Szkolenie

Asertywna komunikacja

O szkoleniu

Zapraszamy do udziału w jednodniowym szkoleniu online pod tytułem Asertywna komunikacja.

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, którym zależy na poznaniu zasad efektywnej i asertywnej komunikacji i rozwoju umiejętności komunikowania się z poszanowaniem własnych granic oraz w sposób budujący porozumienie z otoczeniem. Szkolenie będzie okazją do poszerzenia wiedzy i praktycznego przećwiczenia technik efektywnej komunikacji interpersonalnej.

Zapraszamy do rejestracji i zarezerwowania miejsca na tym niezwykle popularnym szkoleniu!
Dlaczego warto wziąć udział?

Co uczestnik będzie wiedział, (czyli czego dowie się w trakcie trwania szkolenia)? 

  • Dowie się, jakie bariery utrudniają efektywne porozumiewanie się (różne „osobowości”, brak świadomości celu, niezrozumienie poziomów – zadaniowego i społeczno – emocjonalnego, brak umiejętności komunikacji na poziomie jednostki)
  • Pozna zasady skutecznej komunikacji
  • Dowie się, dlaczego niektóre informacje są gubione lub ulegają zniekształceniu
  • Pozna i przećwiczy narzędzia komunikacyjne (parafrazę, rodzaje pytań i zakres ich stosowania, komunikat „JA”)
  • Pozna sposoby przekazywania informacji w sposób asertywny (konstruktywna krytyka, kanapka informacji zwrotnych, komunikat UFO, technika FUKOZ)

 

Co uczestnik będzie umiał, (czyli czego się nauczy i jak będzie potrafił wykorzystać daną wiedzę w praktyce)?

  • Będzie potrafił używać komunikatów asertywnych.
  • Będzie umiał zadawać efektywne pytania: Współpracownikom, Przełożonym, Klientom diagnozując ich potrzeby bez naruszania ich godności i prawa do odmiennego zdania
  • Nauczy się używać parafrazę.
  • Nauczy się, jak przygotować się do trudnych rozmów przyjmując odpowiednią postawę i technikę rozmowy pomagającą w przekonywaniu innych do swoich racji.
  • Nauczy się, jak udzielić podwładnemu/współpracownikowi/klientowi konstruktywnej  informacji zwrotnej.
  • Będzie odważniejszy i pewny siebie oraz swoich umiejętności w rozmowach z trudnym partnerem, zdenerwowanym klientem, wymagającym przełożonym itd.
  • Będzie potrafił efektywnie współpracować w zespołach poprzez precyzję komunikatu, umiejętność dzielenia się informację zwrotną.

 

Jakie kompetencje społeczne ma szansę rozwinąć/nabyć korzystając ze szkolenia?

  • Pozna asertywne narzędzia komunikacyjne (Parafrazę, rodzaje pytań i zakres ich stosowania, komunikat „JA”) i będzie umiał je zastosować w komunikacji z innymi.
  • Pozna i nauczy się stosować konstruktywną krytykę, kanapkę informacji zwrotnych, komunikat UFO, technikę FUKOZ.
  • Nabędzie umiejętność parafrazowania.
  • Pogłębi wiedzę na temat różnych typów osobowości i zdiagnozuje swój styl.
  • Pozna metody wpływania na stan emocjonalny innych osób.
  • Nauczy się stosować „dopasowania” i „prowadzenia” w czasie komunikacji.
  • Nauczy się unikać słów, które sabotują komunikację.
  • Wzmocni umiejętność bezstresowej komunikacji.
  • Wzmocni umiejętność radzenia sobie z krytyką.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest to wszystkich osób, które chcą wzmocnić swoje kompetencje w zakresie postawy asertywnej.

Program szkolenia

Moduł  1. RÓŻNE TYPY POSTAW I ICH WPŁYW NA KOMUNIKACJĘ

Cel: poznanie postaw nawykowych i wyuczonych, autodiagnoza preferowanej postawy

 Typy  postaw:

  • postawy nawykowe (agresywna, pasywna, manipulacyjna)
  • postawy wyuczone (asertywna i odważna)
  • Korzyści z bycia asertywnym
  • Style komunikacyjne
  • Preferowany styl zachowania – autodiagnoza

Moduł  2. ASERTYWNA KOMUNIKACJA – TRENING WYBRANYCH TECHNIK

Cel: uświadomienie barier blokujących komunikację; trening wybranych technik asertywnych 

  • Poziomy konfliktów – rozwiązywanie konfliktów w zespołach
  • Komunikat „TY”
  • Udoskonalenie umiejętności efektywnego komunikowania się w zespole
  • Techniki mówienia „NIE”
  • Trening technik asertywnych:
  • Asertywny komunikat „JA”
  • Komunikat UFO
  • Technika FUKOZ

Moduł  3. KONSTRUKTYWNA KRYTYKA KLUCZEM DO EFEKTYWNOŚCI  

Cel: pogłębienie samoświadomości uczestnika dotyczącej konstruktywnej krytyki, trening konstruktywnych komunikatów

  • Bariery utrudniające efektywne porozumiewanie się z innymi
  • Jak być w pełni aktywnym słuchaczem? Kształtowanie aktywnego słuchania opartego na empatii i otwartości
  • Parafraza „Jeśli dobrze rozumiem…”
  • Siła pytań – jak wykorzystać pytania precyzujące wypowiedzi
  • Sposoby przekazywania trudnych informacji w zespole – narzędzia asertywne
  • Konstruktywna krytyka
  • Kanapka informacji zwrotnych

Czas trwania

7

Prelegenci

Cytat

Od ponad 22 lat pracuję w obszarze związanym z edukacją, od 18 lat w branży szkoleniowej. Karierę trenerską rozpoczęłam w Rzeszowskiej Szkole Menadżerów Stowarzyszenia Promocji Przedsiębiorczości. Bogate doświadczenie trenerskie zdobyłam w Akademii Nauki w Warszawie.  Mam certyfikat I stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

Specjalizuję się w takich tematach jak: zarządzanie stresem i kontrola emocji, efektywność i zarządzanie sobą w czasie,  obsługa Klienta,  komunikacja i asertywność,  wystąpienia publiczne i autoprezentacja, efektywność zawodowa i osobista, kreatywność i proaktywność, joga umysłu.

Od 10 lat jestem coachem (certyfikat Multi Level Coaching – studium coachingu obejmowało 540 godz.) – od 2008 roku prowadzę indywidualne treningi z menadżerami wyższego szczebla i właścicielami firm.  Oprócz business coachingu i manager coachingu prowadzę również life coaching oraz personal coaching.

Gdzie i kiedy

Online 7 grudnia 2021

Zapisz się

Szkolenie online
cena za osobę
590 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Kompetea Sp. z o.o.
01-793 Warszawa
Ludwika Rydygiera 8
woj. mazowieckie
MISJĄ naszej firmy jest wpieranie rozwoju przedsiębiorstw poprzez dostarczanie wiedzy i umiejętności w procesie szkoleniowym. Zależy nam na tym, by umiejętności nabywane podczas warsztatów przez pracowników przekładały się na wymierne efekty biznesow...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Płatność po szkoleniu, na podstawie faktury z terminem 7 dni.

Zapis na szkolenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU organizatora.

Szkolenie odbywa się poprzez bezpłatną platformę Microsoft Teams. Uczestnik może pobrać aplikację lub zalogować się przez przeglądarkę internetową.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Kompetea Sp. z o.o.
01-793 Warszawa Ludwika Rydygiera 8
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!