O szkoleniu
Szkolenie uwzględni stan prawny obowiązujący w grudniu 2025 r. W trakcie szkolenia przedstawione zostaną procedury postępowań w przypadku inwestycji strategicznych oraz z punktu widzenia Prawa budowlanego. Szczególna uwaga poświęcona będzie procedurom na etapie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz ponownej oceny oddziaływania na środowisko. Uwzględnione zostaną zasady postępowania w trakcie oceny oddziaływania na obszar Natura 2000. Szkolenie obejmie także praktyczne aspekty istotne z punktu widzenia pozyskiwania środków z programów operacyjnych na poziomie województwa oraz kwalifikacji przedsięwzięć.
Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom poznać przepisy prawa i obowiązujące procedury, zarówno dla oceny oddziaływania przedsięwzięcia, jak i oceny przeprowadzanej dla dokumentów strategicznych.
Szkolenie dedykowane jest dla urzędników przygotowujących decyzje środowiskowe lub uczestniczących w postępowaniach w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, ponownej oceny czy oceny na obszar Natura 2000, wykonawców raportów, inwestorów, pracowników instytucji zarządzających programami operacyjnymi, dla wszystkim innych zainteresowanych tą tematyką.
Program szkolenia
- Definicje ustawowe, istotne dla procedur związanych z ochroną środowiska w procesie inwestycyjnym
- Podobieństwa i różnice procedur uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i procedur uzyskiwania pozwoleń zintegrowanych:
• przedsięwzięcie a instalacja,
• oddziaływanie na stan jakości powietrza,
• oddziaływanie na klimat akustyczny,
• kumulowanie oddziaływań, dzielenie przedsięwzięć/delimitacja instalacji. - Udział społeczeństwa w procedurze ooś
- Oceny strategiczne ze szczególnym uwzględnieniem kryteriów ich przeprowadzania:
• kryteria uznania, że dany dokument winien być poddany procedurze oceny strategicznej,
• organy właściwe,
• odstąpienie od przeprowadzenia procedury oceny. - Podział przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko:
• kwalifikacja przedsięwzięć w przypadku rozbudowy, przebudowy i montażu dla przedsięwzięć mogących zawsze i potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko,
• dzielenie przedsięwzięć – powiązania technologiczne a funkcjonalne,
• przebudowa, rozbudowa, montaż – kryteria kwalifikacji w grupie I,
• przebudowa, rozbudowa, montaż – kryteria kwalifikacji w grupie II,
• zmiany w przedsięwzięciu nieobejmujące przebudowy, rozbudowy, montażu. - Postępowanie w sprawie kwalifikacji do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i samej oceny oddziaływania na środowisko planowanych przedsięwzięć:
• właściwość organów,
• procedura dla przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko,
• procedura dla przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko,
• raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko,
• wymogi dotyczące dokumentacji niezbędnej do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. - Rozstrzygnięcia, które poprzedza decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach i konsekwencje dotyczące procedur wydawania, odwołań, skarg do sądów dla tych decyzji
- Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach:
• elementy decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wydanej po przeprowadzeniu oceny oddziaływania na środowisko,
• elementy decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wydanej bez przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko,
• środki minimalizujące oddziaływania a kompensacja przyrodnicza,
• odmowa wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
• odwołania i skargi do sądu. - Zmiana decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
- Odniesienia do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w Prawie budowlanym
- Ponowna ocena oddziaływania na środowisko
- Ocena oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000
- Szczególne rozwiązania dla niektórych inwestycji strategicznych
- Skutki zapisów decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla decyzji wymienionych w art. 72 ustawy OOŚ oraz dla decyzji ustalających warunki korzystania ze środowiska
- Problemy ze stosowanie art. 362 POŚ po przedłożeniu analizy porealizacyjnej
- Kierunki zmian przepisów o ocenach oddziaływania na środowisko:
• usprawnienie i przyśpieszenie procedur DŚU,
• wzmocnienie sankcji i odpowiedzialności,
• zmiany w kompetencjach organów,
• bardziej skuteczny udział społeczeństwa. - Ocena efektywności szkolenia
- Konsultacje, dyskusja
Czas trwania
Zajęcia w godzinach: 9:00 – 15:00.
