Kwalifikowalność wydatków w projektach unijnych na lata 2021-2027

O szkoleniu

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do prawidłowego rozliczenia projektów unijnych w Perspektywie Finansowej 2021-2027, a także omówienie zmian i nowych obowiązków czekających beneficjentów w nowej perspektywie. Podkreślenie istotności prawidłowości realizacji i unikania nieprawidłowości oraz nadużyć finansowych w świetle przepisów uzależniających możliwość uzyskania unijnego wsparcia i refundacji ponoszonych wydatków od przestrzegania standardów praworządności.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie jest przeznaczone dla głównych księgowych, kierowników działów finansowo-księgowych, pracowników administracji publicznej i samorządowej, osób zarządzających, koordynujących i rozliczających projekty unijne, członków zespołów projektowych, osób, które planują aplikować o środki finansowe w Perspektywie Finansowej 2021-2027, a także wszystkich osób zainteresowanych.

Program szkolenia

1. Podstawy prawne, przepisy prawne oraz obowiązujące dokumenty dotyczące kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027.

2. Różnice między okresem finansowania 2014-2020 a 2021-2027 – analiza porównawcza w zakresie kwalifikowalności wydatków.

3. Ramy czasowe kwalifikowalności wydatków.

4. Nowe zasady kwalifikowalności wydatków.

5. Procedury wyboru wykonawcy w ramach perspektywy finansowej na lata 2021-2027.

6. Rozliczanie wynagrodzeń w projektach unijnych w ramach perspektywy finansowej na lata 2021-2027.

7. Wydatki niekwalifikowane w ramach perspektywy finansowej na lata 2021-2027.

8. Nowe zasady doręczeń Kwalifikowalność wydatków w projektach Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP).

9. Sposoby korygowania wydatków poniesionych nieprawidłowo na różnych etapach realizacji projektu oraz w wyniku przeprowadzonej kontroli.

10. Uproszczone metody rozliczania wydatków: stawki jednostkowe i metody ryczałtowe.

11. Dokumentowanie wydatków (obowiązki po stronie Beneficjenta).

12. Weryfikacja kwalifikowalności wydatków (dokumenty wymagane podczas kontroli, potwierdzające kwalifikowalność wydatków).

13. Sposób postepowania w przypadku zmiany Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w trakcie trwania umowy oraz w okresie trwałości.

14. Omówienie kwalifikowalności wydatków w kontekście Pomocy Technicznej RPO WŁ.

15. Kwalifikowalność działań informacyjno-promocyjnych.

16. Kwalifikowalność wydatków z Pomocy Technicznej (w ramach programów regionalnych):

  • rodzaje wydatków kwalifikowalnych,
  • wydatki niekwalifikowalne,
  • perspektywa finansowa 2021-2027 (różnice i podobieństwa w odniesieniu do poprzednich perspektyw).

Czas trwania

9:00-14:00

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do Internetu. Szkolenie prowadzone na platformie MS Teams.

Rejestracja

Szkolenie online
za osobę
490
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zniżki grupowe:
  • 8.16% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Instytut Rachunkowości i Podatków
  • Ulica i nr: Szpitalna 1
  • Kod pocztowy: 00-020
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5252254518

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

Instytut Rachunkowości i Podatków
00-020 Warszawa, Polska
Szpitalna 1
woj. mazowieckie
Zadaniem Instytutu jest podnoszenie kwalifikacji zawodowych kadry zarządzającej i finansowo – księgowej, wyznaczanie standardów sprawozdawczości finansowej, kreowanie zmian w prawie bilansowym i podatkowym, upowszechnianie dobrych praktyk w biz...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!