O szkoleniu
Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się technik efektywnej komunikacji w zespole i asertywnych sposobów zachowywania się w trudnych sytuacjach. Poprawią swoje umiejętności w zakresie radzenia sobie z agresją i manipulacją innych oraz rozwiązywania sytuacji konfliktowych w zespole.
Dzięki zdobytej wiedzy uczestnicy zwiększą poczucie własnej skuteczności co wpłynie znacząco na budowanie pozytywnych relacji z innymi ludźmi.
CELE SZKOLENIA:
- Rozwijanie elastycznej i otwartej komunikacji w zespole.
- Doskonalenie umiejętności osobistych i interpersonalnych umożliwiających efektywne funkcjonowanie w grupie.
- Zwiększenie zdolności rozumienia innych oraz jasnego prezentowania swoich opinii, przekonań, myśli w celu konstruktywnego rozwiązywania konfliktów.
- Integracja zespołu.
DO UDZIAŁU W SZKOLENIU ZAPRASZAMY osoby, które chcą poprawić swoje relacje w kontakcie ze współpracownikami.
Program szkolenia
ISTOTA WSPÓŁPRACY W GRUPIE - INTEGRACJA ZESPOŁU.
- Budowanie zaufania i integracji grupy.
- Tworzenie pozytywnych relacji ze współpracownikami.
- Role w grupie.
- Rozwijanie postawy otwartości i współpracy.
- Podejmowanie decyzji zespołowych.
TECHNIKI EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI W ZESPOLE.
- Identyfikacja barier występujących w komunikacji międzyludzkiej i sposoby ich eliminacji.
- Rozróżnianie informacji od interpretacji oraz zachowań od intencji.
- Nadawanie komunikatów „JA”.
- Komunikacja niewerbalna: znaczenie postawy, gestów, mimiki, tonu głosu.
- Trening umiejętności aktywnego słuchania.
- Sztuka stawiania skutecznych pytań.
- Techniki poprawiające porozumiewanie się.
- Umiejętność dostosowania swojego stylu komunikacji do różnych typów osobowości.
WEWNĘTRZNE TAKTYKI KOMUNIKACJI.
- Monolog wewnętrzny – sposoby rozwijania poczucia własnej wartości.
- Samoocena i jej wpływ na relacje interpersonalne.
ROZWIJANIE ZACHOWAŃ ASERTYWNYCH.
- Podstawowe style komunikowania się: agresywny, uległy, asertywny.
- Obrona swoich praw (granic), sposoby radzenia sobie z negatywnymi opiniami i wkraczaniem na nasze terytorium psychologiczne.
- Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych w sposób konstruktywny.
- Wyrażanie osobistych opinii i przekonań.
- Umiejętność mówienia „NIE”.
- Asertywne przyjmowanie ocen.
- Techniki asertywnego reagowania na różne formy krytyki i ataku.
ZAPOBIEGANIE I SKUTECZNE ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW W ZESPOLE.
- Istota konfliktu – konflikt jako wartość, metody konstruktywnego rozwiązywania konfliktów.
- Sztuka prowadzenia dyskusji, niwelowanie różnic zdań.
- Czynniki wpływające na budowanie trwałych relacji interpersonalnych.
- Indywidualne strategie rozwiązywania trudnych sytuacji w komunikacji.
Czas trwania
2 dni: 09:00-15:00
Prelegenci
CEZARY FRYSZKIEWICZ – współwłaściciel, trener i coach Europejskiego Instytutu Psychologii Biznesu. Od ponad 22 lat prowadzi szkolenia z zakresu budowania samodoskonalących się organizacji na wszystkich szczeblach zarządzania, psychologii sukcesu, skutecznych technik i psychologii sprzedaży, profesjonalnej prezentacji, negocjacji, wywierania wpływu na ludzi, komunikacji interpersonalnej, umiejętności trenerskich, automotywacji.
Z wykształcenia lekarz psychiatra, biegły sądowy z zakresu psychiatrii. Certyfikowany trener The Lundbeck Institute w Danii. Certyfikowany coach ICC (International Coaching Community). Uczył się u najbardziej wpływowych liderów biznesu na świecie takich jak: m.in. Anthony Robbins, Brian Tracy.
Specjalista w zakresie metod coachingowych. Prowadzi coaching dla wyższej kadry menedżerskiej ukierunkowany na wzrost efektywności podejmowanych działań, rozwój umiejętności przywódczych, a także osiąganie indywidualnej doskonałości. Współautor metody pracy Cotraining, łączącej Coaching i Trening, dającą najwyższą efektywność szkoleń.
Opracowywał i realizował strategię wprowadzania i promowania nowych produktów w warunkach ostrej konkurencji współpracując z międzynarodowymi koncernami farmaceutycznymi. Prowadzi indywidualne doradztwo dla Członków Zarządów i Prezesów czołowych polskich przedsiębiorstw. Od 1999 zarządza projektami szkoleniowymi i doradczymi. Jego charyzma i entuzjazm sprawiają, iż niezwykle często w roli autorytetu zapraszany jest na liczne seminaria i prezentacje nie tylko w kraju, ale również za granicą. Przez klientów doceniany jest za wyjątkową umiejętność inspirowania i motywowania swoich słuchaczy do działania i poszukiwania najlepszych rozwiązań.
Jest współzałożycielem i wykładowcą na studiach podyplomowych „Menedżer XXI wieku” realizowanych we współpracy z UMCS W Lublinie.
W wolnych chwilach chętnie czyta, podróżuje oraz gra w tenisa, który sprawia mu wiele radości i satysfakcji.
Jego dewizą życiową jest rozwój osobisty, stawanie się lepszym każdego dnia. Spełnianie marzeń własnych, jak również uczenie innych, jak spełniać swoje.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
20-810 Lublin
Bartnicza 5
woj. lubelskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
- parking
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Europejski Instytut Psychologii Biznesu
- Ulica i nr: Bartnicza 5
- Kod pocztowy: 20-810
- Miejscowość: Lublin
- Numer NIP: 7122687941