Szkolenie

Savoir vivre, protokół dyplomatyczny, etykieta i etyka zawodowa w relacjach biznesowych

O szkoleniu

Uzyskanie praktycznej wiedzy i umiejętności związanych z współczesnymi regułami profesjonalnego savoir-vivru.
Dlaczego warto wziąć udział?

Szkolenie prowadzone w formie warsztatów z dużym zaangażowaniem uczestników, wykorzystaniem przede wszystkim techniki:

  • dyskusji,
  • analizy przypadków,
  • ćwiczeń opartych na realnych zadaniach zawodowych uczestników szkolenia
  • mini wykład połączonyh z prezentacjami multimedialnymi.
Kto powinien wziąć udział?

Pracownicy obsługi sekretariatów, biur, wszystkie osoby które w pracy zawodowej stykają się z zagadnieniami savoir-vivru.

Program szkolenia

1.Kreowanie profesjonalnego wizerunku, wygląd dostosowany do okoliczności, rola stroju w życiu zawodowym, kreowanie pierwszego wrażenia, sposób siedzenia, postawa, dystans przestrzenny. Wady wizerunku, „złodzieje” wizerunku czyli co nas kompromituje. Budowanie wizerunku własnego i firmy.

2.Znaczenie kultury organizacyjnej, typy kultur organizacyjnych, podniesienie efektywności działania przez właściwe wykorzystanie kultury organizacyjnej.

3.Zasady savoir-vivre w relacjach biznesowych, zasady etykiety w komunikacji: pozdrawianie, witanie, przedstawianie, powitanie, tytułowanie, pukanie, zakończenie wizyty; zasada precedencji w kontaktach służbowych, zasady etykiety w kontaktach ze zwierzchnikiem, gościem, współpracownikiem; profesjonalne przyjęcie gościa zapowiedzianego i niezapowiedzianego, przerwanie przedłużającej się wizyty gościa, przekazywanie trudnych informacji, karty wizytowe służbowe i firmowe, ich wręczanie i przyjmowanie, zasady poufności, savoir vivre w samochodzie i podróży. Reprezentowanie firmy w kontaktach telefonicznych, zasady etykiety w rozmowie telefonicznej i telefonem komórkowym.

4.Komunikacja w biznesie. Rodzaje komunikatów werbalnych – siła słowa mówionego, niepożądane nawyki w rozmowie, aktywne słuchanie, rodzaje komunikatów niewerbalnych:” gesty mówią”, mimika, dotyk i kontakt fizyczny, dystans przestrzenny, kontakt wzrokowy, postawa ciała, niewerbalne aspekty mowy. Style komunikowania się, bariery w komunikacji, sposoby podnoszenia efektywności przekazu, budowanie wizerunku poprzez werbalne i niewerbalne aspekty mowy.

5.Wizyta delegacji krajowej i zagranicznej, przygotowanie programu, przygotowanie sali konferencyjnej, poczęstunek, wizyty, prezenty, różnice kulturowe, savoir vivre w kontaktach z cudzoziemcami,

6.Wyjazdy służbowe, przygotowanie wyjazdu, rezerwacje, oprawa wizerunkowa wyjazdu, przygotowanie programu.

7.Przyjęcia i spotkania biznesowe, poczęstunek i jego przygotowanie w zależności od rodzaju i rangi spotkania, poczęstunek w gabinecie szefa, formy przyjęć, organizowanie przyjęć, savoir vivre przy stole, zasady precedencji i alternacji w organizacji spotkań, rozmieszczenie przy stole gości i gospodarzy, karty wizytowe i karty stołu, zaproszenia i ich rodzaje, sposoby serwowania posiłków, menu, dobór napojów, ograniczenia menu – różnice kulturowe, właściwy dobór stroju do rodzaju przyjęcia,

8.Kształtowanie public relations przez korespondencję, wymogi stylu pism, zwroty grzecznościowe w korespondencji, tytuły i sztuka dyplomacji w korespondencji, zasady redagowania pism. Korespondencja półoficjalna, zasady sporządzania listów gratulacyjnych, podziękowań i kondolencji, budowanie wizerunku firmy poprzez pocztę elektroniczną, zasady netykiety w Internecie.

Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek  korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora ZK. 

Czas trwania

12 godzin dydaktycznych

Prelegenci

Cytat

Ekspert w dziedzinie komunikacji, zarządzania i budowania wizerunku. Od wielu lat pracuje przy projektach realizowanych na rzecz instytucji rządowych (m.in. Kancelarii Prezesa Rady Ministrów), samorządowych (m.in. Urzędu m.st. Warszawa), agencji rządowych (m.in. PARP) oraz spółek prawa handlowego.

Gdzie i kiedy

Poznań 28 - 29 grudnia 2021
Biurowiec Omega

60-529 Poznań

Ul. Dąbrowskiego 79 A - 11 piętro

woj. wielkopolskie

Gdzie i kiedy

Online 13 - 14 stycznia 2022

Gdzie i kiedy

Zakopane 13 - 15 maja 2022
Zespół Pensjonatów Antałówka ***

34-500 Zakopane

ul. Wierchowa 2

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 5 - 6 października 2022
Ibis Hotel Ostrobramska Warszawa

04-118 Warszawa

Ul. Ostrobramska 36

woj. mazowieckie

Zapisz się

1200
Warszawa / Poznań
1200 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
1800
ZAKOPANE ( szkolenie wyjazdowe - 3 dni )
1800 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
700
on-line
700 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Fundacja Promocji Edukacyjnej ORYLION
20-824 Lublin
Aleja Warszawska 102
woj. lubelskie
ORYLION to działająca grupa doradcza, w ramach tej grupy doskonaleniem biznesu zajmuje się Fundacja Promocji Edukacyjnej ORYLION. Instytucją szkoleniowa, działa od 2004 roku. Aktywnie zajmujemy się doskonaleniem zawodowym dla biznesu. ORYLION Ewo...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać e-mailem, faxem, pocztą. Potwierdzenie wysyłamy zgłoszonym uczestnikom e-mailem na 7 dni przed szkoleniem, po potwierdzeniu prosimy o dokonywanie wpłat za szkolenie na konto wskazane w potwierdzeniu. Faktury zostaną przekazane uczestnikom osobiście na szkoleniu lub wysłane pocztą. Istnieje możliwość płatności gotówką w dniu kursu po uzgodnieniu z organizatorem.

Zgłoszenie jest umową uczestnictwa w szkoleniu zawartą pomiędzy Organizatorem a firmą/uczestnikami zgłoszonymi. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie do organizatora zgłoszenia. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej lub telefonicznej. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją ze szkolenia. W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie do 8 dni przed szkoleniem, zwracamy całą wpłatę; w przypadku rezygnacji w terminie późniejszym niż 8 dni lub niestawienie się na szkoleniu- uczestnik zostanie obciążony kosztem 100% wartości zamówienia. W przypadku odwołania szkolenia zwracamy wpłaconą opłatę. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany prowadzących/ trenerów oraz miejsca szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora.

PLAN SZKOLENIA:

1-2 dzień szkolenia:

  • godz. 10.00 - 11.30 /Rozpoczęcie, zajęcia 2 godz./
  • godz. 11.30 - 11.45 /przerwa na kawę/
  • godz. 11.45 - 13.15 /c.d. zajęć 2 godz./
  • godz. 13.15 - 14.00 /lunch/
  • godz. 14.00 - 15.30 /c.d. zajęć 2 godz./

MS TEAMS (link do szkolenia zostanie wysłane najpóźniej dzień przed szkoleniem)

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Fundacja Promocji Edukacyjnej ORYLION
20-824 Lublin Aleja Warszawska 102
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!