Szkolenie

Współpraca z dostawcami w branży motoryzacyjnej i PPAP od dostawców

O szkoleniu

Zarządzanie wdrożeniami wyrobów do produkcji wielkoseryjnej wg metodologii APQP wraz z zasadami współpracy Klient-Dostawcy wg wymagań podręcznika PPAP stosuje się w całym łańcuchu dostaw dla branży motoryzacyjnej. Zgodnie z wymaganiami standardu IATF 16949:2016 dotyczy to części do nowych pojazdów (pierwotny rynek sprzedaży): samochodów osobowych, ciężarowych, autokarów oraz motocykli. 16949:2009 dotyczy to części do nowych pojazdów (pierwotny rynek sprzedaży): samochodów osobowych, ciężarowych, autokarów oraz motocykli.
Dlaczego warto wziąć udział?

KORZYŚCI DLA PRZEDSIĘBIORSTWA

  • Zdobycie wiedzy o zarządzaniu dostawami w przemyśle samochodowym.
  • Możliwość optymalizacji i minimalizacji kosztów i ryzyka współpracy oraz kontroli dostaw.
  • Poznanie zasad kreowania wymagań dla dostawców i podpisywania umów w branży motoryzacyjnej.
  • Przećwiczenie zasad procedury PPAP- zatwierdzania części / materiałów od dostawców.
  • Optymalizacja zasad współpracy z dostawcami usług.
  • Przygotowanie do audytów certyfikacyjnych, recertyfikacyjnych, kontrolnych i klientowskich - w branży motoryzacyjnej.
  • Nabycie umiejętności planowania jakości wyrobów spełniających wymagania klientów.
  • Właściwa identyfikacja potrzeb i wymagań klienta.
  • Nabycie umiejętności sporządzania dokumentacji niezbędnej do zatwierdzania wyrobów przez klientów.
  • Optymalizacja metodyki zatwierdzania wyrobów (uproszczenie, redukcja złożoności) – minimalizacja kosztów.
Kto powinien wziąć udział?
  • Osoby odpowiedzialne za współpracę z dostawcami i PPAP od dostawców.
  • Szefowie Projektów / Przedstawiciele Klientów.
  • Pracownicy Działu Zakupów i Logistyki.
  • Pracownicy Działu Jakości odpowiedzialni za kontrolę dostaw i współpracę z Dostawcami.
  • Konstruktorzy.
  • Technolodzy.
  • Pracownicy Produkcji i Utrzymania Ruchu odpowiedzialni za współpracę z dostawcami usług dla produkcji.
  • Szefowie Jakości.
  • Pełnomocnicy kierownictwa ds. Systemu Zarządzania.
  • Audytorzy Wewnętrzni i u Dostawcy.

Program szkolenia

1. Kanony wymagań w branży motoryzacyjnej: Podejście Procesowe, Ciagłe Doskonalenie, PDCA.
2. Najważniejsze wymagania dotyczące firmy produkcyjnej: „organizacji”, dostawcy, klienta.
3. Wymagania standarduIATF 16949:2009 dotyczące zakupów i dostawców.
4. APQP projektu dla klienta a współpraca z dostawcami i APQP od dostawcy.
5. Zasady podpisywania umów z dostawcami: Podręcznik Dostawcy i wymagania dot. PPAP.
6. Interpretacja kluczowych składników PPAP: FMEA, MSA, Capability Study na bazie wymagań IATF 16949:2016, podręczników IATF.
7. Wykorzystanie Podręcznika Dostawcy i Umowy z Klientem dla uzgodnienia PPAP.
8. Ogólne zasady zatwierdzania części przy wdrożeniu produkcji seryjnej.
9. System zarządzania dostawcy
10. Wybór dostawców.
11. Ocena dostawców.
12. Kontrola jakości dostaw – metody, zasady, kontrola dostaw a KJ ostateczna u dostawcy.
13. Zatwierdzanie produkcji próbnej – PPAP.
14. Poziomy przedłożenia.
15. Status przedkładania i PSW.
16. Wymagania dotyczące aktualizacji dokumentacji przedłożenia w przypadku zmian procesów i zasady powiadamiania klienta.
17. CSR - specyficzne wymagania firm motoryzacyjnych dla dokumentacji PPAP.
18. Przykładowa procedura zarządzania procesem PPAP.
19. Zasady przygotowania i przedkładania dokumentacji według wymagań podręcznika PPAP - przegląd zalecanych typowych dokumentów i ich zawartości.
20. Typowe i opcjonalne składniki PPAP - w zależności od procesów produkcyjnych.
21. Raportowanie jakości dostaw.
22. Zasady współpracy z dostawcami usług (m.in. wg VDA 6.2).
23. Zasady audytów u dostawców (drugiej strony) – metody, podejścia, check-listy ułatwiające planowanie i realizację audytów.
24. Podsumowanie i ocena szkolenia. 

 

Ćwiczenia: Wspólne ćwiczenia w grupach związane z tematyką oraz najważniejszymi zasadami i technikami:

  • Niezbędne wymagania dla Dostawców / Podręcznik Dostawcy.
  • Zasady postępowania reklamacyjnego - procedury, techniki 8D, 5xWhy.
  • Zarządzanie wdrożeniem i współpracą z Klientem / Dostawcami – realizacja zadań APQP - Ciągłe doskonalenie – techniki RCA (Root Causes Analysis).

Czas trwania

2 dni po 7 godzin

Prelegenci

Cytat

trener TQMsoft, specjalista – praktyk

Gdzie i kiedy

Kraków 24 - 25 czerwca 2021
TQMsoft

31-231 Kraków

Bociana 22a

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Online 24 - 25 czerwca 2021

Weź udział

Szkolenie stacjonarne
za osobę
1350 PLN
+23% vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Szkolenie online
za osobę
1250 PLN
+23% vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa

Organizator

TQMsoft
31-231 Kraków
Bociana 22a
woj. małopolskie
Od 1996 roku wspieramy naszych Klientów w doskonaleniu jakości i produktywności. Usprawniamy procesy Klientów dostarczając i wdrażając najwyższej klasy produkty i usługi. Pomagamy doskonalić kompetencje techniczne i osobiste pracowników różnych sz...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

TQMsoft
31-231 Kraków Bociana 22a
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!