Szkolenie

Realizacja i rozliczanie projektów unijnych B+R (programy operacyjne POIR i RPO). Certyfikowane szkolenie online

O szkoleniu

-
Kto powinien wziąć udział?

Korzyści udziału w szkoleniu w formie webinarium:

  • wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
  • szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
  • bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
  • pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
  • podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć na czacie lub uzupełnić zadania i ankiety
  • otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
  • masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
  • otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER

Grupa docelowa:

Do udziału w szkoleniu serdecznie zapraszamy:

  • głównych księgowych,
  • pracowników administracji publicznej i samorządowej,
  • osoby zarządzające, koordynujące i rozliczające projekty unijne,
  • kierowników działów finansowo-księgowych,
  • członków zespołów projektowych,
  • osoby, które planują aplikować o środki finansowe,
  • osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia problematyką.

Program szkolenia

1. Przygotowanie do skutecznej realizacji projektu współfinansowanego ze środków UE w latach 2014-2020
• Właściwa ocena zapisów Wniosku o dofinansowanie projektu badawczo-rozwojpowego w kontekście zobowiązań nakładanych Umową o dofinansowanie
• Ocena kwalifikowalności projektu i kwalifikowalności wydatków
• Obowiązkowe procedury i rozwiązania instytucjonalne w zakresie realizacji projektu
• Zasady budowy zespołu zarządzającego realizacją projektu
• Formularz zgłoszeniowy SL2014
• Pierwszy Harmonogram płatności i zasady jego aktualizacji
• Zasady wprowadzania zmian w projekcie
• Procedura aneksowania Umowy o dofinansowanie
2. Właściwe wyodrębnienie operacji księgowych dotyczących projektu
• Formy księgowości wyodrębnionej dla nakładów ponoszonych w projektach badawczych
• Wymagane i sugerowane zapisy polityki rachunkowości dla podmiotów prowadzących pełną księgowość
• Zasady wyodrębniania kont księgowych oraz metoda kodu księgowego
• Sposób wyodrębnienia operacji dla podmiotów prowadzących księgowość uproszczoną
• Zasady prowadzenia ewidencji pozabilansowej
• Kod księgowy stosowany poza systemem księgowym
3. Zasady tworzenia, stosowania i opisywania dokumentacji rozliczeniowej
• Sposób i forma opisywania dokumentów księgowych
• Zasady dokonywania płatności za wydatki w projekcie (nazwy transakcji, rodzaje rachunków bankowych, zaliczkowanie, koszty pośrednie, w tym wydatki ryczałtowe)
• Właściwa archiwizacja dokumentacji dotyczącej projektu – wymagane zapisy i zmiany instrukcji przechowywania i archiwizowania dokumentacji związanej z realizacją projektu
• Promocja projektu na poziomie stosowanej dokumentacji – zasady, formy i terminy oznaczania dokumentów związanych z projektem
4. Personel w projektach B+R
• Zasady kwalifikowalnosci wynagrodzeń
• Definicja personelu projektu
• Wymagane zapisy Regulaminu wynagrodzeń w kontekście rozliczeń kosztów zatrudnienia
• Właściwe zapisy umów o pracę zawieranych na potrzeby projektu
• Zasady oddelegowywania personelu do pracy w projekcie w ramach istniejącego stosunku pracy
• Dodatki do wynagrodzeń, premie i nagrody – reguły stosowania
• Zasady monitorowania czasu pracy
• Stosowanie kart czasu pracy
• Zasady rozliczeń umów cywilno-prawnych
• Sposób obsługi Bazy personelu w systemie SL2014
5. Zamówienia publiczne w projektach badawczych realizowane w oparciu o zasadę konkurencyjności i rozeznania rynku
• Zasady ustalania i właściwego szacowania wielkości zamówienia
• Procedura udzielania zamówień zgodnie z regułą konkurencyjności
• Procedura udzielania zamówień w oparciu o rozeznanie rynku
• Możliwe odstępstwa od obowiązku stosowania trybów konkurencyjnych w zamówieniach
• Obsługa Bazy konkurencyjności
• Sposób obsługi Zamówień publicznych w systemie SL2014
6. Właściwa promocja projektów badawczo-rozwojowych współfinansowanych ze środków UE
• Aktualne wymogi w zakresie promocji projektu
• Obowiązkowe formy działań informacyjno-promocyjnych
• Przykłady zastosowań działań informacyjno-promocyjnych w poszczególnych typach projektów
• Dobre praktyki w zakresie dokumentowania działań promocyjnych
7. Wniosek o płatność i zasady rozliczania projektu B+R
• Okres sprawozdawczy i terminy składania Wniosku o płatność
• Rodzaje i funkcje Wniosków o płatność
• Postęp rzeczowy – wskaźniki, rezultaty, problemy w realizacji.
• Postęp finansowy – dokumenty, ryczałt, korekty i źródła finansowania.
• Uproszczone formy dokonywania rozliczeń: stawki jednostkowe i metody ryczałtowe
• Wykazywanie dochodu w projekcie.
• Oświadczenia, informacje o politykach wspólnotowych.
• Załączniki do Wniosku o płatność.
• Sposób obsługi Wniosku o płatność w systemie SL2014
8. Obowiązki w zakresie monitorowania efektów projektu realizowanych przy udziale środków pomocowych UE
• Obowiązek osiągnięcia wskaźników produktu oraz rezultatu
• Zasady dokumentowania postępu rzeczowego projektu
• Monitorowanie wskaźników rezultatu na poziomie Beneficjenta
• Dokumentacja sprawozdawcza w zakresie realizacji wskaźników
• Zasady raportowania poszczególnych etapów prac badawczych i osiągniętych kamieni milowych
• Trwałość w projektach B+R w perspektywie finansowej 2014-2020.

