HR Business Partner (HRBP) to profesjonalista ds. zarządzania zasobami ludzkimi, którego rola w firmie jest znacznie bardziej rozbudowana niż typowego specjalisty ds. HR. HRBP pełni funkcję strategicznego partnera biznesowego, współpracując z osobami decyzyjnymi w organizacji w celu realizacji strategii biznesowej przedsiębiorstwa od strony zasobów ludzkich. Jego wiedza, umiejętności i proponowane rozwiązania mają znaczący wpływ na rozwój konkretnej dziedziny biznesu. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej roli, obowiązkom i kompetencjom HR Business Partnera oraz poznamy szkolenia i kursy dla HR BP.
Kim jest HRBP?
HRBP, czyli HR Business Partner, to profesjonalista zajmujący się zarządzaniem zasobami ludzkimi w kontekście biznesowym. Jego rola polega na wspieraniu organizacji i poszczególnych zespołów biznesowych w osiąganiu celów strategicznych poprzez skuteczne zarządzanie personelem. HRBP dostarcza wiedzę działu HR do różnych obszarów firmy, wspierając zarówno kwestie operacyjne, jak i strategiczne związane z ludźmi w organizacji. Jego zadaniem jest zrozumienie potrzeb biznesowych firmy i dostosowywanie praktyk z zakresu zasobów ludzkich do tych celów, co przyczynia się do efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstwa.
Kurs HR BP, szkolenia HR Business Partner
Coraz więcej firm zgłasza zapotrzebowanie na HRBP, dlatego na rynku oferowane są liczne kursy dla HR BP oraz szkolenia i warsztaty. Mają one na celu przygotować uczestników do pełnienia tej roli strategicznej w organizacji. Na górze strony przedstwiamy listę szkoleń dla HRBP.
-
Szkolenie HRBP to kompleksowy program, który ma na celu przygotować uczestników do pełnienia roli HR Business Partnera. W trakcie szkolenia uczestnicy zdobywają niezbędną wiedzę i umiejętności, które pozwolą im efektywnie wspierać cele strategiczne organizacji oraz budować wartość biznesową poprzez skuteczne zarządzanie personelem. Szkolenia dla HRBP znajdziemy po różnymi nazwami, takimi jak akademia HRBP czy też szkoła HR BP. Ich czas trwania wynosi od 2 dni w przypadku podstawowych programów do nawet kilku miesięcy. Pozwalają one uzyskać certyfikat potwierdzający kwalifikacje zawodowe. Szkolenia stacjonarne znajdziemy głównie w dużych miastach, takich jak Warszawa, Poznań, Wrocław, Katowice, Łódź, Lublin, Gdańsk czy Kraków.
-
Kurs HR Business Partner od od A do Z to natomiast często spotykany kurs online przygotowujący do podjęcia pracy na stanowisku. Pozwala on wziąć udział w zajęciach z dowolnego miejsca, gdyż zajęcia prowadzone są przez Internet.
Ile kosztuje szkolenie na HR Business Partnera?
Koszt jednodniowego szkolenia zaczyna się już od 800 zł od osoby, a w przypadku szkoleń dwudniowych najczęściej kształtuje się w przedziale od 1100 do 2200 złotych. Rozbudowane programy certyfikacyjne mogą jednak kosztować znacznie więcej, ich ceny sięgają nawet ponad 10 tys. złotych.
Inne kursy i szkolenia dla HR BP
- Szkolenia z prawa pracy i kodeksu pracy - są to specjalistyczne szkolenia poświęcone rozmaitym zagadnieniom z zakresu prawa pracy, od czasu pracy, poprzez urlopy, podróże służbowe, zasady nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy. Pozwalają one pozyskać umiejętności niezbędne w pracy w dziale HR.
- Szkolenia dotyczące rekrutacji i selekcji pracowników – pozwalają one poznać efektywne techniki i metody prowadzenia rekrutacji, jak też rozwinąć wiedzę z zakresu narzędzi do selekcji kandydatów czy systemów informatycznych klasy ATS wspierających zatrudnianie pracowników.
- Szkolenia miękkie - poświęcone umiejętnościom interpersonalnym, zdolności rozwiązywania konfliktów i sytuacji trudnych, budowaniu i zarządzaniu zespołami, komunikacji wewnętrznej itp.
- Inne szkolenia specjalistyczne - mogą one dotyczyć przygotowywania systemów motywacyjnych i kafeteryjnych, procesów onboardingu i offboardingu, prowadzenia Assesment i Development Center, polityki szkoleniowej i ewaluacji szkoleń, strategii Employer Branding i dziesiątek innych zagadnień przydatnych w pracy HR Business Partnera.
Podsumowanie
HR Business Partner pełni kluczową rolę w organizacji, będąc strategicznym partnerem biznesowym dla menedżerów i liderów. Jego obowiązki obejmują zarządzanie personelem, audyt procesów HR oraz organizację ważnych spraw w firmie. HRBP musi posiadać rozwinięte kompetencje komunikacyjne, analityczne oraz umiejętność współpracy na różnych szczeblach organizacji, które można zdobywać na odpowienich szkoleniach, kursach i warsztatach oraz studiach podyplomowych. Działając jako HR Business Partner, można wpływać na rozwój organizacji poprzez efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi, wspieranie rozwoju pracowników oraz kreowanie korzystnego środowiska pracy.
