• Szkolenia SEO, kursy SEO, pozycjonowanie
Wyszukiwanie wydarzeń
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

• Szkolenia SEO, kursy SEO, pozycjonowanie

Wyświetlone wszystkie (7)
 Warszawa 12-13.04.2018

• Szkolenia SEO, kursy SEO, pozycjonowanie • Szkolenia SEO, kursy SEO, pozycjonowanie

Wyświetlone wszystkie (7)
Zobacz również

SEO – pozycjonowanie stron internetowych

W XXI wieku Internet stał się najpotężniejszym medium, również w ujęciu biznesowym. Nie wierzysz? Zastanów się więc, co robisz, kiedy np. jesteś na urlopie i chcesz odwiedzić dobrą restaurację? Pomyśl, od czego zaczynasz sprawdzanie firmy, która może być Twoim potencjalnym partnerem biznesowym? Dziś odpowiedź jest dość oczywista: sięgasz do Internetu, a dokładniej: wpisujesz określoną frazę w wyszukiwarkę i korzystasz z wyników, które wyświetlą się jako pierwsze. I to właśnie dlatego tak ważną rolę dla wzmocnienia obecności firmy na rynku mają działania z obszaru SEO. Czym dokładniej są? Wyjaśniamy.

Czym jest SEO?

SEO to skrót od angielskiego określenia „Search Engine Optimization”. W wolnym tłumaczeniu na język polski oznacza to „optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych”. Chodzi zatem o szereg działań podejmowanych przez zarządzających danym serwisem internetowym tak, aby zwiększyć jego widoczność w wynikach wyszukiwania – głównie w serwisie Google, z którego korzysta się w Polsce  najpowszechniej. SEO jest rodzajem marketingu internetowego.

Cel wszystkich prac jest jeden: aby osoba wpisująca w wyszukiwarce określone słowo kluczowe powiązane z działalnością konkretnej firmy zobaczyła jej ofertę na jednym z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania.

Na czym polega pozycjonowanie w praktyce?

Choć sama idea pozycjonowania wydaje się bardzo prosta, dziś – m.in. z uwagi na to, że niemal każdy korzysta z jego narzędzi – wybicie się na tle konkurencji wymaga zastosowania przemyślanej i dostosowanej do aktualnych wymogów SEO strategii. Czyli jakiej?

Algorytm Google, a więc zestaw reguł, w oparciu o które ta wyszukiwarka szereguje wyniki wyszukiwania na konkretną frazę, zmienia się dynamicznie, nawet dziesiątki razy każdego roku. Nie jest to wynik „złośliwości” koncernu z Mountain View, ale chęci dopasowania zasad tworzenia listy rankingowej do potrzeb użytkowników. Idea jest taka, aby osoba korzystająca z Google mogła uzyskać jak najbardziej precyzyjną odpowiedź na swoje zapytanie.

Trzeba też mieć na względzie, że z biegiem lat – gdy oswoiliśmy się już z obecnością nowoczesnych technologii w naszym życiu – korzystamy z Google inaczej niż kilka lat temu. Przykładowo zapytania wpisywane w wyszukiwarkę coraz częściej przyjmują postać całych pytań, a nie wyrywkowych haseł. Ponadto korzystamy z wyszukiwania głosem, co również zmienia sposób, w jaki pytamy Google o informacje.

Czy to oznacza, że niemożliwe jest osiągnięcie sukcesu w obszarze SEO? Oczywiście, że nie. Trzeba jednak zadbać o szereg czynników, które zwiększają widoczność serwisu w Internecie. Te kluczowe to:
  • odpowiednia konstrukcja samej strony internetowej – istotne są np. szybkość ładowania się strony czy jej dostępność na różnych urządzeniach (a zwłaszcza tych mobilnych, przy pomocy których już dziś odbywa się ponad połowa ruchu w Sieci),
  • wartościowe i zoptymalizowane treści w serwisie – istotne jest nie tylko, aby teksty były odpowiednio nasycone ważnymi dla firmy słowami kluczowymi, ale też aby miały nagłówki, wypunktowania oraz (co kluczowe) miały wysoką jakość pod względem merytorycznym,
  • optymalizacja meta danych – a więc m.in. meta title i meta description, czyli elementów, które są wyświetlane jako opis strony w wynikach wyszukiwania Google, a także meta danych dotyczących obrazów,
  • budowanie przyjaznych SEO adresów podstron – chodzi o to, aby URL-e poszczególnych podstron były poszeregowane w „drzewka” i zawierały komunikatywne nazwy, a nie ciąg przypadkowych liczb i liter,
  • zastosowanie głębokiego linkowania – a więc wewnętrznych odniesień do poszczególnych podstron,
  • pozyskanie wartościowych odnośników na stronach zewnętrznych – dziś działania SEO łączą się z content marketingiem.
To oczywiście tylko bardzo podstawowe określenie wytycznych. Szczegółowa strategia musi zostać dopasowana m.in. do:
  • specyfiki branży, w której działa firma (inaczej wygląda pozycjonowanie w niszowych sektorach rynku, a inaczej w tych wysoce konkurencyjnych),
  • budżetu, jakim dysponuje klient,
  • założonych celów w krótkiej i długiej perspektywie czasu.

SEO: samodzielnie czy z pomocą specjalisty?

Z uwagi na to, że działania z obszaru SEO są dość skomplikowane i wymagają szeregu kompetencji technicznych, jak i kreatywnych (copywriting), większość przedsiębiorstw decyduje się powierzyć je w ręce ekspertów z agencji interaktywnych. Do rozsądne rozwiązanie pod warunkiem, że wybierze się współpracę z ekspertami o udokumentowanej efektywności działania. Warto pamiętać, że współpraca związana z pozycjonowaniem powinna się rozpocząć od wykonania audytu SEO oraz konkretnego zakreślenia:
  • docelowej grupy, do której ma dotrzeć przekaz firmy,
  • obszarów tematycznych, które wiążą się z wynikami wyszukiwania,
  • konkretnych słów kluczowych – tych, które będą priorytetem oraz tzw. listy long-tail, która zwiększa potencjał wyszukiwania,
  • metod optymalizacji, które zostaną zastosowane.
Należy również mieć świadomość, że działania SEO przynoszą rezultaty najczęściej w dłuższej perspektywie czasu. Trzeba więc uzbroić się w cierpliwość i na bieżąco monitorować rezultaty działań.