Baza kursów i szkoleń SEO w całej Polsce!

  • Znajdź kursy SEO oraz szkolenia SEO organizowane online oraz stacjonarnie
  • Poznaj program zajęć, trenerów, a także koszty uczestnictwa
  • Wybierz kurs dla siebie i zapisz się online
  • Znajdź kursy SEO oraz szkolenia SEO organizowane online oraz stacjonarnie
  • Poznaj program zajęć, trenerów, a także koszty uczestnictwa
  • Wybierz kurs dla siebie i zapisz się online
szkolenia i kursy z pozycjonowania SEO
Przewiń stronę

Szkolenia SEO: 5

  • Online, 8 lutego 2021
  • już od 1100 PLN
już od 1100 PLN
  • Warszawa, 15 - 16 lipca 2020
  • już od 1750 PLN
już od 1750 PLN
  • Warszawa, 12 - 13 kwietnia 2018
  • już od 1590 PLN
już od 1590 PLN
  • Warszawa, 24 listopada 2015
  • już od 1250 PLN
już od 1250 PLN
Artykuł

SEO – pozycjonowanie stron internetowych

W XXI wieku Internet stał się najpotężniejszym medium, również w ujęciu biznesowym. Nie wierzysz? Zastanów się więc, co robisz, kiedy np. jesteś na urlopie i chcesz odwiedzić dobrą restaurację? Pomyśl, od czego zaczynasz sprawdzanie firmy, która może być Twoim potencjalnym partnerem biznesowym? Dziś odpowiedź jest dość oczywista: sięgasz do Internetu, a dokładniej: wpisujesz określoną frazę w wyszukiwarkę i korzystasz z wyników, które wyświetlą się jako pierwsze. I to właśnie dlatego tak ważną rolę dla wzmocnienia obecności firmy na rynku mają działania z obszaru SEO. Czym dokładniej są? Wyjaśniamy.

Czym jest SEO?
SEO to skrót od angielskiego określenia „Search Engine Optimization”. W wolnym tłumaczeniu na język polski oznacza to „optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych”. Chodzi zatem o szereg działań podejmowanych przez zarządzających danym serwisem internetowym tak, aby zwiększyć jego widoczność w wynikach wyszukiwania – głównie w serwisie Google, z którego korzysta się w Polsce  najpowszechniej. SEO jest rodzajem marketingu internetowego.

Cel wszystkich prac jest jeden: aby osoba wpisująca w wyszukiwarce określone słowo kluczowe powiązane z działalnością konkretnej firmy zobaczyła jej ofertę na jednym z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania.
 
Na czym polega pozycjonowanie w praktyce?
Choć sama idea pozycjonowania wydaje się bardzo prosta, dziś – m.in. z uwagi na to, że niemal każdy korzysta z jego narzędzi – wybicie się na tle konkurencji wymaga zastosowania przemyślanej i dostosowanej do aktualnych wymogów SEO strategii. Czyli jakiej?

Algorytm Google, a więc zestaw reguł, w oparciu o które ta wyszukiwarka szereguje wyniki wyszukiwania na konkretną frazę, zmienia się dynamicznie, nawet dziesiątki razy każdego roku. Nie jest to wynik „złośliwości” koncernu z Mountain View, ale chęci dopasowania zasad tworzenia listy rankingowej do potrzeb użytkowników. Idea jest taka, aby osoba korzystająca z Google mogła uzyskać jak najbardziej precyzyjną odpowiedź na swoje zapytanie.

Trzeba też mieć na względzie, że z biegiem lat – gdy oswoiliśmy się już z obecnością nowoczesnych technologii w naszym życiu – korzystamy z Google inaczej niż kilka lat temu. Przykładowo zapytania wpisywane w wyszukiwarkę coraz częściej przyjmują postać całych pytań, a nie wyrywkowych haseł. Ponadto korzystamy z wyszukiwania głosem, co również zmienia sposób, w jaki pytamy Google o informacje.

