Szkolenie

Chiny- różnice kulturowe, zasady współpracy handlowej, komunikacja i negocjacje z partnerem chińskim

O szkoleniu

CELEM SZKOLENIA JEST:

- dostarczenie uczestnikom wiedzy na temat kultury Chin, która pozwoli na zwiększenie efektywności w komunikacji i w negocjacjach z chińskimi współpracownikami,

- prześledzenie i szczegółowe omówienie trudności wynikających z odmienności pomiędzy polską a chińską kulturą współpracy, różnicami w komunikacji, etykietą biznesową oraz kulturą klientów korporacyjnych i indywidualnych,

- omówienie konkretnych przykładów i najczęstszych problemów pojawiających się podczas kontaktów bezpośrednich z partnerami z Chin.
Kto powinien wziąć udział?
  • Polskich przedsiębiorców, którzy są zainteresowani wejściem na rynek chiński. Chcą więc poznać chińską kulturę biznesu i metody efektywnej komunikacji w pracy z Chińczykami.
  • Polskich przedsiębiorców prowadzących interesy w Azji i mających już doświadczenie we współpracy z azjatyckimi partnerami handlowymi, chcących poszerzyć swoją wiedzę i doskonalić umiejętności komunikacyjne.

Program szkolenia

  1. ZARYS KULTURY CHIN. WIEDZA NA TEMAT AKTUALNEJ SYTUACJI GOSPODARCZEJ I SPOŁECZNEJ.
     
  2. RÓŻNICE KULTUROWE POLSKA VS. CHINY:
    • Komunikacja biznesowa – różnice językowe oraz odmienności w sposobach przekazywania problematycznych kwestii.
    • Etykieta i ceremonialność w kontakcie z Chińczykami.
    • Hierarchia w biznesie - identyfikowanie właściwego interlokutora.
    • Chińczycy – nadal kolektywni czy już indywidualistyczni w aspekcie biznesu międzynarodowego?
  3. SPECYFIKA WSPÓŁPRACY Z CHIŃCZYKAMI:
    • Nawiązywanie relacji z chińskimi partnerami oraz rozpoznawanie statusu klienta.
    • Chińska etykieta biznesu: powitania, odpowiednie wymawianie nazwisk i imion, prezenty, wizytówki, adekwatny dress code, wiedza o chińskich przesądach itp.
    • Przestrzeń interpersonalna w sytuacjach oficjalnych i prywatnych – zasady savoir vivre w trakcie rozmów i posiłków.
    • Znaczenie twarzy w kulturze chińskiej – istotne w biznesie i życiu codziennym.
    • Oczekiwania chińskich klientów wobec współpracy z firmami z zagranicy.
  4. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA Z CHIŃCZYKAMI - KORESPONDENCJA USTNA I PISEMNA:
    • Specyfika komunikacji z Chińczykami w języku angielskim.
    • Tematy tabu i właściwe tematy do rozmowy.
    • Charakterystyka języka chińskiego.
    • Wymiana e-maili, rozmowy via skype, podstawowe komunikatory używane przez Chińczyków w biznesie - Wechat itd.
    • Tworzenie agendy spotkań, prezentacja firmy, minutki ze spotkań, itd..
  5. NEGOCJACJE W BIZNESIE Z CHIŃCZYKAMI.
    • „Sztuka wojny” według Sun Tzu - dlaczego nadal aktualna?
    • Taktyki negocjacyjne używane przez partnerów z Chin.
    • Sposoby wywierania wpływu, dochodzenia do celu.
    • Style rozwiązywania konfliktów – perspektywa zachodnia i chińska (na podstawie własnych badań w chińskim środowisku pracy).
    • Analiza przypadków negocjacji firm polskich i zagranicznych z partnerami z Chin.
  6. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE WIEDZY.
    • Omówienie wybranych case studies.
    • Ćwiczenie odpowiedniej formy komunikacji w sytuacjach oficjalnych i prywatnych.
    • Krótkie ćwiczenia językowe.