Prelegenci
Dyrektor Departamentu Ochrony Środowiska w Urzędzie Marszałkowskim, pełni funkcję Koordynatora do spraw Środowiska w ramach Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym obecnie FEP. Doświadczony szkoleniowiec w zakresie ocen oddziaływania na środowisko, pozwoleń zintegrowanych, ochrony powietrza. Trener szkolący administrację krajową w ramach 4 projektów dotyczących wzmocnienia administracji w perspektywie członkostwa w Unii Europejskiej. Biegły z listy wojewody do sporządzania ocen oddziaływania na środowisko. Sekretarz, wiceprzewodniczący i członek Wojewódzkiej i Regionalnej Komisji ds. Ocen Oddziaływania na Środowisko, Przewodniczący Regionalnej Rady Ochrony Przyrody.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Do udziału w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do internetu, mikrofon, słuchawki/głośniki, ewentualnie kamera internetowa. Prosimy o korzystanie z najaktualniejszych wersji przeglądarek Google Chrome (zalecana) lub Mozilla Firefox.
Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą wykładowcę, mogą również widzieć i słyszeć siebie wzajemnie – zapewniamy możliwość skorzystania z panelu dyskusyjnego dla wszystkich uczestników (obraz + dźwięk) w trakcie szkolenia oraz wsparcie techniczne realizowane telefonicznie lub w formie czatu podczas i przed szkoleniem.
Przed rozpoczęciem szkolenia każda zgłoszona osoba otrzyma e-maila z linkiem do wirtualnego pokoju wraz z instrukcją połączenia się z platformą szkoleniową.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- wsparcie poszkoleniowe
- Szkolenie finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych jest zwolnione od podatku VAT.
- Rozwiń
- 7.14% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 7.14% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
I. CZĘŚĆ OGÓLNA
- Regulamin Świadczenia Usług Szkoleniowych określa zasady udziału w szkoleniach organizowanych przez firmę AMG Szkolenia s.c. z siedzibą w Lublinie, przy ul. Bursztynowej 8/44, zwaną dalej Organizatorem, która jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych przez Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie.
- Oferty organizowanych przez nas szkoleń (stacjonarnych i online) są dostępne na naszej stronie www.amgszkolenia.pl i obejmują zakresy tematyczne, informacje dotyczące wykładowców oraz informacje organizacyjne. Wszystkie organizowane przez nas szkolenia zostały zaprojektowane w taki sposób, by jak najbardziej przystępnie przekazywać wiedzę, by były interesujące oraz możliwie jak najbardziej angażujące dla uczestników. Dbamy również o zaplecze techniczne, bezstresowy przebieg i atrakcyjną oprawę szkoleń.
- Udział w szkoleniach możliwy jest jedynie po akceptacji postanowień niniejszego regulaminu.
Przesłanie do AMG Szkolenia formularza zgłoszeniowego stanowi prawnie wiążącą umowę pomiędzy podmiotem zgłaszającym a AMG Szkolenia i jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie oraz podstawą do wystawienia faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
II. WARUNKI UCZESTNICTWA I PŁATNOŚĆ ZA SZKOLENIE
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest przesłanie do AMG Szkolenia (Organizatora) na adres biuro@amgszkolenia.pl prawidłowo wypełnionego formularza zgłoszeniowego lub zgłoszenie uczestnictwa poprzez wypełnienie formularza online. Formularze dostępne są na stronie www.amgszkolenia.pl. Organizator potwierdzi otrzymanie formularza zgłoszeniowego wysyłając e-mail na wskazany adres. W przypadku braku informacji potwierdzającej w czasie 24 godzin – należy skontaktować się z Organizatorem.
- Korespondencja dotycząca organizacji szkolenia (potwierdzenie, odwołanie, zmiana terminu, wykładowcy itp.) odbywa się wyłącznie w formie elektronicznej. W formularzu zgłoszeniowym musi zostać podany przynajmniej jeden adres e-mail, na który będą wysyłane informacje organizacyjne.
- Płatność za szkolenie powinna być przekazana w formie przedpłaty w terminie do 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia na n/w nr konta. Dokument proforma wystawiamy na życzenie. Po uzyskaniu zgody Organizatora istnieje możliwość zapłaty po szkoleniu. W takim przypadku opłata za szkolenia uiszczana jest na podstawie faktury wystawionej po zakończeniu szkolenia. Termin płatności wynosi od 7 dni do 14 dni od daty wystawienia faktury.