Czy to oznacza, że niemożliwe jest osiągnięcie sukcesu w obszarze SEO? Oczywiście, że nie. Trzeba jednak zadbać o szereg czynników, które zwiększają widoczność serwisu w Internecie. Te kluczowe to:
  • odpowiednia konstrukcja samej strony internetowej – istotne są np. szybkość ładowania się strony czy jej dostępność na różnych urządzeniach (a zwłaszcza tych mobilnych, przy pomocy których już dziś odbywa się ponad połowa ruchu w Sieci),
  • wartościowe i zoptymalizowane treści w serwisie – istotne jest nie tylko, aby teksty były odpowiednio nasycone ważnymi dla firmy słowami kluczowymi, ale też aby miały nagłówki, wypunktowania oraz (co kluczowe) miały wysoką jakość pod względem merytorycznym,
  • optymalizacja meta danych – a więc m.in. meta title i meta description, czyli elementów, które są wyświetlane jako opis strony w wynikach wyszukiwania Google, a także meta danych dotyczących obrazów,
  • budowanie przyjaznych SEO adresów podstron – chodzi o to, aby URL-e poszczególnych podstron były poszeregowane w „drzewka” i zawierały komunikatywne nazwy, a nie ciąg przypadkowych liczb i liter,
  • zastosowanie głębokiego linkowania – a więc wewnętrznych odniesień do poszczególnych podstron,
  • pozyskanie wartościowych odnośników na stronach zewnętrznych – dziś działania SEO łączą się z content marketingiem.
To oczywiście tylko bardzo podstawowe określenie wytycznych. Szczegółowa strategia musi zostać dopasowana m.in. do:
  • specyfiki branży, w której działa firma (inaczej wygląda pozycjonowanie w niszowych sektorach rynku, a inaczej w tych wysoce konkurencyjnych),
  • budżetu, jakim dysponuje klient,
  • założonych celów w krótkiej i długiej perspektywie czasu.
SEO: samodzielnie czy z pomocą specjalisty?
Z uwagi na to, że działania z obszaru SEO są dość skomplikowane i wymagają szeregu kompetencji technicznych, jak i kreatywnych (copywriting), większość przedsiębiorstw decyduje się powierzyć je w ręce ekspertów z agencji interaktywnych. Do rozsądne rozwiązanie pod warunkiem, że wybierze się współpracę z ekspertami o udokumentowanej efektywności działania. Warto pamiętać, że współpraca związana z pozycjonowaniem powinna się rozpocząć od wykonania audytu SEO oraz konkretnego zakreślenia:
  • docelowej grupy, do której ma dotrzeć przekaz firmy,
  • obszarów tematycznych, które wiążą się z wynikami wyszukiwania,
  • konkretnych słów kluczowych – tych, które będą priorytetem oraz tzw. listy long-tail, która zwiększa potencjał wyszukiwania,
  • metod optymalizacji, które zostaną zastosowane.

Należy również mieć świadomość, że działania SEO przynoszą rezultaty najczęściej w dłuższej perspektywie czasu. Trzeba więc uzbroić się w cierpliwość i na bieżąco monitorować rezultaty działań. Jeśli działasz w popularnej kategorii, gdzie liczba użytkowników poszukujących usług i produktów przez wyszukiwarkę jest bardzo duża, opłacalne może okazać się zbudowanie wewnętrznego działu zajmującego się pozycjonowaniem stron internetowych, czyli właśnie SEO. Warto wóczas zainwestować w stałe podnoszenie wiedzy pracowników działu SEO poprzez szkolenia, kursy i warsztaty. Zasady stosowane w SEO ulegają bowiem stałym zmianiom wraz ze zmianami w algorytmach wyszukiwarek.

Kursy SEO, szkolenia z pozycjonowania stron WWW - kompendium wiedzy

Pozycjonowanie stron internetowych jest aktualnie bardzo popularną metodą marketingu internetowego, nic więc dziwnego że rynek oferuje cały szereg kursów i szkoleń poświęconych SEO. Są to zarówno kursy SEO online, realizowane w postaci e-learningu czy też kursów multimedialnych, jak i szkolenia SEO online, gdzie zajęcia prowadzone są na żywo z prowadzącym poprzez platformy do wideokonferencji. Ostatnią kategorią są oczywiście szkolenia SEO stacjonarne, które znajdziemy w największych miastach w Polsce - prym w tym względzie wiodą Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Łódź, Bydgoszcz, Szczecin, Lublin, Rzeszów oraz Białystok.

