O szkoleniu
Cele szkolenia:
• zapoznanie uczestników z podstawową wiedzą dotyczącą wartości i zasad funkcjonowania w środowisku etycznym, w szczególności ze specyfiką świata wartości urzędnika służby cywilnej (system i hierarchia wartości)
• opanowanie i doskonalenie umiejętności samodzielnego formułowania opinii dotyczących problemów etycznych, w szczególności werbalizowania opinii o charakterze stricte moralnym (słownictwo)
• opanowanie umiejętności rozpoznawania źródeł powstających konfliktów o charakterze moralnym w pracy urzędnika;
• opanowanie umiejętności przewidywania konsekwencji płynących z przyjętej hierarchii wartości oraz konfrontowania opinii z pozostałymi uczestnikami szkolenia
• zapoznanie uczestników z podstawową wiedzą dotyczącą wartości i zasad funkcjonowania w środowisku etycznym, w szczególności ze specyfiką świata wartości urzędnika służby cywilnej (system i hierarchia wartości)
• opanowanie i doskonalenie umiejętności samodzielnego formułowania opinii dotyczących problemów etycznych, w szczególności werbalizowania opinii o charakterze stricte moralnym (słownictwo)
• opanowanie umiejętności rozpoznawania źródeł powstających konfliktów o charakterze moralnym w pracy urzędnika;
• opanowanie umiejętności przewidywania konsekwencji płynących z przyjętej hierarchii wartości oraz konfrontowania opinii z pozostałymi uczestnikami szkolenia
Kto powinien wziąć udział?
• pracownicy i urzędnicy służby cywilnej (członkowie korpusu służby cywilnej)
• kandydaci do pracy w służbie cywilnej
• pracownicy drugiego i trzeciego sektora pragnący poznać specyfikę pracy w służbie cywilnej
• kandydaci do pracy w służbie cywilnej
• pracownicy drugiego i trzeciego sektora pragnący poznać specyfikę pracy w służbie cywilnej
Program szkolenia
1. Wprowadzenie
• Uporządkowanie terminologii etycznej: przydatne rozróżnienia i zależności
• Etyka urzędnicza i moralność urzędnika
• Wartości, normy i oceny etyczne
2. Źródła i cele zachowań moralnych
• Prawo, tradycja, religia jako fundamenty etyki. Problem etyki niezależnej
• Światopogląd urzędnika. Służebność zawodu urzędnika
3. Kluczowe wartości etyczne zawodu urzędnika
• Identyfikacja i hierarchizacja kluczowych wartości (dyskusja)
• Ogólna charakterystyka, odmiany i zastosowanie wybranych wartości (odpowiedzialność, sumienność, lojalność, sprawiedliwość, godność, wolność…)
4. Decyzje i dylematy etyczne w zawodzie urzędniczym.
• Decyzja a dylemat w praktyce postępowania
• Konflikt jako sytuacja etycznie wymagająca
5. Kodeks etyki urzędnika – potrzeba czy fanaberia?
• Istota, struktura i rodzaje kodeksów etycznych
• Analiza i ocena zapisów istniejącego kodeksu etyki służby cywilnej (dyskusja)
6. Gdy kodeks nie działa...
• Scenariusze postępowania w przypadku nieprzestrzegania zapisów kodeksu etycznego
• Rozwiązania stosowane w innych sektorach (mini wykład)
7. Zagrożenia w świecie moralności.
• Charakterystyka przyczyn nadużyć moralnych w zawodzie urzędniczym
• Sposoby przeciwdziałania
• Uporządkowanie terminologii etycznej: przydatne rozróżnienia i zależności
• Etyka urzędnicza i moralność urzędnika
• Wartości, normy i oceny etyczne
2. Źródła i cele zachowań moralnych
• Prawo, tradycja, religia jako fundamenty etyki. Problem etyki niezależnej
• Światopogląd urzędnika. Służebność zawodu urzędnika
3. Kluczowe wartości etyczne zawodu urzędnika
• Identyfikacja i hierarchizacja kluczowych wartości (dyskusja)
• Ogólna charakterystyka, odmiany i zastosowanie wybranych wartości (odpowiedzialność, sumienność, lojalność, sprawiedliwość, godność, wolność…)
