oraz rezultatów, jakie chcemy dzięki niemu uzyskać.
- Grupy odbiorców – zewnętrzni i wewnętrzni.
- Jak dobrze przygotować się do przedstawiania danych finansowych? Zasady gwarantujące efektywne i efektowne przygotowanie prezentacji finansowych.
- Zbiór danych.
- Od analizy do syntezy.
- Jak trafnie dobierać informacje finansowe pod kątem celów prezentacji i rodzaju odbiorcy?
- Dane analityczne a dane syntetyczne. Źródła danych.
- Jakich informacji finansowych poszukują Zarząd i top managerowie?
- Jakie informacje i wskaźniki finansowe interesują inwestorów?
- Jakie informacje i wskaźniki finansowe interesują pracowników? – Przykłady / Ćwiczenie
- Jak krótko i zwięźle przedstawiać obszerne zestawienia liczbowe? Analiza i synteza danych oraz wnioskowanie z danych finansowych. – Ćwiczenie
- Jak unikać wyciągania błędnych wniosków z prawidłowych danych finansowych? Informacja poprawna a informacja inteligentna. – Ćwiczenie
- Wybór sposobów wizualizacji informacji finansowych (grafy, tabele, infografiki). W jakich sytuacjach, do jakich danych je stosować i jak zapewnić/poprawić ich przejrzystość?
- Zasady projektowania slajdu.
- Techniki wizualizacji danych. Kiedy stosować symbole wizualne, zdjęcia, historyjki obrazkowe?
- Typy wykresów i ich zastosowanie. – Ćwiczenie
- Podświadome znaczenie wykorzystywanej kolorystyki.
- Pomoce wizualne podczas prezentacji (wystąpienie typu TED, animacja typu milestones).
- Jaką formę wizualizacji wybrać prezentując dane finansowe inwestorom, menedżerom, pracownikom? – Przykłady
- Jak zbudować przejrzystą strukturę prezentacji? Koncepcja prezentacji.
- Rola planu prezentacji.
- Typ osobowości słuchacza a forma przekazu informacji. Jakich informacji poszukują poszczególne grupy odbiorców?
- Jakie cechy powinna mieć dobra prezentacja, aby została uznana przez odbiorcę za wiarygodną?
- Filary dobrej „opowieści” o spółce dopasowane do jej modelu biznesowego i momentu w rozwoju. Czym jest story o spółce? – Ćwiczenie
- Podsumowanie dnia.
Drugi dzień (9.00 - 17.00)
- Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
- Definiowanie celów i priorytetów wystąpienia oraz rezultatów, jakie chcemy dzięki niemu uzyskać. – Przykłady, dyskusja moderowana
- Jak poprowadzić udaną prezentację?
- Najważniejsze uniwersalne zasady prowadzenia prezentacji.
- Czym charakteryzuje się dobra opowieść? Podstawy tzw. storytellingu.
- Jak unikać problemów związanych z przekazywaniem informacji? Zasady komunikacji interpersonalnej.
- Jak mówić, aby zostać usłyszanym i prawidłowo zrozumianym? Komunikaty werbalne i niewerbalne.
- Język przekazu. Kontrolowanie własnych reakcji i gestów, naturalność w zachowaniu.
- Sprawne posługiwanie się pomocami audiowizualnymi.
- Sprawne prowadzenie dyskusji podczas wystąpienia, odpowiadanie na trudne pytania, obrona prezentowanych treści, radzenie sobie z obiekcjami uczestników.
- Jak zabierać głos w trakcie spotkania? Zasady zabierania głosu. – Krótkie ćwiczenia, przykłady.
- Case podsumowujący (pół dnia) przeprowadzany w grupach, pozwalający na weryfikację nabytych podczas seminarium umiejętności z zakresu ustalania celów prezentacji, struktury prezentacji, doboru zakresu danych, formy prezentacji oraz umiejętności prezentacji danych finansowych.
- Podsumowanie zajęć.
Czas trwania
Prelegenci

Joanna Pydo
Trenerka we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizująca się w zagadnieniach związanych z komunikacją, PR, relacjami inwestorskimi.
Manager z 12-letnim doświadczeniem na rynku kapitałowym w obszarze finansów i komunikacji strategicznej: międzynarodowych relacji inwestorskich oraz PR korporacyjnego (w tym zarządzanie komunikacją kryzysową, budowanie relacji z liderami opinii, wsparcie strategii CSR) dla grup kapitałowych z sektora energetycznego, drzewnego, IT, medycznego i nieruchomości, m.in. dla Grupy ENERGA, Pfleiderer Group, ABC Data, Robyg, Scanmed, Grupy Wirtualna Polska, Quantum software.
Wieloletnia praktyka w zakresie wypełniania obowiązków informacyjnych dla emitentów notowanych na GPW. Współtwórczyni projektu „Giełda jest Kobietą”.
Wykładowca Podyplomowych Studiów Relacji inwestorskich i komunikacji finansowej Szkoły Głównej Handlowej oraz Akademii Energii Fundacji im. Lesława A. Pagi.
Absolwentka Finansów i Polityki Pieniężnej, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz MA Global Political Economy Uniwersytetu w Kassel. Absolwentka studiów podyplomowych FIFA/CIES Sport Management Programme, Akademia Leona Koźmińskiego.
Ukończyła specjalistyczne szkolenia w zakresie relacji inwestorskich, public affairs i komunikacji strategicznej za granicą. Europejskie warsztaty dyplomacji organizowane przez Instytut K. Pułaskiego oraz Program Menedżerski, moduł budowanie i wdrażanie strategii, zarządzanie innowacjami TUM School of Management w Monachium. Obecnie przygotowuje się do egzaminu International Certificate in Wealth & Investment Management (CISI).
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
