Jak prawidłowo i zgodne z przepisami przeprowadzić zamknięcie roku obrotowego w instytucjach kultury

O szkoleniu

Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się:

  • Jak prawidłowo ewidencjonować faktury otrzymane na przełomie roku?

  • Jak postępować z błędami z lat ubiegłych?

  • Na co zwrócić szczególną uwagę przy ustalaniu wyniku finansowego i sporządzaniu sprawozdania?

  • Jaka jest odpowiedzialność kierownika instytucji kultury oraz głównego księgowego za nieprawidłowości w sprawozdaniu finansowym?

Dlaczego warto wziąć udział?

• Celem szkolenia jest kompleksowe przygotowanie uczestników do prawidłowego i zgodnego z przepisami zamknięcia roku obrotowego w  instytucjach kultury.
• Korzyści z udziały w szkoleniu:
 usystematyzowanie wiedzy z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości finansowej instytucji kultury,
 omówienie aktualnych przepisów i wytycznych dotyczących sporządzania sprawozdań finansowych,
 zapoznanie uczestników z najczęstszymi błędami i sposobami ich unikania,
 przedstawienie dobrych praktyk w zakresie organizacji inwentaryzacji, ewidencji i zamknięcia roku,
 wyjaśnienie zasad odpowiedzialności kierownika jednostki i głównego księgowego za sprawozdanie finansowe,
 przygotowanie uczestników do samodzielnego sporządzenia i weryfikacji sprawozdania finansowego,
 wskazanie obszarów szczególnego ryzyka w procesie zamykania roku,
 omówienie praktycznych aspektów współpracy pomiędzy działem księgowości, działem administracji i kierownictwem instytucji.

Kto powinien wziąć udział?

Główni księgowi oraz księgowi instytucji kultury, Centrów Usług Wspólnych, pracownicy organów nadzorczych i kontrolnych, dyrektorzy, osoby zarządzające instytucjami kultury. Pracownicy wydziałów kultury w jednostkach samorządu terytorialnego.

Program szkolenia

1. Przygotowanie do zamknięcia roku:

• Aktualizacja zakładowej polityki rachunkowości, statutu i regulaminów organizacyjnych.

• Inwentaryzacja – zasady, odpowiedzialność, dokumentacja i archiwizacja:

• Odpowiedzialność za inwentaryzację.

• Powołanie komisji inwentaryzacyjnej, zespołów spisowych i kontrolera spisowego.

• Dokumentacja i archiwizacja wyników inwentaryzacji.

• Terminy inwentaryzacji poszczególnych składników aktywów i pasywów.

2. Sporządzanie sprawozdania finansowego:

• Wycena bilansowa aktywów i pasywów.

• Stosowanie uproszczeń w sprawozdawczości.

• Zdarzenia po dniu bilansowym – jak je ująć w sprawozdaniu?

• Struktura i zawartość poszczególnych elementów sprawozdania finansowego:

3. Bilans.

4. Rachunek zysków i strat.

5. Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym.

6. Rachunek przepływów pieniężnych.

7. Odpowiedzialność za sporządzenie i podpisanie sprawozdania finansowego.

8. Sesja pytań i odpowiedzi.

Czas trwania

09:00 - 13:00

Prelegenci

Ekonomistka, wieloletni pracownik Uniwersytetu Warszawskiego. Od wielu lat zajmuje się zagadnieniami związanymi z finansami i rachunkowością instytucji kultury. Autorka licznych porad z tego zakresu oraz publikacji książkowych. Szkoleniowiec i doradca z zakresu finansów instytucji kultury.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie będzie się odbywało na platformie ZOOM. Najlepiej korzystać z przeglądarki Chrome.

Rejestracja

Cena standardowa
449
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Krajowy Fundusz Szkoleniowy

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
  • Ulica i nr: Jelinka 6
  • Kod pocztowy: 01-646
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5220001895

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
01-646 Warszawa, Polska Jelinka 6

Organizator

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
01-646 Warszawa, Polska
Jelinka 6
woj. mazowieckie
18 września 1989 roku inicjatorzy prac nad ustawą o samorządzie terytorialnym: Jerzy Regulski, Andrzej Celiński, Jerzy Stępień, Aleksander Paszyński i Walerian Pańko powołali do życia Fundację, która miała czuwać nad odradzającą się samorządnością te...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!