Baza szkoleń, kursów i konferencji dla eCommerce!

  • Zapoznaj się z listą szkoleń i kursów dla branży eCommerce w całej Polsce
  • W ciągu kilku minut poznaj ich program, prelegentów oraz koszty uczestnictwa
  • Zgłoś swój udział wypełniając formularz rejestracji online
szkolenia eCommerce, szkolenia handel internetowy
Przewiń stronę

Szkolenia, kursy i konferencje eCommerce: 200

Artykuł

Internet & eCommerce – lista polecanych szkoleń

Ostatnie lata przyniosły prawdziwą rewolucję, i to na wielu płaszczyznach. Jednym ze skutków pandemii COVID-19 był między innymi niesamowity wzrost ilości klientów sklepów online i transakcji kupna-sprzedaży dokonanych w internecie. Wszystko to sprawia, że zapotrzebowanie na ekspertów tych dziedzin jest większe niż kiedykolwiek. Jak poszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie? Na jakie szkolenia warto posłać pracowników? Przeczytaj, aby się dowiedzieć!

Szkolenia eCommerce, kurs e-commerce

Reklama jest dźwignią w handlu również w internecie. W przestrzeni internetowej marketing wygląda jednak zupełnie inaczej niż w tzw. realu. Co więcej, trendy w tym zakresie zdają się ewoluować jeszcze szybciej. To dlatego aby pozostać na szczycie, musisz się nieustannie dokształcać. Szkolenie z marketingu internetowego to podstawa dla każdego, kto chce, by jego produkty się sprzedawały. W ramach tego typu programów poznasz zagadnienia z zakresu budowania i promowania stron internetowych, wykorzystywania mediów społecznościowych w celach reklamowych, obsługi narzędzi Google i nie tylko. Możesz się również dowiedzieć, co warto robić samodzielnie, a co zlecić profesjonalistom. Zaczniesz tworzyć spójne strategie marketingowe i lepiej rozumieć swojego klienta. To idealna propozycja zarówno dla osób bezpośrednio odpowiedzialnych za handel lub reklamę w internecie, jak i właścicieli firm o takim profilu czy kadry kierowniczej.

SEO, content marketing, e-PR

Menedżerowie i osoby odpowiedzialne za marketing w firmie nie powinny jednak poprzestawać na podstawowej wiedzy z tego zakresu. Jeśli chcesz stale pozyskiwać nowych klientów, musisz zadbać chociażby o SEO. Z nim wiążą się również content marketing (marketing treści), copywriting oraz zyskujące na popularności pojęcie e-PR. Jak tworzyć treści interesujące użytkownika, a jednocześnie spełniające wymogi wyszukiwarek? Jak sprawić, by więcej klientów trafiało do Twojego sklepu z najpopularniejszej wyszukiwarki świata? Jak dbać o wizerunek firmy w sieci? To niezwykle cenne informacje, które możesz poznać na szkoleniach eCommerce.

Nowoczesna obsługa klienta

Wraz z popularnością sprzedaży w internecie rosną też wymagania nabywców, w szczególności co do obsługi. Sprzedawca powinien być dostępny i pomocny pomimo możliwości wykorzystania jedynie cyfrowych kanałów komunikacji. Dokładne poznanie tych kanałów oraz ich możliwości pomaga w podniesieniu standardów obsługi klienta i umożliwia aktywną sprzedaż. Dlatego szkolenia eCommerce poruszające tę tematykę stają się coraz popularniejsze. Dzięki nim pracownicy działów obsługi klienta, managerowie i handlowcy mogą poznać dobre praktyki w zakresie komunikacji i poznać złote zasady obsługi za pośrednictwem e-maila, telefonu, social media, czatów itp. W ramach szkolenia często można również zyskać wiedzę na temat radzenia sobie z emocjami, stresem i „trudnymi klientami". Podstawą są też szkolenia z wykorzystania Facebook do sprzedaży i obsługi klienta czy też szkolenia z Google Ads – jednego z najlepszych programów reklamowych na świecie.

Bezpieczeństwo w sieci, prawa autorskie, RODO itd.

Prowadząc działalność w internecie, powinieneś być doskonale zaznajomiony z kwestiami bezpieczeństwa sieciowego. Niestety nie każdy traktuje ten temat wystarczająco poważnie. Na szczęście istnieją szkolenia eCommerce, które w przystępny sposób pomogą Ci dowiedzieć się znacznie więcej o różnych aspektach związanych z bezpieczeństwem. Poznaj aktualne przepisy, np. te dotyczące ochrony danych osobowych zgodnie z RODO czy prawa autorskiego, aby nie wpłynąć nieświadomie na bardzo groźną minę prawną. Dowiedz się, jak zadbać o to, by nie stać się ofiarą hakerskiego ataku i zadbać o zaufanie klientów. Te bardzo ważne kwestie zbyt często są pomijane, dlatego decydując się na tego typu szkolenie, masz szansę wyróżnić się wśród konkurencji.

UX/CX, Design Thinking itp.

