Szkolenie: Autoprezentacja z wykorzystaniem mowy ciała - szkolenie dla sekretarki, asystentki i kierownika biura w JST

Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/autoprezentacja-z-wykorzystaniem-mowy-ciala-szkolenie-dla-sekretarki-asystentki-i-kierownika-biura-w-jst-51637-id3086

Informacje o szkoleniu

  • Autoprezentacja z wykorzystaniem mowy ciała - szkolenie dla sekretarki, asystentki i kierownika biura w JST


    ID szkolenia: 51637
    Typ: Szkolenia
    Kategoria: Administracja publiczna
  • Termin szkolenia:

    Adres szkolenia:

    Sala szkoleniowa
    Centrum 1
    Warszawa
    Godziny zajęć (czas trwania):
    10h
  • Organizator szkolenia:

    Warszawska Grupa Doradców Public Relations
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Narzędzia: Poleć znajomemu Drukuj
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

CEL SZKOLENIA:
Autoprezentacja to nie tylko wizaż i umiejętność pielęgnacji eleganckiego wyglądu. Sekretariat to także mózg całej instytucji. Doświadczeni pracownicy wiedzą, że asystentka prezydenta, wójta czy burmistrza to realnie „druga osoba po Bogu”. Dlatego powinna dysponować wiedzą, która pozwoli jej prawidłowo oceniać postawę, słowa i mowę ciała pracowników, współpracowników i gości. Powinna również skutecznie kreować relacje między swoim szefem a interesantami urzędu. Do tego potrzebna jest wiedza na przykład na temat proksemiki w autoprezentacji – zarządzania przestrzenią biura i sekretariatu. Drobny przykład: jak gość będzie się zachowywał, gdy posadzi się go naprzeciw szefa, a jak gdy będzie posadzony z boku stołu?

Celem szkoleń jest zapoznanie uczestniczek z zasadami skutecznej autoprezentacji w zawodzie sekretarki/asystentki i kierownika biura w JST.

Sekretariat to wizytówka instytucji. Autoprezentacja asystentki jest czynnikiem ocenianym w pierwszej kolejności przez gości, partnerów, przedstawicieli władz i dziennikarzy. Jest także jednym z najważniejszych czynników oceny przez potencjalnego szefa podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Sprawdza się wtedy powiedzenie: „Jak Cię widzą, tak Cię piszą”.
Uczestniczki szkolenia zostaną zapoznane z zasadami stosowania komunikacji werbalnej i niewerbalnej, kreowaniem wizerunku managera urzędu oraz osobistego, budowania relacji z nim. Uczestniczki szkolenia poznają również podstawy efektywnego określania, planowania oraz realizowania celów osobistych i zawodowych, panowania i kontroli nad emocjami, przeciwdziałania sytuacjom stresującym, a także aktywnego podchodzenia do podejmowanego wyzwania.

Szkolenie skierowane jest do:

ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie adresowane jest do asystentek i sekretarek urzędów, czyli do tych wszystkich, którzy realnie są drugą osobą „po Bogu” w instytucji.

Program szkolenia:

PROGRAM SZKOLENIA:

Zasady kreowania wizerunku w pracy
Pierwsze wrażenie a sukces – co można odczytać w ciągu 7, 30 i 60 sekund.
Co możemy odczytać z komunikacji drugiej osoby.
Powitanie - odczytanie nastawienia z podania z dłoni. Czy możemy nadać charakter relacjom odpowiednio podjąć dłoń?
Czy prawidłowo dobieram styl do reprezentowanej instytucji? Określenie swoich mocnych i słabych stron – warsztat z kamerą z autoprezentacji.
Wizerunek w Internecie a wizerunek Urzędu. Jak zbudować swój wizerunek w sieci. Jak kreować wizerunek szefa?