Czas trwania

Szkolenie stacjonarne: 10.00-16.00 I dnia, 9.00-15.00 II dnia.
Szkolenie online: 10:00- 16:00

Prelegenci

Cytat

Dr Karolina Mazurowska - Praktyk. Psycholog międzykulturowy, trenerka, tłumacz języka chińskiego. Bardzo ceniona przez uczestników szkoleń za dużą wiedzę praktyczną oraz klarownie przedstawianie prezentowanych zagadnień. Wykładowca na Studiach Podyplomowych. Prowadzi szkolenia z zakresu różnic międzykulturowych oraz warsztaty kulturowe dla polskich biznesmenów współpracujących z partnerami z Azji (Chiny, Japonia, Korea). Prowadzi również szkolenia z zakresu różnic w kulturze biznesu dla Azjatów (m.in. jako gościnny wykładowca w South China University of Technology w Shenzhen). Jako tłumacz i reprezentant firm polskich w Azji poprowadziła tam wiele misji gospodarczo – edukacyjnych i zdobyła szerokie doświadczenie w negocjacjach. Ostatnio współpracuje z firmami eksportującymi towary na rynki Chin i Hongkongu. Aktualnie jest również kierownikiem studiów magisterskich Global MINDS Erasmus Mundus Joint Degree w Uniwersytecie SWPS. Jej obecne zainteresowania dotyczą problemów w komunikacji biznesowej między przedstawicielami różnych kultur. Jest autorką publikacji i projektów naukowych na temat rozwiązywania konfliktów w międzynarodowym środowisku i rozwoju wrażliwości międzykulturowej. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu psychologii międzykulturowej, w tym różnic psycho-kulturowych między Zachodem a Azją Wschodnią w biznesie i życiu codziennym.

Gdzie i kiedy

Online 10 - 11 grudnia 2020

Gdzie i kiedy

Warszawa 22 - 23 października 2020
Hotel Ibis Stare Miasto

00-209 Warszawa

Muranowska 2

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę- cena promocyjna szkolenia stacjonarnego
1590 PLN
Cena zawiera:
  • wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, obszerne, praktyczne materiały szkoleniowe w segregatorze oraz materiały uzupełniające na płycie CD, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiad, przerwy kawowe.
Weź udział
Cena 2
zł + 23% VAT za osobę- cena szkolenia stacjonarnego po okresie promocji
1990 PLN
Cena zawiera:
  • wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, obszerne, praktyczne materiały szkoleniowe w segregatorze oraz materiały uzupełniające na płycie CD, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiad, przerwy kawowe.
Weź udział
Cena 3
zł + 23% VAT za osobę- cena promocyjna szkolenia online
1390 PLN
Cena zawiera:
  • wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, obszerne, praktyczne materiały szkoleniowe w segregatorze oraz materiały uzupełniające na płycie CD, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiad, przerwy kawowe.
Weź udział
Cena 4
zł + 23% VAT za osobę- cena szkolenia online po okresie promocji
1590 PLN
Cena zawiera:
  • wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, obszerne, praktyczne materiały szkoleniowe w segregatorze oraz materiały uzupełniające na płycie CD, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiad, przerwy kawowe.
Weź udział

Organizator

ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.
02-743 Warszawa
ul. Jana Sebastiana Bacha 2
woj. mazowieckie
ATL „Achievement Through Learning” Sp. z o. o. jest polską firmą szkoleniowo-doradczą, która od 2000 roku prowadzi w całym kraju profesjonalne warsztaty, treningi i seminaria wspierające wysiłki przedsiębiorstw w osiąganiu wysokiej pozycj...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o przesłanie zgłoszenia przy pomocy formularza online dostępnego powyżej.

W celu skorzystania z ceny promocyjnej prosimy o przesłanie formularza.

WIRTUALNA SALA ATL
Szkolenie odbywa się w czasie rzeczywistym na platformie on-line.
Wymagany jest komputer z dostępem do internetu

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.
02-743 Warszawa ul. Jana Sebastiana Bacha 2
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!