Szkolenie

ETYKIETA I SAVOIR VIVRE W BIZNESIE

O szkoleniu

Znajomość zasad etykiety i savoir vivru w dzisiejszych czasach jest niezbędna do poruszania się w środowisku biznesowym i jednocześnie decyduje, o jakości usług świadczonych przez przedsiębiorstwo lub instytucje. Szkolenie ukierunkowane jest na rozwiniecie umiejętności komunikowania się oraz profesjonalnego zachowywania podczas ważnych i mniej oficjalnych spotkań w ramach kanonu zasad przyjętych w biznesie. Po szkoleniu uczestnicy będą czuli się bezpieczniej i pewniej w różnych sytuacjach biznesowych, potrafili profesjonalnie reprezentować siebie i firmę, skuteczniej nawiązywać i utrzymywać długofalowe relacje z klientami lub partnerami biznesowymi.
Celem szkolenia jest:
• Poznanie zasad etykiety oraz savoir vivre w biznesie
• Nabycie umiejętności profesjonalizacji relacji z partnerami i współpracownikami poprzez zastosowanie w praktyce zasad współczesnej etykiety a także kultury w budowaniu relacji międzyludzkich
• Poznanie zasad i technik budowania dobrego wrażenia w kontakcie osobistym lub podczas wystąpień publicznych
• Poznanie różnic pomiędzy etykietą biznesu a etykietą towarzyską z uwzględnieniem różnic kulturowych
• Poszerzenie zdolności negocjacyjnych i mediacyjnych uczestników
• Nabycie kultury zachowywania się podczas przyjęć i podejmowania gości
• Zdobycie umiejętności radzenia sobie w każdej, nawet najbardziej niezręcznej sytuacji z punktu widzenia etykiety i savoir vivru
• Podniesienie kompetencji obsługi i współpracy z partnerami w środowisku międzynarodowym
• Zdobycie umiejętności prowadzenia korespondencji i rozmów telefonicznych zgodnie z zasadami etykiety służbowej
Kto powinien wziąć udział?
- właścicieli, managerów oraz pracowników przedsiębiorstw,
- osób pracujących w administracji publicznej,
- osób zajmujących się przygotowaniem lub obsługą spotkań, przyjęć, wizyt oficjalnych,
- osób zainteresowanych poszerzeniem wiedzy z zakresu etykiety i savoir Viru.

Program szkolenia

1. Etykieta i savoir vivre - wprowadzenie.
• Pojęcia i zasady - savoir vivre, etykiety i protokołu dyplomatycznego.
• Zasady etykiety w biznesie - wzajemności, uszanowania prywatności, starszeństwa, tolerancji, dyskrecji, punktualności.
2. Budowanie pierwszego wrażenia w kontaktach biznesowych.
• Nawiązanie kontaktów z przedstawicielami różnych kultur.
• Powitanie i pożegnanie partnerów biznesowych.
• Ceremonia wymiany wizytówek - rodzaje, budowa i funkcje biletów wizytowych, zasady używania, wizytówki przy kwiatach i upominkach.
• Dotyk w trakcie budowania relacji biznesowych.
• Zarządzanie czasem relacji.
• Siła słowa - przedstawianie się i powitanie biznesie.
• Prezentacja gości
• Wybór prezentów i sposób wręczania partnerom biznesowym
3. Etykieta a umiejętność przekonywania partnerów biznesowych.
• Etykieta a znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej - rola przekazu i mowy ciała.
• Przekaz i jego precyzja, jako podstawa budowania partnerskiej komunikacji.
• Wykorzystanie mowy ciała do budowania kontaktu z drugą osobą.
• Zachowanie i postawa w trakcie rozmowy
• Zrozumienie i interpretacja komunikatów niewerbalnych
• Elementy komunikacji międzykulturowej
4. Etykieta a korespondencja.
• Podstawowe zasady korespondencji
• Budowa listu oficjalnego, służbowego i prywatnego
• Nowoczesne nośniki a tradycja savoir vivre - faks i poczta elektroniczna
• Oficjalne tytuły w etykiecie biznesowej
5. Organizacja i uczestniczenie w oficjalnych spotkaniach
• Budowanie nastroju i zarządzanie przestrzenią, zapachem i światłem
• Formy przyjęć i ich miejsce
• Zaproszenia - jak je zredagować i odczytywać
• Goście i ich dobór oraz obowiązki gospodarza lub gościa
• Wręczanie zaproszeń, kart wizytowych
• Jak ułożyć menu?
• Stół i nakrycia - instrukcja savoir vivre
• Oprawa i obsługa przyjęć
• Proksemika w etykiecie - zarządzanie przestrzenią stołu i pomieszczeń
6. Niestałe elementy aparycji a savoir vivre.
• Garderoba służbowa i standardy korporacyjne
• Strój podczas wizyt oficjalnych
• Aparycja a savoir vivre - dodatki, makijaż, fryzura
• Kształtowanie wizerunku i pierwszego wrażenia symbolami władzy
7. Organizacja i przyjmowanie wizyt oficjalnych.
• Rodzaje delegacji: oficjalne i robocze
• Przygotowanie i realizacja programu delegacji
• Wystąpienia publiczne
• Public relations a etykieta
• Negocjacje a etykieta
• Nieoficjalna część wizyty - program kulturalno-rozrywkowy
• Kultura upominków i prezentów (wybór prezentów i sposób wręczania) - zasady w różnych kulturach
8. Savoir vivre, na co dzień.
• Dobre obyczaje w codziennych kontaktach z ludźmi w firmie
• Kobieta a mężczyzna w savoir vivre
• Savoir vivre w kontaktach telefonicznych
• Netykieta, czyli służbowa korespondencja e-mailowa
• Asertywność a etykieta - sztuka odmawiania
• Etykieta podróży służbowych
• Najczęściej popełniane błędy i sposoby niwelowania faux pas

