Zasady i metody inwentaryzacji - aktualne przepisy - praktyczne wskazówki

O szkoleniu

Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.

Przy skierowaniu na szkolenie powyżej trzech Uczestników z jednej firmy / instytucji udzielamy indywidualnego rabatu.
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony.

Cena szkolenia: 660,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje: 
- uczestnictwo w szkoleniu 
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby) 

Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia.  
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.

Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT  
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506

Dlaczego warto wziąć udział?

 W trakcie szkolenia Uczestnicy zapoznają się z:

- Ustawą z 29 września 1994 r. o rachunkowości. 
- Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13.09.2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej 
  - Ustawą z 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. nr 14, poz. 114 ze zm.). 
  - Ustawą z dnia 25.10.1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. 
  - Krajowymi Standardami Rachunkowości (KRS) a inwentaryzacja

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane do osób odpowiedzialnych za rachunkowość w instytucji lub firmie. 

Program szkolenia

I. Podstawowe informacje o inwentaryzacji 
    1. Cel, istota i zasady inwentaryzacji w jsfp. 
    2. Odpowiedzialność za przeprowadzenie rocznej inwentaryzacji 
    3. Instrukcja inwentaryzacyjna jako załącznik do polityki rachunkowości 
        -Wprowadzenie pojęcia „teren strzeżony" 
    4. Pojęcie indywidualnej i łącznej odpowiedzialności materialnej pracowników 
    5. Zasady organizacji  inwentaryzacji 
       - Opracowanie i wdrożenie instrukcji i zarządzeń inwentaryzacyjnych 
       - Powołanie komisji inwentaryzacyjnej, zespołów spisowych i kontrolera spisowego 
       - Rola i uprawnienia  biegłego rewidenta 
       - Dokumentacja inwentaryzacji i jej archiwizacja   
       - Dopuszczalne uproszczenia czynności inwentaryzacyjnych
II. Terminy i metody inwentaryzacji 
   1. Terminy inwentaryzacji poszczególnych składników aktywów i pasywów 
        - Harmonogram inwentaryzacji 
   2. Zasady inwentaryzacji drogą spisu z natury 
        - Inwentaryzacja aktywów trwałych 
        - Inwentaryzacja zapasów 
        - Inwentaryzacja inwestycji krótkoterminowych w tym środków pieniężnych 
        - Inwentaryzacja "wyposażenia" 
        - Inwentaryzacja używanych przez jednostkę obcych składników majątku 
        - Inwentaryzacja a "skontrum" 
   3. Potwierdzenie salda należności 
        - Salda zerowe 
        - Forma uzyskania potwierdzenia sald a tzw. akceptacja dorozumiana 
   4. Porównanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami 
        - Składniki majątku objęte inwentaryzacją w drodze weryfikacji 
        - Sposoby przeprowadzania weryfikacji  
        - Udokumentowanie inwentaryzacji w drodze
III. Rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych 
   1. Podstawowe informacje związane z rozliczaniem różnic inwentaryzacyjnych 
   2. Wycena ujawnionych różnic 
   3. Sposób rozliczania niedoborów i nadwyżek 
   4. Kompensata niedoborów z nadwyżkami 
IV. Czynności związane z zakończeniem inwentaryzacji dla celów bilansowych 
   1. Sprawozdanie z przeprowadzonej inwentaryzacji 
   2. Wycena bilansowa wybranych aktywów i pasywów 
V. Pytania i odpowiedzi

Czas trwania

Godz. 9.30-14.30 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa) 

Prelegenci

0
Edward Tomczyk

Biegły rewident, wybitny ekspert z dziedziny rachunkowości i podatków oraz finansów publicznych.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie na platformie Zoom. Nie jest konieczne instalowanie aplikacji, można otworzyć link w przeglądarce. Aplikacja zainstaluje się sama z linku przesłanego dzień przed szkoleniem. Zalecany jest dostęp do szybkiego Internetu.
Nie ma potrzeby posiadania kamery.
Szkolenie na platformie Zoom. Nie jest konieczne instalowanie aplikacji, można otworzyć link w przeglądarce. Aplikacja zainstaluje się sama z linku przesłanego dzień przed szkoleniem. Zalecany jest dostęp do szybkiego Internetu.
Nie ma potrzeby posiadania kamery.

Rejestracja

Cena 1
660
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 2 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Płatność za szkolenie następuje na podstawie faktury VAT, wystawionej w dniu szkolenia.

Odwołanie uczestnictwa w szkoleniu nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
  • Ulica i nr: St. Żółkiewskiego 4/2
  • Kod pocztowy: 70-345
  • Miejscowość: Szczecin
  • Numer NIP: 8521299460

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
70-345 Szczecin, Polska St. Żółkiewskiego 4/2

Organizator

Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
70-345 Szczecin, Polska
St. Żółkiewskiego 4/2
woj. zachodniopomorskie
Ośrodek Edukacyjny FORUM założony przez Annę Hoffmann działa nieprzerwanie i z powodzeniem od ponad 25 lat na polskim rynku szkoleniowym. Firma organizuje szkolenia otwarte i wewnętrzne dla firm, instytucji centralnych oraz urzędów z całej Polski. ...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!