Zarządzanie różnorodnością - typy osobowości i różnice pokoleń w biznesie

O szkoleniu

W trakcie tego szkolenia uczestnicy pogłębią swoją wiedzę i umiejętności w zakresie bardziej zaawansowanych technik i narzędzi świadomej komunikacji. Dowiedzą się jakie są style komunikacji i filtry percepcji, poznają własne preferencje, nauczą się rozpoznawać style komunikacji i filtry innych ludzi oraz jak z tej wiedzy korzystać w codzienności zawodowej, by zwiększyć swój wpływ na jakość i efektywność swoich działań w roli lidera. W drugiej części nauczymy się jakie są modele pokoleniowe pracowników, jak przepracowywać swoje opory względem różnych pokoleń i jak efektywnie zarządzać reprezentantami różnych generacji, by osiągać coraz lepsze wyniki w zarządzaniu różnymi pokoleniami.
Dlaczego warto wziąć udział?

DOWIESZ SIĘ:

  • jak tworzyć atmosferę zaufania w kontakcie z ludźmi innymi od ciebie
  • jakie są typy osobowości w oparciu o najlepsze modele
  • jak komunikować i docierać do ludzi, by twoje działania były skutecze
  • jakie są typy pokoleniowe i jak z nimi budować efektywne relacje

  PRZEKROCZYSZ SIĘ:

  • dowiadując się jak uniknąć dotychczasowych błędów i jak osiągać ekologiczne cele komunikacji w biznesie i życiu osobistym
  • weryfikując dotychczasowe przekonania i poznając świadome rozumienie procesów efektywnej komunikacji
  • oduczając się ograniczających sposobów komunikacji
  • nabywając zdolności skutecznego wpływania na swoich rozmówców

 STANIESZ SIĘ:

  • osobą mającą większy wpływ na to co mówi, dlaczego to mówi i w jakim celu
  • osobą mającą świadomy wpływ na wzrost efektywności kontaktów ze swoimi współpracownikami, klientami, partnerami w biznesie
  • osobą rozumiejącą i rozumianą
Kto powinien wziąć udział?
  • kadra kierownicza
  • menadżerowie
  • liderzy zespołów
  • wszyscy chętni rozwinąć swoje umiejętności w zarządzaniu

Program szkolenia

MODUŁ I
TYPY OSOBOWOŚCI I FILTRY PERCEPCJI
 
Wprowadzenie do tematów szkolenia
Typy osobowości i style komunikacji - uczestnicy poznają podstawowe terminy oraz modele podziału stylów komunikacji

  • Model wg Logana

Test Mindsonar – składowe, cele, korzyści

  • Poziomy wartości wg Gravesa
  • Filtry percepcji – uzupełnienie stylów komunikacji w poznaniu człowieka

Przełożenie wiedzy teoretycznej na realne wyzwania wynikające z sytuacji komunikacji i relacji z pracownikami

  • Test - czteropolówka
  • Opis stylów, ich zalet i kosztów
  • Autodiagnoza uczestników i przeniesienie na codzienność

Wzmocnienie umiejętności rozpoznawania i spotykania ludzi w różnych stylach i filtrach
Uczestnicy poznają mechanizmy powodujące trudność we wzajemnym zrozumieniu i efektywnym komunikowaniu się z pracownikami.

Komunikacja, która uwzględnia styl komunikacji.

  • Filtry percepcji – charakterystyka, rodzaje, zastosowanie
  • Filtry percepcji – Od – Ku, Podobieństwa – Różnice, Autorytet Wewnętrzny – Autorytet Zewnętrzny, ćwiczenia na poszczególne filtry, wady i zalety
  • Umiejętność rozpoznawania typów komunikacyjnych i filtrów percepcji – ćwiczenie z wywiadami video
  • Rozwijanie osobistej skuteczności w budowaniu relacji z innymi. Treningw dopasowywaniu się do drugiej strony w aspektach komunikacji i budowania relacji. – ćwiczenia z pisania maili do różnych typów osobowościowych i filtrów percepcji
  • Umiejętność dostrajania się i wzięcia odpowiedzialności za zbudowanie porozumienia. – scenki z rozpoznawaniem i synchronizacją do różnych typów osobowości i filtrów percepcji

 
MODUŁ II
ZARZĄDZANIE MULTI-POKOLENIOWE
Podział na pokolenia i ich charakterystyka

  • Baby boomers, X, Y i Z  - stereotypy i generalizacje
  • Tworzenie Person – zobacz z kim masz do czynienia – ćwiczenie
  • Typy pokoleń, a ich wartości, style komunikacji, potrzeby, stosunek do pracy, relacji, przełożonych

Zalety zespołów wielopokoleniowych i jak wydobyć z nich potencjał

  • Mocne strony poszczególnych pokoleń
  • Podział zadań i kompetencji
  • Jak dostosować przekaz do przedstawicieli różnych pokoleń
  • Rozmowa mobilizująca, a percepcja różnych pokoleń (feedback feedforward) – ćwiczenie
  • Zaufanie i autorytet w relacji z różnymi pokoleniami
  • Obszary do rozwoju – relacje z sobą, relacje z ludźmi – podsumowanie

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Trener SGP

Gdzie i kiedy

Częstochowa 13-14 październik 2022
brak danych

Częstochowa

woj. śląskie

Gdzie i kiedy

Wrocław 7-8 kwiecień 2022
brak danych

Wrocław

woj. dolnośląskie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 290
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • poszkoleniowe konsultacje z trenerem
  • Rozwiń
Dostępne zniżki:
  • 7.75% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Zapisz się

Organizator

SGP Training&Consulting przy SGP Sp. z o.o.
42-202 Częstochowa
Legionów 90/100
woj. śląskie
Nasze szkolenia dają możliwość wdrożenia w praktyce omawianych rozwiązań.Szkolenia prowadzą Trenerzy z ogromnym doświadczeniem, dzięki którym Państwa pracownicy staną się kluczowym czynnikiem w osiąganiu celów organizacji. Jakość i zadowolenie uczest...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

SGP Training&Consulting przy SGP Sp. z o.o.
42-202 Częstochowa Legionów 90/100
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!