4. Decyzje i dylematy etyczne w zawodzie urzędniczym.
• Decyzja a dylemat w praktyce postępowania
• Konflikt jako sytuacja etycznie wymagająca
5. Kodeks etyki urzędnika – potrzeba czy fanaberia?
• Istota, struktura i rodzaje kodeksów etycznych
• Analiza i ocena zapisów istniejącego kodeksu etyki służby cywilnej (dyskusja)
6. Gdy kodeks nie działa...
• Scenariusze postępowania w przypadku nieprzestrzegania zapisów kodeksu etycznego
• Rozwiązania stosowane w innych sektorach (mini wykład)
7. Zagrożenia w świecie moralności.
• Charakterystyka przyczyn nadużyć moralnych w zawodzie urzędniczym
• Sposoby przeciwdziałania
Czas trwania
9:00 - 17:00
1 dzień, 8 godzin
Aktualne terminy szkoleń znajdą Państwo na stronie:
www.wikconsulting.pl
1 dzień, 8 godzin
Aktualne terminy szkoleń znajdą Państwo na stronie:
www.wikconsulting.pl
Prelegenci

Szymon Iwanowski
etyk i estetyk, nauczyciel akademicki i e-dydaktyk z ponaddziesięcioletnim stażem. Absolwent Instytutu Filozofii Uniwersytetu Łódzkiego. Absolwent Łódzkiej Szkoły Trenerów. Trener etyki i etyki biznesu w firmie szkoleniowo-doradczej (hortus-edu.pl). Autor warsztatów i programów etyki dla szkół w ramach AkademiiEtyki.pl. Od 2005 roku prowadzi kursy etyki zawodowej i aksjologii pracy socjalnej w Kolegium Pracowników Służb Społecznych w Łodzi. Współpracownik Rady Organizacji Pozarządowych Województwa Łódzkiego. W roli trenera i etyka szczególnie zaangażowany w problematykę kodeksów etycznych. Zwolennik praktycznego podejścia do kwestii etycznych.
etyk i estetyk, nauczyciel akademicki i e-dydaktyk z ponaddziesięcioletnim stażem. Absolwent Instytutu Filozofii Uniwersytetu Łódzkiego. Absolwent Łódzkiej Szkoły Trenerów. Trener etyki i etyki biznesu w firmie szkoleniowo-doradczej (hortus-edu.pl). Autor warsztatów i programów etyki dla szkół w ramach AkademiiEtyki.pl. Od 2005 roku prowadzi kursy etyki zawodowej i aksjologii pracy socjalnej w Kolegium Pracowników Służb Społecznych w Łodzi. Współpracownik Rady Organizacji Pozarządowych Województwa Łódzkiego. W roli trenera i etyka szczególnie zaangażowany w problematykę kodeksów etycznych. Zwolennik praktycznego podejścia do kwestii etycznych.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
Warszawa
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
Warszawa
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
netto od osoby
700
zł
Cena zawiera:
- materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe, konsultacje przez e-mail z trenerem w okersie 2 tygodni od zakończenia szkolenia
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

WIK Consulting
62-510 Konin
Różyckiego 2/23
woj. wielkopolskie
WIK Consulting to grono wysoko wykwalifikowanych konsultantów oraz trenerów z doświadczeniem menedżerskim i biznesowym, wyniesionym z różnych branż, posiadających na swoim koncie wiele zrealizowanych z sukcesem projektów doradczych i szkoleniowych.
...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia można uzyskać drogą telefoniczną lub mailową kontakt:
Tel: +48 509 667798
Tel: +48 22 299 77 07
Fax: +48 22 379 64 83
mail: szkolenia@wikconsulting.pl
www.wikconsulting.pl
Tel: +48 509 667798
Tel: +48 22 299 77 07
Fax: +48 22 379 64 83
mail: szkolenia@wikconsulting.pl
www.wikconsulting.pl
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
WIK Consulting
62-510 Konin
Różyckiego 2/23
Powiadomienia o nowych terminach