O szkoleniu
-
Szkolenie przygotuje Audytorów lub Kontrolujących do właściwej oceny systemu zamówień publicznych oraz zasad weryfikowania każdego postępowania. Zamawiający dowiedzą się jak prawidłowo powinien wyglądać system udzielania zamówień, jak przygotować postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, udoskonalą umiejętności potrzebne do prawidłowego przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, co przyczyni się do zminimalizowania błędów w tym zakresie, zmniejszy ryzyko korekt i kar nakładanych przez instytucje kontrolne.
Wykonawcy z kolei zostaną zaopatrzeni w praktyczne wskazówki jak ocenić prawidłowość działań Zamawiających i co zrobić w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w obszarze zamówień publicznych – wszystko to zwiększy ich szanse na pozyskanie zamówienia i poprawne złożenie oferty.
Aspekty omawiane na szkoleniu mają szczególne znaczenie w obliczu przepisów obowiązujących od 1 stycznia 2021 roku.
Korzyści dla uczestników
- Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom na zdobycie cennych, praktycznych umiejętności dzięki aktywnej i warsztatowej formule;
- Wiedza przekazana Uczestnikom pozwoli na podniesienie poziomu formalnego bezpieczeństwa w pracy Kontrolujących;
- Jeżeli, mają Państwo taką potrzebę istnieje możliwość omówienia, wyjaśnienia lub konsultacji konkretnej sytuacji wynikającej z Państwa praktyki zawodowej.
Przydatne i ciekawe szkolenie specjalistyczne dla Audytorów, Kontrolujących, Zamawiających a także Wykonawców. Materiał i formuła przekazywana Uczestnikom pozwoli zarówno na weryfikację formalną postępowania w ramach działań audytorów i kontrolujących, jak i na realizację wewnętrznych procesów sprawdzających realizację procedury.
Program szkolenia
1. Zakres kontroli w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
- postępowania niepodlegające przepisom Pzp
- postępowania „krajowe”
- postępowania „unijne”
2. Co powinna zawierać kompletna dokumentacja postępowania?
- omówienie dokumentów, które powinny znajdować się wśród akt sprawy przekazanych o kontroli
3. Szacunek wartości zamówienia
- zasady szacowania wartości zamówienia
- jak zweryfikować kalkulację Zamawiającego?
4. Opis przedmiotu zamówienia
- omówienie błędów w ramach opisów przedmiotu zamówienia na dostawy, usługi, roboty budowlane
5. Warunki udziału w postępowaniu
- błędy Zamawiających w zakresie konstruowania warunków
6. Podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe
- omówienie treści rozporządzeń w trybie warsztatowym, w oparciu o treści rozporządzeń do ustawy Pzp
7. Umowa o zamówienie publiczne
- jak sprawdzać umowę, gdy nie posiada się wiedzy prawnej?
- procedura zmian umowy
8. Kryteria oceny ofert
- zasady konstruowania kryteriów oceny ofert
- wpływ kryteriów na jakość przedmiotu zamówienia
9. Terminy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
- jak powinno się je wyznaczać?
- zasady wyznaczania terminów dedykowane Zamawiającym
10. Przebieg postępowania. Gdzie w procedurach poszczególnych trybów udzielenia zamówienia mogą występować nieprawidłowości?
11. Wzywanie do złożenia dokumentów, wyjaśnianie treści ofert, w tym wyjaśnianie ceny.
- kiedy proces wyjaśniania ceny można uznać za wystarczający? Co Zamawiający powinien uzyskać w wyniku wezwania?
- ile razy można wzywać Wykonawców do złożenia dokumentów?
12. Omyłki w Prawie zamówień publicznych
13. Aukcja elektroniczna
14. Elektronizacja zamówień publicznych
- w jakiej formie i postaci Zamawiający powinien przekazać dokumentację do kontroli?
- jak sprawdzać „elektroniczne” postępowania?
- jakie narzędzia są do takiej kontroli przydatne?
- podpisy kwalifikowane, zaufane, osobiste
- potwierdzanie „za zgodność z oryginałem” w wersji elektronicznej – kto i co może potwierdzać
- postępowania prowadzone za pośrednictwem miniPortalu i komercyjnych platform zakupowych
- adres strony internetowej prowadzonego postępowania
15. Dyskusja warsztatowa na temat prawidłowości prezentowanych przez trenera przykładowych dokumentów.
Czas trwania
2 dni
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 190 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Na podstawie przesłanych informacji skontaktujemy się z Państwem, aby potwierdzić Państwa uczestnictwo w wybranym wydarzeniu oraz przekazać pozostałe informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
- Ulica i nr: Grottgera 16/1
- Kod pocztowy: 60-758
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7773150627