Czas trwania

8 godz. lekcyjnych

Prelegenci

Cytat
Ekspert ds. etykiety i savoir vivru
Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego i stypendysta Uniwersytetu Humboldta w Berlinie. Były doktorant w Katedrze Zarządzania Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego. Absolwent Krajowego Centrum Edukacji Europejskiej oraz Studium Stosunków Międzynarodowych IPB. Ukończył Szkołę Liderów Społecznych i Politycznych Fundacji Schumana.
Doświadczenie praktyczne w komunikacji i kreowaniu wizerunku zdobywa od 1995. Przez 4 lata był rzecznikiem prasowym Polskiego Związku Działkowców, rzecznikiem organizacji społecznych a następnie dyrektorem ds. PR w Towarzystwie Inicjatyw Społecznych „TROSKA" i PR managerem roadshow RAGE-RACE 2010. Prowadził biuro prasowe Kandydata na Prezydenta Warszawy - Marka Borowskiego. Przeprowadził wiele kampanii wizerunkowych i PR, w tym kilkadziesiąt w ramach samorządu terytorialnego. W sferze gospodarczej był kierownikiem projektu w Raabe Verlags, i dyrektorem ds. sprzedaży w Ricco Sp. z o o. Były wiceburmistrz Dzielnicy Ochota w Warszawie. Ma na swoim koncie ponad 2000 publikacji prasowych. Założyciel Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations.
Wykładowca „Etykiety i savoir vivre", „Warsztatów managerskich" „Autoprezentacji i wystąpień publicznych na wyższych uczelniach w tym Wydziale Dziennikarskim.Od wielu lat prowadzi szkolenia dla
Menedżerów i pracowników przedsiębiorstw oraz instytucji państwowych.

Gdzie i kiedy

Lublin 16 listopada 2015
Masters CSB

Lublin

Strażacka

woj. lubelskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 22 września 2015
Ośrodek szkoleniowy

Warszawa

dokładne miejsce szkolenia zostanie podane

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena 1
(553.50 zł brutto)
450 PLN
Cena zawiera:
  • • Certyfikat ukończenia szkolenia • Serwis kawowy • Lunch
Zapisz się

Organizator

Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin
Strażacka 8/90
woj. lubelskie
Jesteśmy firmą szkoleniową, która od 1998r. zajmuje się edukacją dorosłych. Firma jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych nr 2.06/00145/2005. Naszym klientom sprzedajemy wiedzę, umiejętności, praktyczne doświadczenia naszych trenerów i k...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

• Zgłoszenia prosimy przesyłać faxem/pocztą z podpisem i pieczątką osoby decyzyjnej.
• Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
• Potwierdzenie i szczegółowe informacje organizacyjne wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem. Faktura VAT wysyłana jest poczta tradycyjną.
• W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 10 dni przed szkoleniem
• Uwaga: dokładne miejsce szkolenia podane zostanie zgłoszonym uczestnikom przy potwierdzeniu szkolenia

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Masters Centrum Szkolenia Biznesu A&A Polańska sp.j.
20-012 Lublin Strażacka 8/90
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!