Realizacja i rozliczanie projektów unijnych B+R (programy operacyjne POIR i RPO). Certyfikowane szkolenie online
O szkoleniu
Korzyści udziału w szkoleniu w formie webinarium:
- wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć na czacie lub uzupełnić zadania i ankiety
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Grupa docelowa:
Do udziału w szkoleniu serdecznie zapraszamy:
- głównych księgowych,
- pracowników administracji publicznej i samorządowej,
- osoby zarządzające, koordynujące i rozliczające projekty unijne,
- kierowników działów finansowo-księgowych,
- członków zespołów projektowych,
- osoby, które planują aplikować o środki finansowe,
- osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia problematyką.
Program szkolenia
1. Przygotowanie do skutecznej realizacji projektu współfinansowanego ze środków UE w latach 2014-2020
• Właściwa ocena zapisów Wniosku o dofinansowanie projektu badawczo-rozwojpowego w kontekście zobowiązań nakładanych Umową o dofinansowanie
• Ocena kwalifikowalności projektu i kwalifikowalności wydatków
• Obowiązkowe procedury i rozwiązania instytucjonalne w zakresie realizacji projektu
• Zasady budowy zespołu zarządzającego realizacją projektu
• Formularz zgłoszeniowy SL2014
• Pierwszy Harmonogram płatności i zasady jego aktualizacji
• Zasady wprowadzania zmian w projekcie
• Procedura aneksowania Umowy o dofinansowanie
2. Właściwe wyodrębnienie operacji księgowych dotyczących projektu
• Formy księgowości wyodrębnionej dla nakładów ponoszonych w projektach badawczych
• Wymagane i sugerowane zapisy polityki rachunkowości dla podmiotów prowadzących pełną księgowość
• Zasady wyodrębniania kont księgowych oraz metoda kodu księgowego
• Sposób wyodrębnienia operacji dla podmiotów prowadzących księgowość uproszczoną
• Zasady prowadzenia ewidencji pozabilansowej
• Kod księgowy stosowany poza systemem księgowym
3. Zasady tworzenia, stosowania i opisywania dokumentacji rozliczeniowej
• Sposób i forma opisywania dokumentów księgowych
• Zasady dokonywania płatności za wydatki w projekcie (nazwy transakcji, rodzaje rachunków bankowych, zaliczkowanie, koszty pośrednie, w tym wydatki ryczałtowe)
• Właściwa archiwizacja dokumentacji dotyczącej projektu – wymagane zapisy i zmiany instrukcji przechowywania i archiwizowania dokumentacji związanej z realizacją projektu
• Promocja projektu na poziomie stosowanej dokumentacji – zasady, formy i terminy oznaczania dokumentów związanych z projektem
4. Personel w projektach B+R
• Zasady kwalifikowalnosci wynagrodzeń
• Definicja personelu projektu
• Wymagane zapisy Regulaminu wynagrodzeń w kontekście rozliczeń kosztów zatrudnienia
• Właściwe zapisy umów o pracę zawieranych na potrzeby projektu
• Zasady oddelegowywania personelu do pracy w projekcie w ramach istniejącego stosunku pracy
• Dodatki do wynagrodzeń, premie i nagrody – reguły stosowania
• Zasady monitorowania czasu pracy
• Stosowanie kart czasu pracy
• Zasady rozliczeń umów cywilno-prawnych
• Sposób obsługi Bazy personelu w systemie SL2014
5. Zamówienia publiczne w projektach badawczych realizowane w oparciu o zasadę konkurencyjności i rozeznania rynku
• Zasady ustalania i właściwego szacowania wielkości zamówienia
• Procedura udzielania zamówień zgodnie z regułą konkurencyjności
• Procedura udzielania zamówień w oparciu o rozeznanie rynku
• Możliwe odstępstwa od obowiązku stosowania trybów konkurencyjnych w zamówieniach
• Obsługa Bazy konkurencyjności
• Sposób obsługi Zamówień publicznych w systemie SL2014
6. Właściwa promocja projektów badawczo-rozwojowych współfinansowanych ze środków UE
• Aktualne wymogi w zakresie promocji projektu
• Obowiązkowe formy działań informacyjno-promocyjnych
• Przykłady zastosowań działań informacyjno-promocyjnych w poszczególnych typach projektów
• Dobre praktyki w zakresie dokumentowania działań promocyjnych
7. Wniosek o płatność i zasady rozliczania projektu B+R
• Okres sprawozdawczy i terminy składania Wniosku o płatność
• Rodzaje i funkcje Wniosków o płatność
• Postęp rzeczowy – wskaźniki, rezultaty, problemy w realizacji.
• Postęp finansowy – dokumenty, ryczałt, korekty i źródła finansowania.
