O szkoleniu
Rynek to nieustanna gra o klienta. Sukces biznesowy firmy w dużej mierze zależy od sprawności i nieustępliwości handlowców i innych osób zaangażowanych w kontakty z klientami. W procesie pozyskiwania i obsługi klientów codziennie mierzą się z wieloma trudnymi sytuacjami i „zwrotami akcji”.
Podczas szkolenia dowiesz się, jak wyróżnić się na tle konkurencji, zaintrygować potencjalnego klienta i utrzymać jego zainteresowanie. Nauczysz się również radzić sobie podczas trudnych rozmów.
Po ukończeniu szkolenia, jego uczestnicy będą potrafili:
- wykorzystywać metody prospectingu,
- rozpoznawać i wpływać na motywy kierujące działaniami klienta,
- skutecznie pozyskiwać nowych klientów,
- stosować metody komunikacji asertywnej w rozmowach z klientami,
- wykorzystywać techniki wywierania wpływu,
- skutecznie radzić sobie z trudnymi sytuacjami prospectingowymi.
Dla przedstawicieli firm, którzy mają bezpośredni kontakt z klientami (obecnymi i potencjalnymi), między innymi dla: handlowców, pracowników działu obsługi klienta i działu sprzedaży.
Program szkolenia
WPROWADZENIE
- co to jest prospecting
- zakres i tło działań prospectingowych
- doświadczenia i opinie uczestników na temat prospectingu
ELEMENTY PRAKTYCZNEJ PSYCHOLOGII KLIENTA
- psychologiczne aspekty podejmowania decyzji przez klienta
- zrozumienie motywów działania klienta na etapie pierwszego kontaktu (przez telefon)
- psychologiczne typy klientów i ich implikacje dla naszych działań
- teoria „góry lodowej”
- pozyskanie nowego klienta – specyfika rozmowy telefonicznej
TECHNIKI PROSPECTINGOWE
- pozyskanie nowego klienta jako proces
- czynniki sukcesu w prospectingu
- wpływu naszych zachowań i umiejętności na efekt działań prospectingowych
- istota zachowań interpersonalnych w pierwszym kontakcie z klientem
- zrozumienie powodów stawiania barier przez klienta
- jak dotrzeć do osób decyzyjnych?
- wypracowanie podstawowych algorytmów zachowań w trudnych sytuacjach prospectingowych
ROZMOWA TELEFONICZNA – BANK ZAGRYWEK KLIENTA
- wypracowanie listy wszelkich możliwych zagrywek klienta podczas pierwszego kontaktu
- wypracowanie listy możliwych reakcji na zachowanie klienta
TURNIEJ UMIEJĘTNOŚCI PROSPECTINGOWYCH
- techniki dotarcia do „nieuchwytnego” klienta
- praktyczne techniki wywierania wpływu
- narzędzia przejścia bariery broniącej dostępu do osoby decyzyjnej
- wyjście z sytuacji „braku zainteresowania”
- narzędzia i umiejętności komunikacyjne w procesie prospectingu
- trudne sytuacje podczas pierwszego kontaktu
- zachowania w trudnych sytuacjach
- reakcje na odmowę ze strony klienta
- nasza motywacja i nieustępliwość
- elementy asertywności praktycznej, wykorzystanie wskaźników siły
- pewność siebie w pozyskiwaniu klienta
- bank dobrych praktyk / bank rezerw
INDYWIDUALNA MAPA DROGOWA
- podsumowanie najważniejszych wniosków
- opracowanie mapa drogowej wprowadzenia w życie konkretnych działań
Czas trwania
2 dni: 8:30-15:30
Prelegenci
Magdalena Sadowska-Pawlak - Specjalizuje się w szkoleniach z Negocjacji oraz szkoleniach dedykowanych kadrze kierowniczej średniego i wyższego szczebla – w obszarze: przywództwo oraz intensywne warsztaty menedżerskie. Prowadzi również szkolenia z Zarządzania w stylu coachingowym i Zarządzania ludźmi w projekcie.
Jako dyrektor Izby Coachingu na Pomorzu odpowiada za popularyzowanie i podnoszenie standardów usług coachingowych dla klientów biznesowych i indywidualnych. W latach 90-tych autorka cyklicznego programu telewizyjnego OTV Wrocław, poświęconego psychologicznym problemom zarządzania. Jako Trener zrealizowała 3500 dni szkoleniowych. W ramach działalności non profit prowadzi warsztaty i konferencje takie jak: Progressteron, Światowy Tydzień Przedsiębiorczości czy Przedsiębiorcza Kobieta Trójmiasto.
Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Wrocławskim. Posiada Certyfikat Training for Trainers. Jest członkiem World Association for Case Method Research&Case. Posiada certyfikat International Coaching Community (ICC). Jest certyfikowanym coachem Izby Coachingu. Posiada Certyfikat TSR I stopnia i jest certyfikowanym trenerem Heroic Imagination Project.
Współpracuje z Gdańską Fundacją Kształcenia Menedżerów. Prowadzi superwizję trenerską na MBA.
Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując m.in.:
Alcatel Polska, Allcon, Accor, Auchan, Bank Millenium, Bank Zachodni WBK, Budimex, Douglas, Dovista, Korporacja Budowlana Doraco.
Usłyszała kilka razy w życiu: „otworzyłaś mi w głowie okno”.
Jest autorem wielu recenzji, ostatnia z jej ocenianych książek to Psychopaci w firmie Paula Babiaka, Roberta D. Hare, Gdańskiego Wydawnictwa Psychologicznego.
Lubi aktywny wypoczynek. W wolnym czasie biega. Ostatnio coraz regularniej.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Gdańsk
woj. pomorskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów
- Ulica i nr: Aleja Grunwaldzka 472
- Kod pocztowy: 80-309
- Miejscowość: Gdańsk
- Numer NIP: 5840304615