O szkoleniu
Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników wiedzy na temat ich obowiązków w zakresie wdrożenia faktur ustrukturyzowanych i KSeF.
Szkolenie podzielone jest na dwie części. W pierwszej części zostaną omówione zasady funkcjonowania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) oraz sposób wystawiania i odbierania e-Faktur z uwzględnieniem najnowszych zmian zaprezentowanych w kwietniu i maju 2025 r. Wykładowca prezentuje na żywo w jaki sposób zalogować się do KSeF oraz w jaki sposób nadawać uprawnień, w tym nowe, zawężone uprawnienia dla jednostek wewnętrznych. Podczas prezentacji następuje także wystawienie e-faktury i wygenerowanie tokena uwierzytelniającego.
W drugiej części szkolenia omówiona zostanie szczegółowo najnowsza wersja schemy FA(3). Podczas omawiania schemy uczestniczy będą mogli poznać, w którym miejscu wzoru e-Faktury powinny znaleźć się dane z obecnie wystawianych faktur. W tej części wykładowca na podstawie swojej praktyki omówi jak podejść do wdrażania e-Faktur i na co szczególnie zwrócić uwagę.
- księgowych ,
- dyrektorów,
- kierowników,
- menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF,
- jak również dla osób wystawiających faktury.
- Udział w szkoleniu jest również rekomendowany pracownikom działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT
Program szkolenia
Część I. Funkcjonowanie KSeF, w tym ostatnie nowości.
Aktualny stan prawny. Co jest uchwalone? Na jakie akty czekamy? Terminy wejścia w życie KSeF.
Kto będzie wystawiał faktury w KSeF a kto będzie wyłączony?
Wyłączenie na stałe.
Wyłączenie czasowe.
Szczególne typy faktur a KSeF.
Paragony z NIP do 450 zł.
Faktury z kasy fiskalnej.
Noty korygujące.
Faktury VAT RR.
Pro formy i noty obciążeniowe a KSeF.
Wysyłanie faktur do KSeF.
Wymóg nadania uprawnień do pracy w KSeF.
Wysyłka interaktywna i wysyłka wsadowa (paczki).
Data wystawienia faktury.
Co w przypadku wysyłki do KSeF następnego dnia?
Co jeśli faktura zostanie odrzucona przez KSeF?
Właściwy kurs waluty.
Nr KSeF – jakie ma znaczenie.
KSeF a JPK_VAT.
Samofakturowanie
Udostępnianie faktur w kraju i zagranicą.
Kody QR.
Obieg faktur zakupowych.
Kluczowe ryzyka przy fakturach zakupowych.
Jak usprawnić obieg faktury zakupowych?
Data otrzymania faktury ustrukturyzowanej.
Skąd wziąć nr KSeF przy fakturach zakupowych?
Jak liczyć termin płatności?
Aneksowanie umów z dostawcami.
LOGOWANIE SIĘ DO KSEF NA ŻYWO.
Dostępne metody uwierzytelniania się w KSeF.
Podpis kwalifikowany. Pieczęć kwalifikowana. ePUAP.
Jak nadać uprawnienia? Zarząd. Pracownicy. B2B. Samofakturowanie. Biuro rachunkowe.
Generowanie token autoryzacyjnego.
Dostęp do faktur sprzedaży i zakupu z poziomu KSeF.
Jak się wystawia fakturę w KSeF?
Generowanie ID wewnętrznego.
Awarie i tryb off-line (nowość).
Tryb offline24.
Awaria KSeF.
Zapowiedziana przerwa w KSeF (niedostępność).
Awaria u podatnika.
Data wystawienia i otrzymania faktury w okresie awarii.
Płatności za faktury.
Zmiany w przelewach MPP.
Nr KSeF przy przelewach MPP.
Nr KSeF przy przelewach zwykłych.
Zbiorcze przelewy.
Identyfikator zbiorczy.
Kary pieniężne.
Za co przewidziane są kary?
Od kiedy grożą kary?
Kara dla spółki czy dla fakturzysty?
Część II. Treść faktury ustrukturyzowanej – nowa schema FA(3).
Nowości w schemie FA(3).
Wprowadzenie załącznika do faktury.
Wymóg podania nr NIP jednostki organizacyjnej JST.
Nowa rola w Podmiot3 – Pracownik.
Doprecyzowanie węzła „Płatności”
Pozostałe zmiany o charakterze technicznym.
Jak zabrać się za wdrożenie KSeF w firmie?
Mapowanie treści obecnych faktur do wzoru schemy.
Problematyka dostępnych rodzajów e-Faktur (VAT, ZAL, ROZ, KOR) a faktyczny sposób wystawiania faktur w firmach.
Dane sprzedawcy, nabywcy.
Podmioty trzecie na fakturze (odbiorca, płatnik, oddział, dodatkowy nabywca).
Nowe wymogi dla daty sprzedaży.
Gdzie umieścić dane dodatkowe ze swoich faktur? Rabaty, kody towarów, numery, waga, ilość, oświadczenia, informacje, itp.
Oznaczenie dotyczące płatności.
Wymogi dla faktur korygujących.
Sposoby korygowania wierszy.
Kiedy przez storno? Kiedy przez różnicę?
Korekta błędnych danych nabywcy.
Zbiorcze faktury korygujące.
Faktury zaliczkowe.
Dane zamówienia na fakturze zaliczkowej.
Częściowe dostawy po wystawieniu faktury zaliczkowej. Jak to zafakturować w KSeF?
Faktura rozliczeniowa.
Korekta do faktury zaliczkowej i rozliczeniowej.
Pytania i odpowiedzi.
Czas trwania
10.00-15.00
Forma zajęć
Prelegenci

Adwokat, doradca podatkowy. Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych podatników. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług. Prowadzi szkolenia m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 649 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