• Uproszczone formy dokonywania rozliczeń: stawki jednostkowe i metody ryczałtowe
• Wykazywanie dochodu w projekcie.
• Oświadczenia, informacje o politykach wspólnotowych.
• Załączniki do Wniosku o płatność.
• Sposób obsługi Wniosku o płatność w systemie SL2014
8. Obowiązki w zakresie monitorowania efektów projektu realizowanych przy udziale środków pomocowych UE
• Obowiązek osiągnięcia wskaźników produktu oraz rezultatu
• Zasady dokumentowania postępu rzeczowego projektu
• Monitorowanie wskaźników rezultatu na poziomie Beneficjenta
• Dokumentacja sprawozdawcza w zakresie realizacji wskaźników
• Zasady raportowania poszczególnych etapów prac badawczych i osiągniętych kamieni milowych
• Trwałość w projektach B+R w perspektywie finansowej 2014-2020.
PROGRAM PARTNERSKI:
Szkolenie zostało zaprojektowane w ramach programu partnerskiego Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER & Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST.Informacje organizacyjne:
Harmonogram zajęć:
- Szkolenie trwa 2 dni (łącznie 11h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
- Zajęcia odbywają się w godzinach 09.00-14.30 według harmonogramu:
Dzień I
Godz. 09:00 - 10:30 - szkolenie
Godz. 10:30 - 10.45 - przerwa
Godz. 10.45 - 12.15 - szkolenie
Godz. 12.15 - 12.30 - przerwa
Godz. 12:30 - 14.30 - szkolenie (ostatnie 30 minut > >> pytania Uczestników)
Dzień II
Godz. 09:00 - 10:30 - szkolenie
Godz. 10:30 - 10.45 - przerwa
Godz. 10.45 - 12.15 - szkolenie
Godz. 12.15 - 12.30 - przerwa
Godz. 12:30 - 14.30 - szkolenie (ostatnie 30 minut > >> pytania Uczestników)
- Dostęp do wirtualnego pokoju konferencyjnego zostanie przesłany na adres e-mail Uczestnika szkolenia na 7 dni przed terminem jego rozpoczęcia.
- Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.
Inwestycja:
1090.00 zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
Cena zawiera:
- uczestnictwo w szkoleniu online,materiały szkoleniowe,
- renomowany certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia (w wersji elektronicznej lub papierowej),
- konsultacje poszkoleniowe,
- każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte i online organizowane przez Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych.
Zgłoszenie:
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu organizowanym przez Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST należy wypełnić formularz zgłoszenia, a następnie po jego uzupełnieniu odesłać faksem (61 666 15 66) lub mailem (biuro@iist.pl) albo wypełnić formularz zgłoszenia online. Na podstawie przesłanych informacji skontaktujemy się z Państwem, aby potwierdzić Państwa uczestnictwo w wybranym wydarzeniu oraz przekazać pozostałe informacje organizacyjne.Kontakt:
KONTAKT Z ORGANIZATOREM:
Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.
Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
ul. Grottgera 16/1
60-758 Poznań
tel.(61) 307 01 49
fax. (61) 666 15 66
e-mail biuro@iist.pl
www.iist.pl
Zachęcamy do współpracy z Międzynarodowym Instytutem Szkoleń Specjalistycznych IIST, ponieważ:
- Dążymy do spełnienia wszystkich potrzeb naszych Klientów w zakresie najwyższych standardów szkoleniowych;
- Oferujemy niedrogie i autorskie szkolenia, dostarczane przez profesjonalnych trenerów;
- Realizujemy szkolenia w kameralnych grupach aby zagwarantować Państwu możliwość zdobycia cennej i praktycznej wiedzy na podstawie interesujących warsztatów i ćwiczeń;
- Nieustannie ulepszamy sprawdzone metody dydaktyczne podnoszących jakość oferowanych usług;
- Podczas szkoleń wprowadzamy motywującą atmosferę gwarantującą osiąganie wysokich wyników;
- Uczestnikom naszych warsztatów i seminariów oferujemy profesjonalne doradztwo oraz bezpłatne konsultacje poszkoleniowe.
Prelegenci


-
Weź udział
- -uczestnictwo w szkoleniu online, -materiały szkoleniowe, -renomowany certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia (w wersji elektronicznej lub papierowej), -konsultacje poszkoleniowe, -każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte i online organizowane przez Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST.
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu/kursie prowadzonym przez Miedzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST należy wypełnić formularz zgłoszenia a następnie po jego uzupełnieniu odesłać faksem (61 666 15 66) lub mailem ( biuro@iist.pl)
Na podstawie przesłanych informacji skontaktujemy się z Państwem aby potwierdzić Państwa uczestnictwo w wybranym wydarzeniu oraz przekazać pozostałe informacje organizacyjne
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
