Kursy, szkolenia i warsztaty dla HR Business Partnerów!

  • Sprawdź kalendarz zbliżających się szkoleń HR BP: HR Business Partner
  • Poznaj program zajęć, trenerów prowadzących oraz ceny
  • Zarejestruj się online na wybrany kurs lub szkolenie!
HR Business Partner szkolenia

Szkolenia HR Business Partner: 6

  • Online, 14-15 wrzesień 2022
  • 1 150 zł
1 150 zł
  • Online, dowolny termin
  • 317 zł
317 zł
Artykuł

HR Business Partner: rola, obowiązki, kursy i szkolenia dla HR Business Partnerów!

Dowiedz się kim jest HR Biznes Partner, jakia jest jego rola i główne obowiązki w firmie? Sprawdź jakie kompetencje powinien posiadać HR Business Partner i jak zwiększyć swoje szanse na pracę w tym zawodzie dzięki profesjonalnym szkoleniom, kursom i warsztatom dla HR BP?

Spis treści:

  1. Kim jest HR Business Partner?
  2. Zadania i obowiązki HR Business Partnera
  3. Jakie kompetencje powinien posiadać HR Business Partner?
  4. Szkolenie HR Business Partner, kurs HR BP
Kim jest HR Business Partner?

HR Business Partner to osoba, która projektuje, wdraża i wspomaga procesy zarządzania personelem i zasobami ludzkimi w organizacji. HR BP funkcjonuje w organizacji jako wego rodzaju doradca czy konsultant biznesowy, służący wiedzą i doświadczeniem dla menedżerów w obszarze zarządzania pracownikami, od zagadnień związanych ze strategią biznesową, poprzez rekrutację i zatrudnianie, onboarding pracowników, zarządzanie talentami i szkolenia, mentoring i coaching, wspieranie pracy zespołowej, komunikację wewnętrzną czy też employer branding. HR Biznes Partner jest członkiem działu HR (Human Resources), jednak jego praca na co dzień jest umiejscowiona blisko jednostki biznesowej, którą powinien wspierać.

Zadania i obowiązki HR Business Partnera

Najważniejsze zadania i obowiązki jakie realizują HR Business Partnerzy to miedzy innymi:

  • wsparcie menedżerów w prowadzeniu procesów rekrutacji i selekcji pracowników,
  • przygotowywanie procesów onboardingu i offboardingu pracowników,
  • prowadzenie programów rozwoju pracowników, zarządzanie szkoleniami i talentami,
  • współpraca przy kształtowaniu komunikacji wewnętrznej, tworzeniu strategii i kultury organizacyjnej,
  • przygotowywanie rozwiązań z zakresu motywacji, benefitów płacowych itp.,
  • pomoc w przygotowaniu i wdrożeniu strategii Employer Branding,
  • opracowywanie procedur i dobrych praktyk wspierających zarządzanie personelem,
  • współpraca przy wdrażaniu systemów i narzędzi ukierunkowanych na usprawnienie zarządzania kadrami i płacami,
  • doradzanie menedżerom w kwestiach związanych z prawem pracy i innymi przepisami.

Lista zadań i obowiązków HR BP w każdej firmie może różnić się znacząco w zależności od potrzeb organizacji i specyfiki branży, w której działa dane przedsiębiorstwo, firma czy instytucja. 

Jakie kompetencje powinien posiadać HR Business Partner?

Szeroki zakres odpowiedzialności HR Business Partnera powoduje, że dobry kandydat do pracy w tej roli powinien posiadać szereg kompetencji i wysoki poziom wiedzy w swoim obszarze. W rozwoju zawodowym HR BP pomóc mogą liczne szkolenia HR Business Partner oraz kursy dla HR BP, zarówno online, jak i stacjonarne. Jakie kompetencje warto rozwijać w takcie tego typu szkoleń dla HR Biznes Partnerów?