Rosnące wymagania internautów sprawiają, że nieprzydatne, niewygodne w obsłudze i nieatrakcyjne strony internetowe czy aplikacje nie mają szans przebić się na rynku. Dlatego tak ważne jest staranne podejście do kwestii UX (user experience – doświadczeń użytkownika) i CX (customer experience – doświadczeń klienta). Zadbaj o to, by zakupy w Twoim sklepie lub nawet sama wizyta na stronie były prawdziwą przyjemnością. Przejrzysty design, sprawne działanie, starannie opracowana ścieżka zakupowa – wszystko to pozwoli Ci na zwiększenie sprzedaży i podniesienie satysfakcji klienta. Pomóc w tym mogą między innymi szkolenia Design Thinking.

Szkolenia e-commerce są przyszłością w wielu dziedzinach i zawodach. Z pewnością warto się nimi zainteresować! Dostęp do nich jest jednocześnie coraz szerszy dzięki coraz powszechniejszym szkoleniom i kursom realizowanym online. Kursy online dostępne w formie nagrań video oraz e-learningu pozwalają zdobyć wiedzę o podstawach e-commerce, a ich niewątpliwą zaletą jest przystępna cena oraz możliwość realizacji kursu e-commerce w dogodnym dla nas terminie, miejscu oraz tempie. Dla użytkowników średniozaawansowanych i dla zaawansowanych polecane są szkolenia online na żywo, a także szkolenia i kursy e-commerce stacjonarne. Pozwalają one na dużo efektywniejsze uczenie się, bezpośredni kontakt z trenerem i indywidualne konsultacje, a także na nawiązywanie cennych kontaktów zawodowych!

Konferencje E-commerce - dlaczego warto?

Szkolenia, kursy i wszelkiego typu warsztaty praktyczne mogą być doskonałą metodą rozwijania wiedzy i umiejętności z zakresu e-commerce czyli handlu internetowego. Warto jednak wspomnieć również o rozmaitych kongresach i konferencjach ecommerce, którymi de facto ta branża żyje. Co roku dla branży e-commerce organizowany jest cały szereg dużych i małych konferencji i kongresów pozwalających zapoznać się z rozmaitymi trendami na rynku handlu internetowego, poczynając na tematach marketingu internetowego, poprzez rozwój produktów cyfrowych, aż po logistykę w e-commerce, która z roku na rok ulega znacznym przeobrażeniom. Konferencje ecommerce to wreszcie nie tylko wiedza, ale też możliwość nawiązania kontaktów i okazja do networkingu.

Czym kierować się wybierając warsztaty, kursy i szkolenia e-commerce?

Rynek szkoleniowy jest bardzo zróżnicowany. To samo bądź podobne szkolenie w zależności od organizatora, terminu, formuły szkolenia oraz dokładnego programu szkolenia może różnić się ceną nawet o kilkaset procent. Dlatego tak ważne jest analizowanie dostępnych ofert i porównywanie szkoleń oferowanych przez różne firmy szkoleniowe. Na co zwracać uwagę wybierając kurs e-commerce bądź szkolenie?

  • Program szkolenia - zawsze warto sprawdzać na ile w programie szkolenia poruszne są kwestie, na których nam najbardziej zależy. Pamiętać powinniśmy przy tym, że na program szklolenia składa się również sposób przedstawienia danego zagadnienia. Wykład czy prezentacja, jeśli są dobrze przygotowane i ciekawie poprowadzone, mogą być skuteczne, ale w dzisiejszych czasach w warsztacie szkoleniowca dostępne są case studies, ćwiczenia czy gry szkoleniowe, których efektywność i wartość praktyczna często przewyższa tradycyjne formy szkoleniowe.
  • Doświadczenie trenera - każdy z nas chciałby uczyć się od praktyka, który świetnie zrozumie realia i praktykę codziennej pracy oraz wyzwania jakie w niej napotykamy. Praktyczna zajomość zagadnień i szerokie doświadczenie zawodowe bez doświadczenia trenerskiego mogą być jednak niewystarczające. W prowadzeniu szkoleń liczą się nie tylko wiedza, ale też umiejętność jej przekaywania. Stąd warto zapoznać się z życiorysem prowadzącego zanim zdecydujemy się na udział w konkretnym szkoleniu e-commerce.
  • Cena szkolenia - kursy i szkolenie e-commerce znajdziemy w cenie zarówno kilkudziesięciu złotych, jak i kilku tysięcy. Kursy online multimedialne i na platformach e-learning pozwalają zaoferować bardzo atrakcyjne ceny, ale taka forma nauczania ma swoje ograniczenia. Program kursu nie jest dostosowany do grupy uczestników, nie dają one również możliwości uzyskania odpowiedzi na indywidualne, specyficzne pytania ani uczenia się z doświadczeń innych uczestników. Wszystkie te zalety znajdziemy w szkoleniach i warsztatach e-commerce realizowanych na żywo oraz stacjonarnych - ich koszt jest jednak wyższy, gdyż grupa szkoleniowa jest ograniczona pod względem wielkości, a na cenę składają się też wynajęcie sali szkoleniowej, serwis kawowy czy wyżywienie w trakcie szkolenia.
Internet & eCommerce – lista polecanych szkoleń