O szkoleniu
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.
Przy skierowaniu na szkolenie powyżej trzech Uczestników z jednej firmy / instytucji udzielamy indywidualnego rabatu.
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony.
Cena szkolenia: 660,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia.
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506
W trakcie szkolenia Uczestnicy zapoznają się z:
- Ustawą z 29 września 1994 r. o rachunkowości.
- Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13.09.2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej
- Ustawą z 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. nr 14, poz. 114 ze zm.).
- Ustawą z dnia 25.10.1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.
- Krajowymi Standardami Rachunkowości (KRS) a inwentaryzacja
Szkolenie skierowane do osób odpowiedzialnych za rachunkowość w instytucji lub firmie.
Program szkolenia
I. Podstawowe informacje o inwentaryzacji
1. Cel, istota i zasady inwentaryzacji w jsfp.
2. Odpowiedzialność za przeprowadzenie rocznej inwentaryzacji
3. Instrukcja inwentaryzacyjna jako załącznik do polityki rachunkowości
-Wprowadzenie pojęcia „teren strzeżony"
4. Pojęcie indywidualnej i łącznej odpowiedzialności materialnej pracowników
5. Zasady organizacji inwentaryzacji
- Opracowanie i wdrożenie instrukcji i zarządzeń inwentaryzacyjnych
- Powołanie komisji inwentaryzacyjnej, zespołów spisowych i kontrolera spisowego
- Rola i uprawnienia biegłego rewidenta
- Dokumentacja inwentaryzacji i jej archiwizacja
- Dopuszczalne uproszczenia czynności inwentaryzacyjnych
II. Terminy i metody inwentaryzacji
1. Terminy inwentaryzacji poszczególnych składników aktywów i pasywów
- Harmonogram inwentaryzacji
2. Zasady inwentaryzacji drogą spisu z natury
- Inwentaryzacja aktywów trwałych
- Inwentaryzacja zapasów
- Inwentaryzacja inwestycji krótkoterminowych w tym środków pieniężnych
- Inwentaryzacja "wyposażenia"
- Inwentaryzacja używanych przez jednostkę obcych składników majątku
- Inwentaryzacja a "skontrum"
3. Potwierdzenie salda należności
- Salda zerowe
- Forma uzyskania potwierdzenia sald a tzw. akceptacja dorozumiana
4. Porównanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami
- Składniki majątku objęte inwentaryzacją w drodze weryfikacji
- Sposoby przeprowadzania weryfikacji
- Udokumentowanie inwentaryzacji w drodze
III. Rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych
1. Podstawowe informacje związane z rozliczaniem różnic inwentaryzacyjnych
2. Wycena ujawnionych różnic
3. Sposób rozliczania niedoborów i nadwyżek
4. Kompensata niedoborów z nadwyżkami
IV. Czynności związane z zakończeniem inwentaryzacji dla celów bilansowych
1. Sprawozdanie z przeprowadzonej inwentaryzacji
2. Wycena bilansowa wybranych aktywów i pasywów
V. Pytania i odpowiedzi
Czas trwania
Godz. 9.30-14.30 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)
Prelegenci
Biegły rewident, wybitny ekspert z dziedziny rachunkowości i podatków oraz finansów publicznych.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Nie ma potrzeby posiadania kamery.
Nie ma potrzeby posiadania kamery.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 2 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatność za szkolenie następuje na podstawie faktury VAT, wystawionej w dniu szkolenia.
Odwołanie uczestnictwa w szkoleniu nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.
- Nazwa firmy: Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
- Ulica i nr: St. Żółkiewskiego 4/2
- Kod pocztowy: 70-345
- Miejscowość: Szczecin
- Numer NIP: 8521299460