  • umiejętności interpersonalne - ze względu na charakter pracy HR Business Partnera wysokie umiejętności interpersonalne są absolutnie konieczne na tym stanowisku. Obejmują one między innymi umiejętność efektywnej komunikacji, rozwiązywania konfliktów, angażowania i motywowania, wywierania wpływu na ludzi, prowadzenia prezentacji i wystąpień publicznych. Niezbędne są wysoko rozwinięta empatia i inteligencja emocjonalna, a także odporność na stres, sumienność i umiejętności przywódcze.
  • orientacja biznesowa - chcąc stanowić realną pomoc w codziennych wyzwaniach w biznesie niezbędne jest dobre rozumienie kategorii czy branży, w której działa organizacja bądź konkretna jej komórka. Dlatego warto żeby HR Business Partnerzy rozwijali wiedzę dotyczącą danego obszaru. Pomóc w tym może udział w konferencjach biznesowych, kongresach czy targach branżowych. Pozwalają one poznać specyfikę danej branży, najważniejsze podmioty w niej działające oraz trendy i kierunki zmian.
  • wiedza i umiejętności z zakresu HR - HR BP powinien orientować się w prawie pracy, zapisach Kodeksu Pracy oraz innych ustaw i regulacji dotyczących pracowników. Co prawda od HR BP nie wymaga się wiedzy typowo prawniczej, jednak na codzień to właśnie HR Biznes Partner stanowi pierwszą linię wsparcia dla menedżerów zarządzających zespołami. Kwestie urlopów, zatrudniania i zwalniania pracowników, wyznaczania programów naprawczych, podróży służbowych i tym podobne należą do najczęściej pojawiających się zagadnień z zakresu prawa pracy na tym stanowisku.
  • umiejętności analityczne - HR BP to wbrew pozorom nie tylko umiejętności miękkie oraz prawo pracy, to również umiejętność analizowania otoczenia rynkowego organizacji w obszarze HR, definiowania i śledzenia najważniejszych wskaźników HR'owych itp. 

Jak widać zakres kompetencji i umiejętności HR Business Partnera jest szeroki. Warto jednak zainwestować w swój rozwój zawodowy, gdyż HR Business Partner wymieniany jest jako jeden z dziesięciu zawodów przyszłości. Posiadając dobre przygotowanie możemy liczyć na pewność zatrudnienia oraz atrakcyjne wynagrodzenie.

Szkolenie HR Business Partner, kurs HR BP

Szkolenia i kursy dla HR BP możemy podzielić na kilka grup:

  • kurs HR Business Partner od podstaw, szkolenie HR BP od A do Z - są to kompleksowe szkolenia i kursy przygotowujące do podjęcia pracy w roli HR Biznes Partnera. Pozwalają one zapoznać się z oczekiwaniami względem stanowiska i rolą HR BP w organizacji, najważniejszymi narzędziami i efektywną organizacją pracy. Coraz więcej kursów dla HR Business Partnerów oraz szkoleń organizowanych jest online, co pozwala wziąć w nich udział bez względu na miejsce zamieszkania czy zatrudnienia. Szkolenia stacjonarne są domeną głównie dużych miast, takich jak Warszawa, Poznań, Wrocław, Katowice, Łódź, Lublin, Gdańsk czy Kraków.
  • szkolenia z prawa pracy i kodeksu pracy - są to specjalistyczne szkolenia poświęcone rozmaitym zagadnieniom z zakresu prawa pracy, od czasu pracy, poprzez urlopy, podróże służbowe, zasady nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy. Pozwalają one pozyskać umiejętności niezbędne w pracy w dziale HR.
  • szkolenia miękkie - poświęcone umiejętnościom interpersonalnym, komunikacji interpersonalnej, rozwiązywaniu konfliktów, budowaniu i zarządzaniu zespołami, komunikacji wewnętrznej. Ich zadaniem jest rozwój kompetencji miękkich HR BP.
  • inne szkolenia specjalistyczne - mogą one dotyczyć przygotowywania systemów motywacyjnych i kafeteryjnych, procesów onboardingu i offboardingu, prowadzenia Assesment i Development Center, polityki szkoleniowej i ewaluacji szkoleń, strategii Employer Branding i dziesiątek innych zagadnień przydatnych w pracy HR Business Partnera.
HR Business Partner: rola, obowiązki, kursy i szkolenia dla HR Business Partnerów!
Szkolenie HR BP, kurs HR Business Partner

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia, gdy pojawi się nowe szkolenie HR Business Partner!