Wyszukiwanie wydarzeń
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Szkolenia Facebook: lista szkoleń i kursów z promocji na Facebook

Wyświetlone wszystkie (12)
1
B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.

B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.
Effect Group Sp. z o.o.

Effect Group Sp. z o.o.
Effect Group Sp. z o.o.

Effect Group Sp. z o.o.


 Warszawa 31-31.08.2011

Szkolenia Facebook: lista szkoleń i kursów z promocji na Facebook Szkolenia Facebook: lista szkoleń i kursów z promocji na Facebook

Wyświetlone wszystkie (12)
1
Zobacz również

Facebook w biznesie – co warto wiedzieć?

Facebook to największa platforma społecznościowa – na świecie korzysta z niej prawie 2,5 mld ludzi. Również w Polsce zdecydowana większość użytkowników Internetu (16 milionów osób) korzysta z portalu. W ciągu zaledwie paru lat Facebook z portalu do utrzymywania kontaktów ze znajomymi stał się potężnym medium, którego siły nie warto lekceważyć. Dowiedz się, jak wykorzystać moc Facebooka w biznesie i dlaczego warto!

Facebook dla firm – możliwości

Po co firmom obecność na Facebooku? Wystarczy spojrzeć na dane statystyczne dotyczące użytkowania tego portalu. W Polsce korzysta z niego 16 milionów osób. Biorąc pod uwagę popularność i algorytmy platformy, oznacza to, że umieszczony w nim przekaz reklamowy może dotrzeć nawet do 49% społeczeństwa w wieku powyżej 13 lat. Te liczby muszą robić wrażenie. Niezależnie od rodzaju prowadzonej firmy, jej klienci zapewne korzystają z Facebooka. Doskonale wiedzą to przedsiębiorcy, dla których profil biznesowy (fanpage) na portalu coraz częściej jest jednym z pierwszych kroków poczynionych w zakresie e-marketingu.

Strona marki na Facebooku pozwala dokładnie sterować przekazem marketingowym i umożliwia bezpośrednią komunikację z klientem. To szczególnie ważne w przypadku biznesów wirtualnych, których przybywa na polskim rynku, a które rzadko mają możliwość obcowania ze swoimi odbiorcami „twarzą w twarz”. Jednak również fryzjer, tradycyjny sklep czy mechanik samochodowy może również skorzystać na obecności w najpopularniejszej platformie społecznościowej. Ponadto Facebook umożliwia łatwe reklamowanie swoich usług – najpopularniejsze reklamy to te, które są płatne, ale warto zaznaczyć, że wciąż jest to znacznie tańszy sposób na promocję niż wiele „tradycyjnych” metod. Warto jednak pamiętać, że skuteczny marketing internetowy za pomocą Facebooka wymaga zaangażowania i wiedzy!

Facebook w biznesie – korzyści

W tym momencie można się zastanowić, czy warto. A odpowiedź brzmi: jak najbardziej! Powszechność i dostępność rozwiązania, jakim jest Facebook to tylko jedna z wielu jego zalet.

Decydując się na promocję swojego biznesu tą drogą, zyskujesz:
  • widoczność swojego biznesu w sieci – wystarczy kilka kliknięć, by zupełnie za darmo powstał Twój profil biznesowy, do którego mogą dotrzeć tysiące użytkowników;
  • możliwość nawiązywania bezpośrednich relacji z klientami – odpowiadaj na pytania, wykaż zaangażowanie, przedstaw ofertę i ciesz się z nowych klientów;
  • niezależny kanał do komunikacji marketingowej – na swojej własnej stronie możesz zamieszczać dowolne treści, a więc w praktyce codziennie reklamować działalność;
  • możliwość taniej reklamy o dużym zasięgu – posty sponsorowane to świetny sposób na dotarcie do grupy docelowej;
  • możliwość sprawdzania i gromadzenia opinii – na temat własnej działalności, ale również na temat oferty konkurencji!
To jedynie najważniejsze korzyści z wykorzystania Facebooka w biznesie. Zapewne szybko dostrzeżesz ich znacznie więcej.

Facebook dla biznesu – jak to robić?

Im wcześniej zaczniesz prowadzić Facebooka dla swojej firmy, tym lepiej, jednak nie oznacza to, że można postępować w sposób nieprzemyślany. Pierwszym krokiem dla obecności na portalu jest oczywiście założenie profilu, jednak Twoja praca powinna rozpocząć się już wcześniej. Schemat postępowania jest podobny co przy innego rodzaju kampaniach marketingowych i wizerunkowych, w tym tych prowadzonych w social mediach.
  • W pierwszej kolejności należy określić, do kogo kierowana jest oferta. Sporządzenie profilu odbiorcy pomoże w planowaniu i koordynowaniu dalszych działań.
  • Następnie warto ustalić, kto będzie zajmował się fanpage’em firmy. Więksi gracze na rynku zatrudniają specjalistów od social media lub korzystają z pomocy agencji. W mniejszych może to być marketingowiec lub nawet sam właściciel. Każdy, kto zajmuje się jednak zarządzaniem Facebookiem, powinien być do tego odpowiednio przygotowany (na przykład za sprawą właściwego kursu). Ważne również, by wyłącznie jedna osoba koordynowała działania firmy w social media – zapewni to spójny przekaz.
  • Kolejnym etapem powinno być ustalenie wstępnego harmonogramu postów. Pamiętaj, by nie przesadzić. W zależności od charakteru i profilu firmy możesz zamieszczać jedną informację dziennie lub zaledwie kilka w miesiącu. Warto jednak postawić na regularność, dlatego z góry planuj swoje działania. Postaw też na wartościowe treści i konkretną wiedzę – content marketing obecnie jest w cenie.
  • Warto pamiętać również o przyciąganiu uwagi i urozmaicaniu przekazu, tak by wyróżnił się wśród innych informacji. Dodawaj zdjęcia, grafiki, zajmujące lub intrygujące hasła. Prowokuj do dyskusji, by zwiększyć widoczność postów!
  • Monitorowanie wyników również jest bardzo ważne. Sprawdzaj statystyki udostępniane przez portal, dzięki którym dowiesz się, jakie treści cieszą się największym zainteresowaniem.
  • Nie bój się inwestowania w płatne reklamy, czyli promowanie postów – to bardzo prosty i intuicyjny sposób na zwiększenie zasięgów. Pamiętaj tylko, by nie przesadzić – nikt nie lubi nachalnego przekazu reklamowego.
Promocja za pomocą Facebooka nie musi być trudna. Istnieje wiele firm, które robią to dobrze, a ich przedstawicieli znajdziesz zarówno wśród wielkich korporacji, jak i małych lokalnych biznesów. Postaw na profesjonalną pomoc agencji czy specjalisty albo sam się nim stań, inwestując we własny rozwój. Możliwości wykorzystania portalu jest na tyle dużo, że każdy da radę znaleźć swoją metodę na sukces.
 
Warto również pamiętać o innych metodach promocji w sieci Internet, poczynając na SEO, aż po płatne kampanie w programie Google Ads.