Rodzaje kursów, warsztatów i szkoleń z pozycjonowania (SEO):

  • kursy SEO online - wszelkiego typu e-learning czy też internetowe kursy multimedialne w postaci nagrań video, prezentacji i ćwiczeń. Ich zaletą jest możliwość realizacji programu zajęć w dogodnym dla nas czasie i miejscu oraz realizacja kolejnych lekcji we własnym tempie, wielokrotne wracanie do już odbytych lekcji w zależności od potrzeb. Użytkownicy doceniają kursy SEO online również za ich przystępność cenową - cena kursu SEO online zaczyna się bowiem już od kilkudziesięciu złotych, zdarzają się również bezpłatne i darmowe kursy SEO, chociaż jakość darmowych kursów (w tym w postaci PDF) często pozostawia wiele do życzenia. Kursy SEO online występują również w bardzo wielu odmianach, przykładowe oferty to między innymi: kurs SEO dla Wordpress, kurs SEO od podstaw, kurs SEO i SEM w Google, kurs pisania tekstów SEO i copywritingu, kurs SEO copywriter, kurs Audyt SEO... Kursy te polecane są zwłaszcza początkującym.
  • szkolenia SEO online - różnią się one od kursów tym, że zajęcia prowadzone są na żywo w z góry określonym terminie. Zajęcia odbywają się z reguły na platformach do wideokonferencji takich jak Microsoft Teams czy Zoom, a główną zaletą tego typu szkoleń z pozycjonowania jest możliwość bezpośredniej rozmowy z trenerem i innymi uczestnikami szkolenia. Pozwala to zadać pytania i uzyskać odpowiedzi na nurtujące nas kwestie. Ceny online'owych szkoleń z pozycjonowania zaczynają się od kilkuset złotych, ale najdroższe szkolenia mogą kosztować nawet kilka tysięcy złotych w zależności od programu zajęć i czasu trwania. Szkolenia te skierowane są do średniozaawansowanych i zaawansowanych odbiorców, którzy chcą doskonalić swój warsztat eksperta ds. SEO.
  • szkolenia SEO stacjonarne - organizowane są one głównie w największych miastach w Polsce, ale zdarzają się również oferty szkoleń wyjazdowych, bootcampów itp. Pozwalają one na głębokie zanurzenie w tematykę pozycjonowania stron internetowych, nawiązanie cennych kontaktów, które w tej branży mogą stanowić o sukcesie. Stacjonarne szkolenia z pozycjonowania stron internetowych stwarzają również najlepsze możliwości indywidualnych konsultacji oraz sprzyjają realizacji tzw. case studies. Szkolenia te wymagają jednak też największej inwestycji - ich ceny zaczynają się od kilkuset złotych, ale górna granica za najbardziej rozbudowane programy szkoleniowe sięga nawet kilkunastu tysięcy złotych po uwzględnieniu kosztów podróży służbowych, noclegów itp. Przy szkoleniach stacjonarnych firmy szkoleniowe najczęściej oferują również możliwość zakończenia udziału w szkoleniu egzaminem i uzyskania certyfikatu potwierdzającego zdobytą wiedzę.
Certyfikowane szkolenia i kursy SEO - czy warto ubiegać się o certyfikat?

Wiele szkoleń i kursów z pozycjonowania stron internetowych pozwala uzyskać certyfikat potwierdzający odbycie szkolenia. Warto zwrócić uwagę czy certyfikat uzyskiwany jest po zakończeniu zajęć, czy też do jego uzyskania wymagane jest zdanie egzaminu końcowego. Te drugie cieszą się znacząco lepszą opinią, zwłaszcza w gronie potencjalnych pracodawców, którym zależy nie na wiedzy teoretycznej, ale na praktycznych umiejętnościach z zakresu pozycjonowania stron WWW. Ze względu na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów ds. pozycjonowania stron internetowych, a jednocześnie dużą liczbę kandydatów do pracy, za którymi nie stoją odpowiednia wiedza i doświadczenie, uzyskanie certyfikatu potwierdzającego umiejętności SEO może być dobrym sposobem przekonania do siebie pracodawcy. W trakcie rozmowy rekrutacyjnej warto wspomnieć o ukończonych szkoleniach i kursach z pozycjonowania i podkreślić, które z nich wymagały zdania egzaminu w celu uzyskania certyfikatu.  

SEO – pozycjonowanie stron internetowych