Baza szkoleń i kursów dotyczących Facebook!

  • Znajdź szkolenia i kursy poświęcone platformie Facebook w całej Polsce
  • Zapoznaj sięz programem zajęć oraz cennikiem
  • Wybierz szkolenie dla siebie i wypełnij formularz rejestracji online
szkolenia Facebook
Przewiń stronę

Szkolenia Facebook: 6

Facebook ADS

  • Online, 13 października 2021
  • już od 1895 PLN
już od 1895 PLN

Facebook marketing

  • Online, dowolny termin
  • już od 650 PLN
już od 650 PLN
  • Warszawa, 31 sierpnia 2011
  • już od 1 PLN
już od 1 PLN
Artykuł

Facebook w biznesie: kompendium wiedzy, szkolenia i kursy Facebook

Facebook to największa platforma społecznościowa – na świecie korzysta z niej prawie 2,5 mld ludzi. Również w Polsce zdecydowana większość użytkowników Internetu (16 milionów osób) korzysta z portalu. W ciągu zaledwie paru lat Facebook z portalu do utrzymywania kontaktów ze znajomymi stał się potężnym medium, którego siły nie warto lekceważyć. Dowiedz się, jak wykorzystać moc Facebooka w biznesie i dlaczego warto! Jak szkolenia i kursy Facebook pomogą Ci poznać potencjał platformy Facebook?

Facebook dla firm – możliwości

Po co firmom obecność na Facebooku? Wystarczy spojrzeć na dane statystyczne dotyczące użytkowania tego portalu. W Polsce korzysta z niego 16 milionów osób. Biorąc pod uwagę popularność i algorytmy platformy, oznacza to, że umieszczony w nim przekaz reklamowy może dotrzeć nawet do 49% społeczeństwa w wieku powyżej 13 lat. Te liczby muszą robić wrażenie. Niezależnie od rodzaju prowadzonej firmy, jej klienci zapewne korzystają z Facebooka. Doskonale wiedzą to przedsiębiorcy, dla których profil biznesowy (fanpage) na portalu coraz częściej jest jednym z pierwszych kroków poczynionych w zakresie marketingu internetowego. Tak jak każdej dziedziny marketingu, promocji na Fecbook i wykorzystania platformy Facebook w biznesie trzeba się nauczyć. Pomóc w tym mogą specjalistyczne szkolenia, warsztaty i kursy z Facebook'a.

Strona marki na Facebooku pozwala dokładnie sterować przekazem marketingowym i umożliwia bezpośrednią komunikację z klientem. To szczególnie ważne w przypadku biznesów wirtualnych, których przybywa na polskim rynku, a które rzadko mają możliwość obcowania ze swoimi odbiorcami „twarzą w twarz”. Jednak również fryzjer, tradycyjny sklep czy mechanik samochodowy może również skorzystać na obecności w najpopularniejszej platformie społecznościowej. Ponadto Facebook umożliwia łatwe reklamowanie swoich usług poprzez reklamy płatne, ale warto zaznaczyć, że wciąż jest to znacznie tańszy sposób na promocję niż wiele „tradycyjnych” metod. Skuteczny marketing internetowy za pomocą Facebooka wymaga zaangażowania i wiedzy, nic dziwnego że na rynku dostępnych jest szereg szkoleń i konferencji z wykorzystania Fecebooka do promocji!

Facebook w biznesie – korzyści

W tym momencie można się zastanowić, czy warto. A odpowiedź brzmi: jak najbardziej! Powszechność i dostępność rozwiązania, jakim jest Facebook to tylko jedna z wielu jego zalet. Decydując się na promocję swojego biznesu tą drogą, zyskujesz:

  • widoczność swojego biznesu w sieci – wystarczy kilka kliknięć, by zupełnie za darmo powstał Twój profil biznesowy, do którego mogą dotrzeć tysiące użytkowników;
  • możliwość nawiązywania bezpośrednich relacji z klientami – odpowiadaj na pytania, wykaż zaangażowanie, przedstaw ofertę i ciesz się z nowych klientów;
  • niezależny kanał do komunikacji marketingowej – na swojej własnej stronie możesz zamieszczać dowolne treści, a więc w praktyce codziennie reklamować działalność;
  • możliwość taniej reklamy o dużym zasięgu – posty sponsorowane to świetny sposób na dotarcie do grupy docelowej;
  • możliwość sprawdzania i gromadzenia opinii – na temat własnej działalności, ale również na temat oferty konkurencji!

To jedynie najważniejsze korzyści z wykorzystania Facebooka w biznesie. Zapewne szybko dostrzeżesz ich znacznie więcej.