Komunikacja niewerbalna w relacjach z klientami, współpracownikami i szefem.
Jak szybko odczytać autoprezentację klienta, partnera, współpracownika?
Jak odczytać prawdziwe nastawienie i emocje klienta, partnera, współpracownika?
Budzenie sympatii – niewerbalny kod otwartości i szczerości.
Aparycja – jak dobrać garderobę własną i szefa, aby kolorem i stylem wykreować odpowiedni wizerunek.
Jak sprawić, aby widziano w nas eksperta i specjalistę. Jak odbierane są:
- kolor i długość włosów
- barwa i długość paznokci
- wizaż i komunikacja twarzy: uśmiech, kolor zębów, brwi, karnacja, ułożenie głowy
- kontakt wzrokowy i rodzaje patrzenia (po czym poznać zainteresowanie biznesowe, a po czym towarzyskie)
- sylwetka, wzrost i ich wpływ na odbiór przez innych ludzi

Zarządzanie przestrzenią biura:
- ustawienie stołów,
- usadzenie gości a wpływ na komunikację między nimi i ich relacje,
- wykorzystanie odległości między rozmówcami,
- wykorzystanie kolorów, światła i zapachów w biurze,
- znaczenie różnego wyposażenia biura

Haptyka – dotyk a kreowanie wizerunku:
- czy w biznesie można dotykać drugiej osoby?
- znaczenie różnych form dotyku w budowaniu relacji z ludźmi

Chronemika – zarządzanie czasem w autoprezentacji:
- czas jako sygnał w relacjach międzyludzkich – „Ma Pan/Pani kolejne spotkanie” już nie wystarcza.
- jak odbierane jest zaproponowanie wody, soku, kawa lub herbaty
- dodatki konferencyjne i ich wpływ na relacje
- jak ułatwić a jak utrudnić mówienie takimi dodatkami

Mowa ciała.
Gestykulacja eksperta a gestykulacja człowieka miłego.
Gesty pewności siebie.
Gesty strachu i tremy, niepewności i tworzenia bariery.
Gesty złości i negatywnych emocji.
Gesty uzupełniające słowa.
Postawa ciała.
Gesty oddające emocje.
Sposób poruszania się a odbiór przez obserwatorów.

Parametry głosu to tez komunikacja niewerbalna. Operowanie głosem w czasie rozmowy bezpośredniej i przez telefon.
Ustalenie kompetencji komunikacyjnych
Ćwiczenia z operowania głosem.
Tempo mówienia i inne walory głosu – ich wykorzystanie do skutecznej rozmowy.

Informacje o prelegentach:

Maurycy Seweryn – Przeszedł drogę od szeregowego pracownika Centrum Informacyjnego Rządu do stanowiska wiceburmistrza. Przez 3 kadencje radny Dzielnicy Ochota w Warszawie. Był też radnym największej gminy w Polsce - Warszawa Centrum. Prowadził biuro prasowe byłego Marszałka Sejmu RP – p. Marka Borowskiego. Założyciel Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations i organizator Plebiscytu „Urząd Przyjazny Mediom i Społeczeństwu”.
Wykładowca „Autoprezentacji i wystąpień publicznych” w Studium Podyplomowym oraz „Komunikacji społecznej” na Wydziale Dziennikarstwa i PR w Wyższej Szkole Handlowej. Wykładowca „Komunikacji społecznej” w WSBiO i w WSZiP w Warszawie. Jako jedyny przeprowadził w 2012 roku badania na temat wiarygodności prezenterów i mowy ciała w oczach polskiej publiczności. Komentuje mowę ciała i komunikację społeczną dla TVN „Fakty”, Polskiego Radio i dziennika.pl. Ma na koncie kilka tysięcy wystąpień publicznych.
Przez 4 lata był rzecznikiem prasowym największej organizacji społecznej – ponad milionowego Polskiego Związku Działkowców”. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk

Wydarzenia towarzyszące:

Mazowiecka Akademia Mówcy Samorządowego„

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 980 - zł

Cena zawiera:

diagnozę potrzeb szkoleniowych Klienta i grupy docelowej, przygotowanie prezentacji, pokazu multimedialnego, przygotowanie materiałów do ćwiczeń dostosowanych do grupy docelowej, konsultacja zawartości merytorycznej materiałów, przeprowadzenie szkolenia przez trenera, przeprowadzenie oceny wyników szkoleniowych, sporządzenie raportu końcowego, przygotowanie i przesłanie płyty DVD do Klienta z gotowym materiałem poszkoleniowym, tygodniową obsługę posprzedażową – konsultacje, serwis kawowy, wyśmienity obiad, - nocleg w centrum warszawy

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Fvat wystawiamy w dniu szkolenia.

Wydarzenie: Autoprezentacja z wykorzystaniem mowy ciała - szkolenie dla sekretarki, asystentki i kierownika biura w JST