Baza szkoleń i warsztatów medialnych w całej Polsce!

  • Znajdź szkolenia i kursy medialne organizowane w całym kraju
  • Poznaj ceny uczestnictwa, program zajęć i prelegentów
  • Zarejestruj się wypełniając formularz rejestracji online
  • Znajdź szkolenia i kursy medialne organizowane w całym kraju
  • Poznaj ceny uczestnictwa, program zajęć i prelegentów
  • Zarejestruj się wypełniając formularz rejestracji online
szkolenia i kursy medialne
Przewiń stronę

Szkolenia medialne: 3

  • Warszawa, 17 - 18 listopada 2020
  • już od 1890 PLN
już od 1890 PLN
  • Poznań, 13 maja 2011
  • już od 430 PLN
już od 430 PLN
Artykuł

Jakie szkolenia medialne warto rozważyć w firmie?

Rozważni przedsiębiorcy wiedzą, że inwestycja w kompetencje pracowników się opłaca. Między innymi dlatego rynek szkoleń rozwija się w tak szybkim tempie. W celu zapewnienia zespołowi umiejętności prezentowania projektów i prowadzenia wystąpień publicznych, a także przekonywania, komunikacji czy wizerunku, warto zdecydować się na coraz popularniejsze szkolenia medialne. Podpowiadamy, jak wybrać odpowiedni typ i program takiego szkolenia.

Czym są szkolenia medialne?
Szkolenie medialne najprościej można opisać jako przygotowanie do kontaktów z mediami. Tym sposobem można uniknąć niepożądanych wypowiedzi i zachowań oraz wpadek, a także nauczyć się profesjonalnie radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Jednocześnie dzięki odpowiedniemu przygotowaniu można zbudować pozytywne relacje z przedstawicielami mediów, co pozwala na budowanie korzystnego wizerunku całej firmy. Jest to jednak bardzo szeroki temat, dlatego szkolenia medialne przyjmują wiele form – od podstawowego treningu związanego z wypowiedziami publicznymi i zachowaniem w stresującej sytuacji po zaawansowane techniki wywierania wpływu oraz szczegółowe informacje dotyczące wizerunku, etykiety czy dress code’u.
Dlaczego warto zainteresować się szkoleniami medialnymi?
Nowoczesny biznes wymaga od firm stałej kontroli i pracy nad wizerunkiem. W dobie mediów społecznościowych każda drobna wpadka może być rozdmuchana do skali skandalu, poważnie nadszarpując reputację firmy. Dlatego tym bardziej warto się przygotować do kontaktów z mediami, które, niestety, bywają bezlitosne w wykorzystywaniu słabości przedstawianych podmiotów. Większe firmy mogą sobie pozwolić na tworzenie całych działów PR odpowiadających za kontakty z mediami, jednak nie zawsze jest to możliwe. Dlatego warto zainwestować w szkolenia dla pracowników, a także dla siebie.

Korzyści z wzięcia udziału w profesjonalnym treningu to:
  • zapoznanie się z mechanizmami, według których operują media,
  • nauka konstruowania krótkich, przekonujących i treściwych wypowiedzi,
  • poprawa umiejętności związanych z wystąpieniami publicznymi i autoprezentacją,
  • ograniczenie stresu związanego z pierwszą rozmową z dziennikarzem lub wystąpieniem przed kamerą,
  • przygotowanie do kontaktu z mediami w sytuacji kryzysowej,
  • nauka technik komunikacji,
  • uświadomienie sobie, jak ważną rolę w promocji firmy odgrywa umiejętne wykorzystanie potęgi mediów i przekazanie strategii marketingowej.
Kto powinien wziąć udział w szkoleniu mediowym?
Dla kogo są szkolenia mediowe? Przede wszystkim dla osób, które reprezentują firmę na zewnątrz. Na pewno więc odpowiednią wiedzę i umiejętności powinni zdobyć członkowie zarządu. Warto objąć również podobnym treningiem kierowników poszczególnych działów lub innych kluczowych pracowników. Odpowiednio przeprowadzone szkolenie da im możliwość lepszego przekazywania swoich myśli nie tylko w kontaktach z mediami, ale również podczas bezpośrednich rozmów z klientami, inwestorami itd. Tego rodzaju przygotowanie pomoże też zredukować stres związany z reprezentowaniem organizacji, a przez to korzystniej się zaprezentować.

Szkolenia medialne mogą być jednak przydatne dla każdego, w szczególności zaś osób, które mają bezpośrednią styczność z odbiorcami produktów lub usług firmy (np. z działu obsługi klienta). Tego rodzaju trening przyda się też każdemu, kto jest częścią ściśle współpracującego ze sobą zespołu – szkolenie medialne pomoże w efektywniejszej prezentacji swoich pomysłów, przedstawianiu argumentów i prowadzeniu dyskusji. Wyszkoleni w tym kierunku pracownicy mogą zaś wykonywać swoje obowiązki znacznie efektywniej, co stanowi niepodważalną korzyść dla przedsiębiorstwa.
Jakie szkolenie medialne wybrać?
Rynek szkoleń mediowych jest bogaty i wciąż się rozwija. Firmy coraz częściej dostrzegają bowiem potrzebę tego typu treningu. Co więc wybrać? Warto wiedzieć, że w tej grupie można wyróżnić kilka kategorii produktów:
  • szkolenia stricte medialne – dotyczące wystąpień przed kamerą i w tzw. nowych mediach, a także np. wywiadów w radiu, prasie;
  • szkolenia wizerunkowe – obejmujące sztukę przemawiania i wystąpień publicznych, techniki perswazji, a także wizaż czy dress code;
  • szkolenia Public Relations – obejmujące skuteczną komunikację z otoczeniem i prezentację działalności firm czy instytucji;
  • szkolenia sprzedażowe, menedżerskie – dotyczące wykorzystania najnowocześniejszych technik w walce o klienta, ale również w celu wpływania na efektywność zespołu.
Wybór konkretnego szkolenia powinien uwzględniać potrzeby organizacji, a także obszar czy skalę, w jakiej działa. Można skorzystać z gotowych dostępnych programów lub poprosić firmę szkoleniową o stworzenie produktu dopasowanego do potrzeb konkretnej organizacji w ramach szkolenia zamkniętego. Jedno jest pewne – odpowiednie przygotowanie w zakresie mediów, wystąpień publicznych czy PR na pewno prędzej lub później okaże się przydatne.
Jakie szkolenia medialne warto rozważyć w firmie?