Facebook dla biznesu – jak to robić?

Im wcześniej zaczniesz prowadzić Facebooka dla swojej firmy, tym lepiej, jednak nie oznacza to, że można postępować w sposób nieprzemyślany. Pierwszym krokiem dla obecności na portalu jest oczywiście założenie profilu, jednak Twoja praca powinna rozpocząć się już wcześniej. Schemat postępowania jest podobny co przy innego rodzaju kampaniach marketingowych i wizerunkowych, w tym tych prowadzonych w social mediach.

  • W pierwszej kolejności należy określić, do kogo kierowana jest oferta i jakie cele chcemy realizować poprzez obecność na Facebook. Sporządzenie profilu odbiorcy pomoże w planowaniu i koordynowaniu dalszych działań, ale pierwszym krokiem może być przygotowanie strategii obecności w mediach społecznościowych. Na rynku dostępne są specjalistyczne szkolenia, warsztaty i kursy z tworzenia strategii merketingowych, w tym takich, które wykorzystują obecność na Facebook.
  • Następnie warto ustalić, kto będzie zajmował się fanpage’em firmy. Więksi gracze na rynku zatrudniają specjalistów od social media lub korzystają z pomocy agencji. W mniejszych może to być marketingowiec lub nawet sam właściciel. Każdy, kto zajmuje się jednak zarządzaniem Facebookiem, powinien być do tego odpowiednio przygotowany (na przykład za sprawą właściwego kursu czy szkolenia). Ważne również, by przekaz w social media był spójny, regularny i konsekwentny.
  • Kolejnym etapem powinno być ustalenie wstępnego harmonogramu postów. Pamiętaj, by nie przesadzić. W zależności od charakteru i profilu firmy możesz zamieszczać jedną informację dziennie lub zaledwie kilka w miesiącu. Warto jednak postawić na regularność, dlatego z góry planuj swoje działania. Postaw też na wartościowe treści i konkretną wiedzę – content marketing obecnie jest w cenie. Jeśli nie wiesz jak się do tego zabrać, rozważ szkolenia z content marketingu.
  • Warto pamiętać również o przyciąganiu uwagi i urozmaicaniu przekazu, tak by wyróżnił się wśród innych informacji. Dodawaj zdjęcia, grafiki, zajmujące lub intrygujące hasła. Prowokuj do dyskusji, by zwiększyć widoczność postów!
  • Monitorowanie wyników również jest bardzo ważne. Sprawdzaj statystyki udostępniane przez portal, dzięki którym dowiesz się, jakie treści cieszą się największym zainteresowaniem.
  • Nie bój się inwestowania w płatne reklamy, czyli promowanie postów – to bardzo prosty i intuicyjny sposób na zwiększenie zasięgów. Pamiętaj tylko, by nie przesadzić – nikt nie lubi nachalnego przekazu reklamowego.

Promocja za pomocą Facebooka nie musi być trudna. Istnieje wiele firm, które robią to dobrze, a ich przedstawicieli znajdziesz zarówno wśród wielkich korporacji, jak i małych lokalnych biznesów. Postaw na profesjonalną pomoc agencji czy specjalisty albo sam się nim stań, inwestując we własny rozwój. Możliwości wykorzystania portalu jest na tyle dużo, że każdy da radę znaleźć swoją metodę na sukces. Warto również pamiętać o innych metodach promocji w sieci Internet, poczynając na SEO, aż po płatne kampanie w programie Google Ads.

Szkolenia Facebook - dla kogo?

Szkolenia, kursy i warsztaty z Facebook poświęcone są bardzo różnorodnym grupom odbiorców. Z powodzeniem znajdziemy szkolenia i kursy dla właścicieli małych i średnich biznesów, szkolenia z budowania marki osobistej dla osób indywidualnych czy też szkolenia poświęcone wykorzystaniu narzędzi reklamowych Facebook Ads do prowadzenia promocji. Najczęściej spotykane szkolenia Facebook to między innymi:

  • Facebook Ads od A do Z
  • Facebook dla biznesu
  • Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie
  • Jak prowadzić skuteczny marketing na Facebooku?
  • Reklama natywna na platformie Facebook
  • Ekosystem Facebook: promocja na Facebook, Instagram, Messenger i Whatsapp
  • Facebook w instytucjach państwowych, samorządowych i pozarządowych
Program szkoleń i kursów z Facebook'a

W zależności od organizatora, nakreślonej tematyki i czasu trwania w programie kursu Facebook znajdziemy różniące się od siebie zagadnienia. Pewne elementy w programie szkolenia powtarzają się jednak na niemaże każdym szkoleniu. Są to między innymi:

  • Facebook w Polsce: popularność, kto korzysta z Facebook, algorytm Facebooka...
  • Dobre praktyki: co warto, a czego nie należy robić na Facebook, case studies...
  • Konfiguracja profilu: czym jest strona firmowa na Facebook, jak działa, jakie daje możliwości...
  • Komunikacja na Facebook: treść jest najważniejsza (content marketing), formaty postów na Facebooku, materiały reklamowe dopuszczalne na Facebook, działania promocyjne dozwolone i zabronione na platformie Facebook, wykorzystanie Grup na Facebook w promocji...
  • Program reklamowy Facebook Ads: zasady działania, reklama na Facebooku, formaty reklamowe, wskaźniki reklamowe i pomiar skuteczności działań reklamowych, budowa i zasady działania menedżera reklam...
  • Analityka: statystyki Facebooka, targetowanie, analiza działań natywnych i reklamowych na Facebook, integracja narzędzi analitycznych Facebook z narzędziami zewnętrznymi...
  • Obsługa klienta: Facebook jako nowy kanał kontaktu z klientem, znaczenie obsługi klienta w social media, wpływ na wizerunek, narzędzia Facebooka usprawniające obsługę klienta i automatyzację zadań, zarządzanie kryzysem na Facebook, wykorzystanie chatbota w Messengerze...
  • Strategia social media: czym jest strategia, jak analizować sytuację wyjściową, określanie celów strategii, dobór i analiza grupy docelowej, dobór narzędzi i kanałów social media, prowadzenie komunikacji, dobór KPI...
Jakie szkolenia i kursy Facebook dostępne są na rynku?

Do naszej dyspozycji są przede wszystkim:

  • kursy online z Facebook i programu Facebook Ads - realizowane są one w postaci kursów multimedialnych i e-learning, do których uczestnik wykupuje dostęp na określony czas. Pozwalają one realizować materiał kursu w dogodnym dla nas tempie, miejscu i czasie. Ich niewątpliwą zaletą jest niska cena, często zaczynająca się już od kilkudziesięciu złotych. Pewnym mankamentem jest brak interakcji z prowadzącym kurs i możliwości zadawania pytań na żywo.
  • szkolenia online Facebook prowadzone na żywo - takie szkolenia realizowane są w formule na żywo na platformach do wideokonferencji, takich jak Zoom czy Teams. Uczestnicy szkolenia tworzący grupę szkoleniową spotykają się przez Internet w wirtualnej sali szkoleniowej. Szkolenie składa się zarówno z prelekcji i wykładów, jak i ćwiczeń, warsztatów, pracy w grupach i indywidualnej. Istnieje możliwość zadawania pytań, uzyskania indywidualnych konsultacji ze strony trenera oraz dzielenia się doświadczeniami z innymi uczestnikami szkolenia.
  • warsztaty i szkolenia Facebook stacjonarne - realizowane w sali szkoleniowej. Jest to wciąż najefektywniejsza metoda uczenia się, a jej niewątpliwą zaletą jest również możliwość nawiązania kontaktów zawodowych, które często okazują się nie mniej cenne niż wiedza pozyskana w trakcie warsztatu czy szkolenia. Trener może z łatwością dostosować program szkolenia oraz tempo zajęć do potrzeb i zainteresowań grupy szkoleniowej, a przeplatanie zajęć z dobrze zorganizowanymi przerwami na kawę i obiad pozwalają zitegrować grupę oraz osiągnąć wyższą efektywność szkolenia. Szkolenia stacjonarne z Facebook charakteryzują się wyższą ceną niż szkolenia online, gdyż organizator musi zapewnić również salę szkoleniową, serwis kawowy i wyżywienie.

Na rynku działają firmy szkoleniowe organizujące zarówno szkolenia otwarte z Facebook, jak i szkolenia zamknięte, realizowane na zamówienie danej firmy. Mało jednak firm ma potrzebę przeszkolenia dużego zespołu w tym temacie, dlatego szkolenia otwarte z Facebook są dominującą formą szkoleń na rynku. Listę szkoleń otwartych z Facebook, zarówno stacjonarnych, jak i online, jak też kursów i warsztatów Facebook można znaleźć na górze strony. Lista zawiera informacje o terminach szkoleń, program poszczególnych szkoleń i kursów, informacje o prelegentach i trenerach oraz cenach szkoleń Facebook. Pozwala to porównać oferty kursów i szkoleń i wybrać nie tylko szkolenie najlepiej dopasowane do naszych potrzeb, ale też w atrakcyjnej cenie!

Facebook w biznesie: kompendium wiedzy, szkolenia i kursy Facebook