PROGRAM PARTNERSKI:
Szkolenie zostało zaprojektowane w ramach programu partnerskiego Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER & Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST.Informacje organizacyjne:
Harmonogram zajęć:

  • Szkolenie trwa 2 dni (łącznie 11h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
  • Zajęcia odbywają się w godzinach 09.00-14.30 według harmonogramu:

Dzień I
Godz. 09:00 - 10:30 - szkolenie
Godz. 10:30 - 10.45 - przerwa
Godz. 10.45 - 12.15 - szkolenie
Godz. 12.15 - 12.30 - przerwa
Godz. 12:30 - 14.30 - szkolenie (ostatnie 30 minut > >> pytania Uczestników)
Dzień  II
Godz. 09:00 - 10:30 - szkolenie
Godz. 10:30 - 10.45 - przerwa
Godz. 10.45 - 12.15 - szkolenie
Godz. 12.15 - 12.30 - przerwa
Godz. 12:30 - 14.30 - szkolenie (ostatnie 30 minut > >> pytania Uczestników)

  • Dostęp do wirtualnego pokoju konferencyjnego zostanie przesłany na adres e-mail Uczestnika szkolenia na 7 dni przed terminem jego rozpoczęcia.
  • Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.

Inwestycja:
1090.00 zł netto (+23% VAT)

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

Cena zawiera:

  • uczestnictwo w szkoleniu online,materiały szkoleniowe,
  • renomowany certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia (w wersji elektronicznej lub papierowej),
  • konsultacje poszkoleniowe,
  • każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte i online organizowane przez Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych.

Zgłoszenie:
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu organizowanym przez Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST należy wypełnić formularz zgłoszenia, a następnie po jego uzupełnieniu odesłać faksem (61 666 15 66) lub mailem (biuro@iist.pl) albo wypełnić formularz zgłoszenia online. Na podstawie przesłanych informacji skontaktujemy się z Państwem, aby potwierdzić Państwa uczestnictwo w wybranym wydarzeniu oraz przekazać pozostałe informacje organizacyjne.Kontakt:
KONTAKT Z ORGANIZATOREM:



Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.
Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
ul. Grottgera 16/1
60-758 Poznań
tel.(61) 307 01 49
fax. (61) 666 15 66
e-mail biuro@iist.pl
www.iist.pl

Zachęcamy do współpracy z Międzynarodowym Instytutem Szkoleń Specjalistycznych IIST, ponieważ:

  • Dążymy do spełnienia wszystkich potrzeb naszych Klientów w zakresie najwyższych standardów szkoleniowych;
  • Oferujemy niedrogie i autorskie szkolenia, dostarczane przez profesjonalnych trenerów;
  • Realizujemy szkolenia w kameralnych grupach aby zagwarantować Państwu możliwość zdobycia cennej i praktycznej wiedzy na podstawie interesujących warsztatów i ćwiczeń;
  • Nieustannie ulepszamy sprawdzone metody dydaktyczne podnoszących jakość oferowanych usług;
  • Podczas szkoleń wprowadzamy motywującą atmosferę gwarantującą osiąganie wysokich wyników;
  • Uczestnikom naszych warsztatów i seminariów oferujemy profesjonalne doradztwo oraz bezpłatne konsultacje poszkoleniowe.

Prelegenci

Cytat

-

Gdzie i kiedy

Online 6 - 7 lipca 2020

Weź udział

Cena 1
zł netto
1090 PLN
Cena zawiera:
  • -uczestnictwo w szkoleniu online, -materiały szkoleniowe, -renomowany certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia (w wersji elektronicznej lub papierowej), -konsultacje poszkoleniowe, -każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte i online organizowane przez Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST.
Weź udział

Organizator

Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
60-758 Poznań
Grottgera 16/1
woj. wielkopolskie
Szanowni Państwo, Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST to jednostka szkoleniowo-doradcza, której głównym celem programowym jest inicjowanie współpracy w obszarze doradztwa, badań i edukacji w Europie, Ameryce Północnej, Azji oraz...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu/kursie prowadzonym przez Miedzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST należy wypełnić formularz zgłoszenia a następnie po jego uzupełnieniu odesłać faksem (61 666 15 66) lub mailem ( biuro@iist.pl)
Na podstawie przesłanych informacji skontaktujemy się z Państwem aby potwierdzić Państwa uczestnictwo w wybranym wydarzeniu oraz przekazać pozostałe informacje organizacyjne


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
60-758 Poznań Grottgera 16/1
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!