Seminarium

Profesjonalna prezentacja informacji finansowych

O seminarium

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do efektywnego prezentowania informacji finansowych.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik osiągnie określone efekty uczenia się i będzie:
- Potrafił konsekwentnie strukturyzować prezentowane informacje;
- Sprawnie wybierał i przedstawiał najistotniejsze dane finansowe;
- Potrafił dopasować prezentowane dane do rodzaju odbiorcy.
Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie przygotowania i przeprowadzania prezentacji danych finansowych.
Dlaczego warto wziąć udział?
  • Autorski, unikatowy program opracowany przez dział doradztwa strategicznego FIG Polska, który specjalizuje się w opracowywaniu i wdrożeniach strategii przedsiębiorstw oraz prezentowaniu wyników finansowych.
  • Seminarium pierwszego wyboru dla menedżerów chcących budować wizerunek profesjonalisty poprzez rozwój kompetencji w zakresie komunikacji danych finansowych.
  • W odróżnieniu od innych programów z zakresu wystąpień publicznych, nasze zajęcia przeznaczone są dla zarządzających, którzy najczęściej prezentują i omawiają dane finansowe.
  • Warsztatowy i interaktywny charakter zajęć – 70% czasu poświęcamy na ćwiczenia i przykłady z praktyki.
  • Seminarium prowadzi praktyk biznesu z ponad 12-letnim doświadczeniem na rynku kapitałowym, który łączy wiedzę finansową z elementami miękkimi, takimi jak np. storytelling.
  • Kameralne grupy seminaryjne, gwarantujące forum wymiany doświadczeń i dzielenie się wiedzą w gronie najwyższej kadry zarządzającej.

Kluczowe korzyści

  • Nabycie umiejętności konsekwentnego strukturyzowania prezentowanych informacji.
  • Opanowanie umiejętności wybierania i przedstawiania najistotniejszych danych finansowych.
  • Zdobycie umiejętności dopasowywania prezentowanych danych do rodzaju odbiorcy
Kto powinien wziąć udział?

Właściciele firm, inwestorzy, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów, dyrektorzy działów strategii, relacji inwestorskich, finansowych i controllingu oraz innych działów funkcjonalnych, których zadaniem jest przygotowywanie danych finansowych w sposób zrozumiały dla odbiorców. Menedżerowie niefinansiści, którzy prezentują informacje finansowe w formie sprawozdań finansowych, analiz budżetów itp., dla odbiorców zewnętrznych (np. inwestorów, rynków kapitałowych, banków, partnerów handlowych) lub wewnętrznych (akcjonariuszy, rad nadzorczych, zarządów, związków zawodowych).

Program seminarium

Pierwszy dzień (9.00 - 17.00)

  1. Wprowadzenie: cele seminarium i poznanie się Uczestników.
  2. Definiowanie celów prezentacji finansowej oraz rezultatów, jakie chcemy dzięki niemu uzyskać.
    1. Grupy odbiorców – zewnętrzni i wewnętrzni.
  3. Jak dobrze przygotować się do przedstawiania danych finansowych? Zasady gwarantujące efektywne i efektowne przygotowanie prezentacji finansowych.
    1. Zbiór danych.
    2. Od analizy do syntezy.
  4. Jak trafnie dobierać informacje finansowe pod kątem celów prezentacji i rodzaju odbiorcy?
    1. Dane analityczne a dane syntetyczne. Źródła danych.
    2. Jakich informacji finansowych poszukują Zarząd i top managerowie?
    3. Jakie informacje i wskaźniki finansowe interesują inwestorów?
    4. Jakie informacje i wskaźniki finansowe interesują pracowników? – Przykłady / Ćwiczenie
  5. Jak krótko i zwięźle przedstawiać obszerne zestawienia liczbowe? Analiza i synteza danych oraz wnioskowanie z danych finansowych. – Ćwiczenie
  6. Jak unikać wyciągania błędnych wniosków z prawidłowych danych finansowych? Informacja poprawna a informacja inteligentna. – Ćwiczenie
  7. Wybór sposobów wizualizacji informacji finansowych (grafy, tabele, infografiki). W jakich sytuacjach, do jakich danych je stosować i jak zapewnić/poprawić ich przejrzystość?
    1. Zasady projektowania slajdu.
    2. Techniki wizualizacji danych. Kiedy stosować symbole wizualne, zdjęcia, historyjki obrazkowe?
    3. Typy wykresów i ich zastosowanie. – Ćwiczenie
    4. Podświadome znaczenie wykorzystywanej kolorystyki.
    5. Pomoce wizualne podczas prezentacji (wystąpienie typu TED, animacja typu milestones).
    6. Jaką formę wizualizacji wybrać prezentując dane finansowe inwestorom, menedżerom, pracownikom? – Przykłady
  8. Jak zbudować przejrzystą strukturę prezentacji? Koncepcja prezentacji.
    1. Rola planu prezentacji.
    2. Typ osobowości słuchacza a forma przekazu informacji. Jakich informacji poszukują poszczególne grupy odbiorców?
    3. Jakie cechy powinna mieć dobra prezentacja, aby została uznana przez odbiorcę za wiarygodną?
    4. Filary dobrej „opowieści” o spółce dopasowane do jej modelu biznesowego i momentu w rozwoju. Czym jest story o spółce? – Ćwiczenie
  9. Podsumowanie dnia.

 

Drugi dzień (9.00 - 17.00)

  1. Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
  2. Definiowanie celów i priorytetów wystąpienia oraz rezultatów, jakie chcemy dzięki niemu uzyskać. – Przykłady, dyskusja moderowana
  3. Jak poprowadzić udaną prezentację?
    1. Najważniejsze uniwersalne zasady prowadzenia prezentacji.
    2. Czym charakteryzuje się dobra opowieść? Podstawy tzw. storytellingu.
    3. Jak unikać problemów związanych z przekazywaniem informacji? Zasady komunikacji interpersonalnej.
    4. Jak mówić, aby zostać usłyszanym i prawidłowo zrozumianym? Komunikaty werbalne i niewerbalne.
    5. Język przekazu. Kontrolowanie własnych reakcji i gestów, naturalność w zachowaniu.
    6. Sprawne posługiwanie się pomocami audiowizualnymi.
    7. Sprawne prowadzenie dyskusji podczas wystąpienia, odpowiadanie na trudne pytania, obrona prezentowanych treści, radzenie sobie z obiekcjami uczestników.
    8. Jak zabierać głos w trakcie spotkania? Zasady zabierania głosu. – Krótkie ćwiczenia, przykłady.
  4. Case podsumowujący (pół dnia) przeprowadzany w grupach, pozwalający na weryfikację nabytych podczas seminarium umiejętności z zakresu ustalania celów prezentacji, struktury prezentacji, doboru zakresu danych, formy prezentacji oraz umiejętności prezentacji danych finansowych.
  5. Podsumowanie zajęć.

Czas trwania

2 dni, 9.00-17.00

Prelegenci

Cytat

Joanna Pydo

Trenerka we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizująca się w zagadnieniach związanych z komunikacją, PR, relacjami inwestorskimi.

Manager z 12-letnim doświadczeniem na rynku kapitałowym w obszarze finansów i komunikacji strategicznej: międzynarodowych relacji inwestorskich oraz PR korporacyjnego (w tym zarządzanie komunikacją kryzysową, budowanie relacji z liderami opinii, wsparcie strategii CSR) dla grup kapitałowych z sektora energetycznego, drzewnego, IT, medycznego i nieruchomości, m.in. dla Grupy ENERGA, Pfleiderer Group, ABC Data, Robyg, Scanmed, Grupy Wirtualna Polska, Quantum software.

Wieloletnia praktyka w zakresie wypełniania obowiązków informacyjnych dla emitentów notowanych na GPW. Współtwórczyni projektu „Giełda jest Kobietą”.

Wykładowca Podyplomowych Studiów Relacji inwestorskich i komunikacji finansowej Szkoły Głównej Handlowej oraz Akademii Energii Fundacji im. Lesława A. Pagi.

Absolwentka Finansów i Polityki Pieniężnej, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz MA Global Political Economy Uniwersytetu w Kassel. Absolwentka studiów podyplomowych FIFA/CIES Sport Management Programme, Akademia Leona Koźmińskiego.

Ukończyła specjalistyczne szkolenia w zakresie relacji inwestorskich, public affairs i komunikacji strategicznej za granicą. Europejskie warsztaty dyplomacji organizowane przez Instytut K. Pułaskiego oraz Program Menedżerski, moduł budowanie i wdrażanie strategii, zarządzanie innowacjami TUM School of Management w Monachium. Obecnie przygotowuje się do egzaminu International Certificate in Wealth & Investment Management (CISI).

Gdzie i kiedy

Warszawa 27 - 28 września 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
3250 PLN
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa
ul. Filtrowa 75/5
woj. mazowieckie
Francuski Instytut Gospodarki Polska jest firmą ekspercką, której misją jest: „Wspierać najwyższą kadrę zarządzającą w osiąganiu przełomowych wyników poprzez edukację, doradztwo oraz nadzór nad realizacją projektów biznesowych w oparciu o &b...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
02-032 Warszawa ul. Filtrowa 75/5
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!