Nr konta: PL 37 1020 3176 0000 5602 0283 5627 - Przysługujące zniżki należy zaznaczyć na formularzu zgłoszeniowym. Brak wpisanej informacji o rabacie lub promocji spowoduje, że nie zostaną one uwzględnione.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu. Rezygnacja z udziału w szkoleniu odbywa się wyłącznie w formie pisemnej i musi wpłynąć do Organizatora najpóźniej na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia online lub najpóźniej na 14 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia stacjonarnego. Organizator musi pisemnie potwierdzić otrzymanie informacji o rezygnacji z udziału w szkoleniu. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania pełnej opłaty.
- Organizator potwierdzi realizację szkolenia w zaplanowanym terminie: w formie online nie później niż 3 dni a w formie stacjonarnej nie później niż 7 dni przed datą jego rozpoczęcia.
- Organizator zastrzega sobie prawo zmiany miejsca szkolenia stacjonarnego lub terminu szkolenia z przyczyn organizacyjnych (szkolenie w formie online nie później niż 3 dni a w formie stacjonarnej nie później niż 7 dni przed datą jego rozpoczęcia), a także do wyznaczenia równoważnego zastępstwa w przypadku, gdy wykładowca nie będzie mógł prowadzić zajęć z ważnych przyczyn losowych. Zmiany te wymagają pisemnej akceptacji. Brak akceptacji Organizator traktuje jako bezkosztową rezygnację ze szkolenia.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy (szkolenie w formie online nie później niż 3 dni a w formie stacjonarnej nie później niż 7 dni przed datą jego rozpoczęcia). W takim przypadku zwrot ewentualnej przedpłaty będzie dokonany w terminie do 7 dni od daty odwołania. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- W przypadku braku realizacji szkolenia z przyczyn niezależnych od Organizatora i bez wymaganego zgodnie z Regulaminem wcześniejszego powiadomienia, podmiot zgłaszający nie ponosi kosztów szkolenia, z wyjątkiem sytuacji, gdy strony postanowią inaczej.
- Wsparcie poszkoleniowe: w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia uczestnikom szkolenia umożliwiamy kontakt z wykładowcą w celu uzyskania pomocy w rozwiązywaniu problemów dotyczących zakresu tematycznego szkolenia.
- Uczestnik szkolenia może złożyć reklamację w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia. Reklamację w formie pisemnej należy wysłać na adres biuro@amgszkolenia.pl Organizator ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji i w tym czasie może zwrócić się do składającego reklamację o dodatkowe pisemne wyjaśnienia. Organizator zastrzega sobie prawo braku odpowiedzi na złożoną reklamację w przypadku, gdy będzie niezrozumiała lub będzie sprzeczna z innymi zapisami Regulaminu. Organizator udzieli odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej drogą elektroniczną i w przypadku uznania zasadności reklamacji zaproponuje wybraną formę rekompensaty.
Formy rekompensaty: 10%, 20% lub 50% zniżki na udział w szkoleniu zaproponowanym przez Organizatora i zaakceptowanym przez składającego reklamację. Treści szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi. Na jakąkolwiek formę ich utrwalania, kopiowania, dalszej odsprzedaży, rozpowszechniania i udostępniania oraz nagrywania przebiegu szkolenia AMG Szkolenia nie wyraża zgody.
III. RODO
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych są wspólnicy spółki cywilnej AMG Szkolenia Agnieszka Ochmańska i Grzegorz Ochmański, z siedzibą w Lublinie, przy ul. Bursztynowej 8/44, kod pocztowy 20-576, www.amgszkolenia.pl, e-mail: biuro@amgszkolenia.pl, tel. 789 172 032. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie wyłącznie w celu zawarcia umowy (formularz zgłoszeniowy) i realizacji szkolenia. Dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji umowy. Ma Pani/Pan prawo do: dostępu, sprostowania, ograniczenia przetwarzania i usunięcia podanych danych.
- Pozostałe informacje dostępne są na stronie www.amgszkolenia.pl w zakładkach Polityka prywatności i Bezpieczeństwo.
- Nazwa firmy: AMG Szkolenia
- Ulica i nr: Bursztynowa 8/44
- Kod pocztowy: 20-576
- Miejscowość: Lublin
- Numer NIP: 